Die belt met de pizzeria om 75 pizza's bij MM's baas te bezorgen.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:36 schreef Gebakken_vissie het volgende:
ZEg, komt Qwea zelf nog een keer reageren of niet?
Ik ben Qwea mafkees. Ik ben al maanden gebannedquote:Op donderdag 8 september 2005 15:36 schreef Gebakken_vissie het volgende:
ZEg, komt Qwea zelf nog een keer reageren of niet?
Nou,dat kan ik idd best es doen eigelijkquote:Op donderdag 8 september 2005 15:37 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Die belt met de pizzeria om 75 pizza's bij MM's baas te bezorgen.
Nu nog werk maken van puntje 1. Dat kan je mooi a.s. maandag doen als je vrij bent.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat zit wel snor, op 1 vrijdag na ga ik vrijdags al wekenlang wat eerder weg, gewoon omdat alles er op zit om een uur of 3 (werk tot 4)
Fidelis is idd een kloon. Juist omdát ze zo dramatisch reageert...quote:Op donderdag 8 september 2005 15:36 schreef devv05 het volgende:
Volgens mij is Fidelis een kloon, geen enkele vriendin zou zo dramatisch reageren al begrijp ik de frustratie in zo'n geval wel, het is gewoon een kutstreek.
Precies, ze hebben geen idee van wie het zou moeten komenquote:Op donderdag 8 september 2005 15:38 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Nou,dat kan ik idd best es doen eigelijk
en wanneer had je moeder dat weekeind in die huisjes geregeld? vast niet op maandag, want meesta plan je dat van te voren, zodat je ook rekening kan houden met je werk. dus laten we zeggen: twee a 3 weken van te voren, met een annuleringsverzekering, en wel eerst vragen of die vrije dag vrij is. en niet een paar dagen van te voren.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:53 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Mn ma had een lang weekend in huisjes geregeld. Daarvoor moest ze geld vooruit betalen. Dat geld heb ik vooruit betaald,dus is het mijn geld
Hoezo dramatisch. Ik had mikeymo aan de telefoon,om hem te vertellen dat ik van alles geplanned heb,en betaald heb. Vervolgens wijs ik erop dat die baas van hem dit ook wel eerder had kunnen bedenken. Als meneer dan vraagt of ik zn baas wil spreken,nou goed kom maar. Maar dan moet die baas niet beginnen te kankeren van "ja wat jij hebt betaald en hebt geregeld heb ik geen boodschap aan"quote:Op donderdag 8 september 2005 15:36 schreef devv05 het volgende:
Volgens mij is Fidelis een kloon, geen enkele vriendin zou zo dramatisch reageren al begrijp ik de frustratie in zo'n geval wel, het is gewoon een kutstreek.
Ik zou gewoon gaan en dat tegen je baas zeggen, je hebt vrij gevraagd en gekregen en andere dingen geregeld, bovendien als je zo onmisbaar bent wil je baas toch niet van je af. Alleen je vriendin heeft wel een beetje je eigen glazen ingegooid zo.
Ben benieuwd naar het vervolg
Ik was niet degene die begon te zeiken. Hij kwam aan met zn "JA DAT JIJ GELD KWIJT BENT IS NIET MIJN PROBLEEM" Nou,dat is wel zn probleem. En als meneer dan ook nog het lef heeft om te vragen of ik mn verstand niet heb,dan kan die heulemaal de pot opquote:Op donderdag 8 september 2005 15:40 schreef _Flash_ het volgende:
Lachen dit topic
Maaruh, het is dus wettelijk wel zo dat de werkgever in deze situatie de gemaakte kosten vergoed. Dit moet wel in alle redelijkheid gebeuren, dus zolang vriendinlief niet even haar excuses maakt richting baas en als een volwassene kan praten over deze zaken, zou ik ook geen vergoeding geven.
Maarja hieruit blijkt weer dat je zakelijk en prive uit elkaar moet houden. Ennuh, voor dit soort onvoorziene omstandigheden geldt afspraak=afspraak niet meer.
Goh, vertel eens wat nieuws.... je bent echt niet de snuggerste in dit topic he.....quote:Op donderdag 8 september 2005 15:38 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Ik ben Qwea mafkees. Ik ben al maanden gebanned
Jij gaat het nog ver schoppenquote:Op donderdag 8 september 2005 15:44 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Ik was niet degene die begon te zeiken. Hij kwam aan met zn "JA DAT JIJ GELD KWIJT BENT IS NIET MIJN PROBLEEM" Nou,dat is wel zn probleem. En als meneer dan ook nog het lef heeft om te vragen of ik mn verstand niet heb,dan kan die heulemaal de pot op
*Zucht*quote:Op donderdag 8 september 2005 15:42 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Hoezo dramatisch. Ik had mikeymo aan de telefoon,om hem te vertellen dat ik van alles geplanned heb,en betaald heb. Vervolgens wijs ik erop dat die baas van hem dit ook wel eerder had kunnen bedenken. Als meneer dan vraagt of ik zn baas wil spreken,nou goed kom maar. Maar dan moet die baas niet beginnen te kankeren van "ja wat jij hebt betaald en hebt geregeld heb ik geen boodschap aan"
Door zijn schuld ben ik geld kwijt. Dus het is wel degelijk zijn probleem
Dan passen we goed bij elkaar. Aangezien jij ook zo'n triangel josti bentquote:Op donderdag 8 september 2005 15:45 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
Goh, vertel eens wat nieuws.... je bent echt niet de snuggerste in dit topic he.....
Ja, hoe komt hij erbij zeg.,quote:Op donderdag 8 september 2005 15:44 schreef Fidelis het volgende:
En als meneer dan ook nog het lef heeft om te vragen of ik mn verstand niet heb,
De josti-band is zelfs te hoog gegrepen voor jouquote:Op donderdag 8 september 2005 15:46 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Dan passen we goed bij elkaar. Aangezien jij ook zo'n triangel josti bent
ja ...... bel de klant op Quea.... leg hen het probleem op dezelfde tactische manier als je het ook met de baas van mike gedaan hebt..quote:Op donderdag 8 september 2005 15:49 schreef dVTB het volgende:
De klant wiens website af moet, moet er maar begrip voor opbrengen dat de oplevering door technische problemen enkele dagen is vertraagd. Wil die klant daarover klagen, dan mag hij zich bij je baas melden. Die is ervoor verantwoordelijk dat zijn tent draait zonder technische problemen. Eventuele schade mag je baas op zijn leverancier verhalen.
Het lijkt me dat jij gewoon recht hebt op je vrije dag. Er hadden ook andere omstandigheden kunnen zijn (bruiloft, begrafenis) waarbij je baas die vrije dag niet had kunnen intrekken. Dan had hij ook een oplossing moeten bedenken.
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:46 schreef Fidelis het volgende:
liever niet, ik lust geen pizzaquote:Op donderdag 8 september 2005 15:46 schreef Fidelis het volgende:
[..]
ze klinkt niet erg gezellig in ieder gevalquote:Op donderdag 8 september 2005 15:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik zal het voor je vriendin nog eens herhalen:
Een werkgever die daarvoor gewichtige reden heeft, kan op de vastgestelde datums van de vakantie terugkomen en daarmee het opnemen van de vastgestelde vakantie tegengaan. Hij moet dan wel eerst in overleg treden met de medewerker (art 7:638-5 BW). De werkgever stelt de vakantie dan op een later of eerder tijdstip vast, wat hij dan niet meer kan veranderen. De werkgever dient de financiële schade te vergoeden die de medewerker door het veranderen van de vakantie lijdt. De medewerker moet op zijn beurt de schade zoveel mogelijk beperken. Daaruit volgt niet dat hem een verwijt te maken valt, als hij geen annuleringsverzekering heeft gesloten, hoewel de meeste verzekeringen niet op deze situatie betrekking hebben.
Maar helaas, vriendin-lief is daar niet toe bereid gevonden, met als gevolg dat de werkgever in het gelijk gesteld kan worden. Daarnaast heeft onredelijkheid en onbeschoftheid nog nooit iemand geholpen in het verkrijgen van een gewenste uitkomst...
Vast wel, ik denk dat ze zich dan geen zorgen meer hoeven te maken om een website die niet op tijd afkomtquote:Op donderdag 8 september 2005 15:51 schreef avotar het volgende:
[..]
ja ...... bel de klant op Quea.... leg hen het probleem op dezelfde tactische manier als je het ook met de baas van mike gedaan hebt..
zeker weten dat het goed komt![]()
vrouwen met pit zijn lievquote:Op donderdag 8 september 2005 15:44 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Ik was niet degene die begon te zeiken. Hij kwam aan met zn "JA DAT JIJ GELD KWIJT BENT IS NIET MIJN PROBLEEM" Nou,dat is wel zn probleem. En als meneer dan ook nog het lef heeft om te vragen of ik mn verstand niet heb,dan kan die heulemaal de pot op
En dan heeft die ook elke vrijdag vrij voorlopigquote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Vast wel, ik denk dat ze zich dan geen zorgen meer hoeven te maken om een website die niet op tijd afkomt
De vraag is zo snel ik kan lezen al minimaal 4x beantwoord, dat men niet kan lezen is weer iets anders.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef dVTB het volgende:
Is dit ONZ of WGR? - Ik begin eraan te twijfelen als ik sommige reacties zo lees. Misschien kan iemand eens inhoudelijk op de vraag van TS reageren? Ik vind de vraag (in z'n algemeenheid) namelijk best interessant. Misschien een idee om het niet in de persoonlijke sfeer te trekken, dus niet te praten over de gesprekstechnieken van de vriendin van TS? Daar gaat dit topic namelijk niet over, lijkt me zo...
Ik geloof dat ik dat al meer dan genoeg heb geprobeerd. Maar ik geloof niet dat mevrouw wil horen wat ik heb gezegd...quote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef dVTB het volgende:
Is dit ONZ of WGR? - Ik begin eraan te twijfelen als ik sommige reacties zo lees. Misschien kan iemand eens inhoudelijk op de vraag van TS reageren? Ik vind de vraag (in z'n algemeenheid) namelijk best interessant. Misschien een idee om het niet in de persoonlijke sfeer te trekken, dus niet te praten over de gesprekstechnieken van de vriendin van TS? Daar gaat dit topic namelijk niet over, lijkt me zo...
Je hebt ook wel gelijk, pakt het alleen zo ontactisch mogelijk aan.. Met wat meer redelijkheid had je wrs veel verder gekomen.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:42 schreef Fidelis het volgende:
[..]
Hoezo dramatisch. Ik had mikeymo aan de telefoon,om hem te vertellen dat ik van alles geplanned heb,en betaald heb. Vervolgens wijs ik erop dat die baas van hem dit ook wel eerder had kunnen bedenken. Als meneer dan vraagt of ik zn baas wil spreken,nou goed kom maar. Maar dan moet die baas niet beginnen te kankeren van "ja wat jij hebt betaald en hebt geregeld heb ik geen boodschap aan"
Door zijn schuld ben ik geld kwijt. Dus het is wel degelijk zijn probleem
De vraag is allang beantwoord en wel het best en het meest uitgebreid in deze post:quote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef dVTB het volgende:
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:32 schreef djenneke het volgende:
[...]
Een werkgever die daarvoor gewichtige reden heeft, kan op de vastgestelde datums van de vakantie terugkomen en daarmee het opnemen van de vastgestelde vakantie tegengaan. Hij moet dan wel eerst in overleg treden met de medewerker (art 7:638-5 BW). De werkgever stelt de vakantie dan op een later of eerder tijdstip vast, wat hij dan niet meer kan veranderen. De werkgever dient de financiële schade te vergoeden die de medewerker door het veranderen van de vakantie lijdt. De medewerker moet op zijn beurt de schade zoveel mogelijk beperken. Daaruit volgt niet dat hem een verwijt te maken valt, als hij geen annuleringsverzekering heeft gesloten, hoewel de meeste verzekeringen niet op deze situatie betrekking hebben.
[...]
Dat ligt eraan, of mevrouw alsnog naar dat huisje toe gaat. In dat geval lijkt het me nogal onredelijk dat de werkgever van de partner dat zou moeten vergoeden.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef -erwin- het volgende:
[..]
ze klinkt niet erg gezellig in ieder gevalmijns inziens zou de werkgever gewoon die boekingskosten moeten betalen, en indien het werkelijk het geval is dat ze een klus heeft laten schieten, dan zou een tegemoetkoming daarin ook op zijn plaats zijn lijkt me.
Sorry, ik had je antwoord over het hoofd gezien. Duidelijk antwoord, lijkt me.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef djenneke het volgende:
Ik geloof dat ik dat al meer dan genoeg heb geprobeerd. Maar ik geloof niet dat mevrouw wil horen wat ik heb gezegd...
welke kosten?quote:Op donderdag 8 september 2005 15:51 schreef Tja... het volgende:
MM: laat hem alleen jouw kosten vergoeden, niet die van je vriendin... Scheelt hem de helft, en jij hebt je geld terug. En zij... ach, wat zal ik daar nou van zeggen?
Ik vraag even of hij morgen ook regtquote:Op donderdag 8 september 2005 16:34 schreef Adagio het volgende:
Goed topic dit, jammer dat de baas nog niet meepost
niets naai-actie. Hij kwam naar me toe op een normale en beleefde manier en vroeg het me op een vriendelijke doch dringende manie. Hij vroeg nog of ik al wat gepland had en toen antwoordde ik nee want ik had te horen gekregen van mijn vriendin dat het waterskieeen wat we zouden gaan doen niet doorging omdat ze bezig waren met het onderhouden oid. Dus in mij ogen vond ik het jammer dat het niet doorging maar goed, hij zei dat ik gewoon maandag dan vrij kon hebben. Niets ernstigs dus... totdat ik mijn vriendin op de hoogte bracht en die begon met allemaal opmerkingen dat ze al dingen gepland heeft, een klus heeft laten schieten etc.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:44 schreef dVTB het volgende:
[..]
Sorry, ik had je antwoord over het hoofd gezien. Duidelijk antwoord, lijkt me.
Wat trouwens nog weer een heel andere zaak is: hoe jaag je als baas je medewerkers tegen je in het harnas? Door dit soort naai-acties.
Dan had ie je gewoon geen vrij moeten gevenquote:Op donderdag 8 september 2005 18:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
niets naai-actie. Hij kwam naar me toe op een normale en beleefde manier en vroeg het me op een vriendelijke doch dringende manie. Hij vroeg nog of ik al wat gepland had en toen antwoordde ik nee want ik had te horen gekregen van mijn vriendin dat het waterskieeen wat we zouden gaan doen niet doorging omdat ze bezig waren met het onderhouden oid. Dus in mij ogen vond ik het jammer dat het niet doorging maar goed, hij zei dat ik gewoon maandag dan vrij kon hebben. Niets ernstigs dus... totdat ik mijn vriendin op de hoogte bracht en die begon met allemaal opmerkingen dat ze al dingen gepland heeft, een klus heeft laten schieten etc.
Omdat vorige week de router is gesprongen, er problemen zijn met dns-servers en er gistermiddag/vandaag weer wat problemen de kop op staken + het feit dat er tussen al dat gesysteembeheer een site af moet gaf voor hem de aanleiding dat ik morgen gewoon aanwezig moet zijn. Ik snap zijn standpunt helemaal. Als er iets uitklapt oid kan men niet meer verder en dan zit ik 2,5 uur verderop in Drenthe
Ik vind dus niet dat mijn baas echt een naaistreek heeft geleverd. Dat zou ik pas vinden als even tussen neus en lippen door meldt dat ik morgen verplicht moet komen opdraven. Maar hij vroeg het normaal en met gegronde redenen. Andersom doet hij ook niet moeilijk als ik zondags vanuit Drenthe een smsje stuur naar hem of ik maandag er op vrij mag hebben. Dat is ook voorgekomen, dan doet hij niet moeilijk, nou dan doe ik ook niet moeilijk als hij aandringt bij me dat hij me nodig heeft. Het is geven en nemen.
Ik ga nergens meer heen. Dus er zijn wel degelijk kosten gemaakt die meneer dient te vergoeden. Er is gereseveerd voor 2!! personen.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, of mevrouw alsnog naar dat huisje toe gaat. In dat geval lijkt het me nogal onredelijk dat de werkgever van de partner dat zou moeten vergoeden.
Ik geloof ook niet dat het uitje geannuleerd wordt. En dan is er nergens ook maar enig recht op, lijkt me zo...
True,je bent idd niet labiel. Alleen erg emotioneel flexibelquote:Op donderdag 8 september 2005 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoho, ga jij eens even lekker andere conclusies zitten trekken.
Het is wel mijn 'verloofde'waar je het tegen hebt ja... Dus dat zou betekenen dat jij en ik ook veel gemeen hebben...
Nou kan je veel over me zeggen, maar toch niet dat ik net zo'n labiel, verwend kind ben als jij!
als de rest van de week alles perfect draaide was het geen probleem geweest, feit is dat er gister dingen zijn gebeurt waardoor er eigenlijk iemand moet zijn die indien van problemen direct voor een oplossing kan gaan zorgen ipv dat het bedrijf dan de rest van de dag op zijn gat ligt.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:18 schreef Toodels het volgende:
[..]
Dan had ie je gewoon geen vrij moeten gevensimpel
Rot op met je gisteren. Maandag draaide de boel ook al niet normaal. probleem is dat de boel NOOIT normaal draait "Q? Ik heb weer een virus. De baas heeft zomaar bijlages geopend"quote:Op donderdag 8 september 2005 18:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als de rest van de week alles perfect draaide was het geen probleem geweest, feit is dat er gister dingen zijn gebeurt waardoor er eigenlijk iemand moet zijn die indien van problemen direct voor een oplossing kan gaan zorgen ipv dat het bedrijf dan de rest van de dag op zijn gat ligt.
en jij hij betaalt mijn salaris en dat salaris kan hij betalen door inkomsten en als de boel plat ligt kost hem dat inkomsten... en ik heb al een keer een faillissement meegemaakt, nee dank je, ik hou de boel liever draaiende dan
Het lijkt me sterk dat ze bij dat bedrijf 2 dagen van te voren ruim op tijd vinden! Als ik nu al weet dat ik bijvoorbeeld 8 december vrij wil zijn vraag ik dat nu aan. Ik vind 3 weken van te voren vrij vragen normaal, tenzij het een keer rustig is dan kun je natuurlijk wel zeggen van ik pak morgen vrij, maar in dit geval vind ik dat je geen gelijk hebt.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef Fidelis het volgende:
[..]
afspraak daar is dat het minimaal 2 dagen van te voren vrij moet zijn. Die gas wist toch gisteren ook dat het niet kon? Daar ga je toch geen 1.5 uur van te voren mee aankomen? Dikke vinger
Vorige keer vroeg meneer 12 uur van te voren vrij. Prima,was hartstikke goed. En als meneer de werkgever vindt dat 4 dagen immers Maandag (1) dinsdag (2) woensdag(3) donderdag(4) niet op tijd is..had hij dat moeten zeggen. En niet schijnheilig lopen vrij gevenquote:Op donderdag 8 september 2005 18:33 schreef foralezer het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat ze bij dat bedrijf 2 dagen van te voren ruim op tijd vinden! Als ik nu al weet dat ik bijvoorbeeld 8 december vrij wil zijn vraag ik dat nu aan. Ik vind 3 weken van te voren vrij vragen normaal, tenzij het een keer rustig is dan kun je natuurlijk wel zeggen van ik pak morgen vrij, maar in dit geval vind ik dat je geen gelijk hebt.
In ieder geval succes, misschien dat je alsnog iets kunt regelen met je werkgever
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |