Ik rook dus brand buiten, ging eerst de keuken checken, niets te zien. Daarna terug naar mijn kamer, nog steeds die lucht. Ik keek uit mijn raam, maar in het park was niets te zien. Toch maar weer naar de keuken, naar het balkon gelopen. Ik kijk naar links en ja hoor; vlammen uit een andere unit. De fik stond er al flink goed in, brand sloeg uit. Het was een meter of 15 verderop denk ik.
Ik maar aankloppen bij huisgenoot. Op hetzelfde moment komen er mensen aanbellen, kloppen, schreeuwen dat er brand is en dat iedereen weg moet. Schoenen aan, telefoon mee. Twee minuten later aan de achterkant eruit waar de brand is. Vlammen sloegen steeds verder uit, mensen die schreeuwde. Toen naar voren gelopen, daar was de brandweer al gearriveerd. Daarna kwamen er al snel twee nieuwe wagens. Binnen een halfuur is het denk ik geblust. Een uur daarna mochten wij weer naar boven.
Bij onze kamers en keuken totaal geen schade. Geen stank, rook, etc. Best wonderbaarlijk. Die unit is waarschijnlijk wel helemaal uitgebrand.