abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30427626
6x Nederland, toch wel erg veel
pi_30428255
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
foto's met elk een verhaal: Vijf dagen met Katrina
Fascinerend. Die dag nadat de storm voorbij was leek alles nog zo goed te zijn afgelopen.
pi_30428650
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
foto's met elk een verhaal: Vijf dagen met Katrina
Zeer fascinerend!
pi_30428881
Lezersbrief in de Williamsport Sun-Gazette:
quote:
Editor, Sun-Gazette:
I recognize the importance of providing emotional, financial, and other support to the victims of Hurricane Katrina, but let's not forget about Natalee Holloway.
Joran Van der Sloot and the Kalpoe Bros. walked out of jail on Saturday. Is this timing a coincidence? I don't think so! The Aruban government should be ashamed.
Until the Dutch and Aruban authorities start providing the Holloway family the answers they deserve I encourage all of the world to boycott traveling to Aruba.
Paul Vavra
Williamsport
Submitted by Virtual Newsroom
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:42:51 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30429459
Dat fragmentje met Cheney is leuk. Staat Cheney wat te blaten over het feit dat lokale bevolking de regering vooral erg dankbaar is en helemaal niet zo boos is, roept er toch wel toevallig iemand: "Go fuck yourself, Mr. Cheney." .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_30430363
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat fragmentje met Cheney is leuk. Staat Cheney wat te blaten over het feit dat lokale bevolking de regering vooral erg dankbaar is en helemaal niet zo boos is, roept er toch wel toevallig iemand: "Go fuck yourself, Mr. Cheney." .
.
pi_30431698
quote:
Het filmpje:
http://www.jokaroo.com/funnyvideos/dickcheneyfbomb.html
pi_30432635
Gaat één van de Nederlandse zenders "A concert for the Gulf Coast" uitzenden? Dat gaat vannacht plaatsvinden (8 uur 's avonds plaatselijke tijd)...

http://www.fox.com/katrina/
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_30433599
FEMA Chief Relieved of Katrina Command
http://news.yahoo.com/s/a(...)Z2szazkxBHNlYwN0bQ--
only the end of things is important
  zaterdag 10 september 2005 @ 00:52:39 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30442052
tvp
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_30443978
Nieuwe schattingen: minstens 125 miljard $ economische schade, 60 miljard $ in verzekeringsclaims, zo voorspelt Risk Management Solutions (Newark, Calif.).

Verschillende organisaties geven uiteenlopende schattingen.
quote:
Louisiana Insurance Commissioner J. Robert Wooley has estimated the insured losses in his state alone at $19 billion. The Florida insurance commissioner estimated the total economic impact from the hurricane at up to $150 billion.
Meer schattingen hier
pi_30444871
get this ......
quote:
California Earthquake Could Be the Next Katrina
By Jia-Rui Chong and Hector Becerra, Times Staff Writers

U.S. Geological Survey seismologist Lucy Jones remembers attending an emergency training session in August 2001 with the Federal Emergency Management Agency (FEMA) that discussed the three most likely catastrophes to strike the United States.

First on the list was a terrorist attack in New York. Second was a super-strength hurricane hitting New Orleans. Third was a major earthquake on the San Andreas fault.
http://www.latimes.com/ne(...)headlines-california
  zaterdag 10 september 2005 @ 05:51:43 #15
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30444905
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 05:27 schreef bbstreams het volgende:
get this ......
[..]

http://www.latimes.com/ne(...)headlines-california
Uhm das nog net ff iets doller nieuws nog dan de vrouw in de gele regenjas die 2 dagen voor de ramp in New Orleans tegen de TV verslaggever zegt "Als de sluizen door een storm van het type 4 of 5 geraakt word, dan loopt de stad onder water" Om vervolgens Bush te horen zeggen 4 dagen na de ramp dat ze "onmogelijk" konden weten dat zulk een ramp te gebeuren stond.
Kortom toevallig dat in de laaste 5 jaar de wereld constant oefent voor "onwaarschijnlijke" zaken die vervolgens bijna volgens het boekje plaatsvinden.
Doelende op bijv:
"London bombings" waarbij met "toevallig" hetzelfde scenario aan het oefenen was toen "the real thing" plaatsvond.
Of bijv Norad die een 9/11 aanslag tot in de puntjes geoefend had incl inslagen in het WTC ect..
Kortom in Amsterdam zouden ze vanaf september gaan oefenen met betrekking tot terreur.
En floep het zit de Nederlandse politici eff tegen doelende op : Remkes, Donner, Hogevorst, Nicolai, Balkenende, Brinkhorst en co.
En er broeit weer iets in de "schermige wereld" van de polder terrorist...
En iemand mij dan nog wijsmaken dat die San Andreas breuk niet gaat rinkelen ?
Lijkt mij slechts een kwestie van tijd voor Bush Jr de Hattrick opeist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 10-09-2005 07:05:31 ]
pi_30444912
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:27 schreef Burbo het volgende:
6x Nederland, toch wel erg veel
Alsof Nederland zo groot is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30445380
nog zoiets ....

WASHINGTON 09/09 (BELGA/AG) = Een miljoen évacués, 300.000 à 350.000 personen die door het water vast komen te zitten: een rapport van de Federal Emergency Management Agency (FEMA) uit 2004 bewijst dat Washington een zeer duidelijke inschatting had van de gevolgen die een zware orkaan voor New Orleans zou hebben. Het rapport uit 2004, dat vrijdag door de democratische oppositie is gepubliceerd, stelt dat een orkaan van de categorie 3, 4 of 5 in het zuidoosten van de staat Louisiana zeer wel "tot een ramp zou kunnen leiden waar de staat (Louisiana) niet zonder grootschalige hulp van de buurstaten en de federale regering tegen opgewassen zou zijn". Het door de FEMA geschetste scenario spreekt van "meer dan een miljoen uit New Orleans geëvacueerde personen." "De évacués zouden zich opeenpakken in opvangcentra in Louisiana en de buurstaten", zo werd in 2004 al door het FEMA voorzien. (BVH)

http://www.tijd.be/nieuws/artikel.asp?Id=1891225
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:51:57 #18
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30445790
Ik hoor me net toch ook iets vaags van een contact van mij uit Japan.

Hun land is net ook geraakt door aardig wat Typhoons, waarvan er eentje net zo groot of zelfs groter was als die in Amerika. Daar zijn maar 10 mensen overleden, wel wat schade, maar echt niet veel.
De overheid heeft het allemaal uitstekend geregeld dat er openbaar vervoer is zodat iedereen weg kan mocht het nodig zijn en nadat de typhoon is uitgeraast komen ze weer terug en kunnen verder leven aangezien er dus weinig schade is.

Even grote typhoon/hurricane en zo'n enorm verschil aan schade en doden. Heeft Amerika toch echt de zaakjes heel verkeerd geregeld
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:56:42 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30445838
Tja.... 2 weekjes geleden ongeveer liep ik nog over Bourbon street en Canal street ... nu kan ik d'r zwemmen (alhoewel, the French Quarter valt mee). Heel raar om die beelden te zien zo
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_30445926
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:51 schreef Hare het volgende:
Ik hoor me net toch ook iets vaags van een contact van mij uit Japan.

Hun land is net ook geraakt door aardig wat Typhoons, waarvan er eentje net zo groot of zelfs groter was als die in Amerika. Daar zijn maar 10 mensen overleden, wel wat schade, maar echt niet veel.
De overheid heeft het allemaal uitstekend geregeld dat er openbaar vervoer is zodat iedereen weg kan mocht het nodig zijn en nadat de typhoon is uitgeraast komen ze weer terug en kunnen verder leven aangezien er dus weinig schade is.

Even grote typhoon/hurricane en zo'n enorm verschil aan schade en doden. Heeft Amerika toch echt de zaakjes heel verkeerd geregeld
Volgens mij heeft Japan maar heel weinig gebieden onder zeeniveau. Niet dat daarmee het verschil in schade wordt verklaard, maar als een gebied niet onder water staat kun je veel sneller beginnen met opruimen enzo.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:12:14 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30446060
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:03 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Japan maar heel weinig gebieden onder zeeniveau. Niet dat daarmee het verschil in schade wordt verklaard, maar als een gebied niet onder water staat kun je veel sneller beginnen met opruimen enzo.
Das natuurlijk wel waar, maar afgezien van het niet onder water kunnen lopen kan de schade echt wel aanzienlijk zijn en kunnen er een groot aantal doden vallen als de overheid net als de US zo weinig aan preventie zou hebben gedaan.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:14:34 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30446086
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:12 schreef Hare het volgende:

[..]

Das natuurlijk wel waar, maar afgezien van het niet onder water kunnen lopen kan de schade echt wel aanzienlijk zijn en kunnen er een groot aantal doden vallen als de overheid net als de US zo weinig aan preventie zou hebben gedaan.
De doden in New Orleans en de barre omstandigheden op dit moment hebben niet zo veel te maken met de stormschade, maar met de waterschade, die maakt de straten onbegaanbaar en het drinkwater niet te drinken etc etc.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:25:23 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30446250
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De doden in New Orleans en de barre omstandigheden op dit moment hebben niet zo veel te maken met de stormschade, maar met de waterschade, die maakt de straten onbegaanbaar en het drinkwater niet te drinken etc etc.
Tuurlijk, begrijpelijk, maar als er meer aan preventie was gedaan was dit allemaal echt niet voorgekomen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 10:26:04 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30446268
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 05:59 schreef wonko het volgende:

[..]

Alsof Nederland zo groot is.
Ik fiets het niet in een middagje rond.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 10:28:45 #25
3928 Ulx
pi_30446315
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:25 schreef Hare het volgende:

[..]

Tuurlijk, begrijpelijk, maar als er meer aan preventie was gedaan was dit allemaal echt niet voorgekomen.
Preventie was waarschijnlijk onmogelijk. Om de dijken en waterkeringen op niveau te krijgen was er veel meer tijd nodig. Maar geen fatsoenlijk noodscenario hebben behalve dan een paar radiospotjes waarin men mensen aanraadt om in de auto te stappen en weg te gaan is natuurlijk een aanfluiting.

De meeste mensen stierven na de orkaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:33:19 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30446387
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:25 schreef Hare het volgende:

[..]

Het is al jaaaaaaaaaaaren bekend dat bij een storm de dijken het moeilijk zouden krijgen en dat bij een doorbraak de stad onder zou lopen. Ongeveer 3 weken geleden was ik er en kreeg ik een rondleiding en vertelde dat vrouwtje nog dat als er ooit een storn vanaf de rivier- of meerkant zou komen dat New Orleans dan als Atlantis zou zijn, een verzonken stad. En een week later was het zo ver.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:36:16 #27
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30446441
Tuurlijk had er wat aan preventie worden gedaan. Niet op de korte termijn, wel op lange. Ze hadden jaren geleden al moeten beginnen met het aanleggen van een goed dijkenstelsel zoals in Nederland, maar goed daar was geen geld voor.

En toen ze een week van te voren wisten dat er een Hurricane zou komen hadden ze gewoon allemaal moeten nokken. Niet op de een na laatste dag. En de overheid had hierbij moeten bijstaan door bussen of wat in te zetten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 september 2005 @ 10:59:53 #28
3928 Ulx
pi_30446995
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:36 schreef Hare het volgende:
Tuurlijk had er wat aan preventie worden gedaan. Niet op de korte termijn, wel op lange. Ze hadden jaren geleden al moeten beginnen met het aanleggen van een goed dijkenstelsel zoals in Nederland, maar goed daar was geen geld voor.

En toen ze een week van te voren wisten dat er een Hurricane zou komen hadden ze gewoon allemaal moeten nokken. Niet op de een na laatste dag. En de overheid had hierbij moeten bijstaan door bussen of wat in te zetten.
100000 mensen evacueren met het OV gaat allen als je 2500 bussen hebt. En dan nog: Waar laat je ze?

Tenzij je eenplan klaar hebt lukt dat je niet in een week.

En wat als je een complete stad evacueert en vervolgens gaat de orkaan naar Mexico. Veel succes de volgende keer.
pi_30448372
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

100000 mensen evacueren met het OV gaat allen als je 2500 bussen hebt. En dan nog: Waar laat je ze?

Tenzij je eenplan klaar hebt lukt dat je niet in een week.

En wat als je een complete stad evacueert en vervolgens gaat de orkaan naar Mexico. Veel succes de volgende keer.
Juist. Niemand gelooft de overheid dan meer. "Ja, maar vorige keer moesten we ook evacueren, en kwam er geen orkaan". Dat soort shit. Dit probleem zie je ook al in Florida, waar ook steeds minder massaal geevacueerd wordt, zag ik op een documantaire.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zaterdag 10 september 2005 @ 15:09:16 #30
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30454031
quote:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7712202734
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30454065
quote:
Washington wist van gevolgen ramp

WASHINGTON - Een miljoen geëvacueerde mensen, 300.000 tot 350.000 personen die door het water vast komen te zitten: een rapport van de Federal Emergency Management Agency (FEMA) uit 2004 bewijst dat Washington een zeer duidelijke inschatting had van de gevolgen die een zware orkaan voor New Orleans zou hebben.
Het rapport uit 2004, dat vrijdag door de democratische oppositie is gepubliceerd, stelt dat een orkaan van de categorie 3, 4 of 5 in het zuidoosten van de staat Louisiana ,,tot een ramp zou kunnen leiden waar de staat (Louisiana) niet zonder grootschalige hulp van de buurstaten en de federale regering tegen opgewassen zou zijn".

Het door de FEMA geschetste scenario spreekt van ,,meer dan een miljoen uit New Orleans geëvacueerde personen". ,,De évacués zouden zich opeenpakken in opvangcentra in Louisiana en de buurstaten", zo werd in 2004 al door het FEMA voorzien.

Stijgende water

,,Het stijgende water zou de grote wegen blokkeren, waardoor 300.000 tot 350.000 personen in de overstroomde gebieden zouden komen vast te zitten. Bij een waterstijging van meer dan 6 meter zouden de dijken (in het noorden van New Orleans) overstromen. Meer dan 518 vierkante kilometer bewoond gebied zou onder water komen te staan", rekende de FEMA voor.

,,Het zou meerdere weken duren om New Orleans droog te pompen (...), hulpoperaties zouden worden bemoeilijkt doordat een groot deel van het gebied alleen per boot of helikopter bereikbaar zou zijn (...), de ziekenhuizen zouden uitpuilen van de patiënten en de hulpgeneratoren zouden door technische problemen of gebrek aan brandstof stilvallen voordat de patiënten naar elders zouden kunnen worden overgebracht (...), beschadigde chemische fabrieken zouden gevaarlijke stoffen kunnen verspreiden (...), stilstaand water en ziekten zouden een bedreiging voor de volksgezondheid gaan vormen", aldus het rapport.

Een commissie voor regeringshervorming in het Huis van Afgevaardigden heeft in een brief die door de democraat Henry Waxman is gepubliceerd, uitleg geëist van de secretaris voor Binnenlandse Veiligheid, Michael Chertoff.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF10092005_007

[ Bericht 74% gewijzigd door zakjapannertje op 10-09-2005 16:05:45 ]
pi_30455424
Huisdieren worden nu toch geëvacueerd:
quote:
In a shift, the military began providing cages to homeowners to allow them to evacuate with their pets. "We got the capacity, and it seemed like the right thing to do," said Army Lt. Gen. Russel Honore.
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:30:32 #34
115996 francorex
Earth stationary not spinning
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:08:26 #35
115996 francorex
pi_30458927
Zeer interessant artikel !!

Wil je weten hoe FEMA kampen eruit zien. Wil je weten hoe de "gevacueerden" worden behandeld.
Kijk lees en volg het bizarre verhaal van een Amerikaans gezin.
Op weg om de slachtoffers een hart onder de riem te steken vallen ze van de ene verbazing in de andere...

I just got back from a FEMA Detainment Camp

"I'm extremely depressed to report that things seem to only be getting sadder concerning the people so devastatingly affected by Katrina last week.

Jesse Jackson was right when he said "refugees" was not the appropriate word for the poor souls dislocated due to Katrina. But he was wrong about why it is not appropriate. It's not appropriate because they are detainees, not refugees. "

volledige artikel
pi_30462599
Laura Bush: Hurricane Corrina

I know it's hard to believe, but we have all been calling the Hurricane by the wrong name.
Laura Bush sets us straight.

http://movies.crooksandli(...)f-That-Hurricane.mov
  zondag 11 september 2005 @ 13:34:07 #37
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_30482088
quote:
Gaaf land he, de VS. Dat hoef je in 90% van de rest van de wereld niet te proberen, zoiets te roepen naar een gezagsdrager...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  maandag 12 september 2005 @ 00:46:35 #38
115996 francorex
pi_30503287
Cover-up: toxic waters 'will make New Orleans unsafe for a decade'

By Geoffrey Lean, Environment Correspondent
Published: 11 September 2005

Toxic chemicals in the New Orleans flood waters will make the city unsafe for full human habitation for a decade, a US government official has told The Independent on Sunday. And, he added, the Bush administration is covering up the danger.

In an exclusive interview, Hugh Kaufman, an expert on toxic waste and responses to environmental disasters at the US Environmental Protection Agency (EPA), said the way the polluted water was being pumped out was increasing the danger to health.

The pollution was far worse than had been admitted, he said, because his agency was failing to take enough samples and was refusing to make public the results of those it had analysed. "Inept political hacks" running the clean-up will imperil the health of low-income migrant workers by getting them to do the work.

His intervention came as President Bush's approval ratings fell below 40 per cent for the first time. Yesterday, Britain's Deputy Prime Minister, John Prescott, turned the screw by criticising the US President's opposition to the Kyoto protocol on global warming.
He compared New Orleans to island nations such as the Maldives, which are threatened by rising sea levels.
Other US sources spelt out the extent of the danger from one of America's most polluted industrial areas, known locally as "Cancer Alley". The 66 chemical plants, refineries and petroleum storage depots churn out 600m lb of toxic waste each year.
Other dangerous substances are in site storage tanks or at the port of New Orleans. No one knows how much pollution has escaped through damaged plants and leaking pipes into the "toxic gumbo" now drowning the city. Mr Kaufman says no one is trying to find out.

Few people are better qualified to judge the extent of the problem. Mr Kaufman, who has been with the EPA since it was founded 35 years ago, helped to set up its hazardous waste programme.
After serving as chief investigator to the EPA's ombudsman, he is now senior policy analyst in its Office of Solid Wastes and Emergency Response. He said the clean-up needed to be "the most massive public works exercise ever done", adding: "It will take 10 years to get everything up and running and safe."

Mr Kaufman claimed the Bush administration was playing down the need for a clean-up: the EPA has not been included in the core White House group tackling the crisis. "Its budget has been cut and inept political hacks have been put in key positions," Mr Kaufman said. "All the money for emergency response has gone to buy guns and cowboys - which don't do anything when a hurricane hits. We were less prepared for this than we would have been on 10 September 2001."

He said the water being pumped out of the city was not being tested for pollution and would damage Lake Pontchartrain and the Mississippi river, and endanger people using it downstream.

Bron Independent
  maandag 12 september 2005 @ 01:03:13 #39
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30503636
Mijn god zeg, waar is de overheid toch in hemelsnaam mee bezig. Je zou het toch bijna jammer gaan vinden dat Al-Qaida vandaag niet wat leuke aanslagjes heeft gepleegd op Bush en z'n vriendjes
  maandag 12 september 2005 @ 06:22:17 #40
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30505670
The Tsunami that was Katrina

Altering Weather as Weapon Nothing New

The Ultimate Weapon of Mass Destruction: "Owning the Weather" for Military Use.

Iemand ? (Uiteraard pas na uitvoerige bestudering van de site antwoord gevende...)

[ Bericht 38% gewijzigd door Tiesemans op 12-09-2005 06:33:31 ]
  maandag 12 september 2005 @ 07:09:17 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30505754
Ik las gister in het AD, dat China het wél voor elkaar kreeg om 500.000 mensen te evacueren binnen 1 etmaal, als er een grote wervelwind aankwam.

Zoiets zet je dan toch wel aan het denken...
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:30 schreef francorex het volgende:
Cartoon van de week
Eens.

[ Bericht 49% gewijzigd door Yildiz op 12-09-2005 07:14:31 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 12 september 2005 @ 08:49:55 #42
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_30506379
quote:
Op maandag 12 september 2005 07:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik las gister in het AD, dat China het wél voor elkaar kreeg om 500.000 mensen te evacueren binnen 1 etmaal, als er een grote wervelwind aankwam.

Zoiets zet je dan toch wel aan het denken...
[..]

Eens.
Tja, de grote voordelen van een totalitair geleide staat, die meer dan 30 miljoen eigen burgers vermoord heeft de afgelopen 50 jaar. Daar kun je tenminste wat mee.

Verbaast me niets dat jij daar bewondering voor hebt.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_30508095
quote:
Bush weer op bezoek in rampgebied
Voor de derde keer sinds de orkaan Katrina toesloeg in het zuiden van de Verenigde Staten brengt president Bush een bezoek aan het rampgebied.

Imago
Bush maakte een rondvlucht boven New Orleans en hij liet zich aan boord van een marineschip bijpraten over de situatie in het gebied. Het is maar de vraag of dat zijn imago verbetert. Bush kreeg veel kritiek omdat hij te laat belangstelling zou hebben getoond voor de slachtoffers van de ramp.

Dodental
Het officiële dodental staat nu op 424, maar vermoedelijk zijn nog lang niet alle lichamen gevonden. De verwachting is wel dat het uiteindelijke dodental lager zal uitvallen dan de 10.000 waarvoor aanvankelijk werd gevreesd.
  maandag 12 september 2005 @ 14:11:48 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30513366
quote:
Op maandag 12 september 2005 08:49 schreef klez het volgende:

[..]

Tja, de grote voordelen van een totalitair geleide staat, die meer dan 30 miljoen eigen burgers vermoord heeft de afgelopen 50 jaar. Daar kun je tenminste wat mee.

Ik zeg toch nergens dat ik bewondering heb voor een totalitaire staat?
Dat heb ik ook niet, het gaat erom dat een land als China het gewoon wel kan, en USA niet.

Terwijl je zou zeggen dat USA, met al zn oorlogen, toch best wat ervaring hier en daar moet hebben.
pi_30514298
Oprah haalt uit:
quote:
Oprah Winfrey: Amerika moet excuses aanbieden
Uitgegeven op 12 september 2005 om 12:15 uur

(Novum) - Talkshowhost Oprah Winfrey is woedend over de manier waarop de slachtoffers van de orkaan Katrina zijn behandeld. "De slachtoffers van Katrina verdienen een excuus van Amerika", zegt Oprah.

De 51-jarige presentatrice vindt het schandalig hoe langzaam de hulpverlening op gang is gekomen. Ze begrijpt niet dat mensen zijn overleden terwijl ze op hulp aan het wachten waren. "Het maakt me zo kwaad, dit had niet hoeven gebeuren."

Kort na de ramp bezocht Oprah het Superdome-stadion in New Orleans, waar duizenden slachtoffers hun toevlucht hadden gezocht. De presentatrice, die tijdens haar bezoek een gasmasker droeg, zegt geschokt te zijn door de slechte omstandigheden waaronder de mensen moesten leven. "Niets wat ik had gezien op televisie had me kunnen voorbereiden op wat ik daar met mijn eigen ogen zag."
http://www.nieuws.nl/bericht/8/6898

pi_30524102
quote:
Bush noemt kritiek op hulpverlening 'belachelijk'
De Amerikaanse president Bush noemt de harde kritiek op de hulpverlening na de orkaan Katrina 'belachelijk'. Bush liet dat weten tijdens zijn bezoek aan de getroffen stad New Orleans.

Afro-Amerikanen
Vooral het verwijt dat zijn regering te traag reageerde omdat de meeste slachtoffers Afro-Amerikanen waren, wees hij ferm van de hand. "De storm discrimineerde niet en dat gebeurt ook niet bij de hulpverlening", zei Bush.

Troepen
De bewering dat er te weinig militairen waren om te helpen als gevolg van de oorlog in Irak, omschreef Bush ook als belachelijk. "Er zijn genoeg troepen."
pi_30524115
Belachelijk. .
  maandag 12 september 2005 @ 21:29:33 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30524339
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:23 schreef kLowJow het volgende:
Belachelijk. .
Hij zei ook iets in de trend van:
"Nu zijn we bezig, later, als we klaar zijn is het de tijd om te kijken wie waar fout zat, niet nu."
Goh, waarom verbaasd me zo'n uitspraak totaal niet.
pi_30527701
quote:
US emergencies chief steps down

The United States' top emergencies official has resigned in the wake of criticism over the rescue effort following Hurricane Katrina. Michael Brown, director of the Federal Emergency Management Agency, tendered his resignation, after President George W Bush's latest visit to New Orleans.

Correspondents say Mr Brown's decision to step down came as no surprise. Mr Bush had already taken the crisis out of his hands, putting a US Coast Guard admiral in charge. Earlier on Monday, the president toured central New Orleans to see the wrecked city first hand.

Low approval

His third and longest visit to the scene came as opinion polls show a deep dissatisfaction with his response. Polls in Time and Newsweek magazines suggested most Americans were unhappy with the speed with which government reacted to the 29 August disaster.

The Newsweek poll gave Mr Bush his lowest approval rating as president - just 38%. In comments during his visit, he admitted that authorities may have relaxed before the worst effects of Hurricane Katrina became clear. But he said it was "preposterous" to suggest that war in Iraq left too few troops to cope with the disaster.

There have been arguments over whether federal officials or those from local and state government are most to blame for the crisis. However, with recovery work in full swing and making headway, the president's aides hope criticism of his administration's slow response will start to subside, the BBC's Daniel Lak reports from New Orleans.
  maandag 12 september 2005 @ 23:32:37 #50
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30528050
quote:
Op maandag 12 september 2005 08:49 schreef klez het volgende:

[..]

Ach ja.. dat Chinezen natuurlijk veel intelligenter en harder werken dan de gemiddelde Nederlander boeit je zeker ook niets...

En als je het zo wil brengen: Amerikanen hebben veel Indianen uitgemoord, dus is het lekker schuld voor ze dat ze gestraft worden..

Of: Het zijn toch slaven uit Afrika.. Als de Europeanen hen niet uit Afrika gehaald hadden, waren ze nu ook geen slachtoffers..?

....

Maar het is inderdaad zo dat China veel beter kan evacueren.

Een aantal redenen:

1) Jarenlang ervaring met grote overstromingen/orkanen

2) Grote hoeveelheid beschikbare leger (Peoples Armed Police)

3) Grote hoeveelheid beschikbare ambtenaren die indien niet goed werk leveren bij een natuurramp de cel in gegooid worden

4) En natuurlijk dat het Chinezen zijn en niet een stel bosapen..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')