Het gaat in deze topic niet om BSB.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:00 schreef Traffic het volgende:
Moderator, vertel me maar weer dat het "in deze topic niet om BSB gaat". Prettig weekend, allemaal.
Ja uiteraard, ik ben geďntegreerd zolang dit niet botst met mijn geloof.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:00 schreef Traffic het volgende:BSB is geďntegreerd, maar alleen hoe en wanneer het hčm uitkomt. Slimme jongen, dat wel, maar het zou zo niet moeten horen te gaan.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja uiteraard, ik ben geďntegreerd zolang dit niet botst met mijn geloof.˛
Een lesbrief 'krijg' je ook niet als leerling. Het is een mogelijk lesprogramma, dat een school desgewenst in kan voeren. Een voorstel over hoe men een bepaald onderwerp op school kan behandelen. Of dit gedaan wordt is vervolgens de keuze van de school.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:13 schreef nikk het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik op de Bassisschool een dergelijke lesbrief over andere landen heb gehad. Hooguit wat aardrijkskunde of geschiedenis van een land.
Precies. Daarom snap ik niet waarom mensen dit in dezelfde lijn willen plaatsen als les over Rusland, Amerika, Duitsland, etc.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een lesbrief 'krijg' je ook niet als leerling. Het is een mogelijk lesprogramma, dat een school desgewenst in kan voeren. Een voorstel over hoe men een bepaald onderwerp op school kan behandelen. Of dit gedaan wordt is vervolgens de keuze van de school.
Hoe denk je dat een basisschool een lesprogramma over andere landen opstelt dan? Dat verzinnen ze allemaal zelf? Dat wordt ze door de overheid opgedrongen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Precies. Daarom snap ik niet waarom mensen dit in dezelfde lijn willen plaatsen als les over Rusland, Amerika, Duitsland, etc.
Ik vind het juist heel eerlijk, dit soort ideeën bevestigen duidelijk dat de "schuld" niet alleen ligt bij de Marokkanen, maar ook deels aan de onwetenheid en krampachtigheid van de gemiddeld Nederlandse burger die over het algemeen alleen het woord "zemelen" goed kan spellen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
de intentie is duidelijk waarom het lesporgramma wordt ingevoerd. de vraag is alleen of die intentie wel helemaal 'eerlijk' is en niet schuldafschuivend.
Er wordt niets ingevoerd, er wordt iets aangeboden. Het is vergelijkbaar met een reclamefolder.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
de intentie is duidelijk waarom het lesproramma wordt ingevoerd. de vraag is alleen of die intentie wel helemaal 'eerlijk' is en niet schuldafschuivend.
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel eerlijk, dit soort ideeën bevestigen duidelijk dat de "schuld" niet alleen ligt bij de Marokkanen, maar ook deels aan de onwetenheid en krampachtigheid van de gemiddeld Nederlandse burger die over het algemeen alleen het woord "zemelen" goed kan spellen.˛
Dit is een nogal unieke situatie, het lijkt me niet juist om te praten over een normale gang van zaken. Het gaat hiet niet om educatie over een land (ik bedoel, in hoeverre is Marokko nu relevant voor Nederland anders dan de immigranten) zoals dat het geval is met Rusland, Amerika, Duitsland, etc.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een basisschool een lesprogramma over andere landen opstelt dan? Dat verzinnen ze allemaal zelf? Dat wordt ze door de overheid opgedrongen?
Dit is een heel normale gang van zaken hoor. Niet bepaald nieuwswaardig.
ik weet meer van de geschiedenis van de marokkaanse strijders bij de slag om monte cassino, dan de marokkanen. tuurlijk is kennis nuttig, de intentie vind ik niet helemaal kies.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Er wordt niets ingevoerd, er wordt iets aangeboden. Het is vergelijkbaar met een reclamefolder.
jaquote:Op zaterdag 10 september 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel eerlijk, dit soort ideeën bevestigen duidelijk dat de "schuld" niet alleen ligt bij de Marokkanen, maar ook deels aan de onwetenheid en krampachtigheid van de gemiddeld Nederlandse burger die over het algemeen alleen het woord "zemelen" goed kan spellen.˛
Maar Nederland botst tegen de Islam op. Kunnen we allemaal niks aan doen. Dus wie is dan diegene die het op moet lossen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja uiteraard, ik ben geďntegreerd zolang dit niet botst met mijn geloof.˛
Opzich niet nee.quote:Op zaterdag 10 september 2005 01:03 schreef SCH het volgende:
Er zijn hier veel Marokkanen, die blijven hier ook itt de droom van veel autochtonen momenteel. Ik vind het wel een goed plan om kinderen enigszins vertrouwd te maken met elkaar cultuur en achtergrond. Ik begrijp echt niet wat daar mis mee zou kunnen zijn.
Ik snap nog steeds niet waarom het misdragen van een minderheid het totaal uitsluit om kinderen voorlichting te geven over de achtergronden van een cultuur. Net alsof het voorlichten van kinderen over waar hun 6-jarige klasgenootje vandaan komt, het aanpakken van de 16- jarige kutmarokkaantjes en de 23-jarige extremist ook maar een strobreed in de weg staat?quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:49 schreef fokje het volgende:
[..]
Opzich niet nee.
Het probleem is denk ik dat "we" er een beetje teveel van hebben gehad. Niemand heeft hier gevraagd om 'Islamrariteiten', als het 'recht' van dragen van een hoofddoekje, het niet willen spreken van de NL taal, discriminatie als in een gebrek aan respect voor NL vrouwen etc. die zich in grote getalen voordeden. Die groep is explosief gegroeid de afgelopen decennia. Veel te snel om bij te benen of om met die veranderingen te kunnen omgaan. Ik weet dan niet of het zo'n goed idee is om die veranderingen nog verder bij de mensen door de strot te drukken, de weerzin wordt alleen maar groter. Wat mij betreft is prioriteit nr.1 om beter de orde te handhaven door de relschoppers wat beter aan te pakken en iedereen verder met rust te laten. Later kunnen we dan de problemen eens wat genuanceerder aanpakken.
Ik en met mij het overgrote deel van Nederland botst niet tegen de Islam op. Hoogstens tegen radicale vormen van het geloof, voorals nog is dat dus met een minderheid van de aanwezige moslims hier. In Nederland is geen plaats voor gevaarlijk radicalisme, Christelijk, Islamitisch of Boedistisch.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:49 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Maar Nederland botst tegen de Islam op. Kunnen we allemaal niks aan doen. Dus wie is dan diegene die het op moet lossen?
In welke grot vertoef jij nog steeds?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
Onder welke steen kom je vandaan gekropen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In welke grot vertoef jij nog steeds?
In welke grot vertoef jij nog steeds?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onder welke steen kom je vandaan gekropen?
Onder welke steen kom je vandaan gekropen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In welke grot vertoef jij nog steeds?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |