wat is de andere optie??quote:Op donderdag 8 september 2005 18:11 schreef Zelva het volgende:
Ligt eraan om wat voor reden je gestopt bent met snoepen.
Als je het puur doet om wat op de lijn te letten, is er echt geen enkel tussendoortje aan te raden. Ook fruit en toastjes zitten vol calorieën.
Neem nou één pakje droge Melba toastjes (6 stuks): 75 kilocalorieën. Dan kun je net zo goed een stuk of zeven pepermuntjes pakken, daar zitten net zoveel calorieën in.
Suiker doet het ook zo goed voor je lijnquote:Op donderdag 8 september 2005 18:11 schreef Zelva het volgende:
Ligt eraan om wat voor reden je gestopt bent met snoepen.
Als je het puur doet om wat op de lijn te letten, is er echt geen enkel tussendoortje aan te raden. Ook fruit en toastjes zitten vol calorieën.
Neem nou één pakje droge Melba toastjes (6 stuks): 75 kilocalorieën. Dan kun je net zo goed een stuk of zeven pepermuntjes pakken, daar zitten net zoveel calorieën in.
Toastjes doen het 'net zo goed' voor je lijn. Een kilocalorie is een kilocalorie en elke calorie moet verbrand worden. Of die calorie nou komt van een toastje of van een pepermuntje.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:48 schreef ChrisJX het volgende:
Suiker doet het ook zo goed voor je lijn
Het verschil is dat je pepermuntjes WEL "droog" eet, en een pakje toastjes niet. Dus er komen nog meer Kcal's bij van het beleg.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Toastjes doen het 'net zo goed' voor je lijn. Een kilocalorie is een kilocalorie en elke calorie moet verbrand worden. Of die calorie nou komt van een toastje of van een pepermuntje.
Suiker is wel slechter voor je tanden ja. Al zijn toastjes en alle tussendoortjes ook slecht voor je tanden. Zodra je wat eet, verdwijnt de beschermende zuurlaag in je mond en die heeft weer tijd nodig om op te bouwen.
Bewegen is natuurlijk altijd goed. Maar je zult ook je eetgewoonstes aanmoeten passen / wat je eet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 03:03 schreef Luitenant_Lepra het volgende:
Gewoon meer bewegen, dan kun je zoveel snoepen als je wilt. Wat is het toch dat mensen die kampen met overgewicht minderen met calorieen en het verdommen om hun luie reet uit die stoel te halen en te gaan sporten.
dan zou je ook niet echt op je gewicht hoeven letten toch? wat is je BMI?quote:Op vrijdag 9 september 2005 07:28 schreef Goipie2 het volgende:
Ik leef niet al een luiaard!!!
Ik heb 6 keer per week een krantenwijk, waar is dus dagelijks 1:30 mee fiets/loop. Daarnaast doe ik 1 keer per week aan yoga, dagelijks 20 minuten fysio-oefeningen, en sport ik 1 a 2 keer per week (1 keer fitnes, soms nog 2 uurtjes fietsen erbij) vind ik niet echt lui...
BMI is ook al zwaar achterhaald...quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:05 schreef -erwin- het volgende:
[..]
dan zou je ook niet echt op je gewicht hoeven letten toch? wat is je BMI?
Ja in smeerkaas zit wel vet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Selderijstengels... ok, snap ik nog... al is het spul echt niet te eten... maar dan smeerkaas erin...
Dan wordt het tohc ook vet?
Tenminste, vele mensen denken dat iets gezond is als het niet vet is.
Misschien handig om eerst een definitie op te stellen van "gezond", een beteje roepen hier wat gezond is en wat niet gata natuurlijk nergens over...
Ok laat maar... het maakt toch niets uit allemaal... ik hou mijn mond wel...![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:25 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Oeh ja, selderijstengels vind ik persoonlijk ook niet lekker...van die stukjes ergens doorheen ook niet..![]()
Inderdaad, maar hetzelfde geldt voor koolhydraten, eiwitten en de voedingsstoffen in het eten...quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja in smeerkaas zit wel vet.
Maar vet is niet slecht. TEVEEL vet is dat wel!
Fout is ook dat mensen boter op brood weglaten. Maar dat is juist goed, zit vitamine A en D in, dat is goed voor je. Natuurlijk moet je geen dikke lagen roomboter gaan gebruiken.
Kirstyquote:
Misschien moet je eens kijken wat er in smeerkaas zit?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:19 schreef cinnamongirl het volgende:
O en een tip:
Selderijstengels.
De stengels zijn gevormd als een bootje, de holte kun je vullen met vanalles.
Bijvoorbeeld met smeerkaas (smaakje:sambal,ham)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |