abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30447022
Aanpassen is gewoon "not done" voor de moslims, de weinige uitzonderingen daargelaten.
Het is wel vreemd dat de Indonesiërs en de Chinezen hier destijds véél minder moeite mee hebben gehad. Tussen de Indonesiërs die in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw naar Nederland kwamen moet toch ook een aantal moslims gezeten hebben, al waren het waarschijnlijk niet veel?
Het ligt i.m.o. gewoon aan het in onze (Nederlandse) ogen wanstaltige haantjesgedrag dat in alle landen rond de Middellandse Zee voorkomt. Ze zijn heel gauw op hun tenen getrapt, vrouwen zijn in hun ogen een noodzakelijk kwaad dat alleen goed is om te koken, te poetsen, kinderen te baren en af en toe een paar pestklappen te krijgen als ze "te bijdehand" worden. Wij autochtonen moeten naar hún pijpen dansen, en ze vinden ons overduidelijk een minderwaardig volk en vooral Christenhonden en ongelovige varkens.
On-topic: die brief is bullshit; het zóveelste probeerseltje om óns begrip op te dringen over hún cultuur, geloof en mentaliteit. Het moet andersom zijn, maar blijkbaar heeft men dat al opgegeven.
BSB is geďntegreerd, maar alleen hoe en wanneer het hčm uitkomt. Slimme jongen, dat wel, maar het zou zo niet moeten horen te gaan. Moderator, vertel me maar weer dat het "in deze topic niet om BSB gaat". Prettig weekend, allemaal.
pi_30449091
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:00 schreef Traffic het volgende:
Moderator, vertel me maar weer dat het "in deze topic niet om BSB gaat". Prettig weekend, allemaal.
Het gaat in deze topic niet om BSB. .
pi_30449238
Ik kan me niet herinneren dat ik op de Bassisschool een dergelijke lesbrief over andere landen heb gehad. Hooguit wat aardrijkskunde of geschiedenis van een land.
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:24:45 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30449567
of dit nou de manier is om bruggen te zlaan weet ik niet... maar kennis is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:44:35 #280
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30450126
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:00 schreef Traffic het volgende:BSB is geďntegreerd, maar alleen hoe en wanneer het hčm uitkomt. Slimme jongen, dat wel, maar het zou zo niet moeten horen te gaan.
Ja uiteraard, ik ben geďntegreerd zolang dit niet botst met mijn geloof.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:48:53 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30450251
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
pi_30450418
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:13 schreef nikk het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik op de Bassisschool een dergelijke lesbrief over andere landen heb gehad. Hooguit wat aardrijkskunde of geschiedenis van een land.
Een lesbrief 'krijg' je ook niet als leerling. Het is een mogelijk lesprogramma, dat een school desgewenst in kan voeren. Een voorstel over hoe men een bepaald onderwerp op school kan behandelen. Of dit gedaan wordt is vervolgens de keuze van de school.
pi_30450577
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:54 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Een lesbrief 'krijg' je ook niet als leerling. Het is een mogelijk lesprogramma, dat een school desgewenst in kan voeren. Een voorstel over hoe men een bepaald onderwerp op school kan behandelen. Of dit gedaan wordt is vervolgens de keuze van de school.
Precies. Daarom snap ik niet waarom mensen dit in dezelfde lijn willen plaatsen als les over Rusland, Amerika, Duitsland, etc.
pi_30450738
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies. Daarom snap ik niet waarom mensen dit in dezelfde lijn willen plaatsen als les over Rusland, Amerika, Duitsland, etc.
Hoe denk je dat een basisschool een lesprogramma over andere landen opstelt dan? Dat verzinnen ze allemaal zelf? Dat wordt ze door de overheid opgedrongen?

Dit is een heel normale gang van zaken hoor. Niet bepaald nieuwswaardig.
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:09:46 #285
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30450935
de intentie is duidelijk waarom het lesproramma wordt ingevoerd. de vraag is alleen of die intentie wel helemaal 'eerlijk' is en niet schuldafschuivend.
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:12:07 #286
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30451020
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
de intentie is duidelijk waarom het lesporgramma wordt ingevoerd. de vraag is alleen of die intentie wel helemaal 'eerlijk' is en niet schuldafschuivend.
Ik vind het juist heel eerlijk, dit soort ideeën bevestigen duidelijk dat de "schuld" niet alleen ligt bij de Marokkanen, maar ook deels aan de onwetenheid en krampachtigheid van de gemiddeld Nederlandse burger die over het algemeen alleen het woord "zemelen" goed kan spellen.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30451060
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
de intentie is duidelijk waarom het lesproramma wordt ingevoerd. de vraag is alleen of die intentie wel helemaal 'eerlijk' is en niet schuldafschuivend.
Er wordt niets ingevoerd, er wordt iets aangeboden. Het is vergelijkbaar met een reclamefolder.
pi_30451080
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel eerlijk, dit soort ideeën bevestigen duidelijk dat de "schuld" niet alleen ligt bij de Marokkanen, maar ook deels aan de onwetenheid en krampachtigheid van de gemiddeld Nederlandse burger die over het algemeen alleen het woord "zemelen" goed kan spellen.

˛
Waar heb je het over? .
pi_30451137
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hoe denk je dat een basisschool een lesprogramma over andere landen opstelt dan? Dat verzinnen ze allemaal zelf? Dat wordt ze door de overheid opgedrongen?

Dit is een heel normale gang van zaken hoor. Niet bepaald nieuwswaardig.
Dit is een nogal unieke situatie, het lijkt me niet juist om te praten over een normale gang van zaken. Het gaat hiet niet om educatie over een land (ik bedoel, in hoeverre is Marokko nu relevant voor Nederland anders dan de immigranten) zoals dat het geval is met Rusland, Amerika, Duitsland, etc.
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:16:35 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30451152
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:13 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Er wordt niets ingevoerd, er wordt iets aangeboden. Het is vergelijkbaar met een reclamefolder.
ik weet meer van de geschiedenis van de marokkaanse strijders bij de slag om monte cassino, dan de marokkanen. tuurlijk is kennis nuttig, de intentie vind ik niet helemaal kies.
pi_30451339
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
ja

het ligt aan de Nederlandse burger dat die Marokkanen zo in de geestelijke problemen zitten...het ligt nooit aan die Marokkanen
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30452064
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
Maar Nederland botst tegen de Islam op. Kunnen we allemaal niks aan doen. Dus wie is dan diegene die het op moet lossen?
pi_30453564
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 01:03 schreef SCH het volgende:

Er zijn hier veel Marokkanen, die blijven hier ook itt de droom van veel autochtonen momenteel. Ik vind het wel een goed plan om kinderen enigszins vertrouwd te maken met elkaar cultuur en achtergrond. Ik begrijp echt niet wat daar mis mee zou kunnen zijn.
Opzich niet nee.
Het probleem is denk ik dat "we" er een beetje teveel van hebben gehad. Niemand heeft hier gevraagd om 'Islamrariteiten', als het 'recht' van dragen van een hoofddoekje, het niet willen spreken van de NL taal, discriminatie als in een gebrek aan respect voor NL vrouwen etc. die zich in grote getalen voordeden. Die groep is explosief gegroeid de afgelopen decennia. Veel te snel om bij te benen of om met die veranderingen te kunnen omgaan. Ik weet dan niet of het zo'n goed idee is om die veranderingen nog verder bij de mensen door de strot te drukken, de weerzin wordt alleen maar groter. Wat mij betreft is prioriteit nr.1 om beter de orde te handhaven door de relschoppers wat beter aan te pakken en iedereen verder met rust te laten. Later kunnen we dan de problemen eens wat genuanceerder aanpakken.
pi_30454011
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:49 schreef fokje het volgende:

[..]

Opzich niet nee.
Het probleem is denk ik dat "we" er een beetje teveel van hebben gehad. Niemand heeft hier gevraagd om 'Islamrariteiten', als het 'recht' van dragen van een hoofddoekje, het niet willen spreken van de NL taal, discriminatie als in een gebrek aan respect voor NL vrouwen etc. die zich in grote getalen voordeden. Die groep is explosief gegroeid de afgelopen decennia. Veel te snel om bij te benen of om met die veranderingen te kunnen omgaan. Ik weet dan niet of het zo'n goed idee is om die veranderingen nog verder bij de mensen door de strot te drukken, de weerzin wordt alleen maar groter. Wat mij betreft is prioriteit nr.1 om beter de orde te handhaven door de relschoppers wat beter aan te pakken en iedereen verder met rust te laten. Later kunnen we dan de problemen eens wat genuanceerder aanpakken.
Ik snap nog steeds niet waarom het misdragen van een minderheid het totaal uitsluit om kinderen voorlichting te geven over de achtergronden van een cultuur. Net alsof het voorlichten van kinderen over waar hun 6-jarige klasgenootje vandaan komt, het aanpakken van de 16- jarige kutmarokkaantjes en de 23-jarige extremist ook maar een strobreed in de weg staat?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30454153
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:49 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Maar Nederland botst tegen de Islam op. Kunnen we allemaal niks aan doen. Dus wie is dan diegene die het op moet lossen?
Ik en met mij het overgrote deel van Nederland botst niet tegen de Islam op. Hoogstens tegen radicale vormen van het geloof, voorals nog is dat dus met een minderheid van de aanwezige moslims hier. In Nederland is geen plaats voor gevaarlijk radicalisme, Christelijk, Islamitisch of Boedistisch.

Daarnaast is het kutmarokkaantjesprobleem geen onderdeel van een geloofsprobleem. Sterker nog die jochies lappen zelfs de meest elementaire regels uit de Koran aan hun laars. Dat is meer een gevolg van een cultureclash dan van een religieus probleem.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30454175
Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30454204
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
In welke grot vertoef jij nog steeds?
pi_30454225
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Onder welke steen kom je vandaan gekropen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30454256
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

pi_30454337
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')