je denkt minder na over gevolgen ofzo, of weet ik veel, maar je durft in ieder geval meerquote:op maandag 5 september 2005 12:53 schreef meteora het volgende:
@roolio: sinds krijg je van bier meer zelfvertrouwen?? je hersens gaan er alleen langzamer van werken, maar meer zelfvertrouwen. ik denk wel van niet.
]quote:op maandag 5 september 2005 13:24 schreef topmaat het volgende:
je moet het eens proberen he,met dat drinken. dan ervaar je het zelf tenminste eens en kan je er een goed oordeel over geven ipv alleen maar te zeggen van wat je denkt wat er gaat gebeuren.
je zegt: als ik er 1 of 2 drink word ik altijd gelijk moe enzo.quote:op maandag 5 september 2005 13:40 schreef meteora het volgende:
[..]
]
ik kan het inderdaad wel is proberen, maar als ik er 1 of 2 drink dan word ik altijd gelijk moe enzo, dusja..maar het is misschien wel het proberen waard.
ik heb het misschien wel al is geprobeerd, maar dat was niet in een discotheek ofzo, maar gewoon thuis. en dat is toch anders volgens mij..quote:op maandag 5 september 2005 13:42 schreef topmaat het volgende:
[..]
je zegt: als ik er 1 of 2 drink word ik altijd gelijk moe enzo.
en daarna zeg je: maar het is misschien wel het proberen waard![]()
heb je het dan wel al geprobeerd of niet... want je zegt weer 2 tegenovergestelde dingen![]()
dat is omdat je thuis stil zit. dan wordt je er veel sneller gaar van. in een discotheek ben je wat actiever.. of ja, de meeste mensen. en dan voelt wordt je er dus niet zo gaar van.quote:op maandag 5 september 2005 13:50 schreef meteora het volgende:
[..]
ik heb het misschien wel al is geprobeerd, maar dat was niet in een discotheek ofzo, maar gewoon thuis. en dat is toch anders volgens mij..ik snap gewoon niet dat jullie zeggen dat bier gewoon zoveel helpt
![]()
ik was volgens mij dan wel al een beetje gaar ja. en ja actiever is bij mij ook maar afwachten.quote:op maandag 5 september 2005 13:53 schreef topmaat het volgende:
[..]
dat is omdat je thuis stil zit. dan wordt je er veel sneller gaar van. in een discotheek ben je wat actiever.. of ja, de meeste mensen. en dan voelt wordt je er dus niet zo gaar van.
of je was misschien al gaar, dat kan ook. maar probeer het dan gewoon eens bij het uitgaan, dan snap je het gelijk!!!!
nu wordt het een stormlooptopicquote:op maandag 5 september 2005 14:50 schreef neuralnet het volgende:
wie niet waagt, blijft maagd. fok! ontmaagdingsmeeting?
sorry plato. maar het feit dat jij de moed al lang op gegeven hebt betekent niet dat je jongens met nog wel goede moed zoals hij ook maar wanhopig moet maken. die jongen heeft immers nog tijd zat en zn zelfvertrouwen daar zit het ook nog wel goed mee heb ik het idee. hij heeft naar zijn zeggen ook al wel een (sexloze) relatie gehad. dus ik denk wel dat het goed komt met hem. dus zadel hem niet met overbodig doemdenken op en ontmoedig hem niet.quote:op zondag 4 september 2005 20:54 schreef plato1980 het volgende:
[..]
dat heeft denk ik meestal niets met lelijk zijn te maken en het zullen er meer zijn dan jij denkt.
plato is zelf 25?? die gast heeft ook nog tijd genoeg imo. maar omdat je momenteel "raar" bent als je voor je 20e nog niet geneukt hebt maakt hij er denk ik een drama van.quote:op maandag 5 september 2005 15:18 schreef hexagon het volgende:
[..]
sorry plato. maar het feit dat jij de moed al lang op gegeven hebt betekent niet dat je jongens met nog wel goede moed zoals hij ook maar wanhopig moet maken. die jongen heeft immers nog tijd zat en zn zelfvertrouwen daar zit het ook nog wel goed mee heb ik het idee. hij heeft naar zijn zeggen ook al wel een (sexloze) relatie gehad. dus ik denk wel dat het goed komt met hem. dus zadel hem niet met overbodig doemdenken op en ontmoedig hem niet.
klopt, maar ik heb zelf ook het gevoel dat ik er erg laat bij ben (23). zoveel tijd is er niet meer, zeker als je ziet hoeveel stelletjes en zelfs samenwonenden er al zijn in mijn directe omgeving.quote:op maandag 5 september 2005 17:02 schreef mrdoegewoon het volgende:
[..]
plato is zelf 25?? die gast heeft ook nog tijd genoeg imo. maar omdat je momenteel "raar" bent als je voor je 20e nog niet geneukt hebt maakt hij er denk ik een drama van.
o ja? ik zie nog niet zoveel. met voornamelijk mannen zeker.quote:nu wordt het een stormlooptopic
lijkt mij ook. ik ga er nu alleen wel anders mee om. eerst ging ik vaak uit om lekker te zuipen (ook niet te lomp, maar gewoon flink sociaal drinken). ik merk nu dat dat niet de juiste aanpak is om iemand leuks te vinden. ik probeer zelf redelijk nuchter te blijven. ik wil in ieder geval gewoon kunnen nadenken bij wat ik doe en zeg. meestal drink ik niet meer dan 5 bier op een avond nu. dat is echt een stuk fijner.quote:op maandag 5 september 2005 19:24 schreef gf het volgende:
wat is er niet 'normaal' aan iemand ontmoeten tijdens het uitgaan? daar leer je elkaar toch niet echt goed kennen. dat komt later wel dan. toen ik m'n vriendin leerde kennen was ik ook onder invloed van bepaalde dingen. maar toen bleek dat het wat ging worden ga ik haar echt niet bezopen ophalen thuis. en pas dan leer je elkaar echt wat beter kennen langzaam. op zich vrij normale gang van zaken vind ik.
en dat terwijl plato een lekker ding isquote:op maandag 5 september 2005 17:02 schreef mrdoegewoon het volgende:
[..]
plato is zelf 25?? die gast heeft ook nog tijd genoeg imo. maar omdat je momenteel "raar" bent als je voor je 20e nog niet geneukt hebt maakt hij er denk ik een drama van.
ik vond het al zo raar dat je de hele tijd in mijn richting zat te staren.quote:op maandag 5 september 2005 19:31 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
en dat terwijl plato een lekker ding is![]()
dat sluit ik niet uit, maar ik ga er ook niet van uit dat het wel lukt. ik zou in ieder geval niet de eerste zijn.quote:op maandag 5 september 2005 20:01 schreef mrdoegewoon het volgende:
je moet toch ooit iemand tegenkomen
laten we het hopenquote:op maandag 5 september 2005 20:01 schreef mrdoegewoon het volgende:
je moet toch ooit iemand tegenkomen
quote:op maandag 5 september 2005 22:41 schreef meteora het volgende:
ik denk dat het bij mij gewoon komt, omdat ik geen nieuwe meiden leer kennen en als ik er wel leer kennen niet verder dan praten durf te gaan ofzo.
je hoeft ook niet gelijk verder te gaan dan praten, je moet eerst eens zorgen dat je een goed gesprek met een leuk meisje kan hebben. dan moet je pas verder gaan kijken.
het vreemde is dat ik met vrouwelijke collega's wel weer goed kan praten. maar relaties tussen collega's vind ik dan weer niet echt kunnen.
ik zou zeggen: ga ergens werken waar leuke meisjes werken... het is maar een voorbeeldje.
ik denk dat dit komt, omdat ik niet op gewoon meiden kan leren kennen. in iedere meid die ik leer kennen kijk ik wel of dit een potentiële toekomstige vriendin kan zijn.
dit is bij veel vrijgezelle mensen denk ik wel zo. als je een (leuk) meisje leert kennen en je kan er wat goede gesprekken mee voeren (wat voor jou dan een probleem is) denk je meestal (ik dan toch) wel verder van dat het misschien wel wat zou kunnen worden. of om te beginnen ga je dan wat afspraakjes proberen regelen of zo he...
ik loop ook best vaak met de gedachte rond dat ik iets mis ofzo, of dat ik iets fout doe ofzo
de gedachte? dat weet je toch wel al... je hebt het allemaal al een aantal keren vermeld in dit topic. en nou probeer je dat te veranderen.
ik heb het idee dat ik zelf nogal onzeker ben, bijna geen lef hebben, niks durven enzo.
hetzelfde commentaar als hiervoor...
ik zie mezelf weeral staan met een meisje waar ik de kans bij heb om haar te zoenen, maar ik het niet doe, omdat ik het gewoon niet durf, en dat ik dan achteraf weer gigantisch pissig op mezelf ben dat ik het weer niet heb gedaan. ik zou bijna dat soort situaties gaan ontwijken, oftewel de veilige bekende weg, die me geen micrometer verder brengt dan ik al ben. ik loop met het idee rond dat als dit (die meid zoenen dus) fout doe wat er dan verder allemaal gebeurd. hele doemscenario's komen er in mijn gedachten op waarbij de uitkomst veel overeenkomt: mijn ego is tot de grond toe platgebrand, geen zelfvertrouwen meer en dat meisje (en misschien haar vriendinnen ook nog) die mij staan uit te lachen.![]()
dat ontwijken en die doemscenario's gaan bedenken moet je dus niet doen he, maar dat snap je zelf ook wel. zeker als je gaat ontwijken.. ja hoe wil je dan ooit met een meisje in aanraking/contact komen?
nee, dat doe ik dus nietquote:op dinsdag 6 september 2005 01:13 schreef stfz het volgende:
ik vind het goed van meteora dat hij er wat aan wilt doen en zich blijkbaar ook inzet. topmaat, kan jij hem niet introduceren aan een paar van je vriendinnen?
deze topic reeds loopt inmiddels als langer als een jaar ( ook oude maagden enzo). ik vraag me af of er al resultaat is geboekt. zijn er oude maagden inmiddels aan de vrouw?
eerste:quote:op maandag 5 september 2005 12:53 schreef meteora het volgende:
@dafan: ik zal het dan in zo'n situatie waarschijnlijk niet echt breed hebben nee. ik weet niet eens of ik het wel durf.![]()
(faalangst ofzo zeker denk ik).. (iemand tips voor dat soort situaties??
)
@roolio: sinds krijg je van bier meer zelfvertrouwen?? je hersens gaan er alleen langzamer van werken, maar meer zelfvertrouwen. ik denk wel van niet.
maar als het wel zo zou zijn dan zou het inderdaad wel handig zijn ja.![]()
heel herkenbaar, geld ook allemaal voor mijquote:op maandag 5 september 2005 22:41 schreef meteora het volgende:
verhaal...................
je hebt wel gelijk dat mensen je "raar" vinden als je voor je na je 20e nog maagd ben.quote:op maandag 5 september 2005 17:02 schreef mrdoegewoon het volgende:
maar omdat je momenteel "raar" bent als je voor je 20e nog niet geneukt hebt maakt hij er denk ik een drama van.
nou de tijd is er wel, alleen je blijft wel een beetje over. vooral als er veel stelletjes zijn in je omgeving. ik ben namelijk het enige nichtje in mijn familie die geen relatie heeft. de rest (behalve de nichtjes en neefjes onder de 10) heeft een relatie, is getrouwd, woont samen, gaat trouwen of gaan samenwonen en zijn er kinderen op komst.quote:op maandag 5 september 2005 17:54 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
klopt, maar ik heb zelf ook het gevoel dat ik er erg laat bij ben (23). zoveel tijd is er niet meer, zeker als je ziet hoeveel stelletjes en zelfs samenwonenden er al zijn in mijn directe omgeving.
het is zeker niet goed voor je eigenwaarde. ik heb ook het idee dat ik wat fout doe wanneer ik aan het daten ben. alleen dat weet je dus niet zeker, omdat je dat niet te krijgt te horen. je krijgt de cliches te horen.quote:daarnaast is het gewoon niet goed voor je eigenwaarde, je krijgt echt het idee dat je iets fout doet, terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn![]()
![]()
tuurlijk met mannen, die lezen ontmaagdingquote:op maandag 5 september 2005 18:55 schreef neuralnet het volgende:
[..]
o ja? ik zie nog niet zoveel. met voornamelijk mannen zeker.
ik heb ongeveer hetzelfde als wat je hier beschrijft, alleen ben ik 23 en begin ik me inmiddels toch redelijk zorgen te maken. de druk is gewoon een stuk groter om eens iemand leuks te onmoeten (en waarom lukt dat nu niet...). ik heb de laatste jaren wel gewerkt aan mijn zelfvertrouwen en ook aan de hoop dat het nog wel eens zou lukken, maar dat is kennelijk niet voldoende. in de omgang met meiden ben ik stukken minder verlegen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd even soepel verloopt.quote:op maandag 5 september 2005 22:41 schreef meteora het volgende:
ik denk dat het bij mij gewoon komt, omdat ik geen nieuwe meiden leer kennen en als ik er wel leer kennen niet verder dan praten durf te gaan ofzo. ik denk ook veel te veel negatief. als ik een leuke meid leer kennen ga ik er al default van uit dat ze me toch maar een josti vind. vaak is dat dan ook zo, maarja.
[...]
dit klinkt allemaal nogal wanhopig, terwijl ik dus nog geen 20 ben. volgens mensen hier moet ik me nergens druk om maken, maar ik heb tot nu toe ervaren dat als ik niet verander er niks meer van komt. ik vind zelf wel al dat ik mag op gaan schieten, omdat ik anders "naast de pot pis" om het maar even zo te zeggen.
dat is ook zoiets ja. dan heb je het gevoel zo van: ik ben toch aardig enz. enz. waarom lukt het dan niet? en anderen die lelijker, dommer, slechter in omgang met meisjes en al die dingen zijn, waarom lukt het hun wel?quote:op dinsdag 6 september 2005 11:14 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
en dan nog iets... misschien klinkt het stom, maar van mezelf heb ik gewoon het idee dat ik het wel 'verdien'. misschien een verkeerde instelling, maar ik weet van mezelf dat ik best een aardige, trouwe, vriendelijke gast ben (tenminste zo zie ik mezelf, en mijn omgeving ook wel)
met hoeveel vrouwen?quote:op maandag 5 september 2005 14:50 schreef neuralnet het volgende:
wie niet waagt, blijft maagd. fok! ontmaagdingsmeeting?
soort van nice guys finish last gevoel dusquote:op dinsdag 6 september 2005 11:14 schreef breaktothedance het volgende:
-knip-
je hebt zo gelijk hierin, maar ja het is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:40 schreef topmaat het volgende:
[..]
dat is ook zoiets ja. dan heb je het gevoel zo van: ik ben toch aardig enz. enz. waarom lukt het dan niet? en anderen die lelijker, dommer, slechter in omgang met meisjes en al die dingen zijn, waarom lukt het hun wel?
maar aan die gedachten heb je ook niks... want al je vrienden zeggen natuurlijk ook, je bent zoon leuke jongen en dit en dat, en ik snap niet hoe het komt dat je geen vriendin hebt/kan krijgen.
maar dat zeggen ze gewoon omdat ze ook niet weten wat ze anders moeten zeggen, en ze moeten je toch positief proberen laten denken.
dus ja, daar heb je ook vrijwel niks aan.
ik gun het mijn nichtjes, neefjes en kennissen natuurlijk het van harte, alleen het is jammer dat ik als enige overblijf.quote:en het is helemaal klote als je beste vriend of zo vaak vriendinnen heeft. of iig goeie relaties heeft en als er een relatie uitgaat binnen een paar maanden weer een nieuwe vriendin heeft.
dan ga je daar zelfs ook al tegenaan kijken zo van waarom lukt bij hem alles en bij mij niks.
het is dan niet dat je het hem niet gunt.. natuurlijk wel, maar toch zo van... waarom hij wel terwijl we allebei "gewoon normaal" zijn.
dit heb ik ook wel af en toe, maar als ik verder ga denken dan weet ik gewoon dat het aan mezelf ligt. ik stap niet op meiden af enzo, wat ik allemaal heb gezegd in vorige post. de vrouwen komen echt niet aanwaaien. maar ja ik zal zaterdag weer wel posten hoe het vrijdag ging.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:40 schreef topmaat het volgende:
[..]
dat is ook zoiets ja. dan heb je het gevoel zo van: ik ben toch aardig enz. enz. waarom lukt het dan niet? en anderen die lelijker, dommer, slechter in omgang met meisjes en al die dingen zijn, waarom lukt het hun wel?
maar aan die gedachten heb je ook niks... want al je vrienden zeggen natuurlijk ook, je bent zoon leuke jongen en dit en dat, en ik snap niet hoe het komt dat je geen vriendin hebt/kan krijgen.
maar dat zeggen ze gewoon omdat ze ook niet weten wat ze anders moeten zeggen, en ze moeten je toch positief proberen laten denken.
dus ja, daar heb je ook vrijwel niks aan.
je moet het toch zelf op zien te lossen door zoals je zegt maar uit proberen te gaan en een beetje geluk hebben dat je een leuk meisje tegenkomt. of ja, dat is toch een van de opties
en het is helemaal klote als je beste vriend of zo vaak vriendinnen heeft. of iig goeie relaties heeft en als er een relatie uitgaat binnen een paar maanden weer een nieuwe vriendin heeft.
dan ga je daar zelfs ook al tegenaan kijken zo van waarom lukt bij hem alles en bij mij niks.
het is dan niet dat je het hem niet gunt.. natuurlijk wel, maar toch zo van... waarom hij wel terwijl we allebei "gewoon normaal" zijn.
die blauwtjes lopen zijn in dit geval misschien wel wat pijnlijker. dit komt denk ik omdat ikzelf weer gewoon bevestigd krijg dat ik maar een loser ben. en dat vergeet je denk ik ook niet na 2 dagen, maarja.quote:op dinsdag 6 september 2005 01:48 schreef dafan het volgende:
[..]
eerste:
ik mag niet klagen over vrouwen en ik kan echt prima een gesprek voeren enzo, maar dan ook daadwerkelijk op het zoenen overgaan...het blijft lastig ook al heb je het vaak, vaak gedaan.![]()
maar zoals al eerder gezegd, blauwtjes horen erbij (al is het misschien wat pijnlijker in dit geval, maar das 2 dagen erna ook alweer vergeten).
tweede:
ja je krijgt meer 'zelfvertrouwen' van wat alcohol. verderop wordt idd genoemd, je gaat je minder over de consequenties zorgen maken, wat er dus automatisch voor zorgt dat je meer durft, en dus (in jouw situatie) wel ineens een vrouw durft aan te spreken en een gesprek kan houden. vraag over haar, daar kunnen ze uren over doorgaan![]()
en nu wil ik ondertussen wel s een vooruitgang van je horen, ook al post ik pas sinds 4/5 dagen in dit topic. vrijdag duurt nog veel te lang!![]()
precies, dat is ook iets wat ik dat boek van pilinski las, dat het in de eerste instantie blijkbaar gaat om je uitstraling (krachtig, zelfstandig, zelfbeheerst) en minder om je uiterlijk. toch heb ik het idee dat ik dat vaak genoeg uitstraal dan wel uit probeer te stralen. ik probeer in ieder geval allerminst op de achtergrond te blijven, en dat gaat langzaam maar zeker beter. toch lijkt het voor sommige mensen alsof een vriendin 'scoren' hetzelfde is als een biertje bestellen of een pakje sigaretten kopen in de locale buurtsuper. dan vraag je je toch echt af wat je zelf fout doet.quote:op dinsdag 6 september 2005 12:38 schreef gf het volgende:
[..]
soort van nice guys finish last gevoel dusklopt in de praktijk vaak ook wel. zelfde met die vriend van mij. wordt ook door al mijn vriendinnen heel lief en aardig gevonden. maar als je dan vraagt 'vind je hem meer dan aardig?' beginnen ze net niet te lachen zeg maar. en dat ligt heus niet aan zijn uiterlijk. lijkt wel alsof sommige jongens/mannen iets missen wat vrouwen zoeken in een man. weet ik veel, uitstralen van kracht, bescherming. meer onderbewust, het oerinstinct ofzo.
exact! gewoon proberen wat makkelijker je ertoe te zetten dan komt het hopelijk vanzelf op gang. ik probeer dat nu wel te doen. hopen dat ik wat actiever wordt (ik ga daar alles aan proberen te doen, maar wel mezelf proberen te blijven), want van passief op de achtergrond blijven word je ook niet veel wijzer!quote:op dinsdag 6 september 2005 12:40 schreef meteora het volgende:
[..]
dit heb ik ook wel af en toe, maar als ik verder ga denken dan weet ik gewoon dat het aan mezelf ligt. ik stap niet op meiden af enzo, wat ik allemaal heb gezegd in vorige post. de vrouwen komen echt niet aanwaaien. maar ja ik zal zaterdag weer wel posten hoe het vrijdag ging.
dat 'scoren' staat mij ook niet aan hoor. klinkt erg puberaal.quote:op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
precies, dat is ook iets wat ik dat boek van pilinski las, dat het in de eerste instantie blijkbaar gaat om je uitstraling (krachtig, zelfstandig, zelfbeheerst) en minder om je uiterlijk. toch heb ik het idee dat ik dat vaak genoeg uitstraal dan wel uit probeer te stralen. ik probeer in ieder geval allerminst op de achtergrond te blijven, en dat gaat langzaam maar zeker beter. toch lijkt het voor sommige mensen alsof een vriendin 'scoren' hetzelfde is als een biertje bestellen of een pakje sigaretten kopen in de locale buurtsuper. dan vraag je je toch echt af wat je zelf fout doet.
donderdag in ieder geval weer een kans. ik houd jullie op de hoogte!!![]()
![]()
ik ben trouwens blij om te horen dat ik niet de enige ben die het zo ervaart, dat idee had ik namelijk wel langere tijd![]()
absoluut, daar gaat het ook om. uiterlijk is minder belangrijk dan je zou denken, toch denk ik niet dat je kunt zeggen dat het uiterlijk volledig ondergeschikt is aan uitstraling. aan uiterlijk en uitstraling kun je imo beide wat doen en, belangrijker nog, beide kunnen elkaar tot op zekere hoogte compenseren. in het willen of proberen uitstralen van kracht en zelfstandigheid zit hem juist bij sommige mensen de crux; als het zo ver van jezelf afligt, prikken mensen (niet alleen vrouwen) daar binnen een seconde doorheen. dat wil niet zeggen dat 'mensen je maar moeten accepteren zoals je bent': ik vind het een positieve ontwikkeling dat je wat meer op de voorgrond treedt. dat is een eerste stap naar het uitstralen van zelfverzekerdheid. je kunt wel verlegen én heel leuk en geschikt enz zijn, maar als mensen je niet opmerken, heeft dat weinig zin. juist door meer van jezelf te laten horen (en je hoeft niet van de ene op de andere dag te veranderen in een extraverte 'stud', er zijn genoeg vrouwen die wel houden van 'stille wateren...'), krijg je (over het algemeen positieve) feedback van mensen en dit kan jou stimuleren om in het vervolg deze gedragslijn voort te zetten. bovendien draagt positieve feedback bij aan het opbouwen van intrinsieke zelfwaardering en dus het uitstralen van zelfverzekerdheid naar anderen. ik kan me voorstellen dat naarmate de tijd verstrijkt, de frustratie groter wordt en misschien ook de barrière steeds hoger wordt om vrouwen aan te spreken (juist omdat je steeds gefixeerder wordt!); toch ben ik blij dat je in ieder geval niet alle hoop opgeeft (en terecht!). veel succes.quote:op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
precies, dat is ook iets wat ik dat boek van pilinski las, dat het in de eerste instantie blijkbaar gaat om je uitstraling (krachtig, zelfstandig, zelfbeheerst) en minder om je uiterlijk. toch heb ik het idee dat ik dat vaak genoeg uitstraal dan wel uit probeer te stralen. ik probeer in ieder geval allerminst op de achtergrond te blijven, en dat gaat langzaam maar zeker beter.
gedraag je wel een beetje want donderdag ben ik ook in de stadquote:op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef breaktothedance het volgende:
[..]
donderdag in ieder geval weer een kans. ik houd jullie op de hoogte!!![]()
![]()
dit komt dus eigenlijk neer op dat je de negatieve spiraal waar je in zit om zet in een positieve spiraal. het is als het ware een sneeuwbaleffect. ik moet hier zelf ook in zien te geraken.quote:op dinsdag 6 september 2005 16:30 schreef xharlotte het volgende:
[..]
absoluut, daar gaat het ook om. uiterlijk is minder belangrijk dan je zou denken, toch denk ik niet dat je kunt zeggen dat het uiterlijk volledig ondergeschikt is aan uitstraling. aan uiterlijk en uitstraling kun je imo beide wat doen en, belangrijker nog, beide kunnen elkaar tot op zekere hoogte compenseren. in het willen of proberen uitstralen van kracht en zelfstandigheid zit hem juist bij sommige mensen de crux; als het zo ver van jezelf afligt, prikken mensen (niet alleen vrouwen) daar binnen een seconde doorheen. dat wil niet zeggen dat 'mensen je maar moeten accepteren zoals je bent': ik vind het een positieve ontwikkeling dat je wat meer op de voorgrond treedt. dat is een eerste stap naar het uitstralen van zelfverzekerdheid. je kunt wel verlegen én heel leuk en geschikt enz zijn, maar als mensen je niet opmerken, heeft dat weinig zin. juist door meer van jezelf te laten horen (en je hoeft niet van de ene op de andere dag te veranderen in een extraverte 'stud', er zijn genoeg vrouwen die wel houden van 'stille wateren...'), krijg je (over het algemeen positieve) feedback van mensen en dit kan jou stimuleren om in het vervolg deze gedragslijn voort te zetten. bovendien draagt positieve feedback bij aan het opbouwen van intrinsieke zelfwaardering en dus het uitstralen van zelfverzekerdheid naar anderen. ik kan me voorstellen dat naarmate de tijd verstrijkt, de frustratie groter wordt en misschien ook de barrière steeds hoger wordt om vrouwen aan te spreken (juist omdat je steeds gefixeerder wordt!); toch ben ik blij dat je in ieder geval niet alle hoop opgeeft (en terecht!). veel succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |