abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30381659
Aangezien het vorige topic te vol zit hier even verder
pi_30383591
TT-edit, phkba: aan mailverzoek voldaan
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 september 2005 @ 15:18:20 #3
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30387991
Ik heb ook nog geen info gehad over 3 Oktober gehad. In die brief staat wel dat er nog contact wordt opgenomen over 3 Oktober, maar ik neem aan dat jij die brief ook wel gehad hebt
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_30390027
Jip die brief heb ik ook gehad maar daar staat verder weinig in over wat en hoe
pi_30392076
Weet ik nog niet choller,

In eerste instantie had ik begin vorige maand gesolliciteerd via internet, maar ze vonden mijn MBO Grond-, Weg- en Waterbouw diploma niet gelijk aan HAVO/HBO. Dus ik heb een DAT test gedaan en de uitslag hiervan afgelopen maandag op de post gegooid.
Nu is het dus wachten of ze me uitnodigen of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door WXjedat op 08-09-2005 17:43:27 ]
pi_30401243
@phkba Je zegt dat de uitleg te vinden is in de test. Dat klopt maar wat nu als je die niet doorhebt ?

Wat was volgens jou het belangrijkste in die specifieke test met die startbaan en wat vliegtuigen erbij?

Vliegtuigen op de startbaan gaan voor ? Of de snelste vliegtuigen gaan voor ? De korste hoek gaat voor ? enz. Kun je daar wat over aangeven ?

Zou mij weer punten schelen voor de volgende keer. :-)
pi_30412742
@Ramon81: Denk dat je zelf ook wel snapt (en zeker gezien de laatste regel in je reply) dat we hier geen testen kunnen gaan bespreken. De betreffende test is speciaal bedoelt om te kunnen beoordelen of iemand het in zich heeft om verkeersleider te worden. Aandacht verdelen (eerst lezen en dan pas de test) en in snelle tijd begrijpen wat er moet gebeuren.
pi_30424738
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:55 schreef ramon81 het volgende:
@phkba Je zegt dat de uitleg te vinden is in de test. Dat klopt maar wat nu als je die niet doorhebt ?
Tja...
pi_30433128
...

Er wordt hier toch ook tussen neus en lippen door verteld dat je IQ-test achtige figuurtjes krijgt, testen voor je geheugen en testen met rekenreeksen. Dat valt ook allemaal uit te leggen of te oefenen. Ik vraag ook niet of jullie de gehele test willen bespreken, gewoon hint of tip zodat ik daar beter uit zou kunnen komen.

In deze is de LVNL wat toereikender, zij gaven mij aan dat ik het de volgende keer gewoon mag vragen over die test.

Het jammere is dat de testassistente afgelopen augustus aangaf dat ze geen uitleg mocht geven. Daarentegen gaf de LVNL mij daarna aan dat het regelmatig voorkomt dat iemand een test niet meteen doorheeft en dat er een uitleg gevraagd mag worden. De testassistent moet op zo'n moment ook een korte uitleg geven zodat de persoon beter het idee heeft wat er de bedoeling is. Aldus iemand van de recruitmentafdeling.

Dus op op hoop van zegen dat het de volgende keer wel goed gaat. Mochten jullie nog bereid zijn een hint te geven graag uiteraard.
pi_30433240
Hoeveel verdien je nu ongeveer als Luchverkeersleider van 30 jaar met redelijk wat ervaring?
pi_30436165
@Ramon81: Succes van mij zul je helaas geen uitleg krijgen

@Ontopic: Leeftijd zegt niks. Het werkt gewoon met schalen die afhakelijk zijn van het aantal jaar dat je verkeersleider bent. Een verkeersleider verdient in z'n eerste jaar ongeveer 5000 euro per maand en dit kan oplopen tot 15000 als je aan het einde van je loopbaan zit
pi_30463626
als het goed is zal ik binnenkort het aanstellingsgesprek hebben, wat houdt dat zo ongeveer in??
Is het de bedoeling dat je dan het contract tekent?? Zo ja, staan daar nog bijzondere dingen in, zit je daar bv. een aantal jaar aan vast dan, hoe het zit met de baangarantie, enz... Zijn er verder nog dingen die handig zijn om te bespreken, bv reiskosten??
pi_30492691
@Laagvlieger: Verwacht er niet al te veel van. In het gesprek zal wat verteld worden over het salaris en de opbouw die er in zit tijdens de opleiding. Verder iets over de terugbetalingsregeling, ziektekosten en je reiskosten. Tekenen hoef je niet te doen. Na het gesprek maakt LVNL een aanstellingsbrief welke je thuisgestuurd krijgt. Hierop moet jij weer een brief terug sturen dat je accoord gaat. Het gesprek is voornamelijk informatief. Neem in elk geval je sofinummer, legitimatie en bankpasje mee!!
pi_30495660
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:33 schreef phkba het volgende:
...Verder iets over de terugbetalingsregeling...
???? Is mij niks over verteld (ik weet het: inkoppertje, dat gebeurt nl. in het gesprek) Maar ff serieus, wat houdt dat in dan??
  zondag 11 september 2005 @ 23:17:13 #15
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30500552
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:03 schreef laagvlieger het volgende:

[..]

???? Is mij niks over verteld (ik weet het: inkoppertje, dat gebeurt nl. in het gesprek) Maar ff serieus, wat houdt dat in dan??
Als je klaar bent met de 4-jarige opleiding kun je niet zomaar weggaan. Dat kan wel, maar dan gaat het je geld kosten. Je moet minimaal 5 jaar voor lvnl werken, en daarna zit er niet meer een boeteclausule aanvast als je vertrekt. Nogal logisch natuurlijk omdat ze jou gehele opleiding betalen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_30509962
Ok, is idd logisch. Ik dacht dat die terugbetalingsregeling misschien was voor de gemaakte kosten tijdens de selectieprocedure (incl. medical), maar dat valt gelukkig weer mee.
pi_30513934
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:00 schreef laagvlieger het volgende:
Ik dacht dat die terugbetalingsregeling misschien was voor de gemaakte kosten tijdens de selectieprocedure
De kosten die jij gemaakt hebt kun je declareren (reiskosten, verklaring goed gedrag enzo). Zou lekker worden als ze ons kosten in rekening gaan brengen. Ze willen ons veel te graag hebben dus ze gaan ons niks in rekening brengen hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door phkba op 12-09-2005 17:26:21 ]
pi_30517634
Ole!
't is helemaal zeker nu. Kreeg net te horen dat er geen problemen waren met m'n medical en dat ik dus zeker kan beginnen in oktober!! Nog 3 weken............
pi_30517780
@Laagvlieger: Heerlijk gevoel he. Dat medisch blijft iets vreemds. Je weet eigenlijk dat het niet fout kan gaan maar je kunt er geen enkele invloed op uitoefenen. Maar goed om te horen dat je er door bent.
pi_30524736
Ach, d'r kan toch altijd nog iets fout gaan natuurlijk. De reden dat ik nl. in oktober mag gaan beginnen ipv maart, was ook omdat iemand niet door de medical heen kwam. Wel goed kl*te natuurlijk als je op het laatste moment er niet door heen walst. Ik weet trouwens niet wie het was, maar zo te merken niemand hier op dit forum.
pi_30591025
het is toch wel spannend. met name het wachten. Alles was goed maar de uitslag van de bloedtest en de eeg waren niet meteen bekend dus daar wacht ik nog op. K hoop dat ze wel snel bellen. Kan ik net ff relaxter oktober tegemoet zien! Je weet het maar nooit...
pi_30597035
@Hajnal: Inderdaad spannend. Als je voorheen nog nooit ergens last van hebt gehad dan zullen de eeg en bloedtest ook wel in orde zijn (werd mij verteld)

Het komt nu ook echt heel erg dichtbij allemaal. Nog 11 dagen werken voor mij en dan mag ik de rugtas weer uit de kast halen en met de trein naar "school"
Zal wel heel erg wennen zijn.
pi_30617980
JAjaja, alles is idd in orde. As maandag het terugkoppelingsgesprek ed. en dan ook met de rugtas weer naar school. Ik heb al 8 jaar niet meer "in de klas de gezeten" dus dat wordt voor mij ook weer ff wennen.
pi_30643091
Die tas is mij nog niet vreemd!
Ben gisteren afgestudeerd Hoef mijn tas dus maar even te missen!
pi_30647915
Hajnal: mooi dat je medical goed is gegaan, misschien zie ik je maandag a.s. wel, ik ben er nl. ook, heb het gesprek om half tien.

Wombad: gefeliciteerd met je studie! Jij hebt er wel zin in, ene studie af en meteen daarna de volgende.
pi_30659023
@wombad: gefeliciteerd!

@laagvlieger: ik heb het gesprek pas om 2 uur. Ik denk dat we elkaar pas de derde zien...
pi_30732897
Ik kan komen voor de eerste selectie ronde.
Ik kan kiezen tussen 29 of 30 september.

Even kijken welke locatie me het beste uitkomt en dan de afspraak maken.

Je dat
pi_30783718
Gaat goed hier! Je zou bijna denken dat bijna iedereen er maar ff door de selecties heen rolt (of misschien is er een casual verband tussen het Fok forum en het slagen ).

Ik had vannochtend mijn interview met de psycholoog maar ik vrees het ergste. Stond zonder benzine langs de A2 met mijn motor (klote benzine-meter gaf nog een kwart tank aan) en was zodoende 35 minuten (!) te laat. Had nummer niet bij de hand dus kon ook niet bellen .

Interview duurde zodoende 10 minuutjes, die 10 minuten gingen wel goed maar ik vrees het ergste.
pi_30818607
Yes, Gister eindelijk weer nieuws van LVNL. Voor degene die ook in Oktober beginnen. Ik ben de 5'de van boven in het lijstje
Nu nog horen wanneer we ons moeten melden enzo
pi_30829729
Ouch, nie best.
Hopelijk kijken ze naar het gesprek, en snappen ze dat je normaal we brandstof in je tank hebt

Ik moet donderdag de 29e om 08.45 voor me eerste selectie komen.
Had al wel bedacht treintje eerder te pakken

PS wat voor motor rij je? /me= fzr600
pi_30831400
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:33 schreef phkba het volgende:
Yes, Gister eindelijk weer nieuws van LVNL. Voor degene die ook in Oktober beginnen. Ik ben de 5'de van boven in het lijstje
Nu nog horen wanneer we ons moeten melden enzo
Ik ben #3!
Hoop elke dag dat er post is van LVNL!
  donderdag 22 september 2005 @ 23:23:14 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_30842530
Nou, we hebben 3 en 5 al gehad, wat is dan een logisch vervolg? Juist -> #7 Dus dat ben ik
pi_30853675
Nee, ik ben niet #9 op de lijst, maar wel #8.

@jeemigdepemig: heb je geen reservetank? Mijn hondatje kan leeg komen te staan, maar dan heb ik een extra tank waar nog 2 liter in zit. Net genoeg om een tankstation te vinden.
pi_30871926
Ik blijf wel bij de oneven nummers, namelijk nr. 1, that's me!
Veel motorrijders hier trouwens. Heb mijn CBR'tje net verkocht en zat daar flink van te balen toen ik maandag ochtend in de auto en door de file naar het aanstellingsgesprek toe ging. Moet misschien maar eens de juiste lotto nr's invullen, zodat die ducati voor m'n huis kan komen te staan.
pi_30917763
quote:
@jeemigdepemig: heb je geen reservetank? Mijn hondatje kan leeg komen te staan, maar dan heb ik een extra tank waar nog 2 liter in zit. Net genoeg om een tankstation te vinden.
Nope de vorige eigenaar vond dat maar onzin en heeft het zo gemaakt dat het als één tank werkt .

@WXjedat: ik heb een gsx600f, kijk hier voor een piccie van mijn trots: http://img213.imageshack.us/my.php?image=bikezijkant0ai.jpg

Slecht bericht gehad over dat selectie gesprek, het is voor 99% zeker voorbij. Lijkt me niet verstandig om nu al precies te zeggen hoe en wat maar er is nog een ietsie pietsie hoop (maar ik reken er maar niet op).
pi_30940840
Lang gewacht toch gekomen. "Eindelijk" meer info over volgende week maandag
Ziet er niet al te heftig uit als ik het zo zie maar dat kan de dagen erna snel veranderen
pi_30945333
zo daar was jij snel bij. Ik zie dat dat mailtje bij mij iig om 12.27 in de mailbox is beland en jij hebt al om 12.29 hier gepost... volgensmij heb jij er zin in!?!
Het wordt idd een rustig dagje
pi_30947835

Haha, Valt het zo erg op
pi_30958285
nou uuuuuh
pi_31009747
Morgen eerste selectie,

Ben benieuwd
Jullie horen het wel
pi_31030065
Beetje zitten rond lezen, ook het vorige topic. aan de ene kant lijkt het me wel wat . Maar aan de andere kant weet ik het niet...
Hoe zit het met de testen, als je er door bent begin je gelijk aan de studie
Maar ja eerst maar dit jaar bekijken .
pi_31035563
@WXjedat: En hoe is ie gegaan voor je gevoel??

@Brembo: De selectie duurt normaalgesproken 3 maanden. Verder is het zo dat je normaal gesproken minimaal 1 maand van te voren te horen krijgt dat je mee mag doen aan een opleiding. Ik heb zelf 3 maanden moeten wachten. Verder kun je (als je niet te oud bent) er voor kiezen om pas in een volgende ronde mee te doen als je dat van te voren aangeeft op je aanmeldingsformulier.
pi_31052698
op 1 test na wel aardig (denk ik) die met het draaiende balletje en het balkje had ik een beetje laat door.

Ik heb me best gedaan, en we horen het wel.
pi_31063241
Voor iedereen die maandag gaat beginnen: heel veel succes en uiteraard plezier!!

Wij (de groep die een half jaar geleden is begonnen) hebben net 2 weken AAPRO achter de rug, nog 3 weken te gaan, maar het is fantastisch!
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_31080117
@ Hajnal, Laagvlieger, Sandyman, Phkba:

Nog 1 weekendje!
Vinden jullie het ook zo leuk om nu al die radiospotjes voor airtrafficcontroller te horen???
pi_31081423
@Diesel_boy: Succes nog de komende 3 weken. Hopen dat je er door komt hoor!!!

@Wombad: inderdaad over 48 uur hebben we de eerste morgen er op zitten . En inderdaad erg gaaf om de posters te zien en de spotjes te horen/zien. Toch wel een gaaf gevoel om te merken dat jij bij de 3% hoort die door de selecties heen is gekomen.
pi_31081614
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:18 schreef wombad het volgende:

Nog 1 weekendje!
Vinden jullie het ook zo leuk om nu al die radiospotjes voor airtrafficcontroller te horen???
@Wombad (en de rest van Bat2005-II): idd, nog ff en dan begint het, ben erg benieuwd a.s. maandag. En over het radiospotje: laten we hopen dat wij een deel van het tekort kunnen wegwerken.

@diesel_Boy (en de rest van Bat2005-I ??): Heel veel succes nog de komende drie weken.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:04:38 #48
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_31113303
We hebben er zin in

@diesel_boy: succes de komende weken!
pi_31180006
En toen was het even erg stil op het forum.
Om even snel te laten horen dat "we" nog leven hierbij even een snel berichtje.

De opleiding voor de BAT2005-II is inmiddels begonnen. Even voor mezelf spreken dan:
Het is super leuk. Verhalen komen hier misschien later nog wel
pi_31188946
Helaas,

Ben niet door de eerste selectie heen.
"mag" het volgend jaar wel opnieuw proberen, een schrale troost.
Het testje met "het balletje" zal me dan wel beter afgaan. (als ik het doe)

Voor iedereen hier: veel succes met de selectie. En die paar gelukkige met de opleiding; was graag in jullie voetsporen getreden.

Wellicht tot volgend jaar
pi_31199488
Dag allemaal,

Wat leuk om hier de verhalen van lotgenoten te vinden! Ik ben dus ook sinds september bezig met de selectierondes om toegelaten te worden tot de opleiding van luchtverkeersleider. In sepetember heb ik de eerste ronde gehad en gehaald. Eind september heb ik het interview gehad in Ouderkerk a/d Amstel en persoonlijk vond ik dat niet echt een heel prettig gesprek en toen ik buiten stond had ik ook het gevoel dat ik dit wel eens verknald kon hebben...........Maar niets is minder waar ik krege direct de volgende ochtend al een telefoontje met de mededeling dat ik door ben naar de volgende ronde! Echt super!
Vandaag heb ik de orientatiedag op schiphol-oost en donderdag de 13e ga ik op voor het assesment, ik ben erg benieuwd wat dat precies inhoudt maar we zullen het wel zien.
Gefeliciteerd iedereen die al begonnen zijn met de opleiding, ik hoop dat het niet tegen valt!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen (of teleurstellingen) maar nu ga ik eerst even rondkijken op de plek waar het allemaal gebeurd.

Groet,

Jaap
pi_31248453
Als er maar 3 procent door heen komt, is er dan of A veel volk dat zich aanmeld en denkt oohj leuk . Of is het anders

Maar kan iemand me vertellen is het gewoon een aantal dagen voor die selectie, of is het echt complete weken wat je kwijt bent
pi_31249619
Een beetje van beide, er is veel volk dat zich aanmeld maar ook de selectieprocedure is zo streng dat vele mensen het niet halen. Wat betreft de selectieperiode is het zo dat je daar, mits je door alle rondes heen komt, 7 dagen mee bezig bent verspreidt over een periode van ongeveer 14 weken.
pi_31259534
@Jaap1980: Welkom op het forum. Als eerste succes aanstaande donderdag. Hoe heb je het verder gevonden op zaal? Was het een beetje wat je verwacht had? Of een stuk rustiger

@Brembo: Ze zoeken een appart soort mensen voor de opleiding. Daar zijn er helaas niet zo heel veel van dus een groot deel valt af. Verder kost de opleiding vreselijk veel dus tijdens de selectie wordt er erg gekeken naar inzet een doorzettingsvermogen om verkeersleider te worden.
pi_31265122
Maar is dat volk wat dus gewoon super intelligent moet zijn, of een bepaald inzicht + gedachte + rust heeft. Dus als er een situatie is die moet je zo oplossen.

Opzich 7 dagen in 14 weken kan ik nog wel missen . Denk er wel over om aan te melden en kijken hoever ik het schop.
Maar wat voor personeel zoeken ze, en hoe moeilijk is het allemaal. Maar goed dat is moeilijk in te schatten
pi_31274407
Ik weet niet of je super intelligent hoeft te zijn, je moet wel een aantal eigenschappen hebben die een must zijn voor dit vak zoals bijvoorbeeld stressbestendigheid en probleemoplossend ingesteld zijn. Verder moet je vooral echt je zelf blijven tijdens de testrondes daar ze vroeg of laat er toch wel doorheen prikken met andere tests.

@PHKBA: Ik was al een keer op zaal geweest via een kennis van mij die daar werkzaam is, ik heb toen zijn gehele dienst met hem meegelopen. was erg leuk en interessant. Ik was al erg enthousiast maar na die dag was ik dat nog veel meer! Nu heb ik zo`n dag dus nog een keer meegemaakt maar dan via de LVNL en dat blijft natuurlijk super! (is maar goed ook daar je daar, als alles goed gaat, nog heel wat uurtjes door gaat brengen ;-) ) Het was dus zeker wat ik ervan had verwacht en meer. Maar goed eerst maar eens de volgende ronde zien te overleven en dan zien we wel verder.
I`ll keep you posted!
pi_31447018
He Jaap,

Hoe is ie gegaan? Assesment is altijd erg zwaar dus niet direct in de put zitten en gewoon hier blijven posten hoor
pi_31495261
Haha....! Ja de assesment was zeker zwaar! De hele middag dus daar gezeten en eenmaal weer buiten sta je wel even te zoeken naar rustigere gedachten. Ik heb helaas nog geen uitslag maar die zal deze week wel binnen komen denk ik. Wel een super ervaring om mee te maken hoe dat nou in z`n werk gaat maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar met een heel lekker en ontspannen gevoel weg ben gelopen. Zodra ik een uitslag heb zal ik die hier neer zetten natuurlijk!
pi_31533171
Crashed and Burned in the third round.......................
pi_31561876
Hallo jongens/meiden.. Heb inmiddels ook al een aantal testen afgelegd..
Ben net als Jaap op Woensdag 5 oktober op de oriëntatiedag geweest..
De assesment vond ik zelf ook erg zwaar.. Werd vanochtend gebeld met het bericht dat ik wel door ben Ben dus erg blij..

Hou jullie op de hoogte als ik de grading gedaan heb..

Groet,

Martin
pi_31564123
@Jaap1980: He wat jammer joh. Ik vind het altijd weer jammer om dat soort dingen te moeten horen. Helaas is afvallen een doorlopend onderdeel van de selectie en helaas ook de opleiding. Hopelijk volgend jaar meer succes!!!

@Smartie: Succes met de voorbereiding!! Grading is te doen als het vak in je bloed zit
pi_31597541
Lijkt het jullie niet beklemmend dat je al weet wat je de rest van je leven gaat doen dan (indien aangenomen natuurlijk)? Altijd hetzelfde, maar in die toren vliegtuigen laten landen en opstijgen. Lijkt me toch wel beklemmend en dan niet om het evt. claustrofobische maar het feit dat je weinig andere carrieremogelijkheden hebt Of zie ik dat verkeerd? Ik kan bijvoorbeeld alle kanten op als ingenieur, bij duizenden bedrijven en functies. Wat zijn de mogelijkheiden als luchtverkeersleider?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31603410
Ik heb zojuist de tweede keuring gedaan, maar ik heb geen idee of ik het heb gehaald. Voor mijn gevoel klopten de uitslagen van die vragenlijsten niet met hoe ik ben, maar in sommige gevallen juist weer wel (dat je denkt, hoe weten ze dat?!) Hoe hebben jullie dit ervaren?
pi_31607712
Hey mensen, een vraagje van mij.. Ben ik net dolblij dat ik voor de grading mag terugkomen, laat ik vandaag mijn ogen testen. Blijdschap vervlogen, want het blijkt dus dat ik op allebij de ogen op de -5,75 zit. :S

Hoe streng is de toegestane afwijking tussen de -3,75 en -5? Zijn ze hier erg strict mee of is er nog kans dat ze me doorlaten? Ik zou eventueel nog kunnen laten laseren (ondanks dat hier ook voorwaarden aan zitten vanuit de LVNL), maar als dat niet nodig is ga ik liever met lenzen in op sterkte -5,75..

Please help me out here,

Groet
pi_31613271
@StefanP: als ingenieur kun je misschien wel bij verschillende bedrijven werken, maar de basis van je werk blijft toch altijd hetzelfde. Net als bij een lvl'er. Ik zit nu in de opleiding en merk toch echt dat het een heel afwisselend beroep is. Elke dag ben je weer met andere situaties en andere oplossingen bezig. Die uitdaging maakt het juist weer interessant en voorkomt dat je in een sleur geraakt. Bovendien kun je later als je wilt extra taken op je nemen (bv. opleiding geven, assessments doen, etc.....). Ook uit gesprekken met lvl'ers die al jaren werken merk je dat het toch echt wel een leuke baan is.

@smartie-1985: als ik jou was zou ik lvnl ff opbellen. Als je al naar de grading mag ben je echt ver... zonde om je over zoiets druk te moeten maken tijdens die grading!
pi_31663038
voor mij is et feest voorbij.. de grading hoeft al niet meer.. -5,75 is een onoverkomelijk probleem.. helaas dus :S.. daar doe je al die moeite voor

suc6 voor de mensen die wel doorgaan..
pi_31980658
Vandaag moest ik in Amersfoort aantreden voor het eerste onderzoek... de capaciteitentest viel niet mee, was aan het einde behoorlijk gaar, evenals na de ca. 400 vragen voor het persoonlijkheidsonderzoek. De combinatie daarvan was zo gunstig dat ik op gesprek mocht bij een alleraardigste mevrouw (anders dan bij defensie waar je gewoon een uur en een kwartier door een psycholoog gepest wordt). En nu hoor ik binnen 10 dagen of ik door mag naar het assessment. Ik ben benieuwd en hoop er het beste van. Ben trouwens al blij dat ik bij de laatste 30% hoor (want 70 procent valt toch af de eerste ronde?)
pi_31980723
trouwens, die test met het balletje en het balkje, toen die begon zat ik nog met de armpjes over elkaar
maar daarna heb ik me blijkbaar goed genoeg hersteld...
pi_32042405
Hey mensen,

leuk om dat allemaal te lezen,
ik heb mezelf tijdje geleden al opgegeven en alles met succes doorlopen,
helaas was ik net te laat om in oktober te beginnen en begin ik dus in maart.
zijn er al meer mensen die weten dat ze in maart beginnen?
en de mensen die in oktober zijn begonnen hoe is de opleiding tot nu toe?

groetjes,

Dennis
  maandag 7 november 2005 @ 01:15:46 #70
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_32044983
Je kunt bij de Luchtmacht ook solliciteren als lvl, hoe zit dat? Is dat erg anders dan wat jullie doen? Mag je dan alleen bij de luchtmacht en is het niet internationaal erkend oid?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_32045165
Zouden ze je met t/m 4 VWO natuurprofiel en eindexamen oude stijl met natuurkund een een paar jaar WO willen? Ik zit met het idee van een tweede studie te spelen en rechten (wat ik doe) is zo onhandig als je zelfs maar bijv. naar Duitsland zou willen emigreren, ueberhaupt ben ik aan m'n studiekeuze aan het twijfelen ondanks 60/60 ect's in het eerste jaar. Luchtverkeersleider lijkt me breder en lekker stressvol, ik houd van stress, ik heb dan gelijk zo iets van he he, eindelijk iets om wakker voor te worden. En m'n -3.25 is volgens de website geen probleem. Niet nu hoor, als ik tenminste m'n bachelor heb komt dat aan de orde.
pi_32065696
@Euc: Bij de luchtmacht schijnt toch anders te zijn. je hebt daar de luchtverkeersbeveiliging (luchtverkeersleiding) en luchtgevechtsleiding. die gevechtsleiding is zowieso heel anders omdat je daar meer bezig bent met het leiden van f16's die bijvoorbeeld gevechten oefenen boven de waddeneilanden (hun oefenterrein) wat me trouwens ook heel leuk lijkt. De luchtverkeersbeveiliging daarentegen is vrijwel hetzelfde "spelletje" aangezien hun ook burger verkeer afhandelen. maar dit is niet te vergelijken met de drukte op bijv schiphol. Verder lijkt het me wel heel leuk dat je eerst ook echt militair wordt (eerste jaar is op de KMA in Breda). Maar als ik mag kiezen kies ik toch voor de LVNL, maar de luchtmacht was voor mij wel een logische 2e optie. Financieel zit je trouwens wel beter bij de LVNL.
pi_32072187
Ik weet ook dat je voor de klu eerst dezelfde selectierondes doorloopt als de mensen die opgaan voor gevechtsvlieger (f16, apache en dergelijke).
pi_32108946
Edit: silly me, gewoon niet goeg gekeken

[ Bericht 79% gewijzigd door Tetraktys op 10-11-2005 15:53:29 ]
pi_32112156
Update van mijn kant: ik werd net gebeld door een alleraardigste mevrouw van de lvnl, met de blijde boodschap dat ik 25 november op mag voor ronde TWEE!!!
pi_32123696
@tetraktys gefeliciteerd!!! ...en is ronde 2 nog steeds het intervieuw of hebben ze dat nu allemaal bij ronde 1 samengevoegd want zoiets las ik ergens en ga je dan dus gelijk naar het assesment geloof ik?
pi_32137936
ik weet voorlopig 2 dingen: A: ik heb al een interviewtje gehad bij ronde 1, dat ging als volgt (misschien leuk voor andere aspirant lvl-ers):

Capaciteitentest, de veredelde IQ test met ook speciale lvl opdrachtjes. Die ik volgens mij ben tegengekomen op internet... Ik zal de link niet geven, dat lijkt me ongepast... (Daarbij ben ik niet helemaal zeker van mn zaak omdat de site het bij mij niet erg goed deed en ik de test niet heb kunnen maken).

Daarna viel al een aantal kandidaten af (die hadden blijkbaar zo slecht gescoord dat het zelfs met een enorm goede persoonlijkheid niet meer te redden was).

Degenen die wel doorgingen mochten even later een gigantische waslijst met persoonlijkheidsvragen beantwoorden (een stuk of 400 denk ik).

En als de combinatie goed genoeg is mag je direct door naar het interview met (ik denk) iemand van dat bureau, Human Company.

Vervolgens stuurt HC een waarschijnlijk positief advies naar de lvnl en zij bellen je dan als jouw resultaten hun voldoende aanspreken, of ze mailen je als dat niet het geval is.

En dat is waar ik nu ben aanbeland. Uit de uitnodiging:
quote:
"De tweede fase bestaat uit een aantal individuele opdrachten en een paar groepsopdrachten."
Dus ik denk dat ik het interview inderdaad al helemaal heb afgerond... (tenzij ze in de 3e ronde nog vragen gaan stellen...)

Dan heb ik nog een vraagje voor de insiders: Wie kan mij gemiddelde percentages geven van kandidaten die per ronde doorgaan? Heb het een en ander gelezen, maar is soms verouderd en soms onbetrouwbaar
pi_32155436
Dennis-1985, stel dat ik de komende 3 rondes doorkom, dan zouden jij en ik en evt nog 13 anderen in maart beginnen met Bat2006-I, klopt dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tetraktys op 11-11-2005 16:08:12 ]
pi_32192834
@tetraktys, ik neem aan dat je dan in maart kan beginnen ook, tenzij je de pech hebt dat de klas strax al vol zit (wat ik zeg maar met oktober 2005 had)

en de percentages zou ik ook niet precies weten, in ieder geval niet per ronde, in totaal gaat de lvnl er geloof ik vanuit dat ze 2000 dit jaar hebben, waarvan er dan maximaal 30 (2×15) aangenomen worden. Dat zou dus 1,5% zijn, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.
pi_32197777
jeutje, 1,5 procent... het wordt wel elke keer minder... Nou, voorlopig gaat het nog goed. Als hier trouwens iemand komt die of maandag as de rondleiding op schiphol heeft, of 25 november het assessment, hoor ik het graag!
pi_32273671
Ben ik dan echt de enige die nu in de selectiemolen zit voor lvl?
niw, vandaag een rondleiding gehaad op oost, ook op zaal geweest enzo. Was wel weer erg leuk om te zien. Heb ook een tijdje over de schouder van een contoller mee kunnen kijken. (Hij zat heerlijk onderuitgezakt een beetje het luchtverkeer te leiden en zich intussen te amuseren over twee jagers die aan het dogfighten waren in militair luchtruim...)
pi_32281435
Hai
Tetraktys je bent niet de enige in de selectiemolen. Zelf heb ik donderdag (de 17e) de tweede selectieronde; assesment. Kan iemand mij misschien wat aanwijzingen geven over wat ik dan kan verwachten en waar ik op zou moeten letten ten tijde van de selectiedag.
De eerste ronde vond ik niet al te moeilijk. Ben benieuwd of het donderdag een stuk pittiger wordt. Zal mn verrichtingen blijven posten.
Salut
pi_32295530
Zo eindelijk weer een bericht vanuit BAT2005-2 (tja volgens de rest van de groep ben ik de meest active)

Met ons allemaal goed hoor. Eerste examens zitten erop en we hebben de nodige uren simulator erop zitten. Heel erg leuk om lekker met de praktijk bezig te zijn.

Voor degenen die druk bezig zijn met de selectie: Heel veel succes en wie weet tot in April!!
pi_32304274
Hoeveel uur is eigenlijk de opleiding per week, en is alles op schiphol? Tjah misschien moet ik me gewoon is aanmelden en zien wat er uit komt .
pi_32307181
Ik zie iedereen hier bezig over lvl, is er niemand die bezig is met de selectie bij Eurocontrol?
pi_32342489
Hello allemaal, leuk om een forum te vinden met allemaal mededingers naar lvnl
Ik zelf heb 15 sept. j.l. het assesment gehad en wacht nu met spanning op een telefoontje
de 14e was ik ook op schiphol oost, fantastisch om het eens in echt te zien!!

gr olle
pi_32344156
15 september? ik mag hopen dat je november bedoelt
Ik mag dus de 25e, ben erg benieuwd...
pi_32344935
september... ik loop wel erg achter. November it is!
pi_32348978
laat t ff weten als je bericht krijgt, normaal gesproken duurt het minder dan de 10 dagen die ze zeggen, over het algemeen hoor je het binnen een week ofzo... (toch?)
pi_32371614
zou het binnen 3 of 4 dagen horen volgens de interviewster/psycholoog. dus vandaag maar tot nu toe nog niks. @Tetraktys: Was jij deze week ook op orientatie?
pi_32392018
ja, maandag, de groep van 10.00
pi_32427005
dacht ik al, jij kwam te laat binnen toch
pi_32429767
Dennis,
Misschien dat ik je kom vergezellen in maart! Ik had ook selectie gedaan voor oktober, maar stond helaas op de wacht/reservelijst en was er dus ook geen plek voor mij. Maar voor maart sta ik weer op de lijst en eind januari hoor ik of ik een studiegenootje van je word!
..dus mensen die nu selectie doen, niet te veel je best doen he!
pi_32430827
@babcey, ik hoop het voor je!!! wel vervelend trouwens dat je dan nog zo lang in spanning moet zitten

@phkba, heb je enig idee hoeveel procent er nog afvalt tijdens de opleiding..? Ik hoorde namelijk dat dit ook nog zo'n 30 tot 50 procent was.
pi_32439499
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:53 schreef olle_ams het volgende:
dacht ik al, jij kwam te laat binnen toch
Inderdaad , maar hoe weet jij dat?

en waar zat jij?
pi_32445424
Tijdens de opleiding vallen er inderdaad ook nog mensen af. Percentages verschillen per groep.
Laatste groep is voor het grootste deel door de AAPRO heen dus hopen dat dat ook voor ons zo is

@Babs: Leuk om je ook hier op het forum te zien
pi_32446729
@Tetraktys, ik kon je leeftijd zien, en je was de enige die 19jaar was op de orientatie
Ik zat drie plaatsen naast je, met zwarte trui aan en werk in de albert heijn!
pi_32480973
ah, vandaar. Heb je al iets van een uitslag binnen van je assessment?
pi_32509396
@phkba; leuk he! nu nog hopen dat ik je volgend jaar op schiphol tegen kom! heb je je eerste tentamens trouwens gehaald?
@de rest: succes met (hopelijk) de laatste lootjes!
pi_32521707
WOOHOO!! 12 december derde fase, grading here I come!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')