abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2005 @ 12:47:52 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29484369
De laatste maand is er op mod-gebied het nodige veranderd in dit forum. Er zijn 2 nieuwe mods aangesteld en Dagonet en Natalie (die vanaf hier hartelijk bedankt worden voor hun vele werk voor dit forum), zijn opgeklommen naar FA status.

Al een tijdje wordt er achter de schermen gepraat over C&H en de nieuwe mods zijn van plan om het forum te gaan hervormen. Als eerste zal de Faq worden aangepast aan de nieuwe tijden.

Maar er zijn ook andere zaken die we willen veranderen. We zijn aan het kijken naar de hoeveelheid spelletjes in C&H en naar de relevantie ervan voor het forum. Raad je plaatje is bijvoorbeeld een erg leuk topic, maar we hebben het idee dat de personen een beetje aan het opraken zijn, de laatste tijd zien we vooral plaatjes die niet direct gebonden zijn aan C&H. Daarom willen we dat in een nieuwe jasje steken. Bijvoorbeeld gebouwen/objecten/kastelen enzo mogen bijvoorbeeld ook in RJP

Ook willen we scherper op gaan letten of topics in C&H horen of beter in een ander forum geplaatst kunnen worden. Wij hebben wel ideeën maar we zitten hier voor de users, dus zijn we erg benieuwd naar de gedachten van de C&H bezoekers over dit forum. Wat moet er anders, wat kan er beter, waar moet meer aandacht aan besteed worden?

In dit topic kunnen jullie je hart luchten, je gal spuwen en je inspiratie kwijt. We zullen alle suggesties serieus bekijken en jullie op de hoogte houden van de veranderingen, waarmee we C&H een nog leuker forum willen maken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_29488790
Ik vind de centrale topics wel onderhoudend, maar ik denk met weemoed terug aan de lijst die een tijdje terug (vraag me niet wanneer) werd opgesteld en waarvan nog maar weinig in vervulling is gegaan. Als ik het wel heb, omvatte die zulke onderwerpen als:

Hellenisme
Mesopotamie
Romeinse Republiek en Keizerrijk
Volle Middeleeuwen

Helaas ben ik zelf niet in staat om althans het begin samen te stellen, want (afgezien van de Middeleeuwen wellicht) ik ben op de meeste gebieden een enthousiaste amateur en wens niet iets wormstekigs te leveren als begin van de reeks. Hoewel ik pro-jeex niet kon luchten of zien, heeft hij eens een tamelijk accuraat begin van de reeks van zijn voorkeur verzorgd, verluchtigd met foto's. Ik heb helaas niet voldoende tijd om mij nog te verdiepen in de hierboven genoemde onderwerpen en er vervolgens een inleiding over te schrijven, maar ik houd mij aanbevolen als delnemer wanneer een ander er wel in slaagt.

Verder zou er misschien iets als ''Raad je citaat'' kunnen worden gesticht, al zullen die antwoorden makkelijker te vinden zijn voor de sjoemelaar dan bij Raad je Plaatje. Maar misschien zijn er wel brave bezoekers (zoals bijv. de huidige plaatjesraders) die zich daar niet toe verlagen. Over het algemeen ben ik best tevreden.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 17:46:32 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_29488847
Verplaats RJP maar naar GC.

Zijn jullie gelijk verlost van het best lopende topic in jullie overvolle forum.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:50:28 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_29488892
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik vind de centrale topics wel onderhoudend, maar ik denk met weemoed terug aan de lijst die een tijdje terug (vraag me niet wanneer) werd opgesteld en waarvan nog maar weinig in vervulling is gegaan. Als ik het wel heb, omvatte die zulke onderwerpen als:

Hellenisme
Mesopotamie
Romeinse Republiek en Keizerrijk
Volle Middeleeuwen
Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad. We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).
pi_29488904
Korzelige, oudbakken one-liners mogen overigens met overmacht afgeschoten worden.
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:53:14 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_29488928
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:46 schreef tong80 het volgende:
Verplaats RJP maar naar GC.

Zijn jullie gelijk verlost van het best lopende topic in jullie overvolle forum.

Dat is, in eerste instantie, helemaal niet de bedoeling. Het gaat er alleen om, zoals ook in de OP gezegd, dat RJP teveel aan het afdwalen is van C&H. Het spel zelf hoort hier thuis. We zouden het alleen aardig vinden, als het wat laagdrempeliger werd (en bleef) dan het nu geworden is. Door er ook plaatjes van steden / plaatsen / gebouwen aan toe te voegen, kun je het topic weer toegankelijker maken voor nieuwelingen en zo de influx van nieuwe users stimuleren.
pi_29488949
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad.
Daar had ik dan eerst moeten kijken.
quote:
We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).
Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:57:19 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_29488979
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het was geen verwijt
quote:
[..]

Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
We doen het nu al met WBI en WG. Na de eerste WBI hebben we een WG geopend. Als die vol is gaan we weer naar WBI (of RHC, als we het daar over eens kunnen worden )
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 17:57:44 #9
35237 Nuongirl
pi_29488984
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Idd, omdat dan maar een van de drie spelletjes loopt.
Als het topic wie ben ik vol zit, komt er een topic raad de quote, is die vol, dan een topic waar gebeurd, en dat rouleert dan
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:03:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489044
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Korzelige, oudbakken one-liners mogen overigens met overmacht afgeschoten worden.
Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:09:28 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_29489138
Tong, dat is nu juist jet RJP probleem waar we tegenaan lopen. De ene is te elitair, de ander is niet C&H genoeg. Door er plaatjes van gebouwen aan toe te voegen en RJPvD hetzij te stoppen hetzij in overleg met de GC mods daarheen te verplaatsen, kan RJP weer een beetje in het gareel worden geschoven.
pi_29489218
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.

Die zin had in een ander topic gemoeten, was niet bedoeld om hier geplaatst te worden. Mijn excuses.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:35:19 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489479
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, dat is nu juist jet RJP probleem waar we tegenaan lopen. De ene is te elitair, de ander is niet C&H genoeg. Door er plaatjes van gebouwen aan toe te voegen en RJPvD hetzij te stoppen hetzij in overleg met de GC mods daarheen te verplaatsen, kan RJP weer een beetje in het gareel worden geschoven.
Het maakt mij echt niet uit waar RJP staat. Ik heb er veel plezier in. Er zijn vaste users waar ik een band mee heb gekregen, er wordt geslowchat en geluld over meer dan alleen het plaatje. Dat weerhoudt misschien anderen ervan mee te posten. Maar ik zit in meerdere van dit soort topics, je houdt gewoon een vast aantal users dat in dat topic post. Is niet elitair ofzo, maar als je naar het aantal views kijkt zie je gewoon dat er veel in wordt gelurkt. Dat mensen geen historisch besef hebben mag je ons niet kwalijk nemen

pi_29489507
quote:
Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.

Niet korzelig bedoeld hoor...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:46:53 #15
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29489609
Verplaats het maar naar GC of anders FOT,er is een vaste schare gebruikers in RJP+RJPVD
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 18:48:11 #16
35237 Nuongirl
pi_29489631
quote:

[..]

Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.

De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 18:51:37 #17
35237 Nuongirl
pi_29489689
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:46 schreef fotoloog het volgende:
Verplaats het maar naar GC of anders FOT,er is een vaste schare gebruikers in RJP+RJPVD
Wie zegt dat we het willen stoppen ? Dat staat toch nergens ?
En de makkelijkste uitweg is idd naar een ander forum gooien, maar dat willen we niet, en daarom vragen we ook jullie input.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:52:37 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489707
Ja maar wat is dan jouw definitie van C&H ? 9 van de tien plaatjes zijn schrijvers, acteurs, of negerinnen met dikke tieten waarvan je de tepels net niet ziet.

zondag 7 augustus 2005 @ 18:53:02 #19
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29489715
Ik reken mezelf voor het gemak ook maar tot een van de vaste RJPvD bezoekers en ik beleef er erg veel plezier aan. En ik kan niet anders dan aansluiten bij de mening van Tong. Of dit topic nu in GC staat of in C&H het maakt mij niet uit, ik vind het wel weer. En daarbij Cultuur & Historie kan heel veel onderwerpen omvatten en naar mijn mening hebben veel plaatjes die gepost worden toch echt raakvlakken met C&H. Schrijvers, acteurs, zangers, jeugdseries (oud en nieuw) die horen gecombineerd volgens mij allemaal bij C&H.
Make love, not war ☮
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:55:37 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29489755
Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk er wordt redelijk wat geslowchat en ja het gaat niet altijd over gebouwen die je ooit op je schoolreis bezocht hebt of schilderijen uit het Louvre. Maar acteurs/actrices en muziek behoren ook tot C&H.
Zelf zit ik pas sinds vorige maand in RJP en het is samen met personenassociatie (waarvoor je mijn inziens dezelfde discussie kan voeren) simpelweg het best lopende topics van C&H. Door deze topics heb ik bijvoorbeeld ook het topic over de atoombom ontdekt. Daar had ik anders nooit in gepost als ik die niet bij toeval door RJP was tegengekomen.
Het weghalen van RJP zal er in elk geval niet voor zorgen dat er meer kijkers komen vrees ik....
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:00:39 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_29489829
Nogmaals: Er is GEEN sprake van het weghalen van RJP. We willen er alleen topics van maken (gemaakt hebben) die meer raakvlak met C&H hebben. We willen het algemener maken, zodat meer mensen er plezier aan kunnen beleven en eraan mee kunnen doen.
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 19:01:24 #22
35237 Nuongirl
pi_29489839
Jongens, jullie lezen niet goed. We willen gewoon dat RJP toegankelijker wordt voor andere users. We hebben het niet eens over sluiten of naar een ander forum gooien.

Wat ik nu alleen maar lees is : gooi maar naar een ander forum.
Maar we willen gewoon dat jullie meedenken over hoe RJP toegankelijker te maken voor anderen, en dat het misschien ook wel een idee is om ter afwisseling, naast plaatjes van mensen, plaatjes van gebouwen e.d. te gebruiken.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:01:34 #23
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29489845
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.

De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
Geen raakvlak met C&H
De meeste plaatjes die worden geplaatst,wat tong al aanhaalde, zijn van wetenschappers,muzieklegende's,vergeten acteurs etc... hoezo geen raakvlak ?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:03:18 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489873
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef Nuongirl het volgende:
Jongens, jullie lezen niet goed. We willen gewoon dat RJP toegankelijker wordt voor andere users. We hebben het niet eens over sluiten of naar een ander forum gooien.

Wat ik nu alleen maar lees is : gooi maar naar een ander forum.
Maar we willen gewoon dat jullie meedenken over hoe RJP toegankelijker te maken voor anderen, en dat het misschien ook wel een idee is om ter afwisseling, naast plaatjes van mensen, plaatjes van gebouwen e.d. te gebruiken.
Ja gebouwen zal volk trekken.

zondag 7 augustus 2005 @ 19:04:24 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29489887
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')