Ik werk nu ongeveer 3 maanden bij NBO en heb een contract voor 128 uur per maand. Dat is standaard zodat als je niet functioneerd ze je gewoon weinig uren hoeven te geven. In feite komt het erop neer dat ik ongeveer rond de 170 uur per maand werk. Als je het zo bekijkt valt dat wel mee, maar wij hebben dan ook geen pauzes. 8 uur werken = 8 uur werken.quote:Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef The_Mavericks het volgende:
en hoeveel uur werk je?
ik verdien ongeveer met 30% ploegen dienst 3000, exclusief is dat 2100
Objectbeveiligerquote:Op maandag 5 september 2005 12:43 schreef The_Mavericks het volgende:
ok, welke functie doe je eigenlijk
Kunnen we on topic, mensenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=1060&link_id=1973
Dankjewel F_H..quote:
Shit, ik zit er nog net onder met mijn 8 dagen voor de 60 uur.quote:Uw wekelijkse rusttijd is 36 aaneengesloten uren per week . In een periode van 9 dagen krijgt u minimaal 60 aaneengesloten uren rust. Eens in de 5 weken mag dit worden ingekort tot 32 uur.
Roostervrij?quote:Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Poncho het volgende:
Ik zie opeens RV op mijn rooster staan. Zou dat reserve betekenen? Ik werk nu 8 dagen, dan heb ik 1 dag vrij, dan weer 1 dag werken, vervolgens staat er 2 keer RV en daarna moet ik 7 dagen werken.
Zodra ik weet wat RV betekent denk ik dat ik toch eventjes ga bellen en vragen of ik zondag echt geen vrij kan krijgen. Ik vind dit een beetje overdreven worden op sommige punten.
Ik zou anders tellen:quote:Op maandag 5 september 2005 12:50 schreef Poncho het volgende:
[..]
Dankjewel F_H..
[..]
Shit, ik zit er nog net onder met mijn 8 dagen voor de 60 uur.
Maar als ik 36 aaneengesloten uren per week aan rust zou moeten hebben zou dat betekenen dat een mens niet meer dan 5,5 dagen mag werken. Of zit ik nu helemaal verkeerd?
quote:Op maandag 5 september 2005 18:44 schreef frederik het volgende:
Roostervrij moet je trouwens voor de arbeidstijdenwet ook als werktijd mee rekenen
Geheel zeker weten doe ik het niet maar volgens mij is roostervrij te zien als vakantie. (ik bouw dus iets onzekerheid in ten opzichte van mijn eerdere post). Onder vakantie vallen immers alle snipperdagen of dat nu de losse dagen zijn of de dagen die aan elkaar zitten waarin je op de camping zit. En voor het doel van de arbeidstijdenwet maakt het niet uit of je een dag vrij hebt volgens een rooster, of volgens je snipperkaart (een dag uit de werksleur is een dag uit de werksleur). Daarom lijkt me de roostervrije dag een normale vrije dag voor de arbeidstijdenwet.quote:Artikel 5:2
1.
Voor de toepassing van dit hoofdstuk en de daarop berustende bepalingen, worden voor het bepalen van het aantal uren dat arbeid wordt verricht meegeteld de uren waarop de werknemer de bedongen arbeid zou hebben verricht, maar deze door de uitoefening van zijn taak in het kader van het medezeggenschapsorgaan, ziekte, vakantie, de vervulling van door wet of overheid opgelegde verplichting, welke niet in zijn vrije tijd kon geschieden, of als gevolg van zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden, bedoeld in artikel 4:1, eerste lid, van de Wet arbeid en zorg, niet heeft verricht.
quote:Op maandag 5 september 2005 12:11 schreef Poncho het volgende:
[..]
NBO beveiliging.
Op zich een heel leuk bedrijf en ik heb het er zeer zeker naar mijn zin, maar qua planning gewoon minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |