Ben je ook al bij de rechter geweest dan? Een afspraak bij een advocaat geeft qua betalingsgedrag inderdaad weinig meer zekerheid dan wanneer je die afspraak niet hebt, maar natuurlijk kun je met zo'n verklaring makkelijker naar de rechter dan met de mondelinge afspraak 'ik betaal 150 euro' ik noem maar wat 'Geen hond die daar wat aan doet', nee klopt, het is een afspraak tussen jou en de vader van je kind, je zal zelf op naleving moeten toezien.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:18 schreef Anitra het volgende:
Advocaat zegt niks meer tegenwoordigHier alles door een advocaat vast laten leggen, maar die "schattige" vader van mijn dochter heeft in al die jaren nog steeds niet de alimentatie verhoogd met de bekenden 1,7% die er elk jaar bij moet. Sterker nog hij betaald met meoite, maar geen hond die daar wat aan doet ook al heeft de advocaat alles zwart op wit staan.
Of juist niet, en procederen onder toevoeging. En volgens mij zijn er bepaalde rechtsbijstandsverzekeringen die ook dit soort zaken op zich nemen soms staat er 'geen familiezaken'.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Maar dan moet je zelf wel aardig in de slappe was zitten om iedere keer je advocaat en een bezoek aan de rechtbank te kunnen betalen.
Ook met een toevoeging moet je nog steeds een eigen bijdrage betalen.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of juist niet, en procederen onder toevoeging. En volgens mij zijn er bepaalde rechtsbijstandsverzekeringen die ook dit soort zaken op zich nemen soms staat er 'geen familiezaken'.
quote:Op donderdag 8 september 2005 09:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Maar dan moet je zelf wel aardig in de slappe was zitten om iedere keer je advocaat en een bezoek aan de rechtbank te kunnen betalen.
Dat weet ik wel, maar die valt in het niet bij de kosten die je moet betalen als de advocaat helemaal voor eigen rekening zou komen. Het is een smak geld, maar relatief gezien een kleine bijdrage. Ik bedoel alleen te zeggen dat er heus wel alternatieven zijn voor dure juridische bijstand, maar je moet het maar net weten (naar mijn idee is bijv. procederen onder toevoeging helemaal niet zo bekend).quote:Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef JeeWeeTje het volgende:
[..]
Ook met een toevoeging moet je nog steeds een eigen bijdrage betalen.
quote:Op donderdag 8 september 2005 08:38 schreef vamperotica het volgende:
We hebben ook zelf een bedrag afgesproken en dat hij als het nodig was bij zou springen met het betalen van kleding en schoolspulletjes.... En naar mijn idee schiet hij daar een beetje tekort... Als ik zeg dat ze wat kleding nodig hebben, komt ie naar mijn idee aanzetten met "afdankertjes" kleertjes die nog net passen... En die daar al vaak een jaar in de kast liggen en die ik zelf gekocht had!
Hij woont samen, ze werken allebei en de kinderen gaan bijna elk weekend daarheen.... Ook als ie in vakanties vrij heeft, zijn ze veel daar...Daar hoor je mij ook helemaal niet over klagen... Maar als er eentje ziek is en ik vraag of ie bij kan springen, is het vaak... Ja, maar ik moet werken.... Ja.. En IK dan?
Het is tegenwoordig zelfs zo dat als je partner gaat samenwonen, het bedrag dat zijn nieuwe partner verdiend ook meeberekend wordt.
Nieuwe wetgeving.
Tja, ik zou toch eens overwegen om via een advocaat en in overleg met je ex dit bespreekbaar te maken. Erg moeilijk hoor.
Als ik mijn ex zou moeten betalen (mijn dochter is nu bij mij, maar alles is wel berekend) dan zou ik haar 280 euro moeten betalen. Dat is dus voor 1 kind. Volgens mij staan de opvangkosten hier nog los van. Niet dat ik dit bedrag zou kunnen missen, maar de rechtbank zou het wel kunnen opleggen.
Ik zou die 100 euro aanhouden als zijnde kosten voor het dagelijkse leven. Eten, electriciteit etc.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef vamperotica het volgende:
Dank voor de reakties tot nu toe!
We staan op zich op goede voet, dus om gelijk een advocaat in te gaan schakelen vind ik ook weer zoiets.... wil eerst een gesprek met m aangaan en wil via deze Fokweg eens kijken wat er redelijk is....
Door de week zijn de kids bij mij.. Ik betaal ook de kinderopvang en het overblijven op school... Ook de sportclubjes en dergelijke worden door mij betaald...Ik werk momenteel via het uitzendbureau voor de thuiszorg en dat is geen vetpot!
Hij betaald nu 100 euro per kind per maand....
Ja idd... advocaten kunnen altijd nog!quote:Op donderdag 8 september 2005 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je gelijk in, hoor, als je die advocaat kan voorkomen moet je dat ten allen tijde doenIk ben zelf even gaan zoeken naar een berekenmodule, maar heb hem niet zo snel kunnen vinden. Dus misschien is het een idee om eens grondig te zoeken naar zo'n berekenmodule en dan te kijken wat aan de hand van de inkomens redelijk is, of even langs de rechtswinkel en vragen of die zo'n rekenmodule hebben. 100 euro lijkt me in de situatie zoals jij hem schetst te weinig, als ik eerlijk ben.
Heerlijk is dat dat het goed geregeld is... Ik hoop dat wij er ook op een goede manier uitkomen! Zo'n bemiddelaar, hoe werkt dat ongeveer?quote:Op donderdag 8 september 2005 10:41 schreef minoes_ het volgende:
Wij zijn 5 jaar geleden samen naar een bemiddelaar gegaan en die regelt het dan voor beide kanten.
Er werd gekeken naar het loon van mijn ex en daar rolt dan een vast bedrag bij uit.En ieder jaar word het idd verhoogd,17% zag ik al voorbij komen.
Gaat prima,altijd voor de 1e v/d maand binnen.Volgend jaar gaat de grootste naar de hogere school en dan zal hij ook mee moeten betalen aan het schoolgeld en boekengeld e.d.
Ws.meer dan mij,want ik heb in verhouding een veel lager salaris.
Maar hier is het dus goed geregeld.
Groetjes,Minoes![]()
Ik hoop dat het niet zo ver komt dat er loonbeslag moet gaan worden gelegd! Dat verwacht ik ook niet hoor... Het bedrag wat we tot nu toe hadden afgesprken wordt ook keurig op tijd betaals... En misschien maak ik me druk om niets en wordt er niet moeilijk over gedaan als ik erover begin....Ligt er ook een beetje aan in wat voor bui meneer is!quote:Op donderdag 8 september 2005 10:54 schreef Belana het volgende:
wij betalen 200 euro aan de ex van mijn man voor hun zoontje.
Je moet dingen vast laten leggen zodat als je ex niet betaald, er eventueel loonbeslag gelegd kan worden. zonder afspraken zwart op wit heb je geen poot om op te staan iig.
succes!
Je huurt een bemiddelaar in (mediator) die zet samen met jullie de afspraken op papier.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:03 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Heerlijk is dat dat het goed geregeld is... Ik hoop dat wij er ook op een goede manier uitkomen! Zo'n bemiddelaar, hoe werkt dat ongeveer?
misschien overheen gelezen, maar wat betaald hij nu? Wij betalen namelijk vrij veel voor 1 kind, een gemiddeld bedrag is 125 per kind denk ik. Je kan ook niet te veel verwachten, zeker ook omdat hij de weekenden en de vakanties vaak bij ze is.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niet zo ver komt dat er loonbeslag moet gaan worden gelegd! Dat verwacht ik ook niet hoor... Het bedrag wat we tot nu toe hadden afgesprken wordt ook keurig op tijd betaals... En misschien maak ik me druk om niets en wordt er niet moeilijk over gedaan als ik erover begin....Ligt er ook een beetje aan in wat voor bui meneer is!
In overleg, en anders kun je bij de rechter om een herziening vragen.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:52 schreef Ticootje het volgende:
mijn man betaald 220 euro per maand voor zijn dochter. Ik ind dat een heel hoog bedrag zeker als je kijkt naar ons inkomen. De huur van ons huis en de allimantatie nekt ons gewoon bijna. Daar komt ook nog eens bij dat we eigenlijk niets terug zagen van dat bedrag. (steeds zelfde kleding, te kleine kleding soms, oude speelkleding. Mooie kleding mocht nooit mee) Nu zijn wij zelf gewoon begonnen met zeg maar een hele eigen kamer + inrichting zodat het niet meer dat logeren is. Maar het bedrag vind ik echt heel hoog.
Is er een manier om dat naar beneden te krijgen, want eigenlijk kunnen we dat bedrag niet betalen.
Hij betaald nu 100 euro per kind per maand, totaal 200 euro dus... Hij heeft een normale baan, woont samen met iemand die ook werkt en ze hebben t dus goed samen. Niets mis mee hoor! Daar is t me niet om te doen... Maar ik werk mezelf achterover om t hoofd boven water te houden...Heb mijn opleiding niet afgemaakt omdat ik tijdens t eerste jaar zwanger werd en we er toen samen voor kozen dat ik thuis zou blijven voor de kids....Niets mis mee, maar wel lastig als je jaren later uit elkaar gaat en ik dus aangewezen ben op ongeschoolde baantjes... Die liggen er niet echt voor t oprapen en als ze er zijn , dan hebben ze van die heerlijke werktijden.... voor kantooruren schoonmaken... Vind ik geen enkel probleem, maar waar laat ik de kids?quote:Op donderdag 8 september 2005 14:19 schreef Belana het volgende:
[..]
misschien overheen gelezen, maar wat betaald hij nu? Wij betalen namelijk vrij veel voor 1 kind, een gemiddeld bedrag is 125 per kind denk ik. Je kan ook niet te veel verwachten, zeker ook omdat hij de weekenden en de vakanties vaak bij ze is.
Tis wel mogelijk dus... Wij dachten van niet. We gaan iig vragen of we een poosje iets minder mogen betalen tot alles weer goed gaat. Het is echt niet zo dat we niet willen betalen hoor!!! t gaat even wat minder.....quote:Op donderdag 8 september 2005 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In overleg, en anders kun je bij de rechter om een herziening vragen.
De rechter kan indien nodig de alimentatie inderdaad herzien, maar het is altijd slimmer om zoiets onderling te regelen (en dan evt. voor te stellen tijdelijk een lager bedrag te betalen en later dat terug te betalen oid).quote:Op donderdag 8 september 2005 17:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tis wel mogelijk dus... Wij dachten van niet. We gaan iig vragen of we een poosje iets minder mogen betalen tot alles weer goed gaat. Het is echt niet zo dat we niet willen betalen hoor!!! t gaat even wat minder.....![]()
Het is gewoon zo verschillend wat mensen moeten betalen. Het heeft te maken met draagkracht en hoe het leven was voor de scheiding. Bedenk voor jezelf met hoeveel meer je het wel zou redden, reken daarbij ongeveer 125 per kind. Het gaat namelijk zeker niet om het inkomen van de nieuwe partner van je ex, hoewel dat in hun draagkracht wel wordt meegerekend.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:19 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hij betaald nu 100 euro per kind per maand, totaal 200 euro dus... Hij heeft een normale baan, woont samen met iemand die ook werkt en ze hebben t dus goed samen. Niets mis mee hoor! Daar is t me niet om te doen... Maar ik werk mezelf achterover om t hoofd boven water te houden...Heb mijn opleiding niet afgemaakt omdat ik tijdens t eerste jaar zwanger werd en we er toen samen voor kozen dat ik thuis zou blijven voor de kids....Niets mis mee, maar wel lastig als je jaren later uit elkaar gaat en ik dus aangewezen ben op ongeschoolde baantjes... Die liggen er niet echt voor t oprapen en als ze er zijn , dan hebben ze van die heerlijke werktijden.... voor kantooruren schoonmaken... Vind ik geen enkel probleem, maar waar laat ik de kids?
Ik heb een tijdje gewerkt bij ene bedrijf wat om half 8 begon...doodnormale tijd, maar dat betekende wel dat de kids om 7 uur bij t kdv voor de deur stonden! Bij dat bedrijf werd er ook regelmatig overgewerkt en dan kon moeders de kids om 18.00 ophalen..ze snel wat eten naar binnen proppen, douchen en in bed gooien...Schijnbaar zijn er ouders die zoiets geweldig vinden, maar ik niet!
Nu werk ik via t uitzendbureau bij de thuiszorg... Bij voornamelijk omaatjes schoonmaken... Leuk werk Kids hoeven niet zo allejezeus vroeg dr bed uit en zien mama ook nog eens... Ze blijven over op school a 1 euro 60 per kind per keer... Zitten alle twee op 1 sport en dat kost ok wel t een en ander... Hoe andere t doen, ik weet het niet... Maar ik red het zo niet! Het werken voor de thuiszorg levert soms zelfs minder op als t minium! En een aanvullende uitkering zat er helaas niet in, want ik had samen met mn zus t huis van onze vader geerfd en dat moest dus maar opgegeten worden... Nu heb ik mn zus uit kunnen kopen en woon ik dus met de kiddies in t huis.... de hypotheek is ongeveer 300 euro per maand... plus allerlei verzekeringen, gas licht en water..... pfff t geld vliegt! En dan heb ik nog niet eens boodschappen gedaan!
Als je dat vanaf de scheiding gaat uitrekenen komt daar wrs toch wel een aardig bedrag uit hoor... Dus dan wordt een eventuele rechtsgang mss wel de moeite waard? Ouders hebben gewoon een wettelijke verplichting om bij te dragen in de kosten van de kinderen.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:52 schreef lady-wrb het volgende:
mijn ex heeft nog nooit een cent bijgedragen in de kosten van luca. hij weigert gewoon en vindt dat mijn nieuwe partner dat maar moet doen.
Een kennis van mij betaald 500 euro voor 2 kinderen....quote:Op donderdag 8 september 2005 14:19 schreef Belana het volgende:
[..]
misschien overheen gelezen, maar wat betaald hij nu? Wij betalen namelijk vrij veel voor 1 kind, een gemiddeld bedrag is 125 per kind denk ik. Je kan ook niet te veel verwachten, zeker ook omdat hij de weekenden en de vakanties vaak bij ze is.
Er is een strippenkaarsysteem ja.. Ben zo'n 32 euro kwijt voor 20 strippen... Aangezien ik probeer zo veel mogelijk te werken ( En niet omdat ik het zo leuk vind om de kids maar bij de overblijf en het KDV te dumpen, maar m t hoofd boven water te kunnen houden....) Gaat dat best snel op !quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:43 schreef moussy het volgende:
Vamperotica, hebben ze op de school een strippenkaartsysteem voor het overblijven, vaak ben je dan goedkoper uit. Ik weet niet hoeveel je werkt, en hoe vaak je kinderen over moeten blijven, maar op de schol van mn dochter kan je ook per jaar betalen, in verhouding ben je dan een stuk goedkoper uit. Vaak ook als je je situatie uitlegt op school, willen ze nog wel eens soepel zijn en het bedrag verlagen, maar dan moet je wel met de billen bloot...
ja het is enorm verschillend, dat zeg ik, het heeft te maken met draagkracht.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:30 schreef moussy het volgende:
[..]
Een kennis van mij betaald 500 euro voor 2 kinderen....
Jeuj!!quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:53 schreef Ticootje het volgende:
tis gelukt!!!!
ja, ik ga een brief schrijven..Dan kan ik om mn gemak voor mezelf onder woorden zien te krijgen wat ik kwijt wil en dan krijg ik zijn reaktie achteraf wel.....quote:Op zondag 11 september 2005 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik zou wat duidelijker zijn in wat je van hem wil... misschien kun je het op papier zetten voor jezelf, incl. argumenten? Of desnoods hem een brief schrijven. Maar hem dus direct aanspreken op wat je wil, niet 'via' het overblijven, maar: de kosten zijn gestegen, zo en zo zit het.
ja, pcies....Ik ben nogal opvliegend, zeker als ik gefrustreerd ben over vanalles en daar schiet niemand iets mee op!quote:Op maandag 12 september 2005 13:15 schreef Ticootje het volgende:
zoiets hebben wij ook gedaan, alles even opgeschreven waar we het over wilden hebben zodat er niets vergeten werd...
tip: blijf rustig en vriendelijk, daar bereik je toch het meeste mee.(Hoe moeilijk dat soms ook is)
Ja, dat is ook nog zoeits moois.... De alimentatie wordt bij mij gezien als inkomsten en meneer mag vanalles aftrekken! kosten gemaakt omdat de kids daar zijn? trek maar af...Reiskosten / Net zo.....quote:Op maandag 12 september 2005 09:35 schreef minoes_ het volgende:
Lekkere dooddoener,wat terugkrijgen van t ziekenfonds???Dat word volgend jaar nog duurder hoor!.
Mijn man betaald het maximum bedrag en daar zit ook een beetje een verkapt bedrag voor mij bij,zodat ik er geen belasting over hoef te betalen.Ik krijg ruim 600 euro per maand.
Maar als je denkt,dat ik daar mee kom,heb je t mis,want ik moet het dus gewoon bij de rekeningen gooien.Anders kom ik er niet.Bezuinigen?Ja,ben ik mee bezig,maar....waarop??En als je hoort,dat volgend jaar gas enzo ook duurder word,dan word dat dus truien aan en met kaarsjes zitten.
Ach ja,baan nummer 3 komt er aan.Ik hoop dat mijn huidige man es snel aan de bak komt,want ik werk me straks een slag in de rondte.Geld vliegt er idd.uit,niet leuk meer![]()
Groetjes,Minoes![]()
nee, niet van de alimentatie, maar wel van de belasting!quote:Op maandag 12 september 2005 21:05 schreef Ticootje het volgende:
he alle kosten die meneer maakt als de kinderen daar zijn mag hij niet inhouden van de alimentatie hoor.
Maar dan een tipje van mij: in oktober is er in zoetermeer weer een kinderkledingbeurs, dus 2e handskleding voor kinderen tot 12 jaar. dat scheelt echt een hoop!!!!
even uit mn hoofd is dat 1 oktober.
ik weet niet of jullie er iets aan hebben, wij gaan iig wel!!!
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je dus allimenatie moet betalen (terecht hoor) dan is dat evengoed een kostenpost, meestal, zoals bij ons ook, binnen een nieuw gezin. Dus wij zijn wel blij dat we het een en ander kunnen aftrekken ja.quote:Op maandag 12 september 2005 20:12 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja, dat is ook nog zoeits moois.... De alimentatie wordt bij mij gezien als inkomsten en meneer mag vanalles aftrekken! kosten gemaakt omdat de kids daar zijn? trek maar af...Reiskosten / Net zo.....
belachelijk gewoon!!
Mag ik vragen of je ook werkt?
Kijk, dat is natuurlijk niet leukquote:Op maandag 12 september 2005 20:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
ja, pcies....Ik ben nogal opvliegend, zeker als ik gefrustreerd ben over vanalles en daar schiet niemand iets mee op!
Maar ja...Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat meneer een beetje papa wil spelen als het hem uitkomt...Als zij ergens heen willen worden de kids gewoon eerder terug gebracht...Vraag ik t een keer dan moet er eerst eens over geruzied worden..... En meer van dat soort zaken
Zeker is dat een kostenpost, daar hoor je mij ook helemaal niet over! vandaar ook mijn vraag wat redelijk is om aan hem te vragen,zonder dat er allerlei advocaten en regeltjes aan te pas moeten komen.... Wij halen en brengen meestal om en om... als ik ze naar hem breng, dan breng hij ze weer terug naar mij....En we wonen 10 minuten rijden van elkaar af! Elke keer 200 km gaat idd behoorlijk in de papieren lopen!quote:Op maandag 12 september 2005 21:34 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je dus allimenatie moet betalen (terecht hoor) dan is dat evengoed een kostenpost, meestal, zoals bij ons ook, binnen een nieuw gezin. Dus wij zijn wel blij dat we het een en ander kunnen aftrekken ja.
Mijn man haalt en brengt zijn zoontje altijd om de 2 weken en dat zijn wel 200 km in een weekend, dat zijn kosten die bovenop de allimentatie komen. Nogmaals, terecht dat we dat betalen, zullen we ook nooit mee stoppen, maar wel prettig dat we dan iets af kunnen trekken.
Oeps....Overheen gelezen....quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:31 schreef minoes_ het volgende:
Vamp.....ja,ik werk,vandaar dat ik riep:baan no 3 komt er aan(voor mij dus)3 banen tegelijk.Maar het uitzendbureau zal dan wel komen te vervallen denk,anders ben ik nooit meer thuis en das niet de bedoeling.
En wij wonen in noord holland en mijn ex in zuidholland,ook bijna 1,5 uur rijden dus ook flink wat km.
Maar mijn ex haalt en brengt ze altijd,hij gaat zo ver weg wonen,niet ik.
Groetjes,Minoes![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |