mja, of de bijbel in Saoedie-Arabië...quote:Op donderdag 8 september 2005 16:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof het niet gebeurt? In Guantanamo Bay wat daar allemaal met de Koran is gedaan, (en ja ik heb filmpjes in bezit waar er niet echt fris mee wordt om gegaan)
en daarom gebeurt het nietquote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er berust daarom ook een verbod op eigen interpretatie van de Koran
In de schaduw van de grote Idee of de grote Godquote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik sta achter de Fatwa dat al die boeken vernietigd moesten worden, en dat er een verbod op moest komen, niet op Khomenies oproep tot moord.
Islamitisch? Of heb je wel eens gelezen wat de Koran werkelijk over de bijbel verteld?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, of de bijbel in Saoedie-Arabië...
een aantal termen,quote:Op donderdag 8 september 2005 16:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en daarom gebeurt het niet
Nou, het gaat me persoonlijk eerder om hoe de volgelingen van de Koran er praktisch mee omgaan.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitisch? Of heb je wel eens gelezen wat de Koran werkelijk over de bijbel verteld?
nee, dat heb ik nooit gelezen. heb wel m'n vermoedens...je bedoelt de valselijke veranderingen die God niet kon voorkomen wat hij wel kan bij de Koran ?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitisch? Of heb je wel eens gelezen wat de Koran werkelijk over de bijbel verteld?
Ik moet altijd lachen om die reacties van jou , (leg je nog wel x uit waarom, sommigen dan he )quote:Op donderdag 8 september 2005 16:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dat heb ik nooit gelezen. heb wel m'n vermoedens...je bedoelt de valselijke veranderingen die God niet kon voorkomen wat hij wel kan bij de Koran ?
dus ? conclusie ?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een aantal termen,
Vrije wil,
goede/slechte pad.
Dood.
Bestraffing..
God heeft de mens een vrije wil gegeven.
de moslim heeft ook een vrije wil om niet de koran te volgen of in verleiding te vallen .. weird?quote:
misschien kun je me het meteen even uitleggen, zo niet hier dan wel in het WFL SC topicquote:Op donderdag 8 september 2005 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om die reacties van jou , (leg je nog wel x uit waarom, sommigen dan he )
nee de bijbel is de boek van God en respecteer het omdat hij gezonden is naar Iesa.
als ik geen islamitische kennis had/ kreeg , dan zouden jou vragen mij doen twijfelen. Tenminste je vraag opbouw, manier hoe je het steltquote:Op donderdag 8 september 2005 16:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien kun je me het meteen even uitleggen, zo niet hier dan wel in het WFL SC topic
ja, iedereen heeft een vrije wil. Ook Rushdie. Laat Allah de straf maar bepalen daar heeft hij Khomeini niet bij nodig. Evt. doen die boeken aan zelfverbranding op commando van Allah.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de moslim heeft ook een vrije wil om niet de koran te volgen of in verleiding te vallen .. weird?
Als er een moord word gepleegd , handeld de moordenaar ook naar de Grondwet?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, het gaat me persoonlijk eerder om hoe de volgelingen van de Koran er praktisch mee omgaan.
who knows, maar Rusdie kent geen moment rust en vrijheid en dat vind ik wel jammer voor hem.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, iedereen heeft een vrije wil. Ook Rushdie. Laat Allah de straf maar bepalen daar heeft hij Khomeini niet bij nodig. Evt. doen die boeken aan zelfverbranding op commando van Allah.
dat is een beetje te vaag. ik heb dat boek nog nooit uit zichzelf zien verbranden. Maar goed, jij legt de fatwa van Khomeini dan waarschijnlijk uit als een opdracht van Allah, alleen had Khomeini dan weer net een te sterke vrije wil en koppelde er een executie aanquote:
Alles gebeurt met de toestemming van Allah, maar of Allah dat wil is een ander verhaal. Dat is credo laat ik me ff niet over in. Khomenie en ik hebben zoweiso niet zelfde geloofsovertuiging. Hij is Sjietisch.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is een beetje te vaag. ik heb dat boek nog nooit uit zichzelf zien verbranden. Maar goed, jij legt de fatwa van Khomeini dan waarschijnlijk uit als een opdracht van Allah, alleen had Khomeini dan weer net een te sterke vrije wil en koppelde er een executie aan
sorry
bad, bad Muslim![]()
helaas werkt dat andersom niet zo, ondanks jouw kennis...quote:Op donderdag 8 september 2005 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ik geen islamitische kennis had/ kreeg , dan zouden jou vragen mij doen twijfelen. Tenminste je vraag opbouw, manier hoe je het stelt
Niemand verklaart ooit uit de naam van de Grondwet een moord te plegen. Dat gebeurt wel met de Koran.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als er een moord word gepleegd , handeld de moordenaar ook naar de Grondwet?
Dan zal ik eens de eerste zijn die een mier vermoord.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Niemand verklaart ooit uit de naam van de Grondwet een moord te plegen. Dat gebeurt wel met de Koran.
ik heb amper tot weinig kennis. En tsjaah als Allah jouw hart heeft verblind omdat je blijft ontkennen kan ik er ook nix aan doenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
helaas werkt dat andersom niet zo, ondanks jouw kennis...
waarom zou Allah dat willen doen bij mij ?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb amper tot weinig kennis. En tsjaah als Allah jouw hart heeft verblind omdat je blijft ontkennen kan ik er ook nix aan doen![]()
omdat je blijft ontkennenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom zou Allah dat willen doen bij mij ?
het magische woord hier is inderdaad wasquote:Op donderdag 8 september 2005 16:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan zal ik eens de eerste zijn die een mier vermoord.
Je moet eens weten wat er in de Grondwet allemaal was vastgesteld over Indonesie.
Rechtvaardig je het daarmee? Net als in de islam onschuldige doden blijven dood, in de Koran is het volgens de uitleg van de metgezellen tot woord en uitbuiting vertaald, (mensen die er belangen uit haalden die wel natuurlijk)quote:Op donderdag 8 september 2005 16:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het magische woord hier is inderdaad was
helaas is de Koran het onveranderlijke woord van God
iets waarin ik niet geloof kan ik niet ontkennen, hetzelfde geldt overigens voor andere godenquote:
Tsjaaah succes met het uitleggen tegenover Allah, want wanneer hij het vraagt zal je niet kunnen zeggen ik wist het niet. maar voor rest ben ik het wel met je eensquote:Op donderdag 8 september 2005 16:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
iets waarin ik niet geloof kan ik niet ontkennen, hetzelfde geldt overigens voor andere goden
of jij succes met je uitleg jegens Wodan...al geloof ik daar ook niet in hoorquote:Op donderdag 8 september 2005 16:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaaah succes met het uitleggen tegenover Allah, want wanneer hij het vraagt zal je niet kunnen zeggen ik wist het niet. maar voor rest ben ik het wel met je eens
Wodan is een dienaar van Allahquote:Op donderdag 8 september 2005 16:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of jij succes met je uitleg jegens Wodan...al geloof ik daar ook niet in hoor
wie mag de interpretatie bepalen?quote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er berust daarom ook een verbod op eigen interpretatie van de Koran
quote:2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Doffy je hebt het (voorlopig) totaal bij mij verpest.quote:Wat jij doet is citaten uit de context trekken en neergooien, zonder verdere interpretatie of uitleg erbij
de metgezellen van Mohammed en Mohammed (hadith)quote:Op donderdag 8 september 2005 17:50 schreef concac het volgende:
[..]
wie mag de interpretatie bepalen?
quote:of moet je letterlijk de koran regels volgen?
als je vervolgt wordt mag je de vervolgers doden. De vraag die zich opwerpt is wat men verstaat onder vervolgen...quote:hoe moet je dit interpreteren?
[..]
volgens mij als je alle slechte dingen weglaat uit Mein Kampf, dan is het ook een goed boek.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:59 schreef Akkersloot het volgende:
Zouden we ook zo moeilijk moeten doen over het interpreteren van Mein Kampf
Als men "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als vredelievend ziet, kan je zelfs ook de holocaust vredelievend intrepreteren.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:01 schreef concac het volgende:
volgens mij als je alle slechte dingen weglaat uit Mein Kampf, dan is het ook een goed boek.
Mein Kampf is niet geopenbaard aan Hitler !quote:Op donderdag 8 september 2005 18:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als men "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als vredelievend ziet, kan je zelfs ook de holocaust vredelievend intrepreteren.
(De holocaust is overigens in strijd met de heilige schrift Mein Kampf, het staat er immers niet in. Om maar een begin te maken met pro-koran achtige Mein Kampf interpreteren).
hoe moet je dit interpreterenquote:Op donderdag 8 september 2005 17:56 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de metgezellen van Mohammed en Mohammed (hadith)
[..]maar die is multi-interpretabel, en dus kom je weer uit bij de hadith en de metgezellen
[..]
als je vervolgt wordt mag je de vervolgers doden. De vraag die zich opwerpt is wat men verstaat onder vervolgen...
quote:9.73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.
de profeet moet strijden tegen de ongelovigen en de huichelaars.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:14 schreef concac het volgende:
[..]
hoe moet je dit interpreteren
[..]
context lees zelf maarquote:Op donderdag 8 september 2005 18:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de profeet moet strijden tegen de ongelovigen en de huichelaars.
gelukkig is de profeet niet meer onder ons...
maar goed, ik ken de context verder niet
Nou en ? Is de koran dan wel geopenbaard aan Mohammed ?quote:Op donderdag 8 september 2005 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
Mein Kampf is niet geopenbaard aan Hitler !
wat mij betreft niet, maar dat geloven moslims nou éénmaalquote:Op donderdag 8 september 2005 18:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou en ? Is de koran dan wel geopenbaard aan Mohammed ?
En daarom lullen wij maar dom meequote:Op donderdag 8 september 2005 18:34 schreef het_fokschaap het volgende:
wat mij betreft niet, maar dat geloven moslims nou éénmaal
mmm ja, d'r staat verder niks bij...dus de context zal wel zijn dat gelovigen mij als ongelovige en waarschijnlijk ook huichelaar moeten bestrijdenquote:Op donderdag 8 september 2005 18:29 schreef concac het volgende:
[..]
context lees zelf maar
http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=9&min=70&show=10
ik lul niet dom mee zover ik weet. ik kan er alleen niks aan doen dat Triggershot het gelooft.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En daarom lullen wij maar dom mee![]()
Of we zien Hitler (Olé) als God zelfquote:Op donderdag 8 september 2005 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
Mein Kampf is niet geopenbaard aan Hitler !
neequote:Op donderdag 8 september 2005 18:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of we zien Hitler (Olé) als God zelf![]()
Jij komt toch bij Satan terecht dus God zal je niet zien.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of we zien Hitler (Olé) als God zelf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |