abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 14:32:08 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30824199
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:23 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet tot nauwelijks gebruik van gemaakt wordt. Gewoon de AT even aanklikken is veel handiger. En die brei van links naar eerdere topics is al helemáál flauwekul. Denk je dat er ook maar iémand is die pak 'm beet commentaartopic 24 nog eens naleest? Of 96?

Het trots in elke OP meezeulen van die hele ouwehoer-reeks is niets anders dan een soort pimpgedrag. Kijk ons eens. En dan straks een feestje bouwen als we bij de 1000 zijn.
Oooh flauwerik ! Die eerste brei is idd wat onzinnig, alhoewel ik het wel elke dag trouw update in de wiki. Het is gewoon meer een traditie geworden.
Ik maak er overigens wel eens gebruik van die andere links.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30824218
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik sluit me hier zo langzamerhand ook bij aan.

Ik heb geen tijd (en zin) om 15 delen slowchat per dag door te lezen, en alle centrale topics voor de bewoners, de weekopdrachten, etc liggen vrijwel helemaal stil. In feite bestaat het forum voor 90% uit 1 lange reeks en als je die niet volgt heb je niet zoveel meer in dit forum te zoeken. Ik weet nie tof dit nu nog te veranderen is, maar betreur het wel. En dat zeg ik als user.
Het had vanaf het begin al aangepakt moeten worden, is niet gedaan. Nu niks meer aan te doen.

Het is vaak genoeg aangekaart in elk geval.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:33:36 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30824235
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:29 schreef flugeltje het volgende:
Maar wat mag dan nog wel/niet in het commentarentopic? Ik ben (net als bij de vorige discussie) dus nu compleet de weg kwijt. Ik zie het topic als een soort van 'kroeg' waar je lekker met elkaar ouwemeuten over wat er gezegd wordt.

Nu begrijp ik dat ik letterlijke dingen uit de streams in het streamverslagen topic moet gooien.
Dingen over Tanja in het Tanja topic, Over Lieske bij Lies etc etc.... Wat blijft er dan nog over?

Is het hele probleem niet meteen opgelost als er wat meer streamverslagen worden gepost zoals hier al geopperd werd? Dan kan het topic imho wel gewoon blijven zoals het is. (face it, 't is wel het populairste topic)
Het beste is gewoon om het een beetje te spreiden denk ik, een compromis dus. De bewonerstopics lijken me btw meer geschikt voor de wat diepere analyses, die vreemd genoeg wel eens in die commentaartopics komen te staan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30824298
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:32 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Het had vanaf het begin al aangepakt moeten worden, is niet gedaan. Nu niks meer aan te doen.

Het is vaak genoeg aangekaart in elk geval.
Ik weet niet of er niks meer aan te doen is. En met sommige dingen ebn ik het ook gewoon niet eens -ik vind het commentaren topic zelf ook een prettig topic bijvoorbeeld. Wat niet wegneemt dat ik het commentaar zeker aantrek en probeer op te volgen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:35:55 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30824321
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik sluit me hier zo langzamerhand ook bij aan.

Ik heb geen tijd (en zin) om 15 delen slowchat per dag door te lezen, en alle centrale topics voor de bewoners, de weekopdrachten, etc liggen vrijwel helemaal stil. In feite bestaat het forum voor 90% uit 1 lange reeks en als je die niet volgt heb je niet zoveel meer in dit forum te zoeken. Ik weet nie tof dit nu nog te veranderen is, maar betreur het wel. En dat zeg ik als user.
Je hebt wel ergens gelijk. Die slowchattopics lees ik ook heel vluchtig van linksboven naar rechtsonder door als ik er niet ben geweest. Maar goed ik denk dat dit probleem juist opgelost kan worden door ook in de streamverslagentopics te schrijven en ook in andere topics te reageren. Die andere topics zijn namelijk wel de moeite waard om te volgen en/of te lezen vind ik. Zeker als er natuurlijk meer gepost wordt.
De mods moedigen dit gedrag wel aan, maar echt van de grond komt het nog niet helaas.
pi_30824353
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:35 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik weet niet of er niks meer aan te doen is. En met sommige dingen ebn ik het ook gewoon niet eens -ik vind het commentaren topic zelf ook een prettig topic bijvoorbeeld. Wat niet wegneemt dat ik het commentaar zeker aantrek en probeer op te volgen.
Of je zet er alsnog een beleid op.

Of je doet gewoon wat je al eerder zei en waarom gevraagd wordt: wees zichtbaar in dat commentarengebeuren en blijf stimuleren om de streamverslagentopics en andere topics te gebruiken.

Dat laatste is haalbaar en heb je beloofd, het eerste echt niet meer
  donderdag 22 september 2005 @ 14:37:20 #207
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30824359
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Het beste is gewoon om het een beetje te spreiden denk ik, een compromis dus. De bewonerstopics lijken me btw meer geschikt voor de wat diepere analyses, die vreemd genoeg wel eens in die commentaartopics komen te staan.
Okay, daar kan ik mezelf nog wel in vinden... Maar ik begrijp ook uit de discussie dat er niet meer zoveel gepost mag worden omdat men niet 15 topics door wil lezen.

Ik denk dat ik maar ff stop met posten en dan vanavond ofzo maar eens kijk hoe het dan gaat, misschien dat ik dan doorkrijg wat de bedoeling is.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:37:53 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30824380
Daarentegen wil ik wel mijn complimenten geven voor de Fok-Big Brother-log! De belangrijkste punten komen daar namelijk wel aan bod zodat je toch weer helemaal up to date blijft. Ook de andere 'nieuwtjes' enzo zijn erg jofel om te lezen !
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2005 @ 14:37:59 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30824384
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:32 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik heb op zich geen moeite met een Slowchat-, c.q. Ouwehoerreeks, we hadden in andere jaren ook de zeer goedlopende Clib-reeks waar ook nooit een zinnig woord in getypt werd, maar die negeer ik dan wel, ieder zijn plezier.

Ik betreur vooral dat je die wel bijna verpllicht moet doorworstelen om BB nog een beetje te volgen als je overdag moet werken. De andere topics lopen nauwelijks.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:39:25 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30824436
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Okay, daar kan ik mezelf nog wel in vinden... Maar ik begrijp ook uit de discussie dat er niet meer zoveel gepost mag worden omdat men niet 15 topics door wil lezen.

Ik denk dat ik maar ff stop met posten en dan vanavond ofzo maar eens kijk hoe het dan gaat, misschien dat ik dan doorkrijg wat de bedoeling is.
Mwah ik zou het je niet zo persoonlijk aantrekken hoor. Ik vond die vergelijkingen met schoolkinderen die je trok namelijk erg leuk om te lezen en zo zijn er nog wel meer posts waarvan ik denk dat die eigenlijk helemaal niet in dat commentaartopic terecht hoeven te komen .
pi_30824438
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Niemand zegt dat dat niet mag Je snapt het niet goed, vrees ik

De vraag is als volgt: als er bepaalde discussies ontstaan in het commentarentopic, zoals bijvoorbeeld vaak over Tanja, of zoals net over Lieske, of dat dan gewoon kan in het bewonerstopic.

Bijvoorbeeld

Dus niet ALLES bediscussieren in de commentaren, maar ook gewoon de bestaande topics daarover gebruiken.

Gewoon zoals het in deze sticky al een paar weken staat: Let op! Over commentaar op streams en streamverslagen eigenlijk.
pi_30824473
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:37 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb op zich geen moeite met een Slowchat-, c.q. Ouwehoerreeks, we hadden in andere jaren ook de zeer goedlopende Clib-reeks waar ook nooit een zinnig woord in getypt werd, maar die negeer ik dan wel, ieder zijn plezier.

Ik betreur vooral dat je die wel bijna verpllicht moet doorworstelen om BB nog een beetje te volgen als je overdag moet werken. De andere topics lopen nauwelijks.
Ja, dat zeg ik ook. Sterker nog, dat zeg ik al weken.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:43:35 #213
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30824604
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Mwah ik zou het je niet zo persoonlijk aantrekken hoor. Ik vond die vergelijkingen met schoolkinderen die je trok namelijk erg leuk om te lezen en zo zijn er nog wel meer posts waarvan ik denk dat die eigenlijk helemaal niet in dat commentaartopic terecht hoeven te komen .
Ik trek het mezelf ook niet persoonlijk aan hoor Ik wil alleen graag duidelijk hierover.

Ik heb alleen eerder deze discussie gevolgd en toen snapte ik ook al niet wat nu de bedoeling was Ik heb eerdere jaren niet meegedaan, misschien dat ik daarom niet snap wat de 'oudere' users bedoelen.

Vandaar dus dat ik zei dat ik wel ff zou stoppen met posten om te zien hoe het topic zich ontwikkeld. (moet trouwens toch boodschappen doen) Misschien dat ik bij terugkomst eens terug kan lezen hoe het posten/discussieren nu wél moet, dan kan ik er zo weer invallen...
  donderdag 22 september 2005 @ 14:45:04 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30824661
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:39 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Niemand zegt dat dat niet mag Je snapt het niet goed, vrees ik

De vraag is als volgt: als er bepaalde discussies ontstaan in het commentarentopic, zoals bijvoorbeeld vaak over Tanja, of zoals net over Lieske, of dat dan gewoon kan in het bewonerstopic.

Bijvoorbeeld

Dus niet ALLES bediscussieren in de commentaren, maar ook gewoon de bestaande topics daarover gebruiken.

Gewoon zoals het in deze sticky al een paar weken staat: Let op! Over commentaar op streams en streamverslagen eigenlijk.
De sticky heb ik overigens ook gelezen... Maar zoals gezegd en door jou ook aangehaald, ik snap ut niet... En dat is waarschijnlijk omdat ik eerdere jaren niet meedeed en de structuur dus ook niet van begin af aan heb aangeleerd.

Flugel gaat in ieder geval haar best doen om het wél te begrijpen...

(potdomme zeg, ben je 29jr voel je jezelf net 'Lieske' omdat de anderen iets precies begrijpen en jijzelf dus helemaal niet... )
  donderdag 22 september 2005 @ 14:50:28 #215
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_30824853

"ik voel me lieske"

Als ik dat vanavond tegen iemand opmerk slaan ze me dood als ik vertel dat ik BB kijk
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Moderator donderdag 22 september 2005 @ 15:00:10 #216
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30825149
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De sticky heb ik overigens ook gelezen... Maar zoals gezegd en door jou ook aangehaald, ik snap ut niet... En dat is waarschijnlijk omdat ik eerdere jaren niet meedeed en de structuur dus ook niet van begin af aan heb aangeleerd.
Wat bedoeld wordt, is: slowchat lekker door over de streams daar.
Het vervelende is alleen, dat ook hele discussies/analyses over bijvoorbeeld bewoners nu daar gehouden worden. En dat niemand de moeite neemt om het streamverslagtopic te updaten.

Eigenlijk is het commentarentopic té makkelijk en te verleidelijk. Je plempt alles daar maar neer wat je kwijt wilt, hebt het er even over met de mensen die op dat moment ook in dat topic aanwezig zijn, en dat was het dan.
Op die manier ontstaat er nooit een structurele, wat diepere gedachtenwisseling.

Wat eigenlijk zou moeten gebeuren, is users die daar een uitgebreide discussie over bijvoorbeeld Liekse starten, er op wijzen dat hier een apart topic voor is.

En mensen die er een handje van hebben om min of meer 1 op 1 te posten wat ze op het scherm zien, zouden op het bestaan van het streamverslag-topic gewezen moeten worden. Dat is vooral een taak van de mods, maar aangezien die er niet vaak zijn, proberen ook "gewone" users hier een beetje op te sturen (en er hier over te zaniken. )

Opmerkingen zoals "GNA GNA GNA GNA" en "de crackzeug rookt weer " kunnen natuurlijk gewoon fijn in het commentaartopic gepost blijven worden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30825252
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:45 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Flugel gaat in ieder geval haar best doen om het wél te begrijpen...

(potdomme zeg, ben je 29jr voel je jezelf net 'Lieske' omdat de anderen iets precies begrijpen en jijzelf dus helemaal niet... )
Oh niet een 'Lieske' doen hoor Straks ga jij ook nog weg

Poging tot uitleg:

Ik denk dat eerdere jaren niet meedoen meespeelt. Het was gewoon altijd zo dat een topic als die commentaren gewoon niet bestond. Wat wél bestond was een 'commentaren op de streamverslagen-topic'. Dat gebeurde letterlijk wat de titel zegt, commentaar en discussie over de streamverslagen. N.a.v. daar in stond wordt gediscussieerd over bepaalde uitspraken van mensen en bepaalde gebeurtenissen. Nu is het commentaar op de streams geworden dit jaar, min of meer vanzelf: plus minus 50 mensen zitten de streams te kijken en uiten direct commentaar op wat ze zien.

Nu is dat voor de oude (BB) bokken gewoon een verandering die we in het toch al veranderde Fok-klimaat gewoon moeten accepteren.

Maar wat wel jammer is, is dat er soms hele leuke discussies ontstaan over een bepaald persoon of gebeurtenis in die topics. Die discussies sneeuwen onder in het geweld aan one-liners enzo. Terwijl de discussie interessant is. Dan is het dus zaak om het discussiepunt over te hevelen naar het bewonerstopic. Dan kan die discussie uitgediept worden, ook door meerdere mensen. Nu verdwijnen ze soms volledig of zijn ze zo verspreid over tig topics dat niemand meer reageert op zo'n interessant punt. Want je ziet het gewoon niet meer, zo snel gaat dat.

Het is gewoon ook common sense en goede manieren in forumgebruik om de discussies over een persoon in het bewonerstopic te doen. Discussies over Tanja in het Tanja-topic bijvoorbeeld. Modjes zijn er voor om hier op toe te zien. Dubbele topics sluiten ze bv met een verwijzing naar het openstaande Tanja-topic. Welnu, zoiets kan ook met een verloren discussiepunt in de commentarentopics. Snap u? users zelf kunnen ook verwijzen naar de centrale bewonerstopics.

Verder is het gewoon zo dat veel mensen die werken/schoolgaan veel missen van wat er nu gebeurd op een dag. Soms moeten ze wel 3 topics door om er achter te komen. Het is dan fijn dat er streamverslagen zijn. Daarom de vraag aan die pakweg 50 mensen die de streams zitten te kijken om af en toe een verslagje te maken of een samenvattinkje van wat er gebeurd is.

Dat is het eigenlijk
  donderdag 22 september 2005 @ 16:31:54 #218
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30828067
@Gert en Tinkerbel...

Thanx voor de uitleg, ik geloof dat ik het snap...

Party on dan maar
  donderdag 22 september 2005 @ 19:23:13 #219
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30833254
Zeg, ik ben toch geen week weggeweest? Wat een berg posts hier!

Zoals veel eerder besproken, die commentaren zijn voor mij niet bij te houden. Daarom vraag ik ook of jullie topicreports plaatsen als er wat is. Ik heb een fulltime job die ik in vier dagen uitvoer. Dat zijn lange dagen. Als ik na mijn werk 3000 posts moet doorsnuffelen en teksten moet editten is voor mij de lol eraf. Ik wil wel wat plezier aan BB leveren.

Er moet dus een derde mod bij. Dat is inmiddels wel duidelijk. Ik kan vanaf mijn werk niet bij fok, of bij mijn mail. Dat is allemaal afgeschermd. Een gemaild topic werd laatst direct gesweeped, dus dat is inmiddels ook geen optie meer. Kortom, ik ben er alleen 's avonds, en in het weekend zoveel mogelijk.

Ik weet het even niet meer. Moet ik stoppen met streamen om die commentaren bij te houden? Dan hoeft het voor mij niet meer, en stop ik met modden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_30833867
Ja maar Sanne, ho nou, niet panieken

De meeste posts hier vlak boven zijn niet eens aan jullie gericht maar zijn meer' users die elkaar iets uitleggen-posts'. Daar hoef je eigenlijk niets mee. Dit is gewoon een handig topic om dat te doen. De hele discussie rondom de rest loopt al weken en toen voelde je je ook niet direct geroepen om te stoppen.

Je kan best streamen, ik weet dat je dat leuk vind, maar hoe dan ook, je zult wel moeten modden ook. Dat is je voornaamste taak, en die heb je zelf gewild. En lees daar nou niks lulligs in, zo bedoel ik het niet. (ja ik zeg het alvast, want volgens mij lezen jullie elke post van mij alsof ik iets lulligs zeg).

Je kan het ook anders zien :

Kijk, dat een paar topics die eigenlijk dicht moeten wat langer open zijn is natuurlijk geen punt. Dat ze dicht moeten is natuurlijk wel zo, maar als je die niet zo gauw ziet wil ik best topic reports plaatsen en ik vast niet alleen en vraag anders je medemods om daar ook wat naar te speuren.

Maarrrrr.. ( ) je vind zelf streamen zo leuk. Je kan daarmee ook anderen stimuleren immers? Zie je iemand een leuk stukje schrijven, discussiepunt aanvoeren, screenshot maken, stimuleer mensen dan die in de daarvoor bedoelde topics te zetten. Gewoon vragen dus eigenlijk . Zoals Gert al zegt: het blijkt dat mensen dat best willen doen als je het vraagt. Zeker als jullie het vragen, jij en Ripley. Dat is eigenlijk alles, dat kan best naast het streamen, denk ik dan. Tis niet meer dan stimuleren. Dat kan toch best lukken?

Dat doe je dus dan op het moment dat je online bent. Dat je er overdag niet bent is gewoon zo, dat is al vanaf het begin zo, dat was al bekend, hoef je je niet voor te excuseren.
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2005 @ 20:11:45 #221
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_30834844
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:23 schreef Sanne het volgende:
Moet ik stoppen met streamen om die commentaren bij te houden? Dan hoeft het voor mij niet meer, en stop ik met modden.
Nee hoor, er zijn nauwelijks 'overtredingen' en áls die er al zijn leest toch niemand die later nog terug.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 22 september 2005 @ 20:29:14 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_30835497
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:23 schreef Sanne het volgende:

Er moet dus een derde mod bij. Dat is inmiddels wel duidelijk.

Ik weet het even niet meer. Moet ik stoppen met streamen om die commentaren bij te houden? Dan hoeft het voor mij niet meer, en stop ik met modden.
Tuurlijk moet jij niet stoppen, jij bent enthousiast en hebt feeling met het BB subforum.
Maar er mag inderdaad wel een tweede mod bij die dit subforum ook een beetje begrijpt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 22 september 2005 @ 20:33:24 #223
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30835655
Kan er één van de commentarentopics dicht... Er lopen er nu 2 naast elkaar.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:04:55 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30837063
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:33 schreef flugeltje het volgende:
Kan er één van de commentarentopics dicht... Er lopen er nu 2 naast elkaar.
Done
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 22 september 2005 @ 21:07:58 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30837221
Vuil spel? (Tanja) (Anti Tanja Campagne)

Omdat er een probleempje mee was heeft dit topic geen OP meer. Als iemand de TS kan laten weten dat het weer werkt kan één van de modjes hier de tekst in mijn post editten zodat alles weer enigszins klopt. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')