Als het een gewilde datum is dan zou ik dat zo snel mogelijk vast laten leggen. Zeker als de locatie ook gewild is. Wij hebben een 1,5 week geleden onze datum vast laten leggen (2 juni). We hadden geen speciale datum maar we wilden op een vrijdag in juni trouwen om 14.30 en 2 juni was de enige die nog vrij is. En als je datum staat, kun je ook verder met andere voorbereidingen zoals de locaties van de receptie en/of feest of wat je dan ook wil gaan doen en de fotograaf en zo. Welke datum hebben jullie op het oog?quote:Op zondag 11 september 2005 21:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Een man is er, het aanzoek is er ook al geweest (op onze verloving) een datum hebben we misschien ook al wel.
Stadhuis, hoelang van te voren moet dat? Heb het idee dat het wel een gewilde datum is namelijk.
Er waren opeens trams uitgevallen dus lijn 9 en die andere tram kwamen gewoon niet. En dan sta je daar als dorpeling in het grote Amsterdam! Ik ving toevallig een gesprek op van "half 4 Artis" en ik ben brutaal op die mensen afgestapt en gevraagd of ze naar jullie trouwerij gingen en dat was zo. Met z'n drietjes (Jan, Veronica en ik) uiteindelijk de metro genomen en we waren nog nét op tijd om jullie het ja-woord te horen zeggen. Maar.. het was de moeite waard!!quote:Op zondag 11 september 2005 22:02 schreef sjak het volgende:
Ja ik hoorde zoiets over het OV, wat ging er allemaal mis?
slapen noemt ze datquote:Op maandag 12 september 2005 10:17 schreef sjak het volgende:
Dank je wel!
Nu ben ik weer aan het werk....ik wil eigenlijk gewoon slapen
Ik zou wel vrij kunnen krijgen hoor maar heb er zelf voor gekozen om te werken (Alhoewel...echt werken kun je het nu niet noemen...). Ik heb deze baan nog niet zo lang en de "kinderen" zijn net begonnen en ik wil ze zelf lessen geven en leren kennen. Vandaar dus...en ze vinden me nu ook wel stoer hier dat ik er ben.quote:Op maandag 12 september 2005 10:46 schreef bixister het volgende:
o sjak wat zag je er mooi uit en de jurk zat echt als gegoten, schitterend. wat een groooote taart zeg! en wat erg dat je meteen weer moet werken, heb je niet recht op een paar dagen verlof ofzo? of ga je dat later nog inzetten. oja en was 't niet bloedheet in die kas? ook leuk om de visagiste eens te zien!
Nu lijkt dat van ons helemaal zo lang te durenquote:Op maandag 12 september 2005 11:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mooi foto's Sjak![]()
Heb er zelf nu helemaal zin in
quote:Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!![]()
Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.
En bedankt BEquote:Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!![]()
Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.
Dank je wel!quote:Op maandag 12 september 2005 19:42 schreef Lois het volgende:
Sjak wat zie je er prachtig uit! Echt stralend, heel erg mooi. Je kunt zien dat het leven met Schanul je goed doet, wat ben je mooi!
Ik wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen! Gefeliciteerd!!!!!quote:Op maandag 12 september 2005 21:01 schreef Anitra het volgende:
Hier wel al druk met het vinden van locatie, verder nog helemaal geen datum geprikt.
Dat gebeurt ZOOOOOOO vaak!!!! MIjn neef trouwde, mijn nichtje zou zijn naam krijgen, niet dus.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:21 schreef _evenstar_ het volgende:
de enige grote domper was dat die klote gemeente een fout heeft gemaakt in ons trouwboekjewe zijn getrouwd maar die klootmongolen hebben bij geslachtsnaam na het huwelijk mijn meisjes naam aangehouden terwijl we duidelijk hadden aangegeven dat ik liefje zijn naam wou
.. dus daar gaan we maar even achteraan maandag
![]()
Lang niet altijd dusquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef Koningin het volgende:
Ik heb zelfs de gemeente gebeld om te vragen hoe het zat, maar het klopt allemaal wel. Ze zetten gewoon je meisjesnaam er neer.
Hmm vreemd.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:29 schreef Troel het volgende:
ik ken ook gevallen waarbij er wel netjes de aangetrouwde naam (zeg ik dat goed zo?) staat.
dit lijkt mij best kut om het maar zo te zeggen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:07 schreef zussie2005 het volgende:
sterkere verhalen kan ook; 10 jaar na mn scheiding ben ik opnieuw getrouwd met een andere man..
terug gekomen van huwelijksreis ligt er een brief van de gemeente met mn naamwijziging...........ze hadden mij weer de naam van mijn ex man gegeven.....LOL.
Dit was overigens wel met een weekje opgelost en ik kreeg uiteindelijk de goeie achternaam...
Zo staat het bij ons als uitleg in het trouwboekje. Het uittreksel is het uittreksel in het trouwboekje.quote:Naamgebruik echtgenoten
In het uittreksel uit de huwelijksakte staat uw eigen geslachtsnaam vermeld na registratie. Misschien heeft u bij de huwelijksaangifte aangegeven dat u graag wilt worden aangeschreven met de naam van uw partner of dat deze naam aan uw eigen naam voor- of achteraf moet gaan.
In Nederland wijzigt de achternaam na het huwelijk niet, maar wel zijn de echtgenoten gerechtigd de naam van hun huwelijkspartner te voeren. Degene die hier gebruik van maakt stelt zich veelal met deze naam voor en op documenten kan hij/zij deze naam invullen voor of achter de eigen naam.
Het formulier dat u bij huwelijksaangifte heeft getekend, is daarom alleen van belang voor de manier waarop u door de overheid wilt worden aangeschreven.
quote:Op maandag 12 september 2005 10:46 schreef bixister het volgende:
......ook leuk om de visagiste eens te zien!
Mijn beste vriendin was mijn visagiste en tevens ook getuige, dus die staat heel vaak op mijn trouwfoto's!quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:51 schreef Faat het volgende:
[.ook leuk om de visagiste eens te zien.]
![]()
![]()
Geen speciale datum.. Alleen werd er in december verleden jaar gezegd dat ik er beter op tijd bij kan zijn als ik in IJsselstein wilde trouwen.. Verleden jaar in december ben ik gaan uitzoeken of alles goed zou gaan als wij onze partnerschap zouden omzetten in een huwelijk..quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:54 schreef Troel het volgende:
Tally, waarom ben je ook alweer nu alles aan het regelen? Is dat omdat je op een speciale datum wil, of is die zaal moeilijk te bespreken of iets anders? (Je kan natuurlijk ook gewoon lekker op tijd zijn)
Oeeeeeee 2 weekjes...quote:Op woensdag 14 september 2005 11:20 schreef Jelief het volgende:
Ik ben de eerstvolgende.
Nog maar twee weekjes!
verder niks bijzonders te melden, wel mooie bruidjes en bruidegommen langs zien komen!
Oeeee..quote:Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat hard ook voor jullie hè Jelief!
Wij hebben net vast laten leggen dat we 20 Sept in ondertrouw gaan.
quote:Op woensdag 14 september 2005 12:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Oeeee..
Das ook al snel...
Ennuh datum nu al bekend??????
Ja hej.. Meeposten en dan niet de datum bekend maken dat kan dus niet hequote:
De datum is al lang bekend!quote:Op woensdag 14 september 2005 12:54 schreef Tally het volgende:
Oeeee..
Das ook al snel...
Ennuh datum nu al bekend??????
ik ben wel in voor een lang verhaal eigenlijkquote:Op woensdag 14 september 2005 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De datum is al lang bekend!
Maar die houden we lekker geheim, don't ask why, is een lang verhaal enzo.
Mijn allerbeste vriend is mijn getuige, stinkie's allerbeste vriend is zijn getuige en 1 irl vriendinnetje weet het, verder blijven we heel vaag.quote:Op woensdag 14 september 2005 13:52 schreef freecell het volgende:
BE: en de echt goede vrienden dan?
Dat is de volgende stap
Maar voor hen die de voorpret gedeelde hebben en toch zin hebben om te komen doen we toch een besloten feestje maar verder doen we niksquote:'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met 2 getuigen en toch ook maar de ouders en de zussen met aanhang erbij, en dan na afloop koffie en taart bij ons thuis en ach ja... als we het toch doen, dan toch maar wel ook een jurk en-zullen-we-dan-toch-ook-maar-ringen. De voorpret delen is toch eigenlijk stiekem ook wel leuk, dus dan wel vertellen, maar niet de datum? Maar verder doen we niks'.
en daar zijn we nu zo ongeveer aanbeland. Er zijn wel een paar mensen meer inmiddels die de datum weten maar die komen verder niet.
En dan geven we gewoon een groot feest als we goed en wel in het nieuwe huis zitten enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meid organiseer nou gewoon de hele reutemeteut in een keer...inclusief paard en wagen/limousine...want je kan in die jurk die je eigenlijk niet zou doen toch niet gaan lopen
Je trouwt maar een keer ...en daarna betaal je voor 5 jaar je leningen terug....
http://www.de-ridder.info/weddingMuslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
WOEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 14 september 2005 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
En dan geven we gewoon een groot feest als we goed en wel in het nieuwe huis zitten enzo.
quote:Op woensdag 14 september 2005 13:56 schreef desiredbard het volgende:
Ach geef haar tijd en dan wordt het
[..]
Maar voor hen die de voorpret gedeelde hebben en toch zin hebben om te komen doen we toch een besloten feestje maar verder doen we niks
Behalve de taart dan natuurlijk want een feest is geen feest zonder taart en verder doen we niks
Bhalve het gooien van mijn bloemen en jarretelgordel als ik te dronken wordt van de champagne die we niet gaan bestellen ...maar verder doen we gewoon niets
nadat we van de huwelijksreis terug zijn ,want na al dat organiseren ben ik wel aan vacantie toe , gaan we dan in ons nieuwe huis wonenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meid organiseer nou gewoon de hele reutemeteut in een keer...inclusief paard en wagen/limousine...want je kan in die jurk die je eigenlijk niet zou doen toch niet gaan lopen
Je trouwt maar een keer ...en daarna betaal je voor 5 jaar je leningen terug....
http://www.de-ridder.info/wedding
Ik wilde net gaan zeggen dat we daar allemaal geen geld voor hebben enzo tot jij over die leningen begon... Hmmm...
Nee hoor, dat heb ik me altijd voorgenomen, daar ga ik geen geld voor lenen. En wat er niet is... kan je ook niet uitgeven.
Plus dat ik op deze manier de jurk gewoon 2 keer aan kan. Een keer op de trouwdag en nog een keertje als we het feestje geven.
Tja en er zijn ook mensen die eerst sparen en dan pas hun geld uitgeven. Of het geld er simpelweg niet voor over hebben.quote:Op woensdag 14 september 2005 13:56 schreef desiredbard het volgende:
en daarna betaal je voor 5 jaar je leningen terug....
Dit dus..quote:Op woensdag 14 september 2005 14:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja en er zijn ook mensen die eerst sparen en dan pas hun geld uitgeven. Of het geld er simpelweg niet voor over hebben.
Jij bent wel gek van leninkies he... Doen ze dat in Ierland zo?quote:Op woensdag 14 september 2005 14:19 schreef desiredbard het volgende:
Lol sparen voor een big kick arse wedding met 110 gasten (en dat is een kleine-gemiddelde grootte)
Jurk, bruidsmeisjes, pakhuur, bloemist, auto, kerkhuur, ringen, restaurant huur, 4 course dineetje voor genoemd aantal gasten, band huur, dj huur, bruidsgift, huwelijksreis)
Zit er niet voor veel mensen in Tenzij je ouders op de Forbes lijst staan.
Nou speel je redelijk quite als je zo uitpakt hoor, tenminste hier.... Je vraagt enveloppes met inhoud en daar de meeste mensen wel weten wat zo'n geintje kost komt de inhoud aardig overeen met kosten.
Maar voordat je eraan begint wel even een leninkje anvragen dat in principe over 5 jaar loopt
quote:Op woensdag 14 september 2005 14:24 schreef Tally het volgende:
Jij bent wel gek van leninkies he... Doen ze dat in Ierland zo?
Ik kan je vertellen dat onze bruiloft helemaal zelf betaald word.. Mijn en zijn ouders niet op de Forbes lijst staan (ook niet op die van Rockefeller)... Wij elke maand hard werken en zo 15000 euro bij elkaar hebben gespaard voor onze bruiloft... En wij alles wat we willen doen op deze dag ook gedaan kan worden.. En dat voor 100 man!
2x maarquote:Op woensdag 14 september 2005 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Plus dat ik op deze manier de jurk gewoon 2 keer aan kan. Een keer op de trouwdag en nog een keertje als we het feestje geven.
Nee wij wonen al 2 en half jaar samen.. Op valentijnsdag zelfs 3 jaar samen..quote:Op woensdag 14 september 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Ja ben in Ierland getrouwd... fotografen zijn echt hufters
Ik had er hier eentje die durfde 3 ruggen vor 28 foto's +album te vragen
Die heb ik dus wel effe verteld waar ie zijn telelens kon stoppen
Voor/Nadeel van trouwen in Ierland; geen open bar... het kost je een diner... maar met hoe die ieren zuipen als het gratis is werkt dat toch voordeliger uit.
Bij ons was het andersom, ik wilde het kleiner houden, temeer mijn kant van de familie kleiner is en niet iedereen zou komen vanwege het reizen (en andere rotsmoezen) , Wat gepland was op 70 man werd 100 en uiteindelijk 120, er waren nog wat vrienden in Nederland die zin hadden in vacantie.
Van die 850 die je uitspaart kun je inderdaad betere dingen doen, begrijp ik goed dat jullie (pas) gaan samenwonen na jullie huwelijk? Die 850 gaat je heel goed van pas komen meid, Een huis je huis maken, kost tijd en geld en tijd is geld dus het kost je geld^2
Das ook niet vreemd dat je er niet bij bent toch?quote:Op woensdag 14 september 2005 21:35 schreef sjak het volgende:
Ik begrijp nu waarvoor men een huwelijksreis doet, je moet gewoon een paar dagen bijkomen na zo'n dag. Ik begin nu een beetje bij te trekken. Ik vond het niet erg om te werken hoor, maar echt heel aanwezig ben ik de afgelopen dagen niet geweest op mijn werk. Het was aan de andere kant ook wel heel leuk. iedereen wil de foto's zien, iedereen wil vertellen hoe zij het vonden etc. Leuke dagen dus. Nu probeer ik ons huis weer wat aan kant te krijgen, dat was wat verwaarloosd de afgelopen week (ook door alle kadootjes die nu overal liggen...en een heleboel flessen wijn die we gekregen hebben).
Als ik wat meer leuke foto's heb zal ik wel een verhaal maken. Misschien nog wel iets eerder maar nu nog even niet, het is weer bedtijd.![]()
Herkenbaarquote:Op woensdag 14 september 2005 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
Mwoah... het is meer een raar verhaal.
'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met alleen 2 getuigen'.
werd
'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met 2 getuigen en toch ook maar de ouders en de zussen met aanhang erbij, maar dan houden we het stil en verder doen we niks'.
werd
'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met 2 getuigen en toch ook maar de ouders en de zussen met aanhang erbij, en dan na afloop koffie en taart bij ons thuis en ach ja... als we het toch doen, dan toch maar wel ook een jurk maar verder doen we niks'.
werd
'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met 2 getuigen en toch ook maar de ouders en de zussen met aanhang erbij, en dan na afloop koffie en taart bij ons thuis en ach ja... als we het toch doen, dan toch maar wel ook een jurk en-zullen-we-dan-toch-ook-maar-ringen maar verder doen we niks'.
werd
'We gaan trouwen, lekker met z'n 2-tjes, met 2 getuigen en toch ook maar de ouders en de zussen met aanhang erbij, en dan na afloop koffie en taart bij ons thuis en ach ja... als we het toch doen, dan toch maar wel ook een jurk en-zullen-we-dan-toch-ook-maar-ringen. De voorpret delen is toch eigenlijk stiekem ook wel leuk, dus dan wel vertellen, maar niet de datum? Maar verder doen we niks'.
en daar zijn we nu zo ongeveer aanbeland. Er zijn wel een paar mensen meer inmiddels die de datum weten maar die komen verder niet.
No way!quote:Op woensdag 14 september 2005 21:55 schreef Tally het volgende:
Het programma samenwonen iets voor jullie?
Nope, voor ons absoluut geen fotograaf.quote:Op donderdag 15 september 2005 10:48 schreef Faithz het volgende:
En toch maar een fotograaf.. aanrader voor jou BE, toch mooi om foto's te hebben denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |