abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31682843
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:29 schreef nozem het volgende:
Zou het eigenlijk schadelijk zijn om die troep heel je leven te slikken? Zou je dan eerder doodgaan?
Ik ben hard op weg om daar achter te komen .

Het zal vast wel negatieve effecten hebben, maar goed...

Overigens las ik laatst nog ergens dat er was gebleken dat prozac de groei van tumoren remt, dat lijkt me dus eerder voor een levensverlengend effect zorgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31682848
quote:
Zou het eigenlijk schadelijk zijn om die troep heel je leven te slikken? Zou je dan eerder doodgaan?
Ligt welke "troep" je precies bedoelt. Van de nieuwere middelen is natuurlijk nog niet zeker wat die op de langere termijn doen. Van de medicatie die ik ken (verschillende soorten AD) zijn er geen concrete aanwijzingen dat langdurig gebruik fysiek schadelijk zou zijn (tenminste: ik kon niets vinden op internet en in de bijsluiter).
pi_31682883
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben hard op weg om daar achter te komen .

Het zal vast wel negatieve effecten hebben, maar goed...

Overigens las ik laatst nog ergens dat er was gebleken dat prozac de groei van tumoren remt, dat lijkt me dus eerder voor een levensverlengend effect zorgen.
Prozac, het helpt ook bij alles.

Overigens is seroxat het meest voorgeschreven medicijn ter wereld geloof ik, en daar lees je alleen maar ellende over. Is prozac in het verleden ook zo gedemoniseerd?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31682933
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

In zijn geval lijkt me dat wel wijs ja.
Ik denk eigenlijk dat voorvrijwel iedereen enige begeleiding wel raadzaam is. Voor de één zal overleg over een goed afbouwschema voldoende zijn, bij de ander moet dat veel intensiever.
pi_31682968
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:38 schreef nozem het volgende:

[..]

Prozac, het helpt ook bij alles.
Zelfs tegen vroegtijdige ejaculaties bij mannen, geen grap!
quote:
Overigens is seroxat het meest voorgeschreven medicijn ter wereld geloof ik, en daar lees je alleen maar ellende over. Is prozac in het verleden ook zo gedemoniseerd?
Ja, en gedeeltelijk ook wel terecht. Het kan namelijk de kans op zelfdoding of agressief gedrag vergroten. Bij het begin van de behandeling is het dan ook van het grootste belang dat de patient goed in de gaten wordt gehouden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31683043
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zelfs tegen vroegtijdige ejaculaties bij mannen, geen grap!
[..]

Ja, en gedeeltelijk ook wel terecht. Het kan namelijk de kans op zelfdoding of agressief gedrag vergroten. Bij het begin van de behandeling is het dan ook van het grootste belang dat de patient goed in de gaten wordt gehouden.
Maar prozac heeft die bijwerkingen niet? Overigens heb ik ervaring met seroxat en heb ik nooit wat gemerkt van bovenstaande bijwerkingen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31683148
Seroxat had op mijn psychische gesteldheid wel een positief effect maar door de bijwerkingen was ik nog steeds niet in staat normaal te functioneren

Ik gebruik nu Citalopram en het "voelt" een stuk minder slecht voor mij lichaam.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_31683869
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:47 schreef nozem het volgende:

[..]

Maar prozac heeft die bijwerkingen niet? Overigens heb ik ervaring met seroxat en heb ik nooit wat gemerkt van bovenstaande bijwerkingen.
Prozac KAN die bijwerkingen ook hebben. Toen ik het voorgeschreven kreeg wou de dokter na een paar weken de dosis verhogen. Dat heb ik 1 week gedaan en toen werden de bijwerkingen me te heftig, ik kreeg ineens paniekaanvallen (ironisch genoeg 1 van de dingen waar Prozac juist als geneesmiddel voor wordt gebruikt) en voelde me constant enorm opgefokt. Meteen terug naar de oude dosering gegaan en de bijwerkingen verdwenen weer .
pi_31839536
Ik ben 2 maanden geleden omlaag gegaan met de EFexor, vanwege het vele en rare dromen, en nu begint het weer de kop op te steken...

Dus maar weer eens richting huisarts..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:55:29 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31841397
quote:
Voor veel medicatie geldt dat het zowel positieve als negatieve effecten heeft.
pi_31873373
Vandaag helaas moeten besluiten dat het beter is om voorlopig nog niet verder af te bouwen In januari verder kijken hoe het dan gaat en dan misschien weer afbouwen als het dan weer beter gaat.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31874511
Oeh.... vervelend Vava.. waar kreeg je last van met afbouwen?
Last.fm Twitter
pi_31874778
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:42 schreef Vava het volgende:
Vandaag helaas moeten besluiten dat het beter is om voorlopig nog niet verder af te bouwen In januari verder kijken hoe het dan gaat en dan misschien weer afbouwen als het dan weer beter gaat.
De herfst is meestal niet de beste periode om af te bouwen. Ik zelf ben extreem seizoensgevoelig, maar voor zo goed als iedereen geldt dat de serotonine spiegel in donkerste maanden lager ligt dan gebruikelijk.
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:38:30 #39
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_31875091
Ik ben net begonnen met escitalopram (vrijdag).

En ik merkte gelijk een verschil.

Voor het eerst in 6 maanden heb ik 4 uur lang kunnen door werken in een keer. En, ik voelde mij een stuk rustiger (in mijn hoofd) en beter.

Maar, ik snap niet hoe het zo snel kan :S. Ik weet dat het 2 weken duurt voordat het meestal werkt (en daar had ik mij ook op voorbereid). Placebo effect? Wie weet.

Ik begin wel *last* te krijgen van andere problemen - ik kan weinig stil zitten vandaag (misschien omdat ik blij ben!), en ik heb moeite om in slaap te komen (ik had al slaap problemen).

Ik vraag me alleen soms af of ik niet te blij ben :S.
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_31875147
Vooral veel denken/piekeren, moeilijker in slaap vallen, heel moe enz...

Ik was al een paar maanden bezig met afbouwen, heel langzaam, het ging steeds wel aardig maar nu dus niet misschien idd door het weer hoewel ik daar verder nooit last van heb gehad...
Let's plant a tree
pi_31877123
De seizoenen hebben op mij in elk geval wel duidelijke invloed. Maar bij mij is juist de lente een moeilijke periode...
Last.fm Twitter
pi_31884536
Ik heb het altijd moeilijk gehad met de winter. Als de dagen korter werden werd ik ook steeds moedelozer, wat meestal in december/januari zijn dieptepunt bereikte en dan zo tot maart verder sudderde. Sinds ik de prozac slik heb ik dit nauwelijks gelukkig.
pi_31888516
Grappig... ik heb de winter altijd prettig gevonden. De meeste mensen zijn dan somberder en dan was het verschil tussen mij en de rest niet zo groot. In de winter 'begreep' ik de mensen beter
Last.fm Twitter
pi_31889233
ik vind de winter altijd klote, vooral rond de feestdagen...

Maar ht is de laatste jaren wel beter geworden.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31889320
Ik heb vandaag weer voor drie maanden Efexor meegekregen. De huisarts vertelde me dat ik waarschijnlijk een tekort heb aan endorfine in m'n hersenen, en dat de depressie die ik gehad heb en die nog steeds onderhuids voortsluimert - zonder reden eigenlijk - dus een biologisch probleem is.
pi_31904170
Ja feestdagen, ik heb me er vaak ontzettend druk om gemaakt maar een paar jaar geleden besloten dat ik er gewoon echt niets aan vind en het dus ook niet ga vieren. Ik maak het thuis wel gezellig film kijken, lekker eten enzz...
Let's plant a tree
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:40:46 #47
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_32939285
Iemand hier ervaring met clomipramine oftewel Anafranil??
Ik heb een paar jaar seroxat gehad en nou willen mijn arts en ik over op wat anders, omdat de seroxat niet echt me vooruit helpt.
Zij noemde clomipramine een oudeanti depressiva.....
Ik ben nu per week 10 mg aan het afbouwen, en mag als het slecht gaat 20mg seroxat al gaan combineren met 75mg clomipramine.
Ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten, en op internet vind ik eigenlijk niks anders als uitleg over wat het is. Im mediche termen dan...

Dus iemand ervaring ermee???
Ik hoor het graag....
pi_32939847
Ik weet verder niet zoveel van anafril, ik hoop dat iemand anders je nog kan helpen..

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en ik ga weer een stapje lager met mijn medicijnen..
Ze was ook heel tevreden over hoe het met mij ging..
pi_33268665
Pfew, even een dip.... stomme is dat ik meteen enorm in de stress schiet, bang dat weer in een depressie terugval.. En die stress is absoluut niet bevorderlijk

Bekend verschijnsel?
Last.fm Twitter
pi_33270416
Uhmmm. Ik weet niet goed hoe ik dit duidelijk moet verwoorden maar ga toch een poging wagen.
Ik weet dat ik gerichte info moet vragen bij de huisarts maar daar kan ik vrijdag pas terecht en ik loop nu al te stressen.

Ik denk dat ik momenteel een winterdepressie heb. Alle symptomen komen overeen. Ik twijfel echter of ik het wel onder die noemer zomaar kan plaatsen. Ik heb er namelijk in de zomer soms ook last van. Niet zo erg en meestal maar 1 of 2 weken.

Nu is dat allemaal nog niet zo schokkend. Er zijn meer mensen met dat probleem. Maar nu begint het echt een belemmering voor mijn dagelijkse leven te vormen. En ik ben bang dat het op den duur mijn relatie verpest.
Ik ben extreem moe, heb knallende hoofdpijn en absoluut geen zin meer in sex.

Vanwege de eerste twee kan ik op mijn werk amper functioneren en om de laatste maak ik me erg veel zorgen vanwege mijn relatie. Mijn vriend zegt dat hij het begrijpt en dat hij echt niet hierom bij me weg gaat want hij houdt van me. En ik geloof hem wel maar de twijfel blijft dat het op de lange termijn (jaren) wel een probleem wordt.

Het Riagg heb ik geprobeerd en daar wil ik echt nooit meer naar toe. Dat helpt in mijn geval niet en ik wil daar geen waardevolle energie meer in steken.

Een collega heeft me aangeraden om bij de huisarts om medicatie te gaan vragen. Vandaar de afspraak vrijdagochtend.
Ik ben alleen huiverig voor het gebruik van medicatie. Misschien onterecht maar ik kom uit een familie waar er altijd heel moeilijk gedaan werd over het slikken van tabletten. druppels etc. Ik heb er dus ook geen ervaring mee maar ik wil van dit gedoe af.

Zou iemand me meer informatie kunnen en willen geven? Ik wil zo graag weer mezelf zijn maar het lukt me gewoon niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')