ik heb zo het idee dat gf onder andere mij bedoeld, maar dat valt wel mee in mijn ogen. ik probeer ook positief te zijn al lijkt het hier op het forum af en toe niet zo.quote:op woensdag 7 september 2005 20:03 schreef gf het volgende:
[..]
preciesje klinkt iig minder negatief dan sommige andere users hier.
dat ligt denk ik een beetje aan je zelfvertrouwen. als je van te voren denkt, diegene zit toch niet op mij te wachten, dan straal je dat op een of andere manier ook uit. ik denk ook niet dat je op iemand af moet stappen met het idee van:"zo, en dat gaat mijn vriendinnetje worden" of "ik hoop dat ze me wil". je moet gewoon bij jezelf denken. goh, dat lijkt mij een aardige persoon eens kijken of dat echt zo is. dan leg je voor jezelf de lat al niet zo hoog dat je haar moet versieren en je merkt vanzelf hoe ze reageert. met dat soort dingen moet je gewoon ook een beetje geluk hebben. gaat het een keer goed of bijna goed, dan barst je van het zelfvertrouwen en gaat het de keer erop een stuk makkelijker.quote:op woensdag 7 september 2005 20:55 schreef warboel het volgende:
[..]
en over die spontane gesprekjes: dat overkomt mij eigenlijk nooit. geen enkele onbekende heeft ooit zomaar een gesprek met mij aangeknoopt. ik doe het zelf ook niet snel, want op de momenten dat ik het dan misschien eens deed (niet vaak voorgekomen) merkte ik ook wel dat men er niet zo op zat te wachten.
goeie zaak! zo hoor ik het graagquote:op woensdag 7 september 2005 22:27 schreef meteora het volgende:
[..]
ik heb zo het idee dat gf onder andere mij bedoeld, maar dat valt wel mee in mijn ogen. ik probeer ook positief te zijn al lijkt het hier op het forum af en toe niet zo.
ik ben ondertussen begonnen met naar de sportschool te gaan / fitnessen. niet dat ik er veel meiden tegenkom, maar met een "beter" lichaam gaat mn zelfbeeld ook weer omhoog. (dat is in ieder geval de bedoeling)
van de week ga ik naar de kapper en dan ga ik mn haar waarschijnlijk is anders doen want dat is ondertussen ook wel al nodig. een hobby waar ik wel meiden bij zou tegenkomen zou ik zo 1.2.3 niet weten dus dat blijift voorlopig nog computeren en klussen.
ik vind dat ik zelf wel al regelmatig uitga (toch wel 2 keer per maand minstens) ik kan wel naar belgië uitgaan maar de dichtst bijzijnde discotheek is dan ongeveer 50km en dus niet echt dichtbij. een vriendin die zo ver woont zou op zich nog wel kunnen maar ik zoek het liever dichter bij huis, ook door de asociale benzineprijzen. (ik weet het ik moet er wel wat voor over hebben maar ik moet natuurlijk niet overdrijven). maar als het goed klikt dan kan het best.
iemand zei dat topmaat een of 2 vriendinnen van hem voor moest stellen aan mij. hij zei hierop dat die mij toch niks vinden omdat die mij al van zien kennen. ik denk dat topmaat denkt dat ik die nieuwe contacten ook weer niet goed aanpak en misschien wil hij dat daarom niet doen. het is maar een gok. we zullen het weten als hij erop reageert![]()
nog even en het is weeral vrijdag![]()
quote:op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef kwarktaart het volgende:
waarom maakt iedereen toch zo'n punt van het relatie-, sexloze leven? je moet niet andermans dromen najagen. je bent niet gek als je alleen bent. de hele wereld is gewoon gek. echt waar. en wel omdat ze je "raar" noemen waar er maar een onomstotelijk feit is. en dat is dat je een ongebruikelijk sociaal leven hebt. dat is niet raar. niet alles wat afwijkt van gangbaar is raar. mensen hebben er gewoon een handje van om anderen te beoordelen. en wel bij voorkeur negatief omdat ze daarmee het gevoel van eigenwaarde kunnen opkrikken.
om te denken dat drank helpt getuigt van een zwakke persoonlijkheid want dan kun je je kennelijk niet ontspannen zonder medicatie. bestel gewoon een melk in de bar en direct zijn de kandidaten die zo'n beperkte geest hebben dat ze je direct afserveren bij het aanschouwen van deze versnapering weggefilterd. met hen zou je (althans ik) toch geen relatie willen.
hoe dan ook. door dit topic tot 6 keer toe te herkauwen draai je alleen in cirkeltjes rond. je maakt van een klein "probleem" een groot probleem.
klopt, ik wou dat ik het zo kon zien, maar dat lukt me gewoon niet. straks ben ik gewoon veel te laat en ik vind mezelf nu eigenlijk al zo laat, als ik alle anderen om me heen ziequote:op donderdag 8 september 2005 15:53 schreef yez het volgende:
[..]
heerlijke reactie!
ik sluit me hier bij aan.
[knip]
![]()
ik zeg niet dat je ze niet goed zal aanpakken... maar waarom moeten dat vriendinnen van mij zijn. die zijn toch ook onbekend voor jou, en je weet wel ongeveer wat ze van je vinden.quote:op woensdag 7 september 2005 22:27 schreef meteora het volgende:
[..]
iemand zei dat topmaat een of 2 vriendinnen van hem voor moest stellen aan mij. hij zei hierop dat die mij toch niks vinden omdat die mij al van zien kennen. ik denk dat topmaat denkt dat ik die nieuwe contacten ook weer niet goed aanpak en misschien wil hij dat daarom niet doen. het is maar een gok. we zullen het weten als hij erop reageert![]()
juist, en ik ben er zelf nog steeds van overtuigd dat wachten niet de manier is, maar actief op zoek gaan! ik vraag me nog steeds af hoe ik in deze situatie verzeild ben geraaktquote:op donderdag 8 september 2005 17:23 schreef beach het volgende:
maar ik denk dat vooral 'het wachten' het lastigst is, je wilt wel graag, maar je moet maar net geluk hebben dat je iemand tegenkomt en dat wachten is niet zo leuk![]()
ik denk dat er een stuk meer mensen zijn die een relatie willen voor zichzelf dan dat ze een relatie willen voor het sociale plaatje...quote:op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef kwarktaart het volgende:
waarom maakt iedereen toch zo'n punt van het relatie-, sexloze leven? je moet niet andermans dromen najagen. je bent niet gek als je alleen bent. de hele wereld is gewoon gek. echt waar. en wel omdat ze je "raar" noemen waar er maar een onomstotelijk feit is. en dat is dat je een ongebruikelijk sociaal leven hebt. dat is niet raar. niet alles wat afwijkt van gangbaar is raar. mensen hebben er gewoon een handje van om anderen te beoordelen. en wel bij voorkeur negatief omdat ze daarmee het gevoel van eigenwaarde kunnen opkrikken.
net of je in een positie bent om heel hard te filteren. als je denkt van wel, dan zou ik zeggen: loop met een paars-gele broek en een rose harlekijn-hoed een cafe binnen... dan weet je zeker dat je alle 'oppervlakkige' types eruit filtert...quote:om te denken dat drank helpt getuigt van een zwakke persoonlijkheid want dan kun je je kennelijk niet ontspannen zonder medicatie. bestel gewoon een melk in de bar en direct zijn de kandidaten die zo'n beperkte geest hebben dat ze je direct afserveren bij het aanschouwen van deze versnapering weggefilterd. met hen zou je (althans ik) toch geen relatie willen.
ik weet zelf ook wel dat als ik alles zelf doe meer zelfvertrouwen krijg dan op die andere manier. maar ik ken mezelf en jij mij ook goed genoeg dus. ik kan nu nog wel met zo'n positieve instelling rondlopen, maar als het zover is, vrijdagavond, dan durf ik weer niet op een leuke meid af te stappen. en dan ga ik alleen nog maar meer gefrustreerd naar huis dan dat ik al was.quote:op donderdag 8 september 2005 17:18 schreef topmaat het volgende:
[..]
ik zeg niet dat je ze niet goed zal aanpakken... maar waarom moeten dat vriendinnen van mij zijn. die zijn toch ook onbekend voor jou, en je weet wel ongeveer wat ze van je vinden.
ik snap wel dat het iets makkelijker is als ik ze al voorstel... dan is het moeilijke begin al gemaakt, maar ja ik denk niet dat ze erop zitten te wachten om eerlijk te zijn.
je kan beter zelf proberen een gesprek met iemand aan te knopen, en als dat dan lukt ben je helemaal tevreden omdat je het dan helemaal zelf gedaan heb.
als jij tegen me zegt op een vrijdagavond of ik aan iemand (die ik zelf ook nie ken) wil vragen of ik jou aan haar voor wil stellen vind ik wel goed, maar niet aan mensen waarvan je van tevoren toch al weet dat het niks op schiet.
of denk jij daar anders over?
te laat? hoezo? mag/kan het na een bepaalde leeftijd niet meer dan?quote:op donderdag 8 september 2005 17:09 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
klopt, ik wou dat ik het zo kon zien, maar dat lukt me gewoon niet. straks ben ik gewoon veel te laat en ik vind mezelf nu eigenlijk al zo laat, als ik alle anderen om me heen zieik ben 23, maar nog steeds single terwijl mensen om me heen overal vriendinnen vandaan blijven toveren
het voelt alsof je dat zelf dan ook mist en het voelt alsof je zoiets zelf niet zou kunnen
![]()
mooi dat je zo positief bent in ieder geval, mij is het nog niet gelukt deze instelling aan te houdendat wil overigens niet zeggen dat ik nu niet gelukkig ben, maar toch ontbreekt er iets
![]()
"quote:op donderdag 8 september 2005 17:27 schreef zero2nine het volgende:
@ yez
wat een instelling! hulde. zo probeer ik ook te denken, maar net als breakofthedance je merkt wel dat dat moeilijker gaat als je soms geconfronteerd wordt met mensen bij wie op dat gebied wel alles lukt. het verschilt van moment tot moment, en vooral verschilt per situatie. afleiding helpt natuurlijk enorm, zorgen dat je weinig piekermomenten hebt, hoewel dat ook weleens voelt als 'weglopen' voor de problemen.
tja, een positieve instelling vind ik niet zoveel waard; er zijn genoeg mensen die een positieve instelling 'faken'... dat is natuurlijk wel prettig voor hun omgeving, maar ze komen er zelf geen meter verder mee.quote:op donderdag 8 september 2005 21:53 schreef meteora het volgende:
ja die positieve instelling zit even in een dip maar die komt wel terug dus niet weer gelijk gaan zeiken dat ik negatief ben.![]()
juist. zoiets moet vanuit jezelf komen. anders merk je dat toch wel aan mensen. liever oprecht negatief dan gefaked positief.quote:op donderdag 8 september 2005 22:45 schreef henryhill het volgende:
[..]
tja, een positieve instelling vind ik niet zoveel waard; er zijn genoeg mensen die een positieve instelling 'faken'... dat is natuurlijk wel prettig voor hun omgeving, maar ze komen er zelf geen meter verder mee.
wat dat betreft vind ik een constructieve instelling veel lovenswaardiger.![]()
quote:[...]
laat je je niet teveel beïnvloeden door wat anderen zeggen/vinden?
ik was op dezelfde tijd terug maar had nog geen zin om te posten, dus bij dezequote:@breaktothedance:
en? ik ben net terug uit de stad. niet 'gescoord'maar wel leuk gebabbeld....dat komt wel goed
de houding van 'he komt allemaal wel' is goed. het is namelij keen houding. je moet het wel willen, maar je moet niet laten merken dat je op zoek bent.quote:op donderdag 8 september 2005 21:53 schreef meteora het volgende:
[..]
iemand had het over een houding van het komt allemaal wel. ik heb me vroeger ook zo gedragen van het komt wel en ik doe er geen moeite voor enzo.. maar ja die houding heeft me dus niet verder gebracht, en ik ga die houding dus niet opnieuw proberen na te streven. ik probeer er nu dingen aan te doen (het lijkt misschien niet omdat ik niks probeer en zo verlegen ben enzo).
ik heb ook wel is het idee zo van: waarom hebben anderen de ene na de andere vriendin en ik durf niks te proberen om te verbeteren.![]()
af en toe word ik gewoon pissig op mezelf, omdat ik zo verlegen ben en zo weinig zelfvertrouwen heb, maar iets eraan verbeteren.![]()
ja die positieve instelling zit even in een dip maar die komt wel terug dus niet weer gelijk gaan zeiken dat ik negatief ben.![]()
ik ben het helemaal met je eens. het is niet zo dat ik continu denk "oh jeetje ik ben vrijgezel, wat een ramp". het zijn moment opnamen en net wat zero2nine zegt ook aan de personen waarmee je geconfronteerd wordt. ik heb het vooral met feestjes van familie enzo.quote:op donderdag 8 september 2005 17:27 schreef zero2nine het volgende:
@ yez
wat een instelling! hulde. zo probeer ik ook te denken, maar net als breakofthedance je merkt wel dat dat moeilijker gaat als je soms geconfronteerd wordt met mensen bij wie op dat gebied wel alles lukt. het verschilt van moment tot moment, en vooral verschilt per situatie. afleiding helpt natuurlijk enorm, zorgen dat je weinig piekermomenten hebt, hoewel dat ook weleens voelt als 'weglopen' voor de problemen.
het zal een beetje onzin zijn dat je voor het sociale plaatje een relatie aangaat. je moet het echt voor jezelf doen. ok andere kunnen soms met onbegrip reageren, maar dat is ook alleen maar omdat je anders bent dan andere.quote:op donderdag 8 september 2005 17:29 schreef henryhill het volgende:
[..]
ik denk dat er een stuk meer mensen zijn die een relatie willen voor zichzelf dan dat ze een relatie willen voor het sociale plaatje...
en waar gaat dat allemaal plaatsvinden? ik wil het wel zienquote:op vrijdag 9 september 2005 09:45 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
ik was op dezelfde tijd terug maar had nog geen zin om te posten, dus bij dezegoed nieuws
en slecht nieuws
, het slechte nieuws is dat het niks geworden is en dat ik helaas weer niet echt contact heb gezocht (terwijl ik nochtans wel twee kansen gehad heb), het goede nieuws is dat ik me uiterst vermaakt heb, alleen maar positief ben geweest (in tegenstelling tot alle vorige uitgaansavonden) en tenslotte dat mijn uitstraling nu stukken beter is. volgende week wil ik gewoon eens daadwerkelijk tot actie overgaan
daar geef ik ze vanuit eigen ervaringen gezien gelijk in. zoiets leer je door schade en schande. voor mijn 17e (al is dat geen abnormale leeftijd) had ik qua vrouwen nog niets gepresteerd (basisschool niet meegerekend dan). ik vond dat een tijdlang erg klote en zag een relatie als een ver-van-mn-bed-show.quote:op vrijdag 9 september 2005 10:27 schreef mystikvm het volgende:
populaidere vrienden van mij zeggen altijd dat het goed is om eens op je bek te gaan en een blauwtje te lopen. ze vergeten echter dat het bij de mensen die niks durven het schort aan zelfvertrouwen. ze zijn heel onzeker en daarom ondernemen ze juist niks.
wat een geweldige reframe van gedachten. ik wou dat ik zo kon denken. ik sluit me aan bij de anderen, het is gewoon ontzettend moeilijk altijd maar positief te blijven. ik weet heel goed waar mijn knelpunten zitten maar ik zie er geen echte oplossing voor. mijn situatie is zeer vergelijkbaar met die van plato en ik denk zeker dat de fout toch echt bij ons ligt. we zijn gewoon veel te passief! en we hebben jarenlang in de vette leugen geloofd dat het allemaal wel goed komt. heel, heel soms komt het ook goed, kijk maar naar pheno maar die gast heeft gewoon waanzinnig veel geluk gehad.quote:op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef kwarktaart het volgende:
om te denken dat drank helpt getuigt van een zwakke persoonlijkheid want dan kun je je kennelijk niet ontspannen zonder medicatie. bestel gewoon een melk in de bar en direct zijn de kandidaten die zo'n beperkte geest hebben dat ze je direct afserveren bij het aanschouwen van deze versnapering weggefilterd. met hen zou je (althans ik) toch geen relatie willen.
hoe dan ook. door dit topic tot 6 keer toe te herkauwen draai je alleen in cirkeltjes rond. je maakt van een klein "probleem" een groot probleem.
jij wilde toch alleen jonge meisjes?, of ben ik nu in de war met iemand andersquote:op vrijdag 9 september 2005 13:28 schreef m_schtoppel het volgende:
[..]
ik weet het niet, ik denk steeds vaker dat het gewoon echt niet meer gebeurd.
bhfh?quote:op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef m_schtoppel het volgende:
je bent zeker in de war met iemand anders. ik zoek gewoon iemand van mijn eigen leeftijd of liefst jonger, minimum een jaar of 27.
nee er loopt hier inderdaad ook iemand die alleen maar een vriendin van 18-23 wil terwijl hij zelf 35 is en dan snap je iets niet helemaal geloof ik.
kom maar langs, dan laat ik zien hoe je met meiden om moet gaanquote:op vrijdag 9 september 2005 12:11 schreef dafan het volgende:
[..]
en waar gaat dat allemaal plaatsvinden? ik wil het wel zien![]()
too-niceguy?quote:op vrijdag 9 september 2005 14:14 schreef prinsrob het volgende:
[..]
nee, volgens mij mrniceguy dan toch? de precieze naam is mij ontschoten :-).
ik geloof dat ik twee jaar ouder dan jij ben.quote:op vrijdag 9 september 2005 14:17 schreef breaktothedance het volgende:
[..]tenslotte nog even over dat 'te laat zijn': ik vermoed dat ik nog ongeveer twee jaar de tijd heb, daarna wordt het echt hopeloos (zeker omdat de meeste mensen op hun 18e al tig vriendinnen versleten hebben) dus ik gun mezelf nog 2 jaartjes, daarna gaat het zeker niet meer lukken
![]()
ik weet al wie je bedoelt.quote:
niet kwaad bedoeld natuurlijkquote:op vrijdag 9 september 2005 14:19 schreef plato1980 het volgende:
ik geloof dat ik twee jaar ouder dan jij ben.![]()
nee, snap ik.quote:op vrijdag 9 september 2005 14:21 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
niet kwaad bedoeld natuurlijk![]()
![]()
daarom noemde ik dat, ik vergiste me even en dacht dat jij dat wasquote:op vrijdag 9 september 2005 14:26 schreef m_schtoppel het volgende:
ik noem geen namen, vind ik niet netjes. en het is ook niet negatief bedoeld maar zijn doelgroep is gewoon extreem onrealistisch.
dat klopt, maar dat is niet eens het probleem. mijn probleem is niet dat er geen leuke single meisjes in mijn omgeving zijn en ook niet dat ik grote gebreken heb waardoor ze niet in mij geïnteresseerd zouden kunnen raken. maar op de één of andere manier slaag ik er nooit in verder te komen dan oppervlakkig vriendschappelijk contact. dat lijkt makkelijk te veranderen, maar dat is het absoluut niet.quote:op vrijdag 9 september 2005 14:40 schreef prinsrob het volgende:
verder is het zo dat het op onze leeftijd makkelijker is om een leuke vriendin te vinden dan op jouw leeftijd, vanwege twee redenen:
-van onze leeftijd zijn er meer leuke meisjes
-deze meisjes zijn vaker single(toch?)
dat laatste is wel herkenbaar, plato. oppervlakkig contact en soms eens een date, maar dat is al weer een tijdje geleden en meestal blijft het bij één date.quote:op vrijdag 9 september 2005 14:51 schreef plato1980 het volgende:
[..]
dat klopt, maar dat is niet eens het probleem. mijn probleem is niet dat er geen leuke single meisjes in mijn omgeving zijn en ook niet dat ik grote gebreken heb waardoor ze niet in mij geïnteresseerd zouden kunnen raken. maar op de één of andere manier slaag ik er nooit in verder te komen dan oppervlakkig vriendschappelijk contact. dat lijkt makkelijk te veranderen, maar dat is het absoluut niet.
dat is niet wat ik bedoel. met oppervlakkig contact doelde ik aan te geven dat het niet meer dan vriendschappelijk is en dat ik om de één of andere reden ook geen moeite doe om er "meer uit te halen". achteraf egzien kan ik me dan wel met een honkbalknuppel voor m'n hoofd slaan, maar de volgende keer doe ik dat weer.quote:op vrijdag 9 september 2005 15:07 schreef sabrina1981 het volgende:
[..]
dat laatste is wel herkenbaar, plato. oppervlakkig contact en soms eens een date, maar dat is al weer een tijdje geleden en meestal blijft het bij één date.
als je iemand potentieel relatiemateriaal vindt misschien vanuit die vriendschappelijke 'relatie' vragen of ze zin heeft eens iets te gaan drinken. ofzo.quote:op vrijdag 9 september 2005 14:51 schreef plato1980 het volgende:
[..]
maar op de één of andere manier slaag ik er nooit in verder te komen dan oppervlakkig vriendschappelijk contact. dat lijkt makkelijk te veranderen, maar dat is het absoluut niet.
dat is dus wat ik bedoel te zeggen.quote:op vrijdag 9 september 2005 15:25 schreef m_schtoppel het volgende:
plato, ik heb je al meer dan eens uitgelegd dat dat komt omdat wij de move niet maken. wij doen geen toenaderingspogingen, waarschijnlijk omdat we dat niet durven en/of omdat we niet goed weten hoe dat moet.
nee en er is weer een heel peloton nieuwe vrouwen ingestroomd, maar toch zal dat de zaak niet veranderen.quote:op vrijdag 9 september 2005 15:27 schreef prinsrob het volgende:
[..]
als je iemand potentieel relatiemateriaal vindt misschien vanuit die vriendschappelijke 'relatie' vragen of ze zin heeft eens iets te gaan drinken. ofzo.. waar jij woont is inderdaad niet echt een vrouwentekort ofzo
.
exact, dat is de essentie van het probleem.quote:op vrijdag 9 september 2005 15:36 schreef m_schtoppel het volgende:
precies en dat komt dus omdat je niets onderneemt, je move niet maakt.
opgelost, slotje.quote:op vrijdag 9 september 2005 15:38 schreef plato1980 het volgende:
[..]
exact, dat is de essentie van het probleem.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |