abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30378069
geen idee of dit hier thuis hoort, anders wordt het vast wel verplaatst!

Ik vroeg me af wat een normal bedrag is om aan alimentatie van mijn exman te vragen...
We zijn nu zo'n drie jaar geleden gescheiden en op dat moment kreeg ik een bijstandsuitkering...
Momenteel ben ik aan het werk, maar het is niet direct wat je zegt een topbaan... Daarbij komen de kosten van de kinderopvang en het overblijven ook op mij neer en simpel gezegd... Ik red het niet....

Nu wil ik dus eens met hem gaan praten over het verhogen van de alimentatie... Voor mij hoeft ie niets te betalen.

Toen ik nog een uitkering kreeg moest hij een vast bedrag aan de sociale dienst betalen.. Weet zo niet hoe hoog dat bedrag was...

We hebben ook zelf een bedrag afgesproken en dat hij als het nodig was bij zou springen met het betalen van kleding en schoolspulletjes.... En naar mijn idee schiet hij daar een beetje tekort... Als ik zeg dat ze wat kleding nodig hebben, komt ie naar mijn idee aanzetten met "afdankertjes" kleertjes die nog net passen... En die daar al vaak een jaar in de kast liggen en die ik zelf gekocht had!

Hij woont samen, ze werken allebei en de kinderen gaan bijna elk weekend daarheen.... Ook als ie in vakanties vrij heeft, zijn ze veel daar...Daar hoor je mij ook helemaal niet over klagen... Maar als er eentje ziek is en ik vraag of ie bij kan springen, is het vaak... Ja, maar ik moet werken.... Ja.. En IK dan?

Maar ja... ik vraag me dus eigenlijk gewoon af wat "krijgen" de moeders die in dezelfde situatie zitten van hun ex man en/of wat zijn de vaders kwijt?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30378150
Mijn man betaalt zijn ex 160 euro per maand aan allimentatie voor hun zoon.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 08:52:11 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30378279
laat maar zitten, wat doe ik hier eigenlijk

[ Bericht 87% gewijzigd door lady-wrb op 09-09-2005 12:27:33 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 09:13:12 #4
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30378645
Als je het officieel regelt (advocaten,rechtbank) dan is er een standaard berekening voor de kosten van de kinderen. Wordt zeg maar het totale inkomen van jullie opgeteld en van daaruit wordt de alimentatie berekend (kinderalimentatie). Voordeel van het door een advocaat/ rechtbank laten vastleggen is dat het op papier staat en je hoeft er niet meer over te onderhandelen. Nadeel is natuurlijk dat je de advocaat moet betalen (als je weinig inkomen hebt wordt een groot gedeelte van deze kosten door de overheid betaald). Zelf berekenen leverde bij mij een hoop problemen op.
Kinderopvang etc delen wij de kosten voor. Je kunt altijd uitgaan van een verdeelsleutel, maar ja, dan moet je de ander wel kunnen vertrouwen.
pi_30378717
Advocaat zegt niks meer tegenwoordig Hier alles door een advocaat vast laten leggen, maar die "schattige" vader van mijn dochter heeft in al die jaren nog steeds niet de alimentatie verhoogd met de bekenden 1,7% die er elk jaar bij moet. Sterker nog hij betaald met meoite, maar geen hond die daar wat aan doet ook al heeft de advocaat alles zwart op wit staan.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 09:22:25 #6
43556 miss_dynastie
pi_30378782
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:18 schreef Anitra het volgende:
Advocaat zegt niks meer tegenwoordig Hier alles door een advocaat vast laten leggen, maar die "schattige" vader van mijn dochter heeft in al die jaren nog steeds niet de alimentatie verhoogd met de bekenden 1,7% die er elk jaar bij moet. Sterker nog hij betaald met meoite, maar geen hond die daar wat aan doet ook al heeft de advocaat alles zwart op wit staan.
Ben je ook al bij de rechter geweest dan? Een afspraak bij een advocaat geeft qua betalingsgedrag inderdaad weinig meer zekerheid dan wanneer je die afspraak niet hebt, maar natuurlijk kun je met zo'n verklaring makkelijker naar de rechter dan met de mondelinge afspraak 'ik betaal 150 euro' ik noem maar wat 'Geen hond die daar wat aan doet', nee klopt, het is een afspraak tussen jou en de vader van je kind, je zal zelf op naleving moeten toezien.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:25:10 #7
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30378831
Tja, ons rechtssysteem werkt vaak tegen ons en als je geen geld hebt om naar de rechtbank te stappen dan heeft het inderdaad weinig zin om iets op papier te laten zetten. Maar volgens mij is er een speciaal bureau die geld int voor allimentaties. Tja, soms wil je ook gewoon dat het gezeur/ gebedel ophoud en laat je het gewoon zitten. Mijn ex is speciaal minder gaan werken, zodat ze niets hoeft te betalen. Maar nu wel zeuren over de hoogte van de kosten van haar huurwoning.
Ach, het blijft soms moeizaam hoor, allimentatie en eeerlijk de kosten delen.
pi_30379131
Als je naar een rechtbank zou gaan en er een uitspraak over zou laten doen dus bijvoorbeeld dat hij 150 euro p.m moet betalen dan kan je bij iedere keer dat hij niet betaalt weer naar de rechtbank toe stappen en zeggen joh hij betaalt niet. Waarop de rechter dan zegt dat hij moet betalen en in sommige gevallen zegt de rechter dan dat er evt een dwangsom op staat voor iedere maand dat er niet betaald is of in het uiterste geval kan het gelijk van de man zijn salaris worden ingehouden. Dan neemt de rechtbank (of iemand anders die dat voor hun doet) contact op met de werkgever en wordt het op die manier geregeld. Maar dan moet je zelf wel aardig in de slappe was zitten om iedere keer je advocaat en een bezoek aan de rechtbank te kunnen betalen.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 09:43:39 #9
43556 miss_dynastie
pi_30379192
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Maar dan moet je zelf wel aardig in de slappe was zitten om iedere keer je advocaat en een bezoek aan de rechtbank te kunnen betalen.
Of juist niet, en procederen onder toevoeging. En volgens mij zijn er bepaalde rechtsbijstandsverzekeringen die ook dit soort zaken op zich nemen soms staat er 'geen familiezaken'.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_dynastie op 08-09-2005 09:49:45 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 09:59:18 #10
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30379487
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Of juist niet, en procederen onder toevoeging. En volgens mij zijn er bepaalde rechtsbijstandsverzekeringen die ook dit soort zaken op zich nemen soms staat er 'geen familiezaken'.
Ook met een toevoeging moet je nog steeds een eigen bijdrage betalen.
Voor iedere zaak moet je een aanvraag doen en dan bepaald een speciaal bureau of die specifieke zaak nieuw is of onder een zaak valt die al in de molen zit. Of je dus wederom een eigen bijdrage moet betalen.
Ik heb 2x moeten betalen (ruim 800 euro) en dat scheelde mij wel mijn vakantie.
Tja, via een rechtsbijstandverzekering krig je ook weer een gedeelte terug, maar die had ik niet.
  donderdag 8 september 2005 @ 10:01:35 #11
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30379536
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Maar dan moet je zelf wel aardig in de slappe was zitten om iedere keer je advocaat en een bezoek aan de rechtbank te kunnen betalen.
ik begin gewoon niet meer aan een relatie en zeker geen kinderen... Da's het goedkoopste..
Of ze moet heel rijk zijn, maar da's weer niet zo'n goede basis..
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 10:11:58 #12
43556 miss_dynastie
pi_30379734
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef JeeWeeTje het volgende:

[..]

Ook met een toevoeging moet je nog steeds een eigen bijdrage betalen.
Dat weet ik wel, maar die valt in het niet bij de kosten die je moet betalen als de advocaat helemaal voor eigen rekening zou komen. Het is een smak geld, maar relatief gezien een kleine bijdrage. Ik bedoel alleen te zeggen dat er heus wel alternatieven zijn voor dure juridische bijstand, maar je moet het maar net weten (naar mijn idee is bijv. procederen onder toevoeging helemaal niet zo bekend).
  donderdag 8 september 2005 @ 10:19:25 #13
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30379887
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:38 schreef vamperotica het volgende:

We hebben ook zelf een bedrag afgesproken en dat hij als het nodig was bij zou springen met het betalen van kleding en schoolspulletjes.... En naar mijn idee schiet hij daar een beetje tekort... Als ik zeg dat ze wat kleding nodig hebben, komt ie naar mijn idee aanzetten met "afdankertjes" kleertjes die nog net passen... En die daar al vaak een jaar in de kast liggen en die ik zelf gekocht had!

Hij woont samen, ze werken allebei en de kinderen gaan bijna elk weekend daarheen.... Ook als ie in vakanties vrij heeft, zijn ze veel daar...Daar hoor je mij ook helemaal niet over klagen... Maar als er eentje ziek is en ik vraag of ie bij kan springen, is het vaak... Ja, maar ik moet werken.... Ja.. En IK dan?

Het is tegenwoordig zelfs zo dat als je partner gaat samenwonen, het bedrag dat zijn nieuwe partner verdiend ook meeberekend wordt.
Nieuwe wetgeving.

Tja, ik zou toch eens overwegen om via een advocaat en in overleg met je ex dit bespreekbaar te maken. Erg moeilijk hoor.
Als ik mijn ex zou moeten betalen (mijn dochter is nu bij mij, maar alles is wel berekend) dan zou ik haar 280 euro moeten betalen. Dat is dus voor 1 kind. Volgens mij staan de opvangkosten hier nog los van. Niet dat ik dit bedrag zou kunnen missen, maar de rechtbank zou het wel kunnen opleggen.
pi_30379955
Dank voor de reakties tot nu toe!

We staan op zich op goede voet, dus om gelijk een advocaat in te gaan schakelen vind ik ook weer zoiets.... wil eerst een gesprek met m aangaan en wil via deze Fokweg eens kijken wat er redelijk is....

Door de week zijn de kids bij mij.. Ik betaal ook de kinderopvang en het overblijven op school... Ook de sportclubjes en dergelijke worden door mij betaald...Ik werk momenteel via het uitzendbureau voor de thuiszorg en dat is geen vetpot!

Hij betaald nu 100 euro per kind per maand....
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 10:29:32 #15
43556 miss_dynastie
pi_30380096
Heb je gelijk in, hoor, als je die advocaat kan voorkomen moet je dat ten allen tijde doen Ik ben zelf even gaan zoeken naar een berekenmodule, maar heb hem niet zo snel kunnen vinden. Dus misschien is het een idee om eens grondig te zoeken naar zo'n berekenmodule en dan te kijken wat aan de hand van de inkomens redelijk is, of even langs de rechtswinkel en vragen of die zo'n rekenmodule hebben. 100 euro lijkt me in de situatie zoals jij hem schetst te weinig, als ik eerlijk ben.
  donderdag 8 september 2005 @ 10:33:15 #16
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30380177
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef vamperotica het volgende:
Dank voor de reakties tot nu toe!

We staan op zich op goede voet, dus om gelijk een advocaat in te gaan schakelen vind ik ook weer zoiets.... wil eerst een gesprek met m aangaan en wil via deze Fokweg eens kijken wat er redelijk is....

Door de week zijn de kids bij mij.. Ik betaal ook de kinderopvang en het overblijven op school... Ook de sportclubjes en dergelijke worden door mij betaald...Ik werk momenteel via het uitzendbureau voor de thuiszorg en dat is geen vetpot!

Hij betaald nu 100 euro per kind per maand....
Ik zou die 100 euro aanhouden als zijnde kosten voor het dagelijkse leven. Eten, electriciteit etc.
Daarbij afspreken dat jullie de rest van de kosten delen.
Of naar rato van inkomen. (je kunt altijd zeggen dat ze bij de rechtbank tegenwoordig naar het otale inkomen kijken, maar dat dit van jou niet nodig is)
Als je ex redelijk is.... zou hij het wel eerlijk vinden om de extra kosten naar rato te delen.
Probleem kan altijd zijn dat hij zegt dat jij via de belasting voordeel hebt etc. Dat is ook best moeilijk om te berekenen.
Maar ja, uiteindelijk uitkomen op alle extra kosten delen zou al mooi zijn. Vooral als je dit in goed overleg kunt doen.
Die advocaat kan helpen bij de berekening. Wij zijn naar de scheidingsmakelaar gegaan en dat moet je absoluut niet doen.
pi_30380240
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je gelijk in, hoor, als je die advocaat kan voorkomen moet je dat ten allen tijde doen Ik ben zelf even gaan zoeken naar een berekenmodule, maar heb hem niet zo snel kunnen vinden. Dus misschien is het een idee om eens grondig te zoeken naar zo'n berekenmodule en dan te kijken wat aan de hand van de inkomens redelijk is, of even langs de rechtswinkel en vragen of die zo'n rekenmodule hebben. 100 euro lijkt me in de situatie zoals jij hem schetst te weinig, als ik eerlijk ben.
Ja idd... advocaten kunnen altijd nog!
Ik heb een boekje van de Nibud wat gaat over de berekeningen... Maar daar staan zoveel modules in , daar kan ik zo een twee drie geen wijs uit... Zit ook aan de "versuffende" medicijnen op het moment, dus dat helpt ook niet echt...

Ik vond het ook een beetje weinig ja.... Ik bedoel, ik hoef er niet rijk van te worden hoor, maar het zijn ook zijn kinderen!
pi_30380383
Wij zijn 5 jaar geleden samen naar een bemiddelaar gegaan en die regelt het dan voor beide kanten.
Er werd gekeken naar het loon van mijn ex en daar rolt dan een vast bedrag bij uit.En ieder jaar word het idd verhoogd,17% zag ik al voorbij komen.
Gaat prima,altijd voor de 1e v/d maand binnen.Volgend jaar gaat de grootste naar de hogere school en dan zal hij ook mee moeten betalen aan het schoolgeld en boekengeld e.d.
Ws.meer dan mij,want ik heb in verhouding een veel lager salaris.
Maar hier is het dus goed geregeld.

Groetjes,Minoes
  donderdag 8 september 2005 @ 10:54:38 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_30380717
wij betalen 200 euro aan de ex van mijn man voor hun zoontje.

Je moet dingen vast laten leggen zodat als je ex niet betaald, er eventueel loonbeslag gelegd kan worden. zonder afspraken zwart op wit heb je geen poot om op te staan iig.

succes!
stormy waters...
sailin'
pi_30380963
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:41 schreef minoes_ het volgende:
Wij zijn 5 jaar geleden samen naar een bemiddelaar gegaan en die regelt het dan voor beide kanten.
Er werd gekeken naar het loon van mijn ex en daar rolt dan een vast bedrag bij uit.En ieder jaar word het idd verhoogd,17% zag ik al voorbij komen.
Gaat prima,altijd voor de 1e v/d maand binnen.Volgend jaar gaat de grootste naar de hogere school en dan zal hij ook mee moeten betalen aan het schoolgeld en boekengeld e.d.
Ws.meer dan mij,want ik heb in verhouding een veel lager salaris.
Maar hier is het dus goed geregeld.

Groetjes,Minoes
Heerlijk is dat dat het goed geregeld is... Ik hoop dat wij er ook op een goede manier uitkomen! Zo'n bemiddelaar, hoe werkt dat ongeveer?
pi_30381034
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:54 schreef Belana het volgende:
wij betalen 200 euro aan de ex van mijn man voor hun zoontje.

Je moet dingen vast laten leggen zodat als je ex niet betaald, er eventueel loonbeslag gelegd kan worden. zonder afspraken zwart op wit heb je geen poot om op te staan iig.

succes!
Ik hoop dat het niet zo ver komt dat er loonbeslag moet gaan worden gelegd! Dat verwacht ik ook niet hoor... Het bedrag wat we tot nu toe hadden afgesprken wordt ook keurig op tijd betaals... En misschien maak ik me druk om niets en wordt er niet moeilijk over gedaan als ik erover begin....Ligt er ook een beetje aan in wat voor bui meneer is!
  donderdag 8 september 2005 @ 13:58:01 #22
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30385651
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:03 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Heerlijk is dat dat het goed geregeld is... Ik hoop dat wij er ook op een goede manier uitkomen! Zo'n bemiddelaar, hoe werkt dat ongeveer?
Je huurt een bemiddelaar in (mediator) die zet samen met jullie de afspraken op papier.
Maar doet het wel zo dat jullie het gevoel hebben dat je samen alles hebt geregeld.
Wat heel belangrijk is. Advocaat doet hetzelfde, alleen heeft dan meestal 1 partij het idee dat het hem/ haar wordt opgelegd.
Bemiddelaars zijn meestal ook duur, maar alles staat dan netjes op papier en heb je in ieder geval de rust dat alles geregeld is.
  donderdag 8 september 2005 @ 14:19:47 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_30386149
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:05 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik hoop dat het niet zo ver komt dat er loonbeslag moet gaan worden gelegd! Dat verwacht ik ook niet hoor... Het bedrag wat we tot nu toe hadden afgesprken wordt ook keurig op tijd betaals... En misschien maak ik me druk om niets en wordt er niet moeilijk over gedaan als ik erover begin....Ligt er ook een beetje aan in wat voor bui meneer is!
misschien overheen gelezen, maar wat betaald hij nu? Wij betalen namelijk vrij veel voor 1 kind, een gemiddeld bedrag is 125 per kind denk ik. Je kan ook niet te veel verwachten, zeker ook omdat hij de weekenden en de vakanties vaak bij ze is.
stormy waters...
sailin'
pi_30387143
Hier kan je een overzichtje vinden hoeveel een kind per maand gemiddeld kost volgens het CBS. Je kan bij het Nibud ook de Geldwijzer Alimentatie aanvragen (ongeveer 10 euro). Daar staat precies in vermeld hoe een rechter tot een dergelijk bedrag komt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_30387198
mijn man betaald 220 euro per maand voor zijn dochter. Ik ind dat een heel hoog bedrag zeker als je kijkt naar ons inkomen. De huur van ons huis en de allimantatie nekt ons gewoon bijna. Daar komt ook nog eens bij dat we eigenlijk niets terug zagen van dat bedrag. (steeds zelfde kleding, te kleine kleding soms, oude speelkleding. Mooie kleding mocht nooit mee) Nu zijn wij zelf gewoon begonnen met zeg maar een hele eigen kamer + inrichting zodat het niet meer dat logeren is. Maar het bedrag vind ik echt heel hoog.
Is er een manier om dat naar beneden te krijgen, want eigenlijk kunnen we dat bedrag niet betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 14:54:53 #26
43556 miss_dynastie
pi_30387265
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:52 schreef Ticootje het volgende:
mijn man betaald 220 euro per maand voor zijn dochter. Ik ind dat een heel hoog bedrag zeker als je kijkt naar ons inkomen. De huur van ons huis en de allimantatie nekt ons gewoon bijna. Daar komt ook nog eens bij dat we eigenlijk niets terug zagen van dat bedrag. (steeds zelfde kleding, te kleine kleding soms, oude speelkleding. Mooie kleding mocht nooit mee) Nu zijn wij zelf gewoon begonnen met zeg maar een hele eigen kamer + inrichting zodat het niet meer dat logeren is. Maar het bedrag vind ik echt heel hoog.
Is er een manier om dat naar beneden te krijgen, want eigenlijk kunnen we dat bedrag niet betalen.
In overleg, en anders kun je bij de rechter om een herziening vragen.
pi_30387266
edit: niet nodig

[ Bericht 95% gewijzigd door E.T. op 09-09-2005 12:06:27 ]
"I am become Death, destroyer of worlds"
  donderdag 8 september 2005 @ 15:07:03 #28
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_30387616
edit: laat maar

[ Bericht 60% gewijzigd door E.T. op 09-09-2005 12:06:52 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_30390048
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:19 schreef Belana het volgende:

[..]

misschien overheen gelezen, maar wat betaald hij nu? Wij betalen namelijk vrij veel voor 1 kind, een gemiddeld bedrag is 125 per kind denk ik. Je kan ook niet te veel verwachten, zeker ook omdat hij de weekenden en de vakanties vaak bij ze is.
Hij betaald nu 100 euro per kind per maand, totaal 200 euro dus... Hij heeft een normale baan, woont samen met iemand die ook werkt en ze hebben t dus goed samen. Niets mis mee hoor! Daar is t me niet om te doen... Maar ik werk mezelf achterover om t hoofd boven water te houden...Heb mijn opleiding niet afgemaakt omdat ik tijdens t eerste jaar zwanger werd en we er toen samen voor kozen dat ik thuis zou blijven voor de kids....Niets mis mee, maar wel lastig als je jaren later uit elkaar gaat en ik dus aangewezen ben op ongeschoolde baantjes... Die liggen er niet echt voor t oprapen en als ze er zijn , dan hebben ze van die heerlijke werktijden.... voor kantooruren schoonmaken... Vind ik geen enkel probleem, maar waar laat ik de kids?

Ik heb een tijdje gewerkt bij ene bedrijf wat om half 8 begon...doodnormale tijd, maar dat betekende wel dat de kids om 7 uur bij t kdv voor de deur stonden! Bij dat bedrijf werd er ook regelmatig overgewerkt en dan kon moeders de kids om 18.00 ophalen..ze snel wat eten naar binnen proppen, douchen en in bed gooien...Schijnbaar zijn er ouders die zoiets geweldig vinden, maar ik niet!

Nu werk ik via t uitzendbureau bij de thuiszorg... Bij voornamelijk omaatjes schoonmaken... Leuk werk Kids hoeven niet zo allejezeus vroeg dr bed uit en zien mama ook nog eens... Ze blijven over op school a 1 euro 60 per kind per keer... Zitten alle twee op 1 sport en dat kost ok wel t een en ander... Hoe andere t doen, ik weet het niet... Maar ik red het zo niet! Het werken voor de thuiszorg levert soms zelfs minder op als t minium! En een aanvullende uitkering zat er helaas niet in, want ik had samen met mn zus t huis van onze vader geerfd en dat moest dus maar opgegeten worden... Nu heb ik mn zus uit kunnen kopen en woon ik dus met de kiddies in t huis.... de hypotheek is ongeveer 300 euro per maand... plus allerlei verzekeringen, gas licht en water..... pfff t geld vliegt! En dan heb ik nog niet eens boodschappen gedaan!
pi_30391443
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In overleg, en anders kun je bij de rechter om een herziening vragen.
Tis wel mogelijk dus... Wij dachten van niet. We gaan iig vragen of we een poosje iets minder mogen betalen tot alles weer goed gaat. Het is echt niet zo dat we niet willen betalen hoor!!! t gaat even wat minder.....
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 17:33:40 #31
43556 miss_dynastie
pi_30392445
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tis wel mogelijk dus... Wij dachten van niet. We gaan iig vragen of we een poosje iets minder mogen betalen tot alles weer goed gaat. Het is echt niet zo dat we niet willen betalen hoor!!! t gaat even wat minder.....
De rechter kan indien nodig de alimentatie inderdaad herzien, maar het is altijd slimmer om zoiets onderling te regelen (en dan evt. voor te stellen tijdelijk een lager bedrag te betalen en later dat terug te betalen oid).

Op www.alimentatie.nl vond ik trouwens ook de mogelijkheid van herberekening door het ARC, helaas werken die linkjes niet, maar je komt er via particulieren, kinderen, dan op de vraag over herberekening klikken.
  donderdag 8 september 2005 @ 18:40:47 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_30394321
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:19 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hij betaald nu 100 euro per kind per maand, totaal 200 euro dus... Hij heeft een normale baan, woont samen met iemand die ook werkt en ze hebben t dus goed samen. Niets mis mee hoor! Daar is t me niet om te doen... Maar ik werk mezelf achterover om t hoofd boven water te houden...Heb mijn opleiding niet afgemaakt omdat ik tijdens t eerste jaar zwanger werd en we er toen samen voor kozen dat ik thuis zou blijven voor de kids....Niets mis mee, maar wel lastig als je jaren later uit elkaar gaat en ik dus aangewezen ben op ongeschoolde baantjes... Die liggen er niet echt voor t oprapen en als ze er zijn , dan hebben ze van die heerlijke werktijden.... voor kantooruren schoonmaken... Vind ik geen enkel probleem, maar waar laat ik de kids?

Ik heb een tijdje gewerkt bij ene bedrijf wat om half 8 begon...doodnormale tijd, maar dat betekende wel dat de kids om 7 uur bij t kdv voor de deur stonden! Bij dat bedrijf werd er ook regelmatig overgewerkt en dan kon moeders de kids om 18.00 ophalen..ze snel wat eten naar binnen proppen, douchen en in bed gooien...Schijnbaar zijn er ouders die zoiets geweldig vinden, maar ik niet!

Nu werk ik via t uitzendbureau bij de thuiszorg... Bij voornamelijk omaatjes schoonmaken... Leuk werk Kids hoeven niet zo allejezeus vroeg dr bed uit en zien mama ook nog eens... Ze blijven over op school a 1 euro 60 per kind per keer... Zitten alle twee op 1 sport en dat kost ok wel t een en ander... Hoe andere t doen, ik weet het niet... Maar ik red het zo niet! Het werken voor de thuiszorg levert soms zelfs minder op als t minium! En een aanvullende uitkering zat er helaas niet in, want ik had samen met mn zus t huis van onze vader geerfd en dat moest dus maar opgegeten worden... Nu heb ik mn zus uit kunnen kopen en woon ik dus met de kiddies in t huis.... de hypotheek is ongeveer 300 euro per maand... plus allerlei verzekeringen, gas licht en water..... pfff t geld vliegt! En dan heb ik nog niet eens boodschappen gedaan!
Het is gewoon zo verschillend wat mensen moeten betalen. Het heeft te maken met draagkracht en hoe het leven was voor de scheiding. Bedenk voor jezelf met hoeveel meer je het wel zou redden, reken daarbij ongeveer 125 per kind. Het gaat namelijk zeker niet om het inkomen van de nieuwe partner van je ex, hoewel dat in hun draagkracht wel wordt meegerekend.
Eerst eens praten iig lijkt me. Zou je al beter zitten met 50 euro meer in de maand?
Als het moeilijker word moet je via een advocaat een draagkracht meting "afdwingen" en dat is allemaal minder vriendelijk, maar dan komt het wel vast te liggen, hetgeen voor beide partijen erg prettig kan zijn.
stormy waters...
sailin'
pi_30395947
Ja dat willen wij ook gaan voorstellen, met dat bedrag zijn we al heel erg geholpen...
  donderdag 8 september 2005 @ 20:31:29 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_30397905
Ticootje, voor jou is het verhaal net andersom als voor de TS he. Eigenlijk hetzelfde als het verhaal van mij en mijn man.
In overleg doen is leuk, maar als er al eerdere afspraken zijn kan de ex van je man daar altijd op terugkomen, dus pas daarmee op. Wij hebben het via advocaten onderling geregeld. Kost je wel een advocaat, maar je hoeft niet perse langs de rechter.
stormy waters...
sailin'
pi_30399581
nee dat wil ik liever ook niet5, geeft weer wrijving enzo en je wilt toch dat het kind er niets van merkt. Iedereen moet gewoon aardig zijn tegen elkaar dat is voor haar het leukste.
pi_30402387
Zover ik weet betaalde mijn vader (normaal verdienend), samenwonend met een vrouw die ook een redelijksalaris had aan mijn moeder toendertijd 500 gulden per kind (nu zo´n 220 euro dus). Dit was door de advocate van mijn moeder berekend aan de hand van de salarissen van mijn vader en zijn nieuwe vriendin. (Je kan natuurlijk ook voor jezelf alimentatie vragen als je echt niet kan rondkomen.)
Verder deden mijn ouders altijd alle duurdere zaken zoals schoolgeld, schoolboeken enz. altijd ieder de helft.
pi_30405341
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:52 schreef lady-wrb het volgende:
mijn ex heeft nog nooit een cent bijgedragen in de kosten van luca. hij weigert gewoon en vindt dat mijn nieuwe partner dat maar moet doen.
Als je dat vanaf de scheiding gaat uitrekenen komt daar wrs toch wel een aardig bedrag uit hoor... Dus dan wordt een eventuele rechtsgang mss wel de moeite waard? Ouders hebben gewoon een wettelijke verplichting om bij te dragen in de kosten van de kinderen.
pi_30408284
Mijn vader betaalde op het laatst (1997) 450 gulden per maand, de laatste paar jaar ga hij het direct aan mij ipv aan mijn moeder (vandaar dat ik het weet )
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 06:52:44 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30410537

[ Bericht 56% gewijzigd door E.T. op 09-09-2005 12:07:50 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 07:06:31 #40
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_30410563
Ik heb niet alles gelezen in deze topic maar ik zou een lijstje maken van vaste kosten. Wie kost wat elke maand, etc. Vervolgens eens rustig met ex om de tafel gaan zitten en open kaart spelen. Afwachten wat zijn standpunt is
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_30411375
verkeerd gelezen
pi_30412346

[ Bericht 96% gewijzigd door E.T. op 09-09-2005 12:08:25 ]
"I am become Death, destroyer of worlds"
pi_30415127
gezellig hier
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 12:26:27 #44
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30417832
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:19 schreef Ticootje het volgende:
gezellig hier
ja he?
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 12:30:57 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_30417947
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:19 schreef Belana het volgende:

[..]

Een kennis van mij betaald 500 euro voor 2 kinderen....
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 12:43:02 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_30418303
Vamperotica, hebben ze op de school een strippenkaartsysteem voor het overblijven, vaak ben je dan goedkoper uit. Ik weet niet hoeveel je werkt, en hoe vaak je kinderen over moeten blijven, maar op de schol van mn dochter kan je ook per jaar betalen, in verhouding ben je dan een stuk goedkoper uit. Vaak ook als je je situatie uitlegt op school, willen ze nog wel eens soepel zijn en het bedrag verlagen, maar dan moet je wel met de billen bloot...
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30422334
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:43 schreef moussy het volgende:
Vamperotica, hebben ze op de school een strippenkaartsysteem voor het overblijven, vaak ben je dan goedkoper uit. Ik weet niet hoeveel je werkt, en hoe vaak je kinderen over moeten blijven, maar op de schol van mn dochter kan je ook per jaar betalen, in verhouding ben je dan een stuk goedkoper uit. Vaak ook als je je situatie uitlegt op school, willen ze nog wel eens soepel zijn en het bedrag verlagen, maar dan moet je wel met de billen bloot...
Er is een strippenkaarsysteem ja.. Ben zo'n 32 euro kwijt voor 20 strippen... Aangezien ik probeer zo veel mogelijk te werken ( En niet omdat ik het zo leuk vind om de kids maar bij de overblijf en het KDV te dumpen, maar m t hoofd boven water te kunnen houden....) Gaat dat best snel op !
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:02:50 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_30422946
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Een kennis van mij betaald 500 euro voor 2 kinderen....
ja het is enorm verschillend, dat zeg ik, het heeft te maken met draagkracht.
stormy waters...
sailin'
pi_30445806
tis gelukt!!!!
pi_30446130
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:53 schreef Ticootje het volgende:
tis gelukt!!!!
Jeuj!!
Wat fijn!! Gefeliciteerd!!!
pi_30495963
Pfffffff nou...Had vandaag toen hij de kids terug kwam brengen (vroeger als normaal, want er moest gefeest worden..) Met hem t een en ander willen bespreken..Omdat ik noga moeilijk uit mn woorden kom en het niet echt een koetjes en kalfjesgesprek vind begon ik maar over de hoogte van t overbljjven...Ach ja... straks heb je weer een meevaller met t ziekenfonds was daarop zijn antwoord...Ik sloeg gelijk dicht en heb nu zoiets van Wat moet ik daaar in godsnaam mee???
  † In Memoriam † zondag 11 september 2005 @ 21:19:46 #52
43556 miss_dynastie
pi_30496230
Nou ja, ik zou wat duidelijker zijn in wat je van hem wil... misschien kun je het op papier zetten voor jezelf, incl. argumenten? Of desnoods hem een brief schrijven. Maar hem dus direct aanspreken op wat je wil, niet 'via' het overblijven, maar: de kosten zijn gestegen, zo en zo zit het.
pi_30497061
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik zou wat duidelijker zijn in wat je van hem wil... misschien kun je het op papier zetten voor jezelf, incl. argumenten? Of desnoods hem een brief schrijven. Maar hem dus direct aanspreken op wat je wil, niet 'via' het overblijven, maar: de kosten zijn gestegen, zo en zo zit het.
ja, ik ga een brief schrijven..Dan kan ik om mn gemak voor mezelf onder woorden zien te krijgen wat ik kwijt wil en dan krijg ik zijn reaktie achteraf wel.....
ik voel me ook gelijk zo snel aangevallen als ik een reaktie van hem krijg.....En daar heb ik met een brief geen last van...Beetje onlogisch ook wel van me om te verwachten dat hij gelijk weet waar ik heen wil met een opmerking over t overblijven.. maar ja!
pi_30506968
Lekkere dooddoener,wat terugkrijgen van t ziekenfonds???Dat word volgend jaar nog duurder hoor!.
Mijn man betaald het maximum bedrag en daar zit ook een beetje een verkapt bedrag voor mij bij,zodat ik er geen belasting over hoef te betalen.Ik krijg ruim 600 euro per maand.
Maar als je denkt,dat ik daar mee kom,heb je t mis,want ik moet het dus gewoon bij de rekeningen gooien.Anders kom ik er niet.Bezuinigen?Ja,ben ik mee bezig,maar....waarop??En als je hoort,dat volgend jaar gas enzo ook duurder word,dan word dat dus truien aan en met kaarsjes zitten.
Ach ja,baan nummer 3 komt er aan.Ik hoop dat mijn huidige man es snel aan de bak komt,want ik werk me straks een slag in de rondte.Geld vliegt er idd.uit,niet leuk meer

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 09:40:31 #55
43556 miss_dynastie
pi_30507054
Minoes, ik denk dat hij die dooddoener maakt, omdat hij geen flauw idee heeft welke kant vamperotica op wilde. Lijkt me ook moeilijk om daar op een juiste manier op te reageren.

Goed dat je een brief gaat schrijven vamperotica, lijkt me voor jullie allebei vrij helder
pi_30511814
zoiets hebben wij ook gedaan, alles even opgeschreven waar we het over wilden hebben zodat er niets vergeten werd...
tip: blijf rustig en vriendelijk, daar bereik je toch het meeste mee.(Hoe moeilijk dat soms ook is)
pi_30521937
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:15 schreef Ticootje het volgende:
zoiets hebben wij ook gedaan, alles even opgeschreven waar we het over wilden hebben zodat er niets vergeten werd...
tip: blijf rustig en vriendelijk, daar bereik je toch het meeste mee.(Hoe moeilijk dat soms ook is)
ja, pcies....Ik ben nogal opvliegend, zeker als ik gefrustreerd ben over vanalles en daar schiet niemand iets mee op!

Maar ja...Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat meneer een beetje papa wil spelen als het hem uitkomt...Als zij ergens heen willen worden de kids gewoon eerder terug gebracht...Vraag ik t een keer dan moet er eerst eens over geruzied worden..... En meer van dat soort zaken
pi_30521985
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:35 schreef minoes_ het volgende:
Lekkere dooddoener,wat terugkrijgen van t ziekenfonds???Dat word volgend jaar nog duurder hoor!.
Mijn man betaald het maximum bedrag en daar zit ook een beetje een verkapt bedrag voor mij bij,zodat ik er geen belasting over hoef te betalen.Ik krijg ruim 600 euro per maand.
Maar als je denkt,dat ik daar mee kom,heb je t mis,want ik moet het dus gewoon bij de rekeningen gooien.Anders kom ik er niet.Bezuinigen?Ja,ben ik mee bezig,maar....waarop??En als je hoort,dat volgend jaar gas enzo ook duurder word,dan word dat dus truien aan en met kaarsjes zitten.
Ach ja,baan nummer 3 komt er aan.Ik hoop dat mijn huidige man es snel aan de bak komt,want ik werk me straks een slag in de rondte.Geld vliegt er idd.uit,niet leuk meer

Groetjes,Minoes
Ja, dat is ook nog zoeits moois.... De alimentatie wordt bij mij gezien als inkomsten en meneer mag vanalles aftrekken! kosten gemaakt omdat de kids daar zijn? trek maar af...Reiskosten / Net zo.....

belachelijk gewoon!!

Mag ik vragen of je ook werkt?
pi_30523561
he alle kosten die meneer maakt als de kinderen daar zijn mag hij niet inhouden van de alimentatie hoor.

Maar dan een tipje van mij: in oktober is er in zoetermeer weer een kinderkledingbeurs, dus 2e handskleding voor kinderen tot 12 jaar. dat scheelt echt een hoop!!!!
even uit mn hoofd is dat 1 oktober.
ik weet niet of jullie er iets aan hebben, wij gaan iig wel!!!
pi_30523751
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:05 schreef Ticootje het volgende:
he alle kosten die meneer maakt als de kinderen daar zijn mag hij niet inhouden van de alimentatie hoor.

Maar dan een tipje van mij: in oktober is er in zoetermeer weer een kinderkledingbeurs, dus 2e handskleding voor kinderen tot 12 jaar. dat scheelt echt een hoop!!!!
even uit mn hoofd is dat 1 oktober.
ik weet niet of jullie er iets aan hebben, wij gaan iig wel!!!
nee, niet van de alimentatie, maar wel van de belasting!

Ennuh..... Zoetermeer is een beetje ver "fietsen" vanuit Tilburg! Maar bedankt voor de tip!
  maandag 12 september 2005 @ 21:34:38 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_30524522
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:12 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja, dat is ook nog zoeits moois.... De alimentatie wordt bij mij gezien als inkomsten en meneer mag vanalles aftrekken! kosten gemaakt omdat de kids daar zijn? trek maar af...Reiskosten / Net zo.....

belachelijk gewoon!!

Mag ik vragen of je ook werkt?
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je dus allimenatie moet betalen (terecht hoor) dan is dat evengoed een kostenpost, meestal, zoals bij ons ook, binnen een nieuw gezin. Dus wij zijn wel blij dat we het een en ander kunnen aftrekken ja.
Mijn man haalt en brengt zijn zoontje altijd om de 2 weken en dat zijn wel 200 km in een weekend, dat zijn kosten die bovenop de allimentatie komen. Nogmaals, terecht dat we dat betalen, zullen we ook nooit mee stoppen, maar wel prettig dat we dan iets af kunnen trekken.
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 september 2005 @ 21:36:00 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_30524555
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:10 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ja, pcies....Ik ben nogal opvliegend, zeker als ik gefrustreerd ben over vanalles en daar schiet niemand iets mee op!

Maar ja...Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat meneer een beetje papa wil spelen als het hem uitkomt...Als zij ergens heen willen worden de kids gewoon eerder terug gebracht...Vraag ik t een keer dan moet er eerst eens over geruzied worden..... En meer van dat soort zaken
Kijk, dat is natuurlijk niet leuk Hij is papa of hij is het niet natuurlijk. Ik snap je frustraties wel.
stormy waters...
sailin'
pi_30524664
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:34 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar als je dus allimenatie moet betalen (terecht hoor) dan is dat evengoed een kostenpost, meestal, zoals bij ons ook, binnen een nieuw gezin. Dus wij zijn wel blij dat we het een en ander kunnen aftrekken ja.
Mijn man haalt en brengt zijn zoontje altijd om de 2 weken en dat zijn wel 200 km in een weekend, dat zijn kosten die bovenop de allimentatie komen. Nogmaals, terecht dat we dat betalen, zullen we ook nooit mee stoppen, maar wel prettig dat we dan iets af kunnen trekken.
Zeker is dat een kostenpost, daar hoor je mij ook helemaal niet over! vandaar ook mijn vraag wat redelijk is om aan hem te vragen,zonder dat er allerlei advocaten en regeltjes aan te pas moeten komen.... Wij halen en brengen meestal om en om... als ik ze naar hem breng, dan breng hij ze weer terug naar mij....En we wonen 10 minuten rijden van elkaar af! Elke keer 200 km gaat idd behoorlijk in de papieren lopen!
pi_30549275
Vamp.....ja,ik werk,vandaar dat ik riep:baan no 3 komt er aan(voor mij dus)3 banen tegelijk.Maar het uitzendbureau zal dan wel komen te vervallen denk,anders ben ik nooit meer thuis en das niet de bedoeling.
En wij wonen in noord holland en mijn ex in zuidholland,ook bijna 1,5 uur rijden dus ook flink wat km.
Maar mijn ex haalt en brengt ze altijd,hij gaat zo ver weg wonen,niet ik.

Groetjes,Minoes
pi_30555855
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:31 schreef minoes_ het volgende:
Vamp.....ja,ik werk,vandaar dat ik riep:baan no 3 komt er aan(voor mij dus)3 banen tegelijk.Maar het uitzendbureau zal dan wel komen te vervallen denk,anders ben ik nooit meer thuis en das niet de bedoeling.
En wij wonen in noord holland en mijn ex in zuidholland,ook bijna 1,5 uur rijden dus ook flink wat km.
Maar mijn ex haalt en brengt ze altijd,hij gaat zo ver weg wonen,niet ik.

Groetjes,Minoes
Oeps....Overheen gelezen....
Pff... wat voor werk doe je allemaal dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')