een raar uit de kont gekropen figuur welk probeert voor mens door te gaan en ons daarbij van onze hogere positie wil stotenquote:
wat een lefgozer!!quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:44 schreef Public_NME het volgende:
http://www.badongo.com/vid.php?file=2005-08-31_ar.wmv&s=black
![]()
Die kan je heel goedkoop uit Afrika halen. Je hebt er daar een hoop die een ledemaat ofzo missen, die zijn er af gehakt door andere negers met kapmessen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:23 schreef Bopmorn het volgende:
Ik heb wel interesse, mijn broertje zoekt nog een schade neger...
Om op te knappen zegmaar.
Daarom houd ik mijn negers in aparte isoleercellenquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zelf heb ik nog geen neger, ik heb kleine kinderen en die zijn er bang voor. Ze willen liever een hond, maar dan geen zwarte. Hond of neger; als je even weg bent, weten ze niet zo snel ze op de bank gaan liggen. En de bank gaat er van stinken, vooral als de hond en/of neger nat is.
Moet je trouwens niet opppassen dat de negers niet proberen moeder de vrouw te bespringen? Het schijnt dat sommige vrouwen daar wel pap van lusten. Straks kom je thuis van werk, staat de tv R&B te blaten en ligt moeders helemaal sufgepaald op de bank. En die negers maar schijnheilig voor zich uit kijken!
Wil je mijn neger hebben? Hij ligt zo'n beetje in duigen omdat ik de sloopneger erbij heb gelaten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:23 schreef Bopmorn het volgende:
Ik heb wel interesse, mijn broertje zoekt nog een schade neger...
Om op te knappen zegmaar.
Babi pangpangquote:
Ik heb er niet een, dat wil ik nog altijd zelf doen ipv dat ik moet toekijken hoe een van mijn negers mijn vriendin ligtte neuckenquote:Op zaterdag 10 september 2005 16:38 schreef P0rt0 het volgende:
hebben we ook nog kutnegers?
Dan heb je kans dat de NIAA je aanklaagt..quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:12 schreef whoops het volgende:
Kan je niet gewoon een nieuwe neger downloaden?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens, als je besluit een nieuwe kookneger aan te schaffen, kijk dan uit dat ze je geen cokeneger meegeven. Mijn broer heeft dat gehad. Koken kon ie niet en hij zat de hele tijd met z'n neus in het bakmeel en de poedersuiker. Hij werd ook steeds aggressiever.
Op een gegeven moment toen ie naar de kinderen ging happen was het mooi geweest en heeft mijn broer hem bij het negerasiel moeten afleveren.
Pas op met cokenegers, die worden eigenlijk uit foute nesten gefokt en zijn eigenlijk bedoeld voor de vechtsport. Die moet je niet in huis halen!
lijkt beetje op mijn neger.. mijn tuinneger.. met die potten zo..quote:Op zondag 11 september 2005 23:01 schreef LennyKravitz het volgende:
Koop je toch gewoon een nieuwe:
[
je hebt ze in alle soorten en matenquote:De koloniale betekenis ‘slaaf’ komt wel heel pregnant naar voren in een geschrift uit 1767, waarin een blanke plantage-opzichter in woede tegen zijn directeur roept: "Gij moet myn niet schelden, ik ben geen Neeger van jou." In de taal van de slaven zelf, het Neger-Engels, was het equivalent van het tweede deel van deze uitroep wellicht de standaardformulering als men een opdracht van een dienaangaand onbevoegde niet wenste uit te voeren. In het woordenboek van Focke (1855:88) staat namelijk bij ningre als voorbeeldzinnetje "Mi a no joe ningre". Tegenwoordig hoor je in Suriname in zo’n geval : "Ik ben je slaaf niet!".
Ter zake. Ik heb 30 samenstellingen uit de slaventijd (1667-1863) gevonden met neger als tweede element. Al deze woorden werden gebruikt door blanke meesters met Nederlands als moedertaal. Een aantal van deze woorden had toen een equivalent met ningre in het toenmalige Neger-Engels. Slaven uit Afrika, dus van overzee aangevoerd, noemde men zoutwaternegers, ter onderscheiding van de in Suriname geboren creolenegers. De overheid bezat eerst sociëteitsnegers (Suriname was aanvankelijk eigendom van de Sociëteit van Suriname), later genoemd landsnegers. In de stad sprak men van fortneger (het Fort = de stad Paramaribo), bij particulieren in dienst als huisneger, tuinneger of grasneger (sneed gras voor de koets- en rijpaarden van zijn meester en deed dienst als palfrenier).
Onder de plantagenegers bestond een sterk gedifferentieerde taakverdeling: huisneger (ook daar); veldneger (de meesten, voor het zeer zware veldwerk), delverneger (grondwerker, nog zwaarder), wachtneger (verzorger en bewaker van de moestuin); jaagneger, visserneger; ambachtneger (timmer-, smit-, metsel- en kuiperneger); roei-, boot-, ponteneger; kookneger (suikerkoker), loodsneger (werkzaam in de bedrijfsgebouwen) en dresneger (lekendokter).
Als de overheid tijdelijk slaven nodig had voor iets van algemeen belang, dan werden die gevorderd en heetten commandonegers. Was het voor openbare werken, dan werden ze werknegers genoemd, moesten ze mee op een militaire ‘bospatrouille’ om weggelopen lotgenoten op te sporen en te vangen of te doden, dan waren het schutternegers of lastdragernegers.
Ook samenstellingen met neger als eerste element waren talrijk, t.w. ruim 20. Zowel in Paramaribo als ‘op plantage’ woonden de negers in negerhuizen, eenvoudige, lage woningen , veelal voor meerdere gezinnen en dan lang en in naast elkaar gelegen kamers verdeeld. In de stad stonden ze op het ‘erf’ achter het woonhuis van hun meester. Aan de zijkant liep langs dat huis een paadje van het erf naar een poort aan de straat, de negerpoort. Plantagenegers hadden vaak een eigen neger(kost)grond (moestuin) en/of er werd negerkost (vooral bananen en knollen) aan hen uitgedeeld. Ze kregen ook naar behoefte een negerhoed, een negermes en een negerpijp, allemaal speciale modellen. De naam voor plantage-opzichter was negerofficier. Slaven liepen om elkaar te bezoeken, al dan niet in het geheim, van de ene plantage naar de andere over negerpaden. De taal van de slaven en de talen van de bosnegers - zie verderop - werden toen nog over een kam geschoren: Neger-Engels. Negernamen waren z.g. ‘dagnamen’, d.z. eigennamen in samenhang met iemands geboortedag (zeven per sexe). De negermacht was de uitdrukking voor de gezamenlijke slaven van één eigenaar, één huishouden, één plantage, of van het hele land, en men hielp elkaar zo nodig d.m.v. negerhuur. Iemand die zijn slaven mild behandelde werd door zijn mede-blanken spottend een negerkoning genoemd. Tenslotte: Negerjaas (een gemene huidziekte), negerpesie (een soort boontje), negervis (ongeschubde vis, niet alleen door de joden maar ook door de andere blanken versmaad) en negerkop (een soort ooievaar met een onbevederde, zwarte kop).
Mooi stukje dat buzzerquote:Op maandag 12 september 2005 09:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
je hebt ze in alle soorten en maten
. Het is alleen handig als je een multifunctionele neger hebt, dat scheelt in onderhoudskosten aangezien je er maar 1 hoeft te onderhouden in plaats van een heel leger van negers
Commando als in leger commando, groene baretquote:Op maandag 12 september 2005 12:12 schreef rashudo het volgende:
Zo'n commandoneger spreekt me wel aan
quote:Op maandag 12 september 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
Is dit racistische schijttopic nog steeds niet dicht.
OMG wat voor moeder de vrouw heb jijquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Moet je trouwens niet opppassen dat de negers niet proberen moeder de vrouw te bespringen? Het schijnt dat sommige vrouwen daar wel pap van lusten. Straks kom je thuis van werk, staat de tv R&B te blaten en ligt moeders helemaal sufgepaald op de bank. En die negers maar schijnheilig voor zich uit kijken!
Ik verbaas me er ook over! Zoveel poltiek incorrecte praat in 1 topicquote:Op maandag 12 september 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
Is dit racistische schijttopic nog steeds niet dicht.
Wees maar niet bang, niet bij ons thuis.quote:Op maandag 12 september 2005 20:33 schreef Fok_you het volgende:
[..]
OMG wat voor moeder de vrouw heb jij![]()
die mag je wel eens naar een negerloos heropvoedingskampff sturen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |