Oh gelukkig, ik dacht dat ik je kwijt wasquote:Op donderdag 8 september 2005 01:48 schreef mr_anonimous het volgende:
Yep Ben er nog. BIko is goed.
Voor je het weet staan we in TTK!quote:Op donderdag 8 september 2005 09:56 schreef Treinhomo het volgende:
Jullie proberen in één ochtend voor anderhalf jaar cultuur-achterstand erdoorheen te jassen ?
quote:Op donderdag 8 september 2005 10:12 schreef Z het volgende:
Die van Pyl heb ik wel eens gezien volgens mij.
Zie het als compensatie.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:56 schreef Treinhomo het volgende:
Jullie proberen in één ochtend voor anderhalf jaar cultuur-achterstand erdoorheen te jassen ?
Uhm.....er zijn er meer van. Ik weet er het fijne niet van, en hoopte van jou het een en ander te vernemen........quote:Op donderdag 8 september 2005 10:22 schreef Z het volgende:
Staat in A'dam zeker...
Da's mooi.quote:
Dat subforum kan zoveel hits helemaal niet aan...quote:Op donderdag 8 september 2005 10:13 schreef Z het volgende:
Voor je het weet staan we in TTK!
quote:Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's mooi.
Dan kunnen er in de avond/nacht-ploeg des te meer schaars geklede dames geplaatst worden...![]()
Kwam niet meer op Fok gister. Pagina wou niet laden, sorry.quote:Op donderdag 8 september 2005 02:05 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij ben je nu echt foetsie. (Toch niet alweer problemen met de computer, hoop ik?)
Truste![]()
Welke ?quote:Op donderdag 8 september 2005 12:53 schreef mr_anonimous het volgende:
Da's Monsieur Jaques geloof ik.
Jij luistert te veel naar Ome Henk.quote:
Kijk, kijk!quote:Op donderdag 8 september 2005 12:53 schreef mr_anonimous het volgende:
Da's Monsieur Jaques geloof ik.
Valt wel mee.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:03 schreef mr_anonimous het volgende:
Jij luistert te veel naar Ome Henk.
Antwoordde hij dan nooit met zal ik je Jacques blauw trappen?quote:Op donderdag 8 september 2005 13:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Had op de trein een collega die Jacques heette. Die moest al die grapjes aanhoren:
'Jacques-mes'
'Jacques-geld'
'in Jacques en as zitten'
'een kat in de Jacques kopen'
'eens even flink door-Jacques-en'
Etc, etc...
Ach ja, aan de Coolsingel. Vandaar de herkenning.quote:U loopt de Coolsingel af, in de richting van de Erasmusbrug.Aan de rechterkant van de weg treft u Monsieur Jacques aan.
Dit beeld is onderdeel van de Internationale Beelden Collectie. Dit exemplaar van monsieur Jacques werd in 1956 vervaardigd en kwam in Rotterdam terecht in 1959 nadat dit beeld te zien was geweest op de wereldtentoonstelling van 1958 in Brussel, als onderdeel van de Nederlandse inzending. De sculptuur is een weergave van een typische burgerman, trots met de borst vooruitgestoken en de neus in de lucht. Oscar Wenkebach maakte een reeks van kleine sculpturen waarin monsieur Jacques een rol speelt. Zo is er onder andere de Jacques met zorgen en de Jaques met vakantie. De serie van kleine bronzen beelden in verschillende houdingen is in bezit van het Museum Boymans van Beuningen. Monsieur Jacques kwam aan zijn naam doordat het beeldje Jacques op vakantie de maker deed denken aan de dichter Jacques Bloem.
Monsieur Jacques is de stereotype van de Nederlandse kleine man. In elk beeldje wordt een bepaalde karaktertrek uitgelicht en uitvergroot weergegeven. De Monsieur Jacques aan de Coolsingel is een typisch zelfvoldane burgerman, die ieders sympathie weet op te roepen.
Het beeld is op een eenvoudige wijze vormgegeven, waarbij details bijna alle weggelaten zijn, Zo is de jas alleen maar aangegeven door de aanwezigheid van revers en zakkleppen.
quote:
Of heren natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's mooi.
Dan kunnen er in de avond/nacht-ploeg des te meer schaars geklede dames geplaatst worden...![]()
Niet zo slijmen bij TH Diaan. En als je hem een lol wil doen moet je marklintreintje posten.quote:
Willow ????quote:Op donderdag 8 september 2005 15:49 schreef mr_anonimous het volgende:
Zo Willow is vroeg op vandaag.
Hoi Wyc
Bedoel die leuke Alysson Hannigan uit Buffy hoor!quote:Op donderdag 8 september 2005 15:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Willow ????![]()
![]()
Ik was om 8 uur alweer op, heb toen een film gekeken en ben weer gaan slapen
Nou zeg, zo klein ben ik niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Vind dat zo'n schattige gezicht. Smurfin met een stok in haar hand tegen de neus van mijn schoen staat te meppen.
Welke film heb je gekeken?
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef mr_anonimous het volgende:
Gerriit Hiemstra.
Ik doelde op Alysson Hannigan's personage uit Buffy hoor vanwege je roodgeverfde haar!quote:Op donderdag 8 september 2005 15:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou zeg, zo klein ben ik niet.
The cook, the thief, his wife and her lover
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |