FOK!forum / Sport Algemeen / [A1GP] The Grand Prix of Nations #2
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 19:49


De A1GP, een nieuwe raceklasse die belooft alles te worden die de F1 op het moment niet is.

Gelijkwaardige auto's uit 25 landen die strijden om de eindoverwinning over een lengte van 12 races over 6 continenten. Om de concurrentie van de Formule 1 nog uit de weg te gaan, hebben ze ervoor gekozen om vooral in de wintermaanden te rijden, en zodoende ook in landen waar het dan wat warmer is dan in ons eigen Europa. Met als gevolg dat de 1e 3 races nog in Europa verreden worden, maar dat daarna het verre oosten, afrika en amerika worden opgezocht om het kampioenschap voort te zetten.

De racekalender van het seizoen 2005/2006

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
25 September: Brands Hatch, Engeland
9 Oktober: Eurospeedway, Duitsland
23 Oktober: Estoril, Portugal
6 November: Eastern Creek, Australië
20 November: Sepang, Maleisië
11 December: Dubai Autodrome, Verenigde Arabische Emiraten
15 Januari: Sentul Circuit, Indonesië
29 Januari: Zuid Afrika
12 Februari: Autodromo Internacional de Curibita, Brazilië
26 Februari: Parque Fundidora Monterrey, Mexico
19 Maart: Laguna Seca, Verenigde Staten
2 April: Shanghai International Circuit, China


Alhoewel de specificaties van de auto's al bekend zijn, is het nog altijd gissen over hoe de auto's op de baan daadwerkelijk zullen presteren. Zijn ze snel genoeg, kun je er mee inhalen, hoe klinken ze, allemaal dingen die nog onzeker zijn. Op de officiële website van de A1GP (www.a1gp.com) zijn een aantal filmpjes te bekijken over onder andere de 1e rolling start, gefilmd tijdens de laatste gezamenlijke testritten op Le Castellet in Frankrijk.

De deelnemende landenlijst is als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Australië
Brazilië
Canada
China
Frankrijk
Engeland
Duitsland
Indonesië
India
Ierland
Libanon
Maleisië
Mexico
Nederland
Nieuw Zeeland
Pakistan
Portugal
Rusland
Verenigde Staten
Zwitserland
Zuid Afrika




Tot nu toe 21 landen dus, het is de bedoeling dat uiteindelijk 25 landen deelnemen aan de Grand Prix of Nations. Per land mag een team maar 1 auto inzetten met dus ook maar 1 coureur. Wel mag een land een reservecoureur aanstellen die mocht de 1e coureur verhinderd zijn het stuur kan overnemen.
Voor Nederland doen Jos Verstappen en Jeroen Bleekemolen het racewerk, terwijl Jan Lammers met zijn oude LeMans team Racing for Holland op de achtergrond de auto's prepareert.

Links naar enkele A1GP sites:

http://www.a1gp.com
http://www.a1gp.nl
http://www.verstappen.nl
http://www.a1gp-tv.com

vorige topic:
http://forum.fok.nl/topic/733432

Puntentelling en dergelijke worden binnenkort bekend gemaakt.

Op 25 September begint het spektakel dus, het zal live uitgezonden worden op RTL 7, zowel de kwalificatie als beide races. Ja je leest het goed, beide races, naast de hoofdrace van ongeveer een uur zal er vantevoren op de zondag ook een sprintrace worden verreden van ongeveer een halfuur.

Tot 25 September allemaal
HPoidinsdag 6 september 2005 @ 19:54
VERSTAPPEN!!!


(vallen die 1ste twee races nou samen met de F1??! , zelfde tijd?? )
HPoidinsdag 6 september 2005 @ 19:58
btw dit is ook een leuke informatieve (pro verstappen!) A1GP-Site:

http://www.a1-gp.nl/
Coelhodinsdag 6 september 2005 @ 20:05
Ik ben benieuwd of de laatste 5 plekken nog ingevuld kunnen worden.
HPoidinsdag 6 september 2005 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:05 schreef Coelho het volgende:
Ik ben benieuwd of de laatste 5 plekken nog ingevuld kunnen worden.
Tsja, ik zie geen Italie. En Zsolt Baumgartner mag van mij wel uitkomen voor Hongarije, zijn er alweer 2 plekken gevuld!!
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 20:08
Spanje staat er ook nog niet bij, zelfde voor landen als Finland en Schotland.
kwintenstralerdinsdag 6 september 2005 @ 20:11
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:54 schreef HPoi het volgende:

(vallen die 1ste twee races nou samen met de F1??! , zelfde tijd?? )
De F1 races zijn dan in resp. Brazilië en Japan, dus het is dan niet op dezelfde (Nederlandse) tijd
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 20:13
Overigens zie ik in het oude topic nog een foto van team Dubai, die op de officiële a1gp website niet meer vermeld worden.
HPoidinsdag 6 september 2005 @ 20:24
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:11 schreef kwintenstraler het volgende:

[..]

De F1 races zijn dan in resp. Brazilië en Japan, dus het is dan niet op dezelfde (Nederlandse) tijd
ohja.
vosssdinsdag 6 september 2005 @ 20:58
Ik heb er nu al zin in!
Dirk-Kuijtdinsdag 6 september 2005 @ 21:02
Zouden de wedstrijden live worden uitgezonden?
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 21:03
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zouden de wedstrijden live worden uitgezonden?
uit de OP:
quote:
Op 25 September begint het spektakel dus, het zal live uitgezonden worden op RTL 7, zowel de kwalificatie als beide races. Ja je leest het goed, beide races, naast de hoofdrace van ongeveer een uur zal er vantevoren op de zondag ook een sprintrace worden verreden van ongeveer een halfuur.
Mork_Van_Orkdinsdag 6 september 2005 @ 21:51
TVP

Heb er zin in
Radegastdinsdag 6 september 2005 @ 22:10
Die auto's gaan amper harder dan een DTM-wagen. Valt me toch wel wat tegen...
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 22:22
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:10 schreef Radegast het volgende:
Die auto's gaan amper harder dan een DTM-wagen. Valt me toch wel wat tegen...
En dat terwijl een DTM alom gezien wordt als een Formule 1 auto met een dak erop...
Walter_Sobchakdinsdag 6 september 2005 @ 23:13
Jammer dat dat dak dan zoveel uitmaakt voor de resultaten van ons Chrisje .

Toch leuk dat we al aan deel 2 toe zijn :-)
TheGHunterdinsdag 6 september 2005 @ 23:19
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jammer dat dat dak dan zoveel uitmaakt voor de resultaten van ons Chrisje .

Toch leuk dat we al aan deel 2 toe zijn :-)
Wat wil je, in een everedelde Minardi uit 2002 met nog oudere motor rijdt zelfs Schumacher in een FERRARI je nog voorbij
JPM01dinsdag 6 september 2005 @ 23:56
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:58 schreef HPoi het volgende:
btw dit is ook een leuke informatieve (pro verstappen!) A1GP-Site:

http://www.a1-gp.nl/
ja die gast had eerst een champcar site.., en nu jos dit gaat doen heeft hij het veranderd in A1-GP.nl

dus een behoorlijke pro verstappen fan
HPoiwoensdag 7 september 2005 @ 06:59
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:56 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ja die gast had eerst een champcar site.., en nu jos dit gaat doen heeft hij het veranderd in A1-GP.nl

dus een behoorlijke pro verstappen fan
klop idd
Klonkwoensdag 7 september 2005 @ 11:08
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:56 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ja die gast had eerst een champcar site.., en nu jos dit gaat doen heeft hij het veranderd in A1-GP.nl

dus een behoorlijke pro verstappen fan
er zijn ook leuke woordfoutjes een pro fan

maar verder ben ik gewoon erg benieuwd hoe deze klasse uit gaat pakken, en hoop ik dat ze die laatste paar gaatjes in het startveld nog weten te vullen
M.Melandriwoensdag 7 september 2005 @ 11:18
heb nu al zin aan laguna seca
HPoiwoensdag 7 september 2005 @ 11:37
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:18 schreef M.Melandri het volgende:
heb nu al zin aan laguna seca
idd en Estoril vind ik ook wel leuk.
rubbereendwoensdag 7 september 2005 @ 12:19
heb er zin in
Chepkewoensdag 7 september 2005 @ 12:38
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:08 schreef TheGHunter het volgende:
Spanje staat er ook nog niet bij, zelfde voor landen als Finland en Schotland.
Schotland maakt deel uit van Groot Britannië...
TheGHunterwoensdag 7 september 2005 @ 18:50
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:38 schreef Chepke het volgende:

[..]

Schotland maakt deel uit van Groot Britannië...
Daarom rijdt Coulthard ook onder schotse vlag in de F1 rond
Chepkedonderdag 8 september 2005 @ 11:54
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:50 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Daarom rijdt Coulthard ook onder schotse vlag in de F1 rond
Dit is een A1GP topic, dat is anders dan F1
HPoidonderdag 8 september 2005 @ 14:28
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:38 schreef Chepke het volgende:

[..]

Schotland maakt deel uit van Groot Britannië...
Er staat btw Engeland geen GB.....
Atreidezdonderdag 8 september 2005 @ 14:32
Nog 2 weken en dan komt de eerste race er al aan.. Weer een raceklasse op tv erbij
Riertdonderdag 8 september 2005 @ 14:35
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:49 schreef TheGHunter het volgende:
hoe klinken ze
daar hoorde ik goede zaken over van iemand die bij de tests was
HPoidonderdag 8 september 2005 @ 14:40
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:35 schreef Riert het volgende:

[..]

daar hoorde ik goede zaken over van iemand die bij de tests was
mp3tje plz.
Riertdonderdag 8 september 2005 @ 14:45
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:40 schreef HPoi het volgende:

[..]

mp3tje plz.
eehhhhh....ja graag
HPoidonderdag 8 september 2005 @ 14:47
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:45 schreef Riert het volgende:

[..]

eehhhhh....ja graag
nergens te vinden.............
Mork_Van_Orkdonderdag 8 september 2005 @ 15:19
Check ff www.a1gp.com
Je had daar een filmpje bij het openen van de site met een rollende start, daar zijn ze goed te horen. Ze klinken erg goed
Ook bij de teampresentatie laatst reed Verstappen met de wagen de hal binnen, klonk ook wel goed, alleen misschien beetje vertekend omdat het in een hal was.
JPM01donderdag 8 september 2005 @ 16:13
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:32 schreef Atreidez het volgende:
Nog 2 weken en dan komt de eerste race er al aan.. Weer een raceklasse op tv erbij
en helemaal live ook
rubbereenddonderdag 8 september 2005 @ 18:32
wie gaat t commentaar doen op RTL7?
Radegastdonderdag 8 september 2005 @ 21:01
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:32 schreef rubbereend het volgende:
wie gaat t commentaar doen op RTL7?
Allard Kalff hoop ik.
rubbereenddonderdag 8 september 2005 @ 21:11
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Allard Kalff hoop ik.
brrrrr hoop t niet
TheGHunterdonderdag 8 september 2005 @ 21:29
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Allard Kalff hoop ik.
Die man was leuk als pitreporter, maar dan houdt t ook al snel op.
JPM01donderdag 8 september 2005 @ 22:51
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Allard Kalff hoop ik.
ik ook, want die ronald van dam is zo'n commentator en die anderen ook
Taxivrijdag 9 september 2005 @ 08:25
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Allard Kalff hoop ik.
Als-je-blieft-niet-zeg-weet-je-wel-hoe-dat-Kalff-verslag-legt? Al-ben-ik-bang-dat-hij-het-wel-wordt...

Doe Jur Raatjes maar of een van die mannen van Circuitpark Zandvoort, die daar raceverslag live verzorgen tijdens de wedstrijden.

Wie het ook gaat doen, kijken ga ik iig zeker!
HPoivrijdag 9 september 2005 @ 09:21
Jan Lammers.
rubbereendvrijdag 9 september 2005 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:21 schreef HPoi het volgende:
Jan Lammers.
die zou wel ideaal zijn als pitreporter
Bonobo11vrijdag 9 september 2005 @ 12:04
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die zou wel ideaal zijn als pitreporter
Wordt dan wel een beetje druk voor Jan
rubbereendvrijdag 9 september 2005 @ 12:08
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:04 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Wordt dan wel een beetje druk voor Jan
mwah zn team heeft maar één wagen om in de gaten te houden, tijd over dus
Atreidezvrijdag 9 september 2005 @ 14:19
Ik vond van Dam als commentator niet slecht trouwens, dus dat vind ik niet erg als die t zou verslaan.. Als ie ze columns maar bij zich houdt, die slaan werkelijk nergens op Kalf is ook wel redelijk als verslaggever.
Gijsjevrijdag 9 september 2005 @ 15:18
Gaat er eigenlijk iemand hier naar een race, ik ga denk ik naar beide eerste races. Zowel in Duitsland als Engeland.
The_BoezelaaRvrijdag 9 september 2005 @ 16:23
Dit wordt zo gaaf
Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 16:29
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:18 schreef Gijsje het volgende:
Gaat er eigenlijk iemand hier naar een race, ik ga denk ik naar beide eerste races. Zowel in Duitsland als Engeland.
Eurospeedway ligt toch in voormalige DDR zo ja, dan denk ik dat ik er zeker ga kijken, heb rond die tijd een weekje vakantie in de Harz gepland
Klonkvrijdag 9 september 2005 @ 16:31
vaag, op de site (www.eurospeedway.de) staat de race nog niet op de kalender.
Gijsjevrijdag 9 september 2005 @ 16:59
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:29 schreef Klonk het volgende:

[..]

Eurospeedway ligt toch in voormalige DDR zo ja, dan denk ik dat ik er zeker ga kijken, heb rond die tijd een weekje vakantie in de Harz gepland
Ligt onder Berlijn dus inderdaad in het oude DDR.
vosssvrijdag 9 september 2005 @ 19:09
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:18 schreef Gijsje het volgende:
Gaat er eigenlijk iemand hier naar een race, ik ga denk ik naar beide eerste races. Zowel in Duitsland als Engeland.
Ik wilde eik richting Brands Hatch ketsen; maar met een auto die gemiddeld 1 op 4 doet leek me dat achteraf niet zo een héél erg goed idee
Atreidezvrijdag 9 september 2005 @ 19:11
Als je meedokt met de benzine wil ik best met jou een roadtrip aangaan (in een auto die 1 op meer dan 4 doet).
Tackleberryvrijdag 9 september 2005 @ 19:35
Het worden interessante race-dagen... A1GP EN F1...

Lausitz is een pittig stukje rijden... Vanaf 's-Hertogenbosch is het ongeveer 7 uur rijden (maar ik weet niet of viamichelin.com rekening houdt met de snelheidsregels in Deutschland...)
vosssvrijdag 9 september 2005 @ 20:25
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:11 schreef Atreidez het volgende:
Als je meedokt met de benzine wil ik best met jou een roadtrip aangaan (in een auto die 1 op meer dan 4 doet).
Daarbij komt nog eens dat ik eik finaal door mn geld heen ben (door diezelfde auto die meer dan 1 op 4 doet).
Mork_Van_Orkvrijdag 9 september 2005 @ 21:10
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Daarbij komt nog eens dat ik eik finaal door mn geld heen ben (door diezelfde auto die meer dan 1 op 4 doet).
Je bent bang dat ie je gaat verkrachten he?

Geef je groot gelijk
Atreidezvrijdag 9 september 2005 @ 21:11
Hij kan zich hoogstends genaaid voelen
Dirk-Kuijtvrijdag 9 september 2005 @ 21:14
Je kan ook met de bus gaan. Voor 129 euro heb je een busreis en een toegangskaartje.
Gijsjevrijdag 9 september 2005 @ 23:41
klopt dat is niet veel maar als je met 4e gaat dan heb je die 75 euro die je voor de busreis per persoon betaald er wel weer uit. Mits je natuurlijk geen auto hebt die 1 op 4 rijdt. Leen bijvoorbeeld de Panda van de buurvrouw.
TheGHunterzaterdag 10 september 2005 @ 18:04
quote:
Waarschijnlijk zal dit weekend het Italiaanse team gepresenteerd worden binnen de A1 Grand Prix. Het team zal gerund worden door Coloni Motorsport.
Coloni is momenteel ook in andere series actief, zoals GP2, Formule 3 en ze organiseren het Italiaans Formule 3000 kampioenschap.

Tot hun vaste coureurs behoren o.a. G. Bruni en Mathias Lauda.

Na het weekend zal er meer duidelijkheid hierover zijn.

Lang was onduidelijk of Italië aan het kampioenschap zou deelnemen.

bron: www.verstappen.nl
En dat is er weer ene bij
Chepkezaterdag 10 september 2005 @ 18:34
Gaan we nog een keer testen vóór de eerste race?
ElmarOzondag 11 september 2005 @ 10:54
Weet niet of het al gemeld was, maar er is weer een nieuw land bij.
quote:
Tsjechië stapt ook A1 Grand Prix binnen

Met nog slechts twee weken te gaan voor het debuut van het A1 Grand Prix-kampioenschap meldt zich opnieuw een team aan. Het vier-en-twintigste team in de serie zal het land Tsjechië vertegenwoordigen.

De manager Antonin Charouz bevestigde drie namen voor het Tsjechische A1 Team. Tomas Enge, Jarek Janis en Jan Charouz zijn bevestigd. Hoewel niet relevant bij deze serie is het onbekend welke rollen de coureurs gaan spelen binnen het team.

"Het is fantastisch voor de Tsjechische motorsport dat we aan het kampioenschap kunnen deelnemen", zegt manager Charouz in een reactie. "Het was in ieder geval niet makkelijk. We zijn nu met verschillende tv-stations in Tsjechië aan het onderhandelen om de races live uit te zenden, zodat Tsjechische bedrijven meer interesse hebben om ons te sponsoren."
Bron
Dirk-Kuijtzondag 11 september 2005 @ 11:39
Zit er geen Limiet aan het aantal deelnemende landen? Straks zit je met 30 wagens op de baan ofzo.
rubbereendzondag 11 september 2005 @ 15:01
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zit er geen Limiet aan het aantal deelnemende landen? Straks zit je met 30 wagens op de baan ofzo.
TheGHunterzondag 11 september 2005 @ 15:22
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zit er geen Limiet aan het aantal deelnemende landen? Straks zit je met 30 wagens op de baan ofzo.
Maximaal 25 teams
maniack28zondag 11 september 2005 @ 18:18
Dit wordt echt geniaal Ik lees het nu pas maar dit ga ik zeker kijken

De formule 1 ben ik de afgelopen jaren vanaf gestapt, het werd saai.. eentonig.... enz. enz. Vroeger was het veel beter, maar ja... met Bernie enzo

Ben ook benieuwd naar hoe Verstappen gaat presteren, hij heeft veel potentie, goeie coureur die de auto goed kan afstellen en goeie inhaalacties heeft.
Dirk-Kuijtzondag 11 september 2005 @ 18:19
Maar er zijn er meerdere die dat kunnen
maniack28zondag 11 september 2005 @ 18:23
Yep Maar ja... vaderlandsliefde he en Verstappen is toch altijd een idool van me geweest!
ElmarOmaandag 12 september 2005 @ 22:03
En het Franse team heeft zijn rijders bekend gemaakt.
quote:
A1GP: Frankrijk laat Premat en Lapierre rijden

Het Franse team uit de A1GP series, dat in september van start zal gaan, heeft de rijders die het klusje moeten gaan klaren reeds gecontracteerd. Aanvankelijk werd verwacht dat Loic Duval en Cristophe Bouchut de wagen zouden gaan besturen, aangezien beide rijders al mochten testen in de A1GP-wagen, maar uiteindelijk werd toch van het duo afgezien en besloten voor twee andere rijders te kiezen.

Alexandre Premat en Nicolas Lapierre zijn hierop reeds officieel gecontracteerd en zullen gedurende de eerste races van stoeltje wisselen. De eerste race op Brands Hatch zal vermoedelijk worden gereden door Premat, alhoewel alles nog mogelijk is. Jean-Paul Driot die het Franse team in handen heeft, en ook wordt genoemd om het Zwitserse en Mexicaanse team te runnen, contracteerde beide rijders, maar heeft wellicht ook een ander idee in gedachten: “We zullen starten met Premat en Lapierre, maar we zijn er nog niet zeker van hoe dingen er vanaf dan uit zullen zien. We zijn erg flexibel, maar beide rijders zullen aanwezig zijn op Brands Hatch.”

“Later zal ik gaan beslissen of er een jong, Frans talent promotie zal krijgen, en of dat misschien een goed idee is voor het team. We zouden zelfs 24 verschillende rijders kunnen kiezen voor de 24 verschillende races”, zo grapt Driot.
Bron
TheGHunterdinsdag 13 september 2005 @ 19:32
Het gaat goed met de verkoop van kaartjes voor de eerste race op 25 september!
quote:
Brands Hatch bijna uitverkocht

Inderdaad, een telefoontje naar het circuit op Brands Hatch leerde ons dat er geen tribuneplaats meer te krijgen is voor de komende A1 Grand Prix wedstrijd.
We belden dus ook even met Gebo GrandPrix Reizen. Bert de Roo van Gebo: "Wij hebben een flink aantal kaarten vooraf ingekocht omdat we wisten dat dit een ontzettend oranje feest zou worden. Er zijn nog steeds volop busplaatsen te krijgen en ook losse tribune kaarten. Zitten bussen vol, zetten we er gewoon meerdere in!"
De busreis van Gebo (klik op bovenstaande banner voor meer info) vertrekt zaterdag 24 september in de avonduren vanaf Nieuwleusen, Zwolle, Utrecht, Amsterdam en Eindhoven. De overtocht naar Engeland gaat per boot tussen Calais en Dover.
Op zondag arriveren de bussen rond 08.00 uur bij het circuit. De hele dag kun je de verschillende races volgen en dat zijn er heel wat voor en na de A1 Grand Prix. Rond 19.00 uur wordt de terugreis aangevangen.

Bert de Roo: "Dit wordt een waanzinnig feest hoor! Als alles goed gaat is de oranje merchandise van Jos Verstappen nét op tijd klaar en wordt vervolgens in de bus verkocht. De boekingen lopen prima en er is ook zeer veel animo uit het buitenland. Ik denk zelf dat meerdere mensen zich verkeken hebben op de vraag naar dit evenement. Zelden zagen we een nieuw initiatief zo goed slagen voor de eerste keer."
De prijs voor het busarrangement start bij Euro 129,- inclusief staanplaats. Een start-finish zitplaats boek je erbij voor een meerprijs van Euro 20,-

Zoals het er nu uitziet staan in elk geval de kleuren van de tribunes in Engeland al vast: knal oranje!
Het programma van Jos op Brands Hatch is nog niet helemaal ingedeeld, maar er zal alles aan gedaan worden om tijd vrij te maken voor een meet en greet met de fans die meereizen met de Gebo bussen. Zeker omdat Jos ook nog niet vergeten is dat vorig jaar een bus fans naar Silverstone is gereisd terwijl Jos er niet aanwezig was. Hij staat al klaar voor handtekeningen!

bron: verstappen.nl
TheGHunterdinsdag 13 september 2005 @ 19:32
quote:
Jos rijdt demo in Lausitz

Komend weekend rijdt Jos enkele demo rondjes met de A1 Grand Prix bolide op de EuroSpeedway in Lausitz tijdens het DTM weekend.

Hiermee kan de opvallende oranje auto van het Nederlands team een stukje promotie doen voor volle tribunes. De EuroSpeedway is immers de tweede race van het A1 kampioenschap.
De EuroSpeedway is een modern circuit dat op vele manieren gebruikt kan worden. Het DTM parcours is niet exact gelijk aan het parcours dat A1 Grand Prix gaat gebruiken. Vanaf een bijna 35 meter hoge hoofdtribune heeft het publiek zicht op het hele circuit. De DTM verwacht 70.000 toeschouwers, een mooi aantal om een leuke demo voor te geven!
Sinds het bekend worden van de live uitzendingen op RTL7 van alle races, is A1 Grand Prix in Nederland ook veel meer in de belangstelling gekomen.
TheGHunterdinsdag 13 september 2005 @ 19:33
quote:
A1 GP: Extra test Silverstone

Vandaag is een laatste test bevestigd voor A1 Grand Prix teams. Deze wordt gehouden op het circuit van Silverstone, a.s. maandag 19 september.
Deelname is voorbehouden aan de teams die zich later hebben ingeschreven en zodoende de eerdere test op Silverstone moesten missen.
Canada en Tsjechië zullen in ieder geval deelnemen. Ook de teams van Ierland en Duitsland mogen deelnemen omdat deze pas één test gereden hebben. Er wordt gemompeld dat Japan en Italië ook als team aanwezig zullen zijn. Zelfs een vijfde team zou dan bekend gemaakt gaan worden. Dat zou de deelname op 25 teams brengen, een ongekend groot aantal voor een startende serie.
De eerste twee races moet elk team in elk geval zonder schade proberen te rijden, want de tweede auto komt voor elk team pas bij de derde wedstrijd beschikbaar.
HPoidinsdag 13 september 2005 @ 19:36
Zonder schade..............
JPM01dinsdag 13 september 2005 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:36 schreef HPoi het volgende:
Zonder schade..............
maar goed dan Duitsland Michael Schumacher er niet in zet
TheGHunterdinsdag 13 september 2005 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:37 schreef JPM01 het volgende:

[..]

maar goed dan Duitsland Michael Schumacher er niet in zet
gelukkig niet nee, dan wisten we bij voorbaat al wie alle races ging winnen
JPM01dinsdag 13 september 2005 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:45 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

gelukkig niet nee, dan wisten we bij voorbaat al wie alle races ging winnen
die ene race die hij nog kado kreeg ook
TheGHunterwoensdag 14 september 2005 @ 08:31
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:55 schreef JPM01 het volgende:

[..]

die ene race die hij nog kado kreeg ook
Dit topic gaat nog altijd over de A1GP, waar ook daadwerkelijk met gelijkwaardige auto's gereden wordt
TimoBassowoensdag 14 september 2005 @ 10:09
Ik heb er nu al zin in
JPM01woensdag 14 september 2005 @ 11:41
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:09 schreef TimoBasso het volgende:
Ik heb er nu al zin in
ik ook, de 25e eerst A1GP en daarna F1 toevallig savonds ook nog champcar hoewel champcar meer om 5:30 begint maandag smorgens
sangerwoensdag 14 september 2005 @ 15:27
Tja, ik vraag me af wie de eerste echtscheiding krijgt.
PsychoDude_666woensdag 14 september 2005 @ 15:45
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:22 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Maximaal 25 teams
Maar 2 auto's per team toch
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 15:52
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:45 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Maar 2 auto's per team toch
1 auto
APKwoensdag 14 september 2005 @ 16:11
Wat moet die Bleekemolen eigenlijk bij dat team?
Hij gaat toch niet rijden, hè?
M.Melandriwoensdag 14 september 2005 @ 16:21
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ik ook, de 25e eerst A1GP en daarna F1 toevallig savonds ook nog champcar hoewel champcar meer om 5:30 begint maandag smorgens
dat word echt een mooie race dag heb er nu ook al zin in
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 17:29
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:11 schreef APK het volgende:
Wat moet die Bleekemolen eigenlijk bij dat team?
Hij gaat toch niet rijden, hè?
Hij is reserverijder.
Mork_Van_Orkwoensdag 14 september 2005 @ 17:42
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:11 schreef APK het volgende:
Wat moet die Bleekemolen eigenlijk bij dat team?
Hij gaat toch niet rijden, hè?
Alleen als het echt niet anders kan, maar is niet de bedoeling. Misschien rijdt hij volgend seizoen. Maar jij wil alleen maar Jos zien natuurlijk, jij geilt toch zo op hem?
mikezwetwoensdag 14 september 2005 @ 17:46
Laguna Seca

Ik ga zeker kijken en hopen dat het in ieder geval een leuk kampioenschap word met duels tot de streep
M.Melandriwoensdag 14 september 2005 @ 18:59
wat is er mis met jeroen bleekemolen ?
APKwoensdag 14 september 2005 @ 19:02
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:42 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Maar jij wil alleen maar Jos zien natuurlijk, jij geilt toch zo op hem?
Liever dan die Bleekemolen die in papa's Opel achteraan meesukkelde bij het DTM.
Mork_Van_Orkwoensdag 14 september 2005 @ 19:30
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:02 schreef APK het volgende:

[..]

Liever dan die Bleekemolen die in papa's Opel achteraan meesukkelde bij het DTM.
Ik weet niet zoveel over hem. Alleen dat hij DTM reed, en inderdaad, vaak achteraan. Maar dat kwam vooral door zijn inferieure Opel, ik meen me te herinneren dat hij een nieuwe kreeg voor een race en dat ie gelijk een stuk verder vooraan stond. Verder waren het natuurlijk gewoon Audi en Mercedes die de dienst uitmaakte, dus het zegt denk ik niet zoveel over de coureur.
Gijsjezondag 18 september 2005 @ 01:20
Nog een kleine week te gaan dan gaat het eindelijk beginnen. Kanshebbers ? ik denk Engeland, Brazilie, Frankrijk, Amerika en toch wel Nederland.
vossszondag 18 september 2005 @ 10:02
Ik denk dat Speed het ook best aardig gaat doen

Ik kan al niet meer wachten
HPoizondag 18 september 2005 @ 11:18
Jos Verstappen geeft DTM visitekaartje af

(17 september 2005) Voor de ongetwijfeld verbaasde ogen van de DTM teams heeft Jos Verstappen vanmiddag op de Lausitz Ring zijn visitekaartje als topcoureur nog maar eens afgegeven. Omdat de geplande demo met zijn A1GP auto vandaag niet doorging maar naar morgen is verschoven reed hij vanmiddag met de Opel Vectra GTS V8 uit het 2004 DTM seizoen op een indrukwekkende wijze enkele rondjes. Jos liet zien op sommige stukken van het circuit sneller te zijn dan menig DTM coureur met het nieuwste 2005 materiaal.

Pas gisterenavond werd definitief duidelijk dat Jos kon afreizen naar de Lausitz Ring om dit weekend zijn A1GP auto te tonen aan de Duitse racefans die traditiegetrouw in groten getale de circuits bezoeken waar het DTM circus neerstrijkt. “Omdat sommige onderdelen van de auto nog niet klaar waren bleef het voor mij lang de vraag of ik dit weekend die demo zou kunnen rijden”, aldus Jos vanaf de Lausitz Ring door de telefoon. “Maar vanochtend vroeg ben ik in mijn auto gestapt, richting Duitsland om vanmiddag te kunnen rijden.”

Zijn A1 auto kwam vanmiddag echter laat aan op het Duitse circuit. Te laat om zelfs maar wat rondjes te rijden om het circuit te verkennen. “Dat was jammer want ik had graag nog wat gereden om zo goed mogelijk voor de dag te komen, morgen”, zei Jos die niets anders restte om zich maar te schikken in de situatie. Maar het zou allemaal anders lopen. Opeens stond er iemand van het Opel team naast hem en vroeg of hij wat rondjes ‘in de taxi’ zou willen meerijden om alvast het circuit te verkennen. Jos: “ik zei: da’s goed. Het is altijd beter dan niks. Maar even later werd mij gevraagd of ik eventueel zelf in die taxi zou willen rijden. Ik zei: da’s óók goed en we liepen voor de zekerheid het circuit even langs.” En toen Jos zich opmaakte voor ‘de taxi’ kwam iemand van het Opel team hem vragen of hij even het stoeltje wilde passen en checken of de pedalen goed stonden.

Niet veel later zat een verbaasde Jos in de 2004 versie van de Opel Vectra GTS V8, de oude auto van Heinz-Harald Frentzen. En werd vriendelijk uitgenodigd om maar eens wat rondjes te rijden. Jos: “ik dacht gelijk: dit wordt leuk en trok mijn pak aan en zette mijn helm op. Ik heb een rondje of 12-15 gereden en het ging gewoon supergoed. We hebben helaas geen rondetijden maar we hebben mijn rondjes naast die van een aantal coureurs gelegd die vandaag met hun 2005 DTM auto’s reden en het bleek dat ik in bepaalde bochten gewoon sneller was en later remde. Alleen op rechte stukken en snelle bochten kwam ik wat tekort maar goed, ik rij dan ook met de oude auto én op oude banden.”

Dat wordt nog wat, daar op de Lausitz Ring, als Jos morgen zijn A1 auto op het circuit rondstuurt. Het zal ongetwijfeld een mooie demo worden, en een goede reclame voor deze nieuwe A1GP serie waar Jos hopelijk furore gaat maken. Jos heeft intussen al wat ervaring opgedaan op de Lausitz Ring. In een oude DTM auto. De DTM wereld heeft intussen zijn visitekaartje op zak…

BRON: www.verstappen.nl
PsychoDude_666zondag 18 september 2005 @ 11:52
Jos
Chepkezondag 18 september 2005 @ 12:02
Wat een held!!
Maar ja, als je langzamer rijdt, is het ook logisch dat je later kan remmen.
Atreidezzondag 18 september 2005 @ 12:31
Het blijft Jos he Ik durf m ook wel als kandidaat op te geven voor de winst in A1GP kampioenschap
nils7maandag 19 september 2005 @ 17:11
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:31 schreef Atreidez het volgende:
Het blijft Jos he Ik durf m ook wel als kandidaat op te geven voor de winst in A1GP kampioenschap
Is ie wel aan z'n stand verplicht!

Zeker binnen de 3 seizoenen moet hij WK zijn geworden anders is het een aanfluiting!
Mork_Van_Orkmaandag 19 september 2005 @ 18:18
Ik denk dat hij maar 1 of max 2 seizoenen zal rijden, dan zal een jonkie 'm overnemen.
rubbereenddinsdag 20 september 2005 @ 02:32
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:18 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik denk dat hij maar 1 of max 2 seizoenen zal rijden, dan zal een jonkie 'm overnemen.
ligt er heel erg aan hoe de klasse zich zal gaan ontwikkelen
Rainbowwdinsdag 20 september 2005 @ 11:29
quote:
Op zondag 18 september 2005 11:18 schreef HPoi het volgende:
[...]
Pas gisterenavond werd definitief duidelijk dat Jos kon afreizen naar de Lausitz Ring om dit weekend zijn A1GP auto te tonen aan de Duitse racefans die traditiegetrouw in groten getale de circuits bezoeken waar het DTM circus neerstrijkt. “Omdat sommige onderdelen van de auto nog niet klaar waren bleef het voor mij lang de vraag of ik dit weekend die demo zou kunnen rijden”, aldus Jos vanaf de Lausitz Ring door de telefoon.
[...]
1 week voor de start van het seizoen en de wagen is nog niet af?
Nou moet ik toch vraagtekens beginnen te stellen bij de betrouwbaarheid van de wagen, in de fomule 1 hebben de wagen voor de start van het seizoen toch al 2000+ testkilometers achter de rug...
Ik kan me iets herrineren van het Lola team in '97, dat in Australië aankwam zonder ooit 1 cm te hebben gereden!
Liep niet zo goed af met dat team
mikezwetdinsdag 20 september 2005 @ 12:23
Is de auto van de andere teams wel af dan? Ik zie niet in waarom de nederlandse wagen niet af zou zijn... en die dingen worden toch zo aangeleverd of zijn het bouwpaketten?
flip20dinsdag 20 september 2005 @ 12:54
ik moet 't eerst nog allemaal even zien met team nederland... Die mensen hebben echt 0 ervaring met een formule wagen... Als je dan ziet hoeveel ervaring 't engelse team heeft hmmm :s
maar ja... team ned heeft iig een goede coureur daar kan t niet aan liggen.
Kleffe_Dopdinsdag 20 september 2005 @ 17:18
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:29 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Ik kan me iets herrineren van het Lola team in '97, dat in Australië aankwam zonder ooit 1 cm te hebben gereden!
Liep niet zo goed af met dat team
Inderdaad..
quote:
GP Australië Melbourne 1997
Kwalificatie
1. Jacques Villeneuve - Rothmans Williams Renault - 1:29.369
....
23. Ricardo Rosset - Mastercard Lola Ford - 1:40.972
24. Vincenzo Sospiri - Mastercard Lola Ford - 1:42.086
on-topic: Bijna A1 GP
The_BoezelaaRdinsdag 20 september 2005 @ 17:20
Hoe is de verdeling eigenlijk gegaan als er 2 "teams" binnen 1 land waren geweest. Bijv. een Team Verstappen en een Team Bleekemolen (STEL he ) Wie heeft er dan bepaald dat Team Verstappen voor Nederland mag racen, en de ander niet?
Tackleberrydinsdag 20 september 2005 @ 17:37
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe is de verdeling eigenlijk gegaan als er 2 "teams" binnen 1 land waren geweest. Bijv. een Team Verstappen en een Team Bleekemolen (STEL he ) Wie heeft er dan bepaald dat Team Verstappen voor Nederland mag racen, en de ander niet?
Er is per land maar één team... PUNT

Maar ik neem aan dat de A1GP organisatie daar over gaat... Wie het eerst komt....
The_BoezelaaRdinsdag 20 september 2005 @ 17:46
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:37 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Er is per land maar één team... PUNT

Maar ik neem aan dat de A1GP organisatie daar over gaat... Wie het eerst komt....
Die dikke punt is nergens voor nodig, ik snap best dat er 1 team is. Ik zeg alleen, ik kan, zeker bij grote landen, best begrijpen als er meerdere kandidaat-teams zijn, en tsja, wie mag er dan
rubbereenddinsdag 20 september 2005 @ 18:37
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Die dikke punt is nergens voor nodig, ik snap best dat er 1 team is. Ik zeg alleen, ik kan, zeker bij grote landen, best begrijpen als er meerdere kandidaat-teams zijn, en tsja, wie mag er dan
diegene die overeenstemming met de sjeik heeft
Taxiwoensdag 21 september 2005 @ 13:49
Jos Verstappen as donderdag bij Jensen...

Staat hier...

Wat moet dat in hemelsnaam voor een uitzending worden? Volgens mij gaan we 30x Jensen iets horen zeggen over een grindbak en dan kan het lachbandje weer geactiveerd worden...

Alles ter promotie van de A1GP en da's dan weer gunstig.

Ik ga toch maar ff kijken en dan bijt ik mij wel door die Jensen-opmerkingen heen.

Ik kijk wel ontzettend uit naar aankomende zondag, ik heb er echt zin in!
Dirk-Kuijtwoensdag 21 september 2005 @ 14:15
hoe laat begint het zondag?
Klonkwoensdag 21 september 2005 @ 14:20
staat ook een artikeltje in de veronicagids van deze week

kan niet wachten tot het zondag is.
The_day_afterwoensdag 21 september 2005 @ 14:43
Toccacelo niet in derde Minardi op Sao Paulo

Erg lang duurde de voorlopige Formule 1-carrière van Enrico Toccacelo niet. De Italiaan werd twee races geleden binnengehaald als derde coureur voor het team van Minardi, wat hem de mogelijkheid gaf kilometers te maken op de vrijdag tijdens het Grand Prix weekend. De coureur heeft echter nu al financiële problemen en heeft ervoor gekozen te racen in de A1 Grand Prix-klasse. verder...

PsychoDude_666woensdag 21 september 2005 @ 15:27
Dat overzicht op de sportpagina ziet er goed uit, wist eigelijk nog niet hoe het kwalificatiesysteem enz. in elkaar zou zitten Klinkt heel gaaf, ook stond er nog een stukje over A1GP in de sportweek wat ook wel interessant was.
HPoiwoensdag 21 september 2005 @ 15:59
A1GP Verstappen cap en T-shirt te bestellen bij verstappen.nl!
JPM01woensdag 21 september 2005 @ 16:48
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:59 schreef HPoi het volgende:
A1GP Verstappen cap en T-shirt te bestellen bij verstappen.nl!
ik heb aan mijn Montoya caps genoeg.

en ook nog een button/sato cap incl handtekening dus ik hoef niks van jos de man die in brazilie de leider van de baan ramde
Gijsjewoensdag 21 september 2005 @ 16:51
Team Italie zal het erg lastig krijgen de eerste race verwacht ik.
Kleffe_Dopwoensdag 21 september 2005 @ 17:04
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:49 schreef Taxi het volgende:
Jos Verstappen as donderdag bij Jensen...

Staat hier...

Wat moet dat in hemelsnaam voor een uitzending worden? Volgens mij gaan we 30x Jensen iets horen zeggen over een grindbak en dan kan het lachbandje weer geactiveerd worden...
Jos Verstappen in 2 minuten bij Jensen:

- Debuut in Brazilie 1994 met koprol
- Pitbrand Duitsland 1994
- grindbakmoment
- grindbak grap
- grindbakmoment
- Verstappen die Montoya beklimt Brazilië 2001
- verwijzing naar kartbaan incident van aantal jaar geleden
- ohjah.. en een grindbakgrap

zoiets?
JPM01woensdag 21 september 2005 @ 17:06
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Jos Verstappen in 2 minuten bij Jensen:

- Debuut in Brazilie 1994 met koprol
- Pitbrand Duitsland 1994
- grindbakmoment
- grindbak grap
- grindbakmoment
- Verstappen die Montoya beklimt Brazilië 2001
- verwijzing naar kartbaan incident van aantal jaar geleden
- ohjah.. en een grindbakgrap

zoiets?
ik denk het wel ja jensen kennende
HPoiwoensdag 21 september 2005 @ 17:52
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Jos Verstappen in 2 minuten bij Jensen:

- Debuut in Brazilie 1994 met koprol
- Pitbrand Duitsland 1994
- grindbakmoment
- grindbak grap
- grindbakmoment
- Verstappen die Montoya beklimt Brazilië 2001
- verwijzing naar kartbaan incident van aantal jaar geleden
- ohjah.. en een grindbakgrap

zoiets?
+gp brazil in de regen toen hij eraf ging (niet in de grindbak!) in zijn Minardi.
Mork_Van_Orkwoensdag 21 september 2005 @ 19:06
Ja en nog 6 grindbakgrappen extra denk ik. Je schat em iets te hoog in, die Jensen.
Oh, en een grap of 4 over Limburgers.

Oh, en een grap over "Jos de Klos".
Jaja, we komen niet meer bij donderdag schat ik! Humor, humor en nog eens humor. (en een lachmachine op 10.000 toeren).
nils7woensdag 21 september 2005 @ 19:31
Weet iemand hoe het zit met Helm Sponsoren?

Ik zie verscheidene mensen zoals Scott Speed met een sponsor (Rooie stier) rond rijden tijdens de tests. Maar is dit ook zo tijdens de races? Iemand die dat weet.
HPoiwoensdag 21 september 2005 @ 20:53
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:31 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met Helm Sponsoren?

Ik zie verscheidene mensen zoals Scott Speed met een sponsor (Rooie stier) rond rijden tijdens de tests. Maar is dit ook zo tijdens de races? Iemand die dat weet.
iig mogen er sponsors op de wagens etc. staan, dus ja ook tijdens de races is dit zo. Jos heeft echter nu nog geen sponsors die op de wagen komen, dus de wagen is nog oranje met een ned. vlag. Scot speed is van Red Bullracing, die rooie stier is van Red Bull.
Chepkedonderdag 22 september 2005 @ 10:56
Als volgend jaar met sponsors wordt gewerkt, dan zijn de budgetten van de teams dus niet gelijk en zijn de kansen dus ook niet meer gelijk. Terwijl dat juist het mooie van de A1GP is...
Taxidonderdag 22 september 2005 @ 10:56
Jawel hoor, onze gebeden zijn verhoord:

Het commentaar van de A1GP wordt verricht door niemand anders dan...

Allard

Rainbowwdonderdag 22 september 2005 @ 12:16
Ach wees blij dat ze niet Mental Theo hebben gevraagd
twidonderdag 22 september 2005 @ 12:36
'k Heb liever Allard dan Olav hoor. Of anders had je vast gezeten met Ronald van Dam of Rick Winkelman. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Allard is in elk geval scherper dan Mol en heeft er veel meer verstand van.
rubbereenddonderdag 22 september 2005 @ 13:15
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:56 schreef Taxi het volgende:
Jawel hoor, onze gebeden zijn verhoord:

Het commentaar van de A1GP wordt verricht door niemand anders dan...

Allard

TimoBassodonderdag 22 september 2005 @ 14:38
Vanavond toch een voorbeschouwing op RTL 7?
Dirk-Kuijtdonderdag 22 september 2005 @ 14:40
Hoe laat?
MIster911donderdag 22 september 2005 @ 14:45
half twaalf ofzo
Gijsjedonderdag 22 september 2005 @ 14:53
Donderdag 22 september
22:30u-23:13u RTL5: Jensen met Jos Verstappen als gast
23:28u-00:23u RTL7: A1 Grand Prix - Racing For Holland (voorbeschouwing)
00:23u-00:40u RTL7: Jensen met Jos Verstappen als gast (herhaling)
TimoBassodonderdag 22 september 2005 @ 14:58
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Gijsje het volgende:
Donderdag 22 september
22:30u-23:13u RTL5: Jensen met Jos Verstappen als gast
23:28u-00:23u RTL7: A1 Grand Prix - Racing For Holland (voorbeschouwing)
00:23u-00:40u RTL7: Jensen met Jos Verstappen als gast (herhaling)
merci
Rainbowwdonderdag 22 september 2005 @ 14:58
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:36 schreef twi het volgende:
'k Heb liever Allard dan Olav hoor. Of anders had je vast gezeten met Ronald van Dam of Rick Winkelman. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Allard is in elk geval scherper dan Mol en heeft er veel meer verstand van.
Rick Winkelman
Heb altijd hard moeten lachen om zijn kneuzige manier van presenteren

Met Allard is niet veel mis, hij heeft alleen ietswat nasaal stemgeluid.
Olav Mol ziet vaak dingen op de baan niet gebeuren, of veel te laat
Zo blind als een mol dus
JPM01donderdag 22 september 2005 @ 14:59
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Gijsje het volgende:
Donderdag 22 september
22:30u-23:13u RTL5: Jensen met Jos Verstappen als gast
23:28u-00:23u RTL7: A1 Grand Prix - Racing For Holland (voorbeschouwing)
00:23u-00:40u RTL7: Jensen met Jos Verstappen als gast (herhaling)
ow champcarnews..nl was geen succes

iemand al opgevallen dat de verstappen site aardig vernieuwd is
TimoBassodonderdag 22 september 2005 @ 15:03
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ow champcarnews..nl was geen succes

iemand al opgevallen dat de verstappen site aardig vernieuwd is
Nogal Oranje
Gijsjedonderdag 22 september 2005 @ 16:30
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ow champcarnews..nl was geen succes

iemand al opgevallen dat de verstappen site aardig vernieuwd is
nils7donderdag 22 september 2005 @ 17:55
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef JPM01 het volgende:

[..]

ow champcarnews..nl was geen succes

iemand al opgevallen dat de verstappen site aardig vernieuwd is
Mag ook wel he die site was vanaf 1996 zo!

En onder het mom van "alles nieuwe"



Ik dacht dat ze juist de andere kant op reden!

[ Bericht 15% gewijzigd door nils7 op 22-09-2005 17:59:03 (leuke toevoeging) ]
vosssdonderdag 22 september 2005 @ 18:32
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Mag ook wel he die site was vanaf 1996 zo!

En onder het mom van "alles nieuwe"

[afbeelding]

Ik dacht dat ze juist de andere kant op reden!
Nee hoor.

Ze rijden daar altijd dezelfde kant op: ze beginnen bij de start en eindigen bij de finish
Zwansendonderdag 22 september 2005 @ 19:01
Gaaf icon vosss...

Maar hoe prestigeus is dit nu? Toch geen Mickey Mouse competitie?
vosssdonderdag 22 september 2005 @ 19:20
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:01 schreef Zwansen het volgende:
Gaaf icon vosss...
Dankje; credits gaan naar googolplex
quote:
Maar hoe prestigeus is dit nu? Toch geen Mickey Mouse competitie?
Ik ga er voor alsnog neit van uit dat dit een mickey mouse competite wordt.
We zullen wel zien; ik heb er iig keiveel zin in
Dirk-Kuijtdonderdag 22 september 2005 @ 20:42
Enorme toeloop voor eerste wedstrijd A1 Grand Prix

Het circuit van Brands Hatch had in augustus dit jaar een prima weekend tijdens de World Superbike Championship. Met 75.000 bezoekers dacht men dat dit de topper van het jaar zou zijn.
Verbaasd moet de leiding van het circuit dan ook gekeken hebben nu is gebleken dat er al meer kaarten verkocht zijn voor de A1 Grand Prix komend weekend.

De verwachting is dat het aantal van 80.000 wordt overschreden. De ticketverkoop loopt nog, echter enkel staanplaatsen. De tribuneplaatsen zijn helemaal uitverkocht.



Bernie Ecclestone is niet zo gelukkig met dit succes: "Ze zijn waarschijnlijk onze afspraak vergeten." vertelt hij, "De eerste concepten van de serie stelden een kampioenschap voor dat in geen enkel opzicht concurrerend zou zijn aan de Formule 1, dat is nu wel het geval."
Kleine pesterijen, zoals een rechtszaak in Australië over de te voeren naam "Grand Prix" moeten dan ook in het teken van deze afspraken gezien worden.
Gijsjedonderdag 22 september 2005 @ 20:50
Oe Bernie ziet in dat hij toch ergens wat inkomsten gaat mislopen.
The_BoezelaaRdonderdag 22 september 2005 @ 21:23
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Enorme toeloop voor eerste wedstrijd A1 Grand Prix


Bernie Ecclestone is niet zo gelukkig met dit succes: "Ze zijn waarschijnlijk onze afspraak vergeten." vertelt hij, "De eerste concepten van de serie stelden een kampioenschap voor dat in geen enkel opzicht concurrerend zou zijn aan de Formule 1, dat is nu wel het geval."
Bernie toch

Wat verwacht hij dan .... dat als de helft van de kaarten zijn verkocht er niemand meer in mag of zo
HPoidonderdag 22 september 2005 @ 21:33
ach, koopt Bernie toch gewoon wat aandelen A1 GP.
HPoidonderdag 22 september 2005 @ 21:34
Waar blijven de modelwagens btw?
rubbereenddonderdag 22 september 2005 @ 23:39
het ziet er allemaal wel erg gaaf uit
UnleashMitchvrijdag 23 september 2005 @ 00:07
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Gijsje het volgende:
Oe Bernie ziet in dat hij toch ergens wat inkomsten gaat mislopen.
Eigen schuld. De F1 heeft vakkunding alle spanning uit de wedstrijden weten de slopen te afgelopen jaren. Kwalificaties, banden, motoren. Alles werd geprobeerd om zoveel mogelijk kijkers weg te jagen en dan nu gaan zitten huilen
rubbereendvrijdag 23 september 2005 @ 00:12
nou erg leuke reportage!
TimoBassovrijdag 23 september 2005 @ 00:20
De heerlijke f1 tune is weer terug.. tijdens dat programma .. kippenvel

Ik kan niet wachten!

Go USA .. Go Scott Speed
Taxivrijdag 23 september 2005 @ 07:52
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:49 schreef Taxi het volgende:
Jos Verstappen as donderdag bij Jensen...

Staat hier...

Wat moet dat in hemelsnaam voor een uitzending worden? Volgens mij gaan we 30x Jensen iets horen zeggen over een grindbak en dan kan het lachbandje weer geactiveerd worden...

Alles ter promotie van de A1GP en da's dan weer gunstig.

Ik ga toch maar ff kijken en dan bijt ik mij wel door die Jensen-opmerkingen heen.

Ik kijk wel ontzettend uit naar aankomende zondag, ik heb er echt zin in!
*Quote zichzelf..

Nou, het viel allemaal wel mee, gisterenavond bij plofkop Jensen. Zelf een beetje saai, eik. Volgens mij heb ik het woord "grindbak" helemaal niet horen vallen.

De RTL7-uitzending van gisterenavond over de A1GP zelf was wel heel gaaf om te zien. Ik heb mij zelfs niet ernstig gestoord aan de verslaglegging van Allard Misschien leert hij het dan toch nog. Goeie reportage, al met al!
mikezwetvrijdag 23 september 2005 @ 08:23
Jensen met zijn ingestudeerde grapjes

Allard is opzich wel okey alleen hij doet soms zo gek met zijn ogen, net of bezeten word
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 10:17
Was daar geen vechtpartij Jos?

En: Jos: Normaal begin je bij Minardi ik eindig ermee, dus ik ga inderdaad altijd achteruit zoals jij de tape terug spoelt zodat ik als eerste over de finish kom.
Dirk-Kuijtvrijdag 23 september 2005 @ 10:26
Is die uitzending van gisteravond ergens online te bekijken? Ik ben namelijk in slaap gevallen
JPM01vrijdag 23 september 2005 @ 10:37
volgens mij niet.., kan wel ff kijken op een site voor je
NewOrdervrijdag 23 september 2005 @ 12:59
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:56 schreef Taxi het volgende:
Jawel hoor, onze gebeden zijn verhoord:

Het commentaar van de A1GP wordt verricht door niemand anders dan...

Allard

Wat is daar mis mee? Ik kan me nog de mooie F1 tijden herinneren waarbij hij samen met John Watson het Engelstalige commentaar voor Eurosport verzorgde. Daar kon zelfs Murray Walker niet tegenop.

Ik moet trouwens zeggen dat A1GP er veelbelovend uit ziet. Toevallig viel ik gisteravond in de preview van A1GP, anders had ik niet eens geweten dat het bestond.
JPM01vrijdag 23 september 2005 @ 13:07
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:59 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik kan me nog de mooie F1 tijden herinneren waarbij hij samen met John Watson het Engelstalige commentaar voor Eurosport verzorgde. Daar kon zelfs Murray Walker niet tegenop.

Ik moet trouwens zeggen dat A1GP er veelbelovend uit ziet. Toevallig viel ik gisteravond in de preview van A1GP, anders had ik niet eens geweten dat het bestond.
daar is niks mis mee.., toen allard nog met olav het commentaar deed was het altijd smullen en nu met die jack plooij er mist toch iets
MonoSynthvrijdag 23 september 2005 @ 13:28
is er nog ergens livetiming te vinden?

(En Allard Kalff is koel!)
Gijsjevrijdag 23 september 2005 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:28 schreef MonoSynth het volgende:
is er nog ergens livetiming te vinden?

(En Allard Kalff is koel!)
Helaas niet nog niet geloof ik.
ziggyziggyziggyvrijdag 23 september 2005 @ 14:10
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:28 schreef MonoSynth het volgende:
is er nog ergens livetiming te vinden?
Ben ook al weer even op zoek, maar ook nog nix gevonden. Iemand trouwens een streampje van de trainingen? Heb geen tv op mijn werk...
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 14:47
Trainingen zijn niet op tv te volgen, en een stream weet ik niet. Wordt wachten op de uitslagen. Maar dan nog, het zijn maar trainingen, dus de tijden zeggen niks.
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 14:55
Live Timing:

http://www.msttiming.com/meeting.asp?event=53810&source=barc2005&eventtype=barcclub

Beetje laat, maar goed
MonoSynthvrijdag 23 september 2005 @ 15:04
Wat een ranzige popup-site... Maar wel tof dat er iig nog iets is

NL 9de op 0.820, en Rusland en China gaan de rijdende chicanes worden (Italië telt niet omdat die maar 2 rondjes hebben gemaakt)
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 15:10
Sja, beter iets dan niets ja

Met de trainingen weet je niet wat ze precies hebben gedaan vandaag, race-setup enzo. Morgen pas de eerste echte krachtmeting. Ben benieuwd wat Verstappen en Lammers te zeggen hebben over vandaag. Zal zo wel interviewtje verschijnen op verstappen.nl.

Hieronder de tijden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
POS NR  NAME            BEST LAP GAP   SPEED  LAPS LAST LAP 
  1 01 USA              1:16.875 0.000 122.14 16 1:16.875 
  2 55 BRAZIL           1:17.156 0.281 121.69 12 1:17.405 
  3 33 FRANCE           1:17.215 0.340 121.60 17 1:17.215 
  4 44 GREAT BRITAIN    1:17.463 0.588 121.21 18 1:18.364 
  5 60 MALAYSIA         1:17.578 0.703 121.03 16 1:19.377 
  6 61 AUSTRALIA        1:17.673 0.798 120.88 28 1:19.493 
  7 41 SWITZERLAND      1:17.731 0.856 120.79 21 1:19.041 
  8 51 PORTUGAL         1:17.741 0.866 120.78 17 1:29.089 
  9 31 NETHERLANDS      1:17.970 1.095 120.42 17 1:19.844 
 10 52 MEXICO           1:17.997 1.122 120.38 25 1:19.200 
 11 64 NEW ZEALAND      1:18.157 1.282 120.13 21 1:21.255 
 12 49 GERMANY          1:18.344 1.469 119.85 13 1:18.896 
 13 11 CANADA           1:18.470 1.595 119.65 26 1:19.986 
 14 27 SOUTH AFRICA     1:18.639 1.764 119.40 20 1:18.667 
 15 81 JAPAN            1:18.860 1.985 119.06 26 1:19.797 
 16 92 PAKISTAN         1:18.932 2.057 118.95 11 1:20.669 
 17 42 CZECH REPUBLIC   1:19.397 2.522 118.26 18 1:19.802 
 18 96 LEBANON          1:19.491 2.616 118.12 22 1:19.727 
 19 53 IRELAND          1:19.542 2.667 118.04 13 1:19.565 
 20 43 AUSTRIA          1:19.674 2.799 117.84 13 1:19.824 
 21 62 INDONESIA        1:20.125 3.250 117.18 14 1:21.511 
 22 07 RUSSIA           1:22.905 6.030 113.25 12 1:26.007 
 23 39 ITALY            1:25.324 8.449 110.04 3  X:00.000 
 24 86 CHINA            1:26.555 9.680 108.48 13 1:26.555 
 25 91 INDIA            1:28.606 11.731 105.96 2 1:28.606 


[ Bericht 62% gewijzigd door Mork_Van_Ork op 23-09-2005 15:20:54 ]
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 15:20
-zie hierboven-
Dirk-Kuijtvrijdag 23 september 2005 @ 15:24
Wanneer is de volgende training?
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 15:25
5 uur meen ik.
Rovervrijdag 23 september 2005 @ 15:26
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wanneer is de volgende training?
Er worden drie vrije trainingen gereden. Op vrijdag om 13.00 en 16.00 uur en op zaterdag om 11.00 uur.

+1 uur.. Dus om 5 uur is de volgende
Dirk-Kuijtvrijdag 23 september 2005 @ 16:36
Oranje negende bij eerste vrije training

Zojuist is de eerste vrije training van het A1GP seizoen verreden op het circuit van Brands Hatch. Jos Verstappen zette voor het Team Netherlands de negende tijd neer, 1:17.970. Snelste was het team van de USA met een tijd van 1:16.875.

Tijdens de eerste vrije training werd tweemaal een code rood gegeven. De eerste keer bleek Rusland van de baan te zijn geschoten en dat gebeurde al vrij snel, in het beginstadium van de training.

Bij de tweede code rood was Nederland betrokken. Op het moment dat Jos Verstappen naast de auto van Libanon reed, week de Libanese coureur van zijn lijn af en raakten de auto's elkaar. De Libanees schoot half over de auto van Jos heen en dat betekende opnieuw een code rood. De schade voor Jos viel uiteindelijk mee, alleen een beschadigde voorvleugel. Het voorval gebeurde een minuut of tien voor tijd, waardoor Nederland het aan tijd ontbrak om nog een keer de baan op te gaan.
sangervrijdag 23 september 2005 @ 16:47
altijd weer die bananenlanden!
JPM01vrijdag 23 september 2005 @ 17:00
tis WET and RAINING op Brands Hatch

als jos nu niet eerste wordt
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:02
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:02
Track Conditions - Wet Weather Conditions - Raining
Session Started - 16:00 Session Length - 60 minutes

Alleen nog geen tijden te zien.
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:03
cars on track
1 44 GREAT BRITAIN X:00.000 1 X:00.000
2 81 JAPAN X:00.000 15.409 1 X:00.000
3 07 RUSSIA X:00.000 20.451 1 X:00.000
4 43 AUSTRIA X:00.000 32.485 1 X:00.000
5 51 PORTUGAL
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:05
Tijden in de 1:36 veel regen dus neem ik aan.
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:05
Nou komop Jos; laat zien wat je waard bent

Ik zeg: HUPS!!! De baan op!!
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:09
Die is zeker nog zijn voorvleugel aan het tapen.
M.Melandrivrijdag 23 september 2005 @ 17:10
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:05 schreef vosss het volgende:
Nou komop Jos; laat zien wat je waard bent

Ik zeg: HUPS!!! De baan op!!
ik ook come on jos
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:11
***ver waar blijft die quibus.?
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:13
Ik hoop niet dat het akkefietje van vanmiddag de auto meer beschadigd heeft dan men in eerste instantie dacht
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:13
kom op jos!
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:14
En die libanonner is natuuurlijk WEL gewoon lekker bezig.
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:14
Als we nu eens met zn allen heel hard roepen; misschien komt ie dan

1...............2...............3....... JOS!!!!!!!
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 17:14
"Jan, waar hadden we die regenbandjes ook alweer neergezet?"

"Ehm ..."
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:14 schreef HPoi het volgende:
En die libanonner is natuuurlijk WEL gewoon lekker bezig.
Een waardige deelnemer aan het wereldkampioenschap autosport!
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:14 schreef HPoi het volgende:
En die libanonner is natuuurlijk WEL gewoon lekker bezig.
Wat je lekker noemt; 8 seconden langzamer dan die portugalalees /portugaller / portuganees (hoe heet iemand uit portugal )
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:16
ahh, speed de baan op; even kijken wat die ervan bakt
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 17:16
Portugees
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:16
een libanees en een portugees
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:17
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat je lekker noemt; 8 seconden langzamer dan die portugalalees /portugaller / portuganees (hoe heet iemand uit portugal )
Vvoor een LIbanees al heel wat.
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:17
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:16 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Portugees
Doh!
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:17
Verstappen forum depressie:
14 minuten onderweg en nog steeds geen jossie


vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:18
Nouja Jos; hups, dalijk is de baan droog en kan je niet meer eerste worden
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 17:20
Nog steeds niks, krijg een enorme deja vu, oftewel depressie.
MIster911vrijdag 23 september 2005 @ 17:23
Jos was vroeger toch "de man" in de regen?
Blaas eens een paar ronden verstappen !
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:24
volgens forumpje wacht jossie op droog weer...
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:26
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:24 schreef HPoi het volgende:
volgens forumpje wacht jossie op droog weer...
waarom?
het is toch nuttig om informatie op te doen over deze auto in de regen?
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:26
Dat lijkt mij ook
APKvrijdag 23 september 2005 @ 17:27
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:03 schreef HPoi het volgende:
cars on track
1 44 GREAT BRITAIN X:00.000 1 X:00.000
2 81 JAPAN X:00.000 15.409 1 X:00.000
3 07 RUSSIA X:00.000 20.451 1 X:00.000
4 43 AUSTRIA X:00.000 32.485 1 X:00.000
5 51 PORTUGAL
Ik mag toch hopen dat de commentator niet de landen noemt, maar gewoon de rijders.
'En Nederland ligt derde, voor Amerika en achter Engeland...' Klinkt voor geen meter.
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:29
rooie vlag
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 17:29
Session Status - Stopped
Comment Line -
Track Conditions - Wet Weather Conditions - Raining
Session Started - 16:00 Session Length - 60 minutes
Last Updated - 23/09/2005 16:28:31
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:29
Session status: Stopped!

ziggyziggyziggyvrijdag 23 september 2005 @ 17:29
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
rooie vlag
Gaan we weer... zal wel weer iemand een boo-boo hebben gemaakt.
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:29
Heb je nou je zin Jos?
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:32
Welk bananenland zou het dit keer veroorzaakt hebben?
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:37
En we rijden weer.

Iedereen op Jos na dan
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:38
Nu wél de baan op

Go Jos
dennistdvrijdag 23 september 2005 @ 17:38
Jos rijdt !!!!!

22 van de 24 al.

12e en sessie ligt stil
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:39
1:32.088, eerste rondje
MIster911vrijdag 23 september 2005 @ 17:41
22e goed werk
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:42
En jawel hoor; alweer rood
JPM01vrijdag 23 september 2005 @ 17:42
en dat in de regen

rainmaster jos is er
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:42
Een weer gestopt
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:42
1:28.594 3 rondjes gereden
JPM01vrijdag 23 september 2005 @ 17:42
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:42 schreef vosss het volgende:
En jawel hoor; alweer rood
zou yoongh er af gegaan zijn
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:48
En we zijn weer onderweg
vosssvrijdag 23 september 2005 @ 17:50
erikhvrijdag 23 september 2005 @ 17:50
Als het regent zullen de tijden vast niet meer verbeterd worden of wel?
M.Melandrivrijdag 23 september 2005 @ 17:51
bedoel je van deze training of 1e vt?
erikhvrijdag 23 september 2005 @ 17:51
deze, of is deze complete training al "wet"?
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:53
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:50 schreef erikh het volgende:
Als het regent zullen de tijden vast niet meer verbeterd worden of wel?
Brazilië zet net de stelste tijd neer 1.25.122, het valt dus wel mee met die regen denk ik
erikhvrijdag 23 september 2005 @ 17:54
wat een bout livetiming trouwens zeg
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:57
een 13de tijd, oleeeeole.
Kleffe_Dopvrijdag 23 september 2005 @ 17:59
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:57 schreef HPoi het volgende:
een 13de tijd, oleeeeole.
19e...
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 17:59
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

19e...
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 18:04
POS NO NAME BESTLAP GAP SPEED LAPS LASTLAP
1 55 BRAZIL 1:25.122 110.30 16 1:25.122
2 44 GREAT BRITAIN 1:25.360 0.238 109.99 22 1:25.360
3 51 PORTUGAL 1:25.639 0.517 109.64 15 1:26.161
4 27 SOUTH AFRICA 1:26.294 1.172 108.80 17 1:29.472
5 33 FRANCE 1:26.328 1.206 108.76 20 1:26.328
6 11 CANADA 1:26.346 1.224 108.74 24 1:26.772
7 53 IRELAND 1:26.540 1.418 108.49 17 6:10.557
8 01 USA 1:26.664 1.542 108.34 16 1:27.129
9 49 GERMANY 1:26.818 1.696 108.15 17 5:14.170
10 41 SWITZERLAND 1:26.947 1.825 107.99 16 1:27.628
11 52 MEXICO 1:27.552 2.430 107.24 22 1:40.915
12 92 PAKISTAN 1:27.738 2.616 107.01 18 1:28.134
13 39 ITALY 1:27.891 2.769 106.83 18 1:28.181
14 81 JAPAN 1:28.109 2.987 106.56 21 1:28.342
15 43 AUSTRIA 1:28.154 3.032 106.51 22 1:28.414
16 60 MALAYSIA 1:28.193 3.071 106.46 10 1:28.193
17 62 INDONESIA 1:28.241 3.119 106.40 17 1:28.440
18 64 NEW ZEALAND 1:28.351 3.229 106.27 18 1:28.351
19 31 NETHERLANDS 1:28.594 3.472 105.98 7 1:38.632
20 96 LEBANON 1:28.806 3.684 105.73 15 1:32.212
21 42 CZECH REPUBLIC 1:28.828 3.706 105.70 19 1:28.933
22 61 AUSTRALIA 1:29.346 4.224 105.09 12 1:29.346
23 07 RUSSIA 1:30.208 5.086 104.08 14 1:36.709
24 86 CHINA 1:35.768 10.646 98.04 10 1:35.768
Thetallguyvrijdag 23 september 2005 @ 18:05
wel weinig rondes gereden, kan je als excuus gebruiken
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 18:12
Ze rijden weer, door rode vlaggen loopt het wat uit, net dus weer eentje
Maar denk dat het niks meer wordt zo. Steeds die onderbrekingen, denk dat ie maar 1 of 2 vliegende rondes heeft kunnen rijden.
HPoivrijdag 23 september 2005 @ 18:15
Session Status - Finished
Comment Line - Lots & lots of Red Flags !!!
Track Conditions - Wet
Weather Conditions - Raining
Session Started - 16:00
Session Length - 60 minutes
Last Updated - 23/09/2005 17:13:20


multatulivrijdag 23 september 2005 @ 18:38
He jongens, dit wordt verwarrend zo. Net als bij de F1 hebben we voor deze race een eigen topic [A1GP]Round 1 - Great Britain

Nu staan de commentaren op de eerste vrije training daar en het gros op de 2e hier. Da's niet handig.
Mork_Van_Orkvrijdag 23 september 2005 @ 18:46
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:38 schreef multatuli het volgende:
He jongens, dit wordt verwarrend zo. Net als bij de F1 hebben we voor deze race een eigen topic [A1GP]Round 1 - Great Britain

Nu staan de commentaren op de eerste vrije training daar en het gros op de 2e hier. Da's niet handig.
Wist niets van dat topic af, kwam hier via my active topics terecht.
Misschien kunnen de laatste reacties in dit topic, die toch allemaal over de training gaan, verplaatst worden. Dat maakt het inderdaad wat overzichtelijker.

Link: [A1GP]Round 1 - Great Britain
JPM01zaterdag 24 september 2005 @ 09:21
de voorbeschouwing van RTL7 ben ik nu aan het downloaden, alleen het probleem is dat ding is 500 mb groot

maar ik weet wel een oplossing voor de mensen die het willen hebben moeten ze maar ff mailen.., (staat in profiel)
Klonkzaterdag 24 september 2005 @ 11:50
er valt me ineens iets op in de startlijst, wat ?

het compleet ontbreken van de scandinavische landen.....
pfafzaterdag 24 september 2005 @ 12:12
Uit gesloten topic:
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:24 schreef vajra het volgende:
Voor iedereen die de fantastische nieuwe A1GP series gaat volgen, hier een aantal handige links:

www.a1gp.com

www.a1teamned.com

www.josverstappen.nl

www.janlammers.com

www.f1newstrackers.nl/a1gp

www.a1gp.pagina.nl

www.a1gp-world.com

www.speedpics.nl

www.pitpass.com

www.autosport-atlas.com (betaal-site)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben
vossszaterdag 24 september 2005 @ 12:17
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:21 schreef JPM01 het volgende:
de voorbeschouwing van RTL7 ben ik nu aan het downloaden, alleen het probleem is dat ding is 500 mb groot

maar ik weet wel een oplossing voor de mensen die het willen hebben moeten ze maar ff mailen.., (staat in profiel)
Nou komop met die link!
Mork_Van_Orkzaterdag 24 september 2005 @ 12:19
Tip: Nu is practice 3 bezig. Live timing is ook weer aan, maar daarvoor is dus dit topic.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mork_Van_Ork op 24-09-2005 12:31:04 ]
multatulizaterdag 24 september 2005 @ 12:57
Overigens is A1GP niet helemaal nationalisme.
Minstens drie van de teams (Libanon, Portugal en Japan) laten de auto afstellen en prepareren door het engelse Carlton bedrijf. Een heel succesvolle club, waar een Team Holland toch wat minder capaciteit heeft. Maar goed, ze hoeven maar een auto af te stellen dus met een goede race engineer kom je al een heel eind. Blijft echter gek dat het nationalisme dus beperkt is tot de licentienemer en de rijder.
Mork_Van_Orkzaterdag 24 september 2005 @ 13:06
Ik vind het ook jammer dat ze dat gedaan hebben.
Doe dan het hele team van maar 1 nationaliteit.
Ik denk om ook de mindere landen zonder enige ervaring met autosport een kans te geven. Getalenteerde coureurs kunnen makkelijk naar het buitenland om te racen, dus die heeft elk land wel. Maar een land zonder nationale autosport kan het wel vergeten om een competatief team neer te zetten.
JPM01zaterdag 24 september 2005 @ 22:30
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 12:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou komop met die link!
mail maar..., die link ga ik niet geven hier als je begrijpt wat ik bedoel
HPoizondag 9 oktober 2005 @ 19:57
Wat verbeteringen/aanbevelingen voor A1GP:

* Duidelijkheid over wie safetycar voorbij mag en wie niet.
* Herstart bij stilstaande auto's op de grid. Ja of nee? Niet allebei. (was nu btw nadeel voor Jos de Klos)
* Sancties voor rookies die alleen kunnen rammen. (Wheel banging etc, en race incidenten zijn nat. toegestaan)
* aantal seconden/laps achterstand tov raceleader geven. (in totaal overzicht)
* betere wielmoeren
* pitsnelheid omhoog. (rijden ze nu 50km/u ofzo?, igg ziet het er heel langzaam uit)
* stilstaande voertigen op het rechte stuk kunnen natuurlijk dooor de pitmuur geduwd worden, dit voorkomt onnodige safetycar situatie's.
* Minder punten sprintrace tov hoofdrace
* Aantal powerboost live weergeven, en dus up to date plz.

Wie vult aan?
Walter_Sobchakzondag 9 oktober 2005 @ 21:12
Meer pitsbabes..
multatulizondag 9 oktober 2005 @ 21:21
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:57 schreef HPoi het volgende:
Wat verbeteringen/aanbevelingen voor A1GP:

* Duidelijkheid over wie safetycar voorbij mag en wie niet.
* Herstart bij stilstaande auto's op de grid. Ja of nee? Niet allebei. (was nu btw nadeel voor Jos de Klos)
* Sancties voor rookies die alleen kunnen rammen. (Wheel banging etc, en race incidenten zijn nat. toegestaan)
* aantal seconden/laps achterstand tov raceleader geven. (in totaal overzicht)
* betere wielmoeren
* pitsnelheid omhoog. (rijden ze nu 50km/u ofzo?, igg ziet het er heel langzaam uit)
* stilstaande voertigen op het rechte stuk kunnen natuurlijk dooor de pitmuur geduwd worden, dit voorkomt onnodige safetycar situatie's.
* Minder punten sprintrace tov hoofdrace
* Aantal powerboost live weergeven, en dus up to date plz.

Wie vult aan?
helemaal eens behalve wielmoeren omdat ik niet weet of het aan de monteurs ligt of aan de moeren.

Aanvullingen:

rolling start sprintrace F1 stijl doen: dus allemaal je plaats houden en als lint vertrekken. Dus niet met vijf man breed de eerste bocht nemem.
Spectakel is leuk, maar random pech door idioten niet.

Sprintrace inkorten tot de helft. 1/4 kwart van het huidige aantal punten voor geven.

Afschaffen podiumceremonie en persconferentie na sprintrace (dat oogt wat belachelijk en kost de rijders slechts tijd en concentratie)

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 09-10-2005 21:43:41 ]
LuukBeszondag 9 oktober 2005 @ 21:54
Duitsers bleven trouwens massaal weg. Verwend volk dat alleen warmloopt bij DTM en F1 I guess.

In Engeland stond Brands Hatch randvol, en de volgende race schijnt ook totaal uitverkocht te zijn. Die Lausitzring zag er supercool uit qua circuit, maar die lege tribunes was wel erg lame.
Kleffe_Dopdonderdag 13 oktober 2005 @ 09:48
quote:
GP Maleisië in het donker!

Om de A1 GP race in Maleisie nog wat meer spektakel te geven heeft de organisatie besloten de race in de avonduren te rijden bij kunstlicht.

De race op het circuit van Sepang zal dan worden uitgerust met flinke lampen om de rijders toch wat licht te geven. Voor Europa betekend het dat de race rond het middag uur wordt uitgezonden.

Verder wordt er nog steeds gezocht naar een oplossing voor de wielmoeren die vast blijven zitten wanneer ze warm worden. Ook de problemen met de accu's zijn nog niet opgehelderd. Ook laat A1 Grand Prix weten te werken aan betere informatie tijdens de races en de kwalificatie.

bron: A1GP.nl
Lijkt me wel gaaf, een race bij kunstmatig licht , net zoals bij de Nascar en IRL
pfafdonderdag 13 oktober 2005 @ 09:52
Voor het spektakel of de Europese kijkers?

Maar wel tof inderdaad.
JPM01donderdag 13 oktober 2005 @ 10:11
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:52 schreef pfaf het volgende:
Voor het spektakel of de Europese kijkers?

Maar wel tof inderdaad.
ik ben voorstander.., het is voor beiden. maar betekend teminste niet vroeg op staan.


laten ze al die verwegistan races maar met kunstlicht doen, of bij zonsopkomst
wouterHendriksvrijdag 14 oktober 2005 @ 11:55
Wat ik me voor de volgende keer afvraag: hoe goed is Jos als 'ie niet steeds van de baan wordt geramd?
HPoivrijdag 14 oktober 2005 @ 13:03
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:21 schreef multatuli het volgende:

[..]

helemaal eens behalve wielmoeren omdat ik niet weet of het aan de monteurs ligt of aan de moeren.
Ik zie nu in nws berichten dat het aan de wielmoeren ligt. Daar ging ik toen ook vanuit daar ik me niet kan voorstellen dat die monteurs zulke klungels zijn.
quote:
Aanvullingen:

rolling start sprintrace F1 stijl doen: dus allemaal je plaats houden en als lint vertrekken. Dus niet met vijf man breed de eerste bocht nemem.
Spectakel is leuk, maar random pech door idioten niet.
Mee eens.
quote:
Sprintrace inkorten tot de helft. 1/4 kwart van het huidige aantal punten voor geven.
Ik zou de punten telling van de sprintrace zo houden en die van de hoofdrace verdubbelen.
Dus dan is hoofdrace P10: 2 punten, P9: 4 Punten ... ........P2 : 18 punten, P1: 20 punten.
[/quote]
quote:
Afschaffen podiumceremonie en persconferentie na sprintrace (dat oogt wat belachelijk en kost de rijders slechts tijd en concentratie)
Ach, maakt me niet zoveel uit eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 14-10-2005 13:09:26 ]
HPoivrijdag 14 oktober 2005 @ 13:07
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Meer pitsbabes..


(Wallpaper)
HPoiwoensdag 19 oktober 2005 @ 12:56
quote:
Veel Nederlandse racefans zijn in de ban van A1GP. Helaas is het voor veel fans niet mogelijk om in het buitenland een race te bezoeken. Daarom is er een actie opgezet om de A1GP (volgend seizoen) naar Nederland (Zandvoort) te krijgen.

Via onderstaand formulier kun jij je steun uitspreken. Alle steunbetuigingen worden aangeboden aan de A1GP organisatie en circuit Zandvoort, verder worden deze gegevens nergens(!) voor gebruikt. Dit is een 100% niet-commercieel initiatief van een groepje autosportliefhebbers.
http://www.a1gptozandvoort.nl/
Bonobo11zondag 23 oktober 2005 @ 15:40
Jos 4e in de sprintrace!!
rubbereendzondag 23 oktober 2005 @ 15:55
je hoort de hele tijd de Nederlandse fans
mikezwetzondag 23 oktober 2005 @ 18:34
Jos jos jos, veel te enthousiast bij de restart na de pacecar. Wel spectaculair alleen jammer voor verstappen dat het zo eindigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door mikezwet op 23-10-2005 18:39:30 ]
Psychonikeodinsdag 30 september 2008 @ 12:02
zo het is weer bijna zover.. na 1072 dagen dat er niet gepost is.

Gaat er nog iemand? Ikke wel!
Cryptodomedonderdag 2 oktober 2008 @ 11:35
Ik ga er wel heen. Heb met de DTM-race al goed uitgepakt met een gold + paddock kaart dus heb nu maar een duinenkaart gepakt:) Nog meer mensen die gaan? Er wordt trouwens gigantisch kloteweer verwacht op zondag; www.knmi.nl en dan bij de verwachtingen kijken. Daar baal ik wel van.. had ik nu maar een tribune kaartje:( nu kan ik straks ook niet filmen omdat anders m'n camcorder nat wordt..
Sallydonderdag 2 oktober 2008 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:02 schreef nicomart het volgende:
zo het is weer bijna zover.. na 1072 dagen dat er niet gepost is.

Gaat er nog iemand? Ikke wel!
Zoek eerst even voor je een topic kickt na 1072 dagen

[A1GP] Seizoen 2008-2009


Bovendien staat deze niet in het AMS-filter ook nog Zeker van voor de subforumtijd
Psychonikeodonderdag 2 oktober 2008 @ 14:58
gaaf

Had wel gezocht met die supersearch hier op fok