abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30361645
Hoera, Nederland is een paar islamitische basisscholen rijker. Deze bronnen van multicultureelerfgoed zullen een welkomen aanvulling zijn op hetgeen we in Nederland al hebben. De scholen zijn ook net zo gewoon als de normale openbare basisscholen:

Zo mogen homo's absoluut géén leraar worden, wordt er gescheiden gezwommen door meisje en jongens, moeten vrouwelijke leraren totaal bedekt zijn, is een hoofddoek niet verplicht, maar wordt er wel druk uitgeoefend om er één te dragen, zijn vaders die de lerares geen hand willen schudden van harte welkom, is sinterklaas en kerstviering verboden en mogen jongens niet naast meisjes zitten. En in tegenstelling tot Nederlandse scholen wordt hier kennelijk wél Nederlands gesproken:

http://www.trouw.nl/dever(...)gesproken%26rsquo%3B

''Er wordt hier Nederlands gesproken''

islamitisch onderwijs reportage
door Harriët Salm

Alle scholen zijn deze week weer open. Ook nieuwe, zoals de islamitische basisschool in Harderwijk. Maar als het aan minister Van der Hoeven had gelegen, was deze school niet gesticht. Er zitten te veel achterstandsleerlingen op.

Soufiane (7) slist licht, omdat hij net zijn melkvoortanden verloren heeft. „Net zo leuk als mijn vorige school”, oordeelt hij over de islamitische basisschool Al Islaah in Harderwijk. Naast hem zit Firdaouss (7) met een lichtblauwe hoofddoek. „Véél leuker”, vindt zij deze school dan de christelijke Willem Alexanderschool waar ze, net als Soufiane, vorig jaar nog in groep 3 zat. „De kinderen daar zijn niet zo aardig.”

De school heeft nog maar vijftig leerlingen verdeeld over 7 groepen. Dat moeten er in vijf jaar 250 zijn, anders moet de school weer dicht. Algemeen directeur Mohammed Bhoelan, van de stichting El-Amal voor islamitisch onderwijs, die vijf islamitische basisscholen beheert, ziet geen problemen. „We zijn net open, het moet nog groeien.”

Toch erkent hij dat de school ’waarschijnlijk’ niet gestart was als een voorstel van minister Van der Hoeven (onderwijs) al wet was. De minister vindt dat nieuwe scholen maximaal 80 procent leerlingen mogen hebben van ouders met een lage opleiding. „Er zit wel een aantal kinderen op school met ouders met een hogere opleiding, maar waarschijnlijk geen 20 procent. We zitten hier ook in een wijk met veel laag opgeleide allochtonen. We geven goed onderwijs, het zou toch zonde zijn als dat niet meer kan.”

Niet-moslim kinderen van ouders met een hogere opleiding zijn welkom op de school, stelt hij, maar ze hebben zich nog niet gemeld. „Zij moeten zich wel aanpassen aan onze regels.”

Jongens en meisjes zwemmen en gymmen hier apart. Er is respect voor vaders die geen hand willen geven aan een lerares. Homoseksuele docenten zijn niet welkom. Juffen moeten zich goed bedekt kleden. Hoofddoekjes zijn niet verplicht, maar leerlingen krijgen wel te horen dat ze volgens hun geloof een hoofddoek zouden moeten dragen.

Ook worden alleen islamitische feestdagen gevierd: „Als Sinterklaas hier langs de ramen loopt dan rennen de kinderen daar natuurlijk naartoe, maar hij komt niet binnen. We informeren de kinderen wel over andere feestdagen.”

Dit is een gewone Nederlandse school, vindt Bhoelan. „Wij zijn Nederlanders en hebben net als protestanten of katholieken recht op een school op islamitische grondslag. Kinderen die van deze school komen kunnen straks goed geïntegreerd aan de samenleving deelnemen. Er wordt hier Nederlands gesproken, wij leren de kinderen democratische waarden en principes, zoals ze in Nederland gelden. Er is extra aandacht voor taalonderwijs.”

Soufiane en Firdaouss merken dat ze op een islamitische school zitten: ’omdat we vaak bidden’. Jongens op de eerste rij, meisjes erachter. Firdaouss: „Je kunt jongens en meisjes niet naast elkaar zetten, dan maken ze ruzie.”

Vier nieuwe islamitische basisscholen van start

Vier nieuwe islamitische basisscholen zijn dit schooljaar begonnen, Naast Harderwijk zijn op nog drie plaatsen dit schooljaar nieuwe islamitische basisscholen begonnen, zo meldt de Islamitische Scholen Besturen Organisatie (Isbo). Daarmee komt het landelijk totaal op 47. Daaronder zijn twee scholen voor voortgezet onderwijs. Een krappe Zo’n 9000 kinderen volgen nu op deze scholen onderwijs; hun aantal groeit. gestaag.

In Den Haag en Utrecht lopen nog vier aanvragen om zo’n basisschool te starten, in Den Haag en Rotterdam lopen aanvragen voor scholen voor voortgezet onderwijs.

Zestig procent van deze scholen zit in de vier grote steden. Daar is ook de meeste groei.

Het is niet onderzocht waarom de behoefte aan islamitische basisscholen groeit, zegt Isbo-directeur Rasit Bal: „De behoefte aan islamitische scholen kan door de actualiteit worden bepaald. De gemeenschap voelt zich aan de kant gezet in de Nederlandse samenleving en herkent zich minder in de bestaande instellingen.”

© Trouw
==
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 19:01:02 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30361805
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:56 schreef R@b het volgende:

Zo mogen homo's absoluut géén leraar worden, wordt er gescheiden gezwommen door meisje en jongens, moeten vrouwelijke leraren totaal bedekt zijn, is een hoofddoek niet verplicht, maar wordt er wel druk uitgeoefend om er één te dragen, zijn vaders die de lerares geen hand willen schudden van harte welkom, is sinterklaas en kerstviering verboden en mogen jongens niet naast meisjes zitten. En in tegenstelling tot Nederlandse scholen wordt hier kennelijk wél Nederlands gesproken:
ja èn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_30361997
Afschuwelijk, nog even en dan leren we onze kinderen weer dat vrouwen achterlijke wezens zijn
  Overall beste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 19:08:41 #4
3928 Ulx
pi_30362031
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:07 schreef N.icka het volgende:
Afschuwelijk, nog even en dan leren we onze kinderen weer dat vrouwen achterlijke wezens zijn
Zijn ze toch ook?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_30362105
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zijn ze toch ook?
Lachen joh
pi_30362218
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zijn ze toch ook?
Kap eens met die retorische vragen .

Serieus, als je wil over dit onderwerp wil discussiëren, probeer dat dan a.u.b. een beetje constructief te doen.

Ik zie deze ontwikkeling niet bepaald als een aanwinst voor ons scholenaanbod. Ik zou liever veel verdere uniformering van vooral basisscholen zien. Verder maakt men natuurlijk gewoon gebruik van hun recht, ik denk alleen dat dit inmiddels redelijk achterhaald is.

Ik vind dat eventueel religieus onderwijs buiten het reguliere basisonderwijs om zou moeten gaan.
pi_30362321
ik ben tegen dit soort onderwijs om meerdere redenen.

het bevorderd integratie niet. (zacht uitgedrukt) en nederlandseleerlingen leren zo niet omgaan met allochtonen. en vice versa. beter lijkt het mij om christelijke en islamitische scholen samen te voegen. de islamitische kinderen krijgen dan extra lessen in hun religie en of taal (als 2e taal uiteraard) en de christelijke kinderen krijgen andere extra lessen.

met een beetje goeie wil en wat aanpassingen moet dat best kunnen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30362349
-edit: nutteloze onliner-

[ Bericht 85% gewijzigd door kLowJow op 07-09-2005 19:38:49 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 19:19:39 #9
3928 Ulx
pi_30362434
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:13 schreef kLowJow het volgende:

Ik vind dat eventueel religieus onderwijs buiten het reguliere basisonderwijs om zou moeten gaan.
En dat laten betalen door arabische olieprinsen met reli-tik? Nee dank je, dan liever belastinggeldgebruiken en controle houden.
pi_30362583
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:16 schreef GewoneMan het volgende:
ik ben tegen dit soort onderwijs om meerdere redenen.

het bevorderd integratie niet. (zacht uitgedrukt) en nederlandseleerlingen leren zo niet omgaan met allochtonen. en vice versa. beter lijkt het mij om christelijke en islamitische scholen samen te voegen. de islamitische kinderen krijgen dan extra lessen in hun religie en of taal (als 2e taal uiteraard) en de christelijke kinderen krijgen andere extra lessen.

met een beetje goeie wil en wat aanpassingen moet dat best kunnen.
Ja natuurlijk, christelijke scholen zijn normale scholen waar kinderen alleen iets netter worden opgevoed. De hele christelijke cultuur heeft dit land gevormd, en zo worden de kinderen daar ook opgevoed. De islamieten daarentegen komen hier met belachelijke ideeen heen, en proberen deze ideeen, die niet in Nederland passen, aan hun kinderen te leren. Zo krijg je weer een generatie die zich misdraagt in zwembaden etc omdat ze niet gewend zijn dat meisjes in het zwembad zitten (dat zijn dan natuurlijk hoeren die verkracht willen worden)
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:27:17 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_30362720
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

ja èn?
Wordt allemaal door de overheid gesubsidieëerd, diezelfde overheid die nu de subsidie aan de SGP moet stoppen omdat deze partij vrouwen discrimineert.

Lijkt me duidelijk dat ik tegen subsidiëring ben van deze islamitische scholen. Als je geen subsidie geeft, komen ze er ook niet, want daar hebben de ouders geen geld voor. En via een wet is het heel simpel te regelen dat het verboden wordt om met buitenlandse giften een school te stichten.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_30362847
-edit: nutteloze reactie op nutteloze oneliner.

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 07-09-2005 19:39:08 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30363065
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dat laten betalen door arabische olieprinsen met reli-tik? Nee dank je, dan liever belastinggeldgebruiken en controle houden.
Want het is of het één of het ander .
pi_30363225
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, christelijke scholen zijn normale scholen waar kinderen alleen iets netter worden opgevoed. De hele christelijke cultuur heeft dit land gevormd, en zo worden de kinderen daar ook opgevoed. De islamieten daarentegen komen hier met belachelijke ideeen heen, en proberen deze ideeen, die niet in Nederland passen, aan hun kinderen te leren.
De islamitische cultuur is net zo goed een onderdeel van Nederland geworden. .
Oh... en dat kinderen op christelijke scholen netter opgevoed zouden worden... dat meen je niet echt toch?
quote:
Zo krijg je weer een generatie die zich misdraagt in zwembaden etc omdat ze niet gewend zijn dat meisjes in het zwembad zitten (dat zijn dan natuurlijk hoeren die verkracht willen worden)
Nonsens. Ten eerste gaat van de huidige generatie slechts een miniem aantal kinderen naar een islamitische basisschool, en ten tweede zijn de meeste islamitische basisscholen zo nieuw dat dit pas de eerste generatie Nederlanders is die er gebruik van kan maken.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 september 2005 @ 19:53:56 #15
3928 Ulx
pi_30363677
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Want het is of het één of het ander .
Als je het uit het standaard onderwijs gaat smijten wel. Of dacht je dat mensen ineens geen religieus onderwijs willen voor hun kinderen als de staat deze niet betaalt?
pi_30363764
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:23 schreef Arnold_fan het volgende:
(dat zijn dan natuurlijk hoeren die verkracht willen worden)
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:42 schreef kLowJow het volgende:
de eerste generatie Nederlanders is die er gebruik van kan maken.
Gebruik van kan maken
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_30364201
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je het uit het standaard onderwijs gaat smijten wel. Of dacht je dat mensen ineens geen religieus onderwijs willen voor hun kinderen als de staat deze niet betaalt?
Als je het buiten het reguliere basisonderwijs plaatst, betekent dat natuurlijk niet dat je er ineens helemaal geen invloed meer op zou kunnen uitoefenen, of dat je als staat buiten het basisonderwijs mensen niet op een andere wijze hierin zou kunnen faciliteren.
pi_30364297
Ik zie het probleem niet.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_30365316
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:07 schreef N.icka het volgende:
"Allah vind alle Nederlandse vrouwen hoeren, en daar heeft hij VOLKOMEN gelijk in!" - Hans Teeuwen
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 8 september 2005 @ 00:09:28 #20
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30374601
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:09 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Idem.
  donderdag 8 september 2005 @ 00:45:33 #21
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_30375548
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:09 schreef kansloze_dertiger het volgende:
R@bje vind van welllll
De beesT
  donderdag 8 september 2005 @ 01:05:59 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30375971
oei semi vrolijk topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_30376008
quote:
Zo mogen homo's absoluut géén leraar worden, wordt er gescheiden gezwommen door meisje en jongens, moeten vrouwelijke leraren totaal bedekt zijn, is een hoofddoek niet verplicht, maar wordt er wel druk uitgeoefend om er één te dragen, zijn vaders die de lerares geen hand willen schudden van harte welkom, is sinterklaas en kerstviering verboden en mogen jongens niet naast meisjes zitten.
waarom mogen moslims wel discrimineren?
-
  donderdag 8 september 2005 @ 01:08:53 #24
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30376027
Alsof het op streng christelijke scholen er anders aan toe gaat Op de hoofddoekjes na (die ze daar verruilen voor verplichte rokken) is het écht precies hetzelfde..
  donderdag 8 september 2005 @ 01:09:01 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30376028
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:08 schreef concac het volgende:

[..]

dat mag de SGP ook dusse...
pi_30376169
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:09 schreef Re het volgende:

[..]

dat mag de SGP ook dusse...
dus werkgevers mogen moslims ook weigeren?
-
  donderdag 8 september 2005 @ 01:19:56 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30376223
Geloof moet uit het onderwijs verdwijnen.... dat is de enigste echte oplossing. Geloof is een keuze en geen dwangneurose die pedagogisch gevoed wordt op jonge leeftijd.
  donderdag 8 september 2005 @ 01:20:28 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30376240
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:17 schreef concac het volgende:

[..]

dus werkgevers mogen moslims ook weigeren?
dat zeg ik niet...
  donderdag 8 september 2005 @ 01:21:35 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30377323
quote:
Kinderen die van deze school komen kunnen straks goed geïntegreerd aan de samenleving deelnemen. Er wordt hier Nederlands gesproken, wij leren de kinderen democratische waarden en principes, zoals ze in Nederland gelden.
Met zulke uitspraken die Bhoelan bezigt nadat je het bovenstaande hebt gelezen zie je dat deze man wereldvreemd is. Heeft zeker zelf nog niet zijn integratiecursus gehad.
pi_30378817
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:19 schreef Drugshond het volgende:
Geloof moet uit het onderwijs verdwijnen.... dat is de enigste echte oplossing. Geloof is een keuze en geen dwangneurose die pedagogisch gevoed wordt op jonge leeftijd.
helemaal eens

indoctrinatie is fout
pi_30379322
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:19 schreef Drugshond het volgende:
Bijna helemaal goed. Je had het alleen als volgt moeten formuleren:
Geloof moet uit het onderwijs verdwijnen.... dat is de enige echte oplossing. Geloof zou een keuze moeten zijn en geen dwangneurose die pedagogisch gevoed wordt op jonge leeftijd.
  donderdag 8 september 2005 @ 11:06:20 #33
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30381058
Prachtige ontwikkeling, uiteraard is het een verrijking voor de arrogante westerse samenleving. Ik vind het altijd weer heel erg fijn en het geeft me een trots gevoel om en nabij de lever als ik dit soort ontwikkelingen zie ondanks de opkomst van semi-mensen als Hirsi Ali en konijn Geert Wilders, en dat meen ik oprecht.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30381865
Subsidie aan de SGP wordt stopgezet vanwege het weren van vrouwen uit het passief kiesrecht. Een islamitische school weert homo's en krijgt subsidie. Goed geregeld Nederland.
pi_30382019
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:33 schreef FreedonNadd het volgende:
Subsidie aan de SGP wordt stopgezet vanwege het weren van vrouwen uit het passief kiesrecht. Een islamitische school weert homo's en krijgt subsidie. Goed geregeld Nederland.
idd, ik hoop dan ook dat de staat eindelijk iets gaat doen aan discriminatie binnen de islam.
pi_30382197
CD kreeg wel subsidie, en nu zou een partij die wat aparte maar niemand hinderende afspraken in het partijprogramma heeft geen subsidie krijgen? Niemand verplicht toch iemand om lid te worden c.q. op die partij te stemmen? Het is voor iedereen die erop stemt, zowel mannen als vrouwen, bekend dat er geen vrouwen in het bestuur zitten. Daarom mag je in Nederland stemmen.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 8 september 2005 @ 13:39:01 #37
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_30385129
Goede ontwikkeling. Het is ook niet goed voor de indoctrinatie om die 2 culturen bij elkaar te zetten, dat zie je vooral goed in Rotterdam waar mensen een stuk minder illusies hebben.
I'm nobody's sheep
  FOK!fotograaf donderdag 8 september 2005 @ 17:56:59 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_30393216
Het is inderdaad precies als een nederlandse school uit 1900 . Verder lopen ze als geloof niet achter in hun denkbeelden . Maar goed, het is triest dat men het nodig acht een dergelijke school nodig te hebben. Alsof die kids dan op het VMBO niet compleet losslaan...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:16:37 #39
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30421351
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:56 schreef freud het volgende:
Het is inderdaad precies als een nederlandse school uit 1900 . Verder lopen ze als geloof niet achter in hun denkbeelden . Maar goed, het is triest dat men het nodig acht een dergelijke school nodig te hebben. Alsof die kids dan op het VMBO niet compleet losslaan...
quote:
Jongens en meisjes zwemmen en gymmen hier apart. Er is respect voor vaders die geen hand willen geven aan een lerares. Homoseksuele docenten zijn niet welkom. Juffen moeten zich goed bedekt kleden. Hoofddoekjes zijn niet verplicht, maar leerlingen krijgen wel te horen dat ze volgens hun geloof een hoofddoek zouden moeten dragen.
Het lijkt op een Nederlandse school in 1900... maar verder lopen ze niet achter...

Paradox?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30429655
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt op een Nederlandse school in 1900... maar verder lopen ze niet achter...

Paradox?
Het blijkt weer dat Pimmetje gelijk had over bepaalde gebieden.
pi_30429990
Gewoon een artikel 31 school dus.

Vergelijking met de SGP gaat mank, scholen zijn politieke partij.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:04:35 #42
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30430030
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het blijkt weer dat Pimmetje gelijk had over bepaalde gebieden.
Pimmetje?

Fortuyn is harstikke dood. En rot toch eens op met dat Pimmetje dit pimmetje dat. We hebben het toch ook niet over Geertje, Paultje, etc etc
pi_30430071
pi_30430393
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:04 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Pimmetje?

Fortuyn is harstikke dood. En rot toch eens op met dat Pimmetje dit pimmetje dat. We hebben het toch ook niet over Geertje, Paultje, etc etc
Neem een diazepam knul.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:24:41 #45
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30430764
Ik vind het gewoon zielig voor Fortuyn (of in dit geval de nabestaanden) dat hij van dat simpele volk als aanhang heeft dat m Pimmetje gaat noemen en jaren na zijn dood nog elke politieke zaak op hem betrekt.

edit: en nog erger, tegenwoordig weet elke simpele ziel precies wat Fortuyn z'n gedachten over iets zouden zijn .
pi_30431108
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:24 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind het gewoon zielig voor Fortuyn (of in dit geval de nabestaanden) dat hij van dat simpele volk als aanhang heeft dat m Pimmetje gaat noemen en jaren na zijn dood nog elke politieke zaak op hem betrekt.

edit: en nog erger, tegenwoordig weet elke simpele ziel precies wat Fortuyn z'n gedachten over iets zouden zijn .
Een simpele ziel trekt meteen conclusies als hij meent op zijn lange teentjes getrapt te zijn. Ge ziet spoken gij gelovige ziel.

Let de flames begin...................
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:36:28 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30431223
inhoudelijk sterk
pi_30431224
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let de flames begin...................
Of niet. .
pi_30431553
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
arrogante westerse samenleving.
Inderdaad. De 'westerse samenleving' is zo arrogant dat sommigen de euvele moed hebben om vraagtekens te durven stellen bij mensen die zo arrogant zijn om ronduit arrogante houdingen te propageren bij kinderen. Zelfs wanneer overduidelijk is dat dit door verzuiling toch niet echt gewenst is in het kader van 'samen leven doe je samen'.

Wanneer arrogante mensen desondanks in onze arrogante samenleving arrogant willen doen dan mogen ze dat en wordt hen geen strobreed in de weg gelegd. Zoals je ziet. Ik heb nergens gelezen dat zielige mensen uit arme landen hier door die Kwaadaardige Nederlanders helemaal niks mogen. Welnee, subsidiekranen worden juist opengedraaid voor instituten waar van te voren wordt verteld dat bepaalde bevolkingsgroepen niet welkom zijn.

Wat is nou je probleem? Je zou als blanke Nederlander eens naar het rifgebergte of Turkije moeten emigreren en daar van alles gaan doen, behalve -op z'n minst- de daar heersende cultuur te accepteren als een vaststaand feit. Laat staan eigen scholen stichten waar bijvoorbeeld verteld wordt dat vrouiwen in een Burka en Imaams niet welkom zijn en mensen met een snor geen hand mogen krijgen. In het weekend met vrouw en kinderen topless rondlopen in zo'n dorp omdat dat nu eenmaal de Heilige Nederlandse Cultuur is, en alsmaar lopen te kankeren dat die mensen allemaal zo slecht zijn als er ook maar een dorpeling iets durft te mompelen in het triomfantelijke voorbijgaan.

Man, breek me de bek niet open over 'arrogantie'. Weet je eigenlijk wel wat dat betekent?

Pakweg 20 jaar geleden was Nederland nog een open samenleving waar mensen meer en meer naar elkaar toegroeiden. Steeds minder gespleten door eeuwenoude religieuze zuilen en culturele verschillen. Maar er is intussen weer een hoop veranderd. Er is een complete nieuwe lichting zwarte-kousers c.q. cultuurexhibionisten. Nee, nog erger wat sommigen betreft. Nog onverdraagzamer, een ronduit vijandige houding jegens alles en iedereen wat hen om welke reden dan ook niet zint, oeverloos gebral over eer en respect, maar zelf nog geen greintje respect kunnen opbrengen. Een houding die er bij kinderen met de paplepel wordt ingegoten, bewust op weg naar een regelrechte Apartheidsamenleving. Dat willen we toch uiteindelijk? En waag het niet om ook maar *iets* ervan te zeggen, want dan zijn de rapen gaar. Dan ben je een onverdraagzame arrogante westerling. Zoals het graag gezien wordt natuurlijk, voor andere dingen houden we onze oogjes stijf dichtgeknepen. Stel je voor dat er iets anders zou spelen dan eenvermeende jacht op een lekker belangrijke cultuur temidden van wel honderden culturen.

Jongen, start je schooltje, breng kinderen bij dat flinke bevolkinsgroepen niet deugen, breng ze bij dat jouw cultuur Superieur is, doe wat je niet laten kunt. Breng alleen geen Hitlergroet, dan is er niks aan de hand en de centjes worden feestelijk overhandigd. 'Anders nog iets?' Die kinderen danwel de kinderen van die kinderen zullen je eeuwig dankbaar zijn wanneer gezond verstand bij hen gaat zegevieren en ze beseffen dat ze moedwillig op een truttig eilandje zijn grootgebracht in een wereld die toch iets anders in elkaar steekt dan telkens werd beweerd.

"Homo's niet welkom" Sjesis. Moet je op een school eens roepen "Joden niet welkom".

Zeg eens, krijgen we binnenkort ook Kristalnacht of zo? Wanneer de geketende Noord Afrikaan/West Aziaat zich eindelijk wil bevrijden van al het onrecht dat hen wordt aangedaan? Slaap zacht met je superieure cultuurtje temidden van al die arrogante westerlingen en aanverwanten. We hebben dat hoofdstuk hier 60 jaar geleden al gehad.
pi_30433341
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:08 schreef concac het volgende:

[..]

Omdat zij het doen op basis van geloof.... en daar mag jij niets van zeggen want dan ben je een rascist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')