Als je compleet kleurendoof bent en een brilsterkte van + of -10 hebt wel, ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dingen lijken allemaal op elkaar
Ja, het Merwedekanaal bij de Munt.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja het was erg mooi in de mist vanochtendIs dat het Merwedekanaal trouwens?
Dan moet je je ogen maar op de weg houdenquote:Op woensdag 7 september 2005 10:17 schreef Vliegvrager het volgende:
Geen mist gezien, terwijl ijk vanochtend toch echt uit Utrecht vertrokken ben
Afkicken???quote:Op woensdag 7 september 2005 10:49 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat ik zometeen even de goedkoopste digicam die ik kan vinden ga kopen. Ik moet toch wat.
Ik vind het wel een goed plan als de zaak waar je 'm inlevert voor reparatie je gewoon een 'leen-camera' verschaftquote:Op woensdag 7 september 2005 10:49 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat ik zometeen even de goedkoopste digicam die ik kan vinden ga kopen. Ik moet toch wat.
hebbie geen mobieltje met cam? Kan je op marktplaats niet een 2ehandsje vinden voor een paar tientjes?quote:Op woensdag 7 september 2005 10:49 schreef mvdlubbe het volgende:
Beetje kort. maar ik geloof dat ik niet de enige ben die kwalitatief ietsje ondermaats gescoord heeft.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef _moder8or_ het volgende:
Goedenmorgen trouwens iedereen.
Hebben jullie nog een lekkere nacht gehad?
Jaaa dat je dan ineens een paar dagen een EOS 1Dn mee krijgt of zoquote:Op woensdag 7 september 2005 10:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed plan als de zaak waar je 'm inlevert voor reparatie je gewoon een 'leen-camera' verschaftdoen ze met auto's ook
Hehe. Ik heb heerlijk uitgeslapen. Wat wil je als je werkloos bentquote:Op woensdag 7 september 2005 11:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Beetje kort. maar ik geloof dat ik niet de enige ben die kwalitatief ietsje ondermaats gescoord heeft.
* Puckzzz heeft heerlijk geslapen, lag om 22.30 al lekker in bedjequote:Op woensdag 7 september 2005 11:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Beetje kort. maar ik geloof dat ik niet de enige ben die kwalitatief ietsje ondermaats gescoord heeft.
quote:Op woensdag 7 september 2005 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaa dat je dan ineens een paar dagen een EOS 1Dn mee krijgt of zo
t Zal wel een goedkoop instappertje worden, vrees ikquote:Op woensdag 7 september 2005 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaa dat je dan ineens een paar dagen een EOS 1Dn mee krijgt of zo
WHZquote:Op woensdag 7 september 2005 11:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh ik ben weer veel te eerlijkquote:Op woensdag 7 september 2005 11:07 schreef Puckzzz het volgende:
[..]dan zien ze de klant niet meer terug om de kapotte op te halen
maar gewoon een simpel cammetje kan er toch wel af?
Nicequote:Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef _moder8or_ het volgende:
Beetje gerommeld. Vind hem erg netjes geworden
[[url=http://img355.imageshack.us/img355/1663/wokjezon3fa.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vond het ook erg geslaagd ja. Wat is dat makkelijk geworden om een foto te bewerken. Vroeger deed ik dat namelijk nooitquote:
quote:Op woensdag 7 september 2005 11:08 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik was echt dom laatste zondag. Met zijn alle naar Six Flags geweest, heb mijn camera meegenomen. En toen ik een foto wilde maken stond er in mijn scherm "No Memory Card"![]()
Oeps...quote:Op woensdag 7 september 2005 11:08 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik was echt dom laatste zondag. Met zijn alle naar Six Flags geweest, heb mijn camera meegenomen. En toen ik een foto wilde maken stond er in mijn scherm "No Memory Card"![]()
Ook wel eens gehad. 150KM enkele reis voor een fotoshoot met een model.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:08 schreef _moder8or_ het volgende:
Ook zo leuk. Trouwens, ik heb het idee dat ķf mijn camera raar doet ķf mijn batterijenquote:Op woensdag 7 september 2005 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach troost jeIk stond op de erasmusbrug en kreeg de melding "change batteries please"
ja idd. Iedereen lachte me uitquote:
Ik heb dat ook steeds met de accu's van mijn camera. Gaan ze steeds minder lang mee ofzo??quote:Op woensdag 7 september 2005 11:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ook zo leuk. Trouwens, ik heb het idee dat ķf mijn camera raar doet ķf mijn batterijen
Helemaal opgeladen (24 uur), doe hem in mijn camera, en dan krijg ik de melding (linksbovenin mijn LCD scherm) zo'n rood batterijte met 1 streepje dat de batterijen op zijn![]()
Ligt dat aan mijn camera of mijn batterijen.
Oja, heb de batterijen getest met een Volt meter. Hij gaf 1.93 aan. Dus vol...
Ik ga morgen met mijn toestel nar mijn dealer. Kijken wat ze ermee gaan doen.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:13 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb dat ook steeds met de accu's van mijn camera. Gaan ze steeds minder lang mee ofzo??
accu's slijten ja. Normaal kun je ze een keer of 1000 opladen.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:13 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb dat ook steeds met de accu's van mijn camera. Gaan ze steeds minder lang mee ofzo??
Ja, maar het is net of ze steeds minder lang meegaan. Ze zijn sneller leeg...quote:Op woensdag 7 september 2005 11:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
accu's slijten ja. Normaal kun je ze een keer of 1000 opladen.
Ik heb 4x AA batterijen. Of vallen die bij jullie ook onder accus?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Nou ja, als je dat 1 keer in de 3 dagen doet kun je er op z'n minst 8 jaar mee vooruit dusquote:Op woensdag 7 september 2005 11:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
oplaadbare batterijen zijn idd ook accus. Het Engelse woord voor accu is batteryquote:Op woensdag 7 september 2005 11:16 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik heb 4x AA batterijen. Of vallen die bij jullie ook onder accus?
Ik heb trouwens VARTA batterijen en daarom staat: Photo Accu Rechargeable NI-MH 1.2V, 1900mAh
Ze zijn toch wel goed voor een camera?
Hoe ontlaad je een batterij naar opladen? Gewoon je camera de hele dag aanlaten? Of is daar iets voor?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:17 schreef RonaldV het volgende:
Accu's moet je steeds helemaal ontladen. Oplaadbare batterijen hebben een beetje last van een geheugen dat onthoudt f ze wel of niet helemaal ontladen worden. Met moderne batterijen heb je er veel minder last van, maar het verschijnsel bestaat nog steeds.
Heel lang geleden heb ik er een trucje voor gelezen: je moet ze opladen, en dan weer helemaal ontladen. En dat een keer of 10 achter elkaar. Dan zouden ze wer moeten werken. Maar ik heb hier een camera die ook steeds hetzelfde doet. Alleen kun je er dan nog steeds 2 uurlang mee werken.
Maar hoe ontlaad je ze dan??quote:Op woensdag 7 september 2005 11:17 schreef RonaldV het volgende:
Accu's moet je steeds helemaal ontladen. Oplaadbare batterijen hebben een beetje last van een geheugen dat onthoudt f ze wel of niet helemaal ontladen worden. Met moderne batterijen heb je er veel minder last van, maar het verschijnsel bestaat nog steeds.
Heel lang geleden heb ik er een trucje voor gelezen: je moet ze opladen, en dan weer helemaal ontladen. En dat een keer of 10 achter elkaar. Dan zouden ze wer moeten werken. Maar ik heb hier een camera die ook steeds hetzelfde doet. Alleen kun je er dan nog steeds 2 uurlang mee werken.
Het "enkele reis" gedeelte in deze zin intrigeert me.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad. 150KM enkele reis voor een fotoshoot met een model.
want?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:22 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het "enkele reis" gedeelte in deze zin intrigeert me.
Mijn camera gaat na een paar minuten uit en het is een accu voor dat toestel dus geen losse batterijen. Past niet in een ontlader dus...quote:Op woensdag 7 september 2005 11:22 schreef RonaldV het volgende:
Mijn camera heeft er een aparte stand voor. Maar er zijn ook batterijladers in de handel die ze eerst ontladen, en dan pas opladen. Maar dat zijn wel iets duurdere modellen. Ze zijn de investering waard, omdat je batterijen veel langer meegaan.
Volle Batt's in je camera stoppen en je camera aanzetten. Zorgen dat je de standby functie / je auto-off uitzet en gewoon wachten tot de batt's leeg zijn.. Zo doe ik het meestal. Wel een paar keer je camera nog even aanzetten voor de restjes eruit te trekken..quote:
Dat vraag ik me af hoor. Hoeveel kost zo'n oplader meer dan een standaard oplader, hoeveel keer extra opladen scheelt dat en wat kost een batterijtje nou helemaal?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:22 schreef RonaldV het volgende:
Mijn camera heeft er een aparte stand voor. Maar er zijn ook batterijladers in de handel die ze eerst ontladen, en dan pas opladen. Maar dat zijn wel iets duurdere modellen. Ze zijn de investering waard, omdat je batterijen veel langer meegaan.
Omdat enkele reis impliceert dat er geen terugweg plaastvindt.quote:
Oké. Ik ga er eens voor nacheckenquote:Op woensdag 7 september 2005 11:22 schreef RonaldV het volgende:
quote:
Beetje voorbarige conclusie, maar aantrekkelijk om zo te denkenquote:Op woensdag 7 september 2005 11:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Omdat enkele reis impliceert dat er geen terugweg plaastvindt.
Ow. Nou, ok: ik bedoelde aan te geven dat ik 150km had gereden om die sessie te doen. Dan zou ik dezelfde afstand terug moeten om de kaartjes op te halen, en dan nog een keer heen om de foto's alsnog te doen, en dan nog eens rijden om weer thuis te komen. bij elkaar zo'n 5 ā 6 uur rijden voor een sessie..quote:Op woensdag 7 september 2005 11:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Omdat enkele reis impliceert dat er geen terugweg plaastvindt.
Ik zie er net eentje voor 20 euro. Maar het is gewoon irritant dat ze zo snel op zijn...quote:Op woensdag 7 september 2005 11:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af hoor. Hoeveel kost zo'n oplader meer dan een standaard oplader, hoeveel keer extra opladen scheelt dat en wat kost een batterijtje nou helemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |