abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2005 @ 11:56:36 #1
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30283896
Goed, mijn eerste WGR vraagje.
Ik zit in de beveiliging terwijl ik nog lekker in mijn eigen tijd studeer. Ik werk vrij vaak onregelmatig maar soit, daar wordt je ook wel voor betaald.
Nu heb ik een vraag. Ik heb zojuist mijn nieuwe rooster gehad waarop ik 8 dagen achter elkaar moet werken. Nu komt het op zich ook vaak voor dat ik 7 dagen achter elkaar moet werken maar dat vind ik al op het randje. 8 dagen zou ik wel willen doen als het echt niet anders kon, ware het niet dat ik al aangegeven had dat ik naar een concert wilde gaan 10 september en graag 11 september vrij wilde zijn. Nu is mijn rooster veranderd en moet ik plots van 6 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags werken.

Nogmaals, normaal zou ik even diep gezucht hebben, mijn sociale leven voor die dagen op een laag pitje gezet hebben en gegaan zijn indien ze met de handen in het haar zouden zitten, maar ik had al aangegeven wat te hebben. Als ik mij nu kan beroepen op het feit dat ik bijv. geen 8 dagen achter elkaar mag werken zou ik dat fijner vinden dan wederom op het laatste moment te moeten zeggen dat ik dan een concert hebben en of ze alsjeblieft iemand anders kunnen zoeken. En ja, de planning is vrij belabberd. Daar ben ik ondertussen al achter. Het komt vrij regelmatig (lees zo om de twee weken) voor dat ik 7 dagen achter elkaar in de nacht zit (10 tot 6) en vervolgens 1 dag vrij heb en daarna bijvoorbeeld 5 dagen in de ochtend sta (6 tot 2). Op het rooster staat dat als vrije dag, maar in principe ben je gewoon 12 dagen achter elkaar bezig.

Dus in het kort: Hoeveel dagen mogen ze je maximaal inplannen?

Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_30283967
geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee ik heb wel es tijden gehad dat ik meer dan 30 dagen achter elkaar werkte (tja meerdere baantjes,maar wel via hetzelfde bedrijf)
"It's better to regret something you did, than something you didn't do" - RHCP
pi_30284017
Even uit m'n hoofd: lijkt me dat je als meerderjarige een onbeperkt aantal dagen (afgezien van de uren) achter elkaar mag werken. Bij mensen van een jaar of 15/16 is dat wel anders uiteraard. Er zijn daarnaast toch ook mensen die 10 dagen achter elkaar werken en daarna een week vrij zijn??

edit:
kijk idd in de cao

[ Bericht 5% gewijzigd door Captain_Redbeard op 05-09-2005 12:36:50 ]
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_30284052
Dit zijn algemeen geldende regels over werktijden:
·als je jonger bent dan 15 jaar mag je niet op zondag werken
·als je 15 jaar bent, mag je alleen op zondag werken als je zaterdag vrij bent
·als je jonger dan 15 jaar bent, mag je nooit meer dan 35 uur per week werken, ook niet in de vakantie
·als je jonger bent dan 18 jaar, mag je geen nachtdiensten draaien
·ben je ouder dan 18 jaar, dan mag je in een normale werkweek niet meer dan 9 uur achter elkaar werken en maximaal 45 uur per week. Als overwerk incidenteel voorkomt en je niet boven 54 uur per week uitkomt, mag je dit niet weigeren
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_30284067
maximaal 365 dagen

nee, ff serieus, dat staat in je CAO. Moet je even opzoeken. En anders even tegen je baas zeggen dat je niet zo goed op kan letten als je zeven dagen per week werkt, en dat er wel eens "dingen" kunnen verdwijnen, omdat jij zit te pitten.......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 5 september 2005 @ 12:03:25 #6
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284073
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:59 schreef ruesailmana het volgende:
geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee ik heb wel es tijden gehad dat ik meer dan 30 dagen achter elkaar werkte (tja meerdere baantjes,maar wel via hetzelfde bedrijf)
Tering. Ik houd het maar lekker bij 1 baan denk ik zomaar.
Het gaat mij trouwens echt niet om het vele werken hoor, maar ik kan gewoon mijn sociale leven ook niet inplannen als ze zo blijven doen. Ik werk gigantisch veel voor ze, en als ik vrij vraag vergeten ze het glad waarna ze tegen mij zeggen dat ik maar even een vervanger moet gaan zoeken. Laatste voorbeeld is een weekend van 2 concerten en een bbq waarmee ik maanden bezig was. Ik zou vrij hebben totdat ik op het rooster openstaande diensten zag staan. Ik gebeld naar mijn chef: 'Ohw, ja laat ze het zelf uitzoeken'. Ik heb toen vervolgens 2 van de 3 dagen op me genomen en als een zombie daar gezeten. De zondag stond nog open. Of ik eventjes een collega wilde bellen en het vragen aangezien die sneller ja tegen mij zou zeggen. Ergens klopt dit echt niet.
En ze vergeten me gewoon glad 21 uur uit te betalen en vergeten ook nog eens mij een brief te sturen waarin staat dat de weekbriefjes (voor het loon dus) naar een ander faxnummer moeten.

Soms he
  maandag 5 september 2005 @ 12:06:48 #7
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284200
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:02 schreef method21 het volgende:

·ben je ouder dan 18 jaar, dan mag je in een normale werkweek niet meer dan 9 uur achter elkaar werken en maximaal 45 uur per week. Als overwerk incidenteel voorkomt en je niet boven 54 uur per week uitkomt, mag je dit niet weigeren
Ik ben ouder dan 18 jaar dus deze gaat voor mij op. Overwerk komt hier niet meer incidenteel voor Dat is meer een standaard geworden. Ik zal dus net aan de 56 uur komen deze week. Nouja, ik denk dat ik dan maar niet moeilijk ga doen en daar gewoon ga zitten. Op zich wel balen, maar ik wil ook niet dat ze in de problemen gaan komen. Ik word alleen zo moe van het feit dat ze iedereen vrij geven, en zodra ik het vraag dat ze het vergeten en me alsnog inplannen.

Dank Method.
pi_30284207
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:02 schreef method21 het volgende:
Niet meer dan 9 uur? Dat geldt vast niet in de zorg dan. Hier zijn 24uur's diensten heel normaal hoor. Dat is dus een slaapdienst van 12 uur smiddags tot 12 uur smiddags. EN dat slapen is relatief omdat je dan wel op 5 kinders moet passen.

En dat maximaal 45 uur haal ik ook niet
"It's better to regret something you did, than something you didn't do" - RHCP
  maandag 5 september 2005 @ 12:08:02 #9
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284242
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Even uit m'n hoofd: lijkt me dat je als meerderjarige een onbeperkt aantal dagen achter elkaar mag werken. Bij mensen van een jaar of 15/16 is dat wel anders uiteraard. Er zijn daarnaast toch ook mensen die 10 dagen achter elkaar werken en daarna een week vrij zijn??
Als ze mij inderdaad gewoon eens meer dan 1 dag vrij zouden geven na 7 nachten werken zou het wel fijn zijn ja.
pi_30284274
ik heb wels 10 keer achter elkaar gewerkt, vink niet zo erg, bij welk bedrijf werk je trouwens??
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  maandag 5 september 2005 @ 12:09:26 #11
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284282
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:03 schreef SocialDisorder het volgende:
maximaal 365 dagen

nee, ff serieus, dat staat in je CAO. Moet je even opzoeken. En anders even tegen je baas zeggen dat je niet zo goed op kan letten als je zeven dagen per week werkt, en dat er wel eens "dingen" kunnen verdwijnen, omdat jij zit te pitten.......
Ik heb al zitten spitten in de CAO, maar als ik vanmiddag naar mijn werk ga ga ik wel even in het boekje kijken. Veel overzichtelijker.
En zodra ik ga dreigen dat dingen weleens 'kunnen verdwijnen' zal het helemaal leuk worden
pi_30284318
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:09 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ik heb al zitten spitten in de CAO, maar als ik vanmiddag naar mijn werk ga ga ik wel even in het boekje kijken. Veel overzichtelijker.
En zodra ik ga dreigen dat dingen weleens 'kunnen verdwijnen' zal het helemaal leuk worden
meldt wel even wanneer er dingetjes zouden kunnen verdwijnen, kan ik komen shoppen
  maandag 5 september 2005 @ 12:11:03 #13
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284331
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:09 schreef The_Mavericks het volgende:
ik heb wels 10 keer achter elkaar gewerkt, vink niet zo erg, bij welk bedrijf werk je trouwens??
NBO beveiliging.
Op zich een heel leuk bedrijf en ik heb het er zeer zeker naar mijn zin, maar qua planning gewoon minder.
  maandag 5 september 2005 @ 12:11:55 #14
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284360
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:10 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

meldt wel even wanneer er dingetjes zouden kunnen verdwijnen, kan ik komen shoppen
Lucratieve business.
pi_30284392
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:11 schreef Poncho het volgende:

[..]

Lucratieve business.
je deelt wel in de winst natuurlijk
pi_30284412
planning is soms vervelend voor je sociale leven

ik had in juni dat ik dan klaar was om 2 uur, wordt ik half 12 gebeld of ik ff kan komen, want er was een probleempje, terwijl ik 5 uur dan daar weer moet zijn (soms kan ik ook later komen) maar ja, het betaald goed, heb je bij de beveiliging ook een soort onregelmatigheid toeslag regeling??
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_30284458
quote:

[..]

NBO beveiliging.
Op zich een heel leuk bedrijf en ik heb het er zeer zeker naar mijn zin, maar qua planning gewoon minder.
ik zie net trouwens op de site dat er een hoofd kantoor van nbo 3 keer struikelen verderop zit
</b>
  maandag 5 september 2005 @ 12:18:07 #18
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284561
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:13 schreef The_Mavericks het volgende:
planning is soms vervelend voor je sociale leven

ik had in juni dat ik dan klaar was om 2 uur, wordt ik half 12 gebeld of ik ff kan komen, want er was een probleempje, terwijl ik 5 uur dan daar weer moet zijn (soms kan ik ook later komen) maar ja, het betaald goed, heb je bij de beveiliging ook een soort onregelmatigheid toeslag regeling??
Ja, zeker een onregelmatigheidstoeslag. Evenals ploegentoeslag. Daarom is het zo fijn om in de beveiliging te zitten.
Alleen het is echt dodelijk voor je sociale leven. Ik heb ook een slaper die avond en die moet ik dan alleen laten tot half 3. Mijn huisgenoot is er wel, maar wel vervelend aangezien ze nog wel terug moet naar Belgie. Had ik geen loge had ik ook gewoon wel gaan werken op zich. Dan had ik er wel als een zombie gezeten, maar dan was die drempel om te gaan toch makkelijker te overbruggen geweest.
En wat voor werk doe jij dan? Als je ook zo onregelmatig werkt.
  maandag 5 september 2005 @ 12:19:13 #19
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284593
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

ik zie net trouwens op de site dat er een hoofd kantoor van nbo 3 keer struikelen verderop zit
Ah, u is Groninger.
pi_30284600
Dat waren standaart richtlijne.

Ik draai ook 12 uurs diensten, maar niet meer dan 4 dagen achter elkaar ...dan 2 dagen vrij..
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_30284603
is de ploegen toeslag ook 30% ik ben nieuwsgierig omdat ik benieuwd ben hoe het is geregeld bij andere bedrijven (ik zit overegens niet in de beveiliging)
</b>
pi_30284641
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:19 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ah, u is Groninger.
Regiokantoor West:
Newtonweg 16
3208 KD Spijkenisse
tel. 0181 - 698720
fax 0181 - 698717
Routebeschrijving

of dat het hoofd kantoor is weet ik niet,maar kwist niet eens dat het er zat
</b>
  maandag 5 september 2005 @ 12:24:22 #23
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284738
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:19 schreef The_Mavericks het volgende:
is de ploegen toeslag ook 30% ik ben nieuwsgierig omdat ik benieuwd ben hoe het is geregeld bij andere bedrijven (ik zit overegens niet in de beveiliging)
Ik pak eventjes voor je mijn loonstrook erbij...
226 euro was het deze maand. Hoeveel procent staat er niet op.
  maandag 5 september 2005 @ 12:25:53 #24
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284785
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:20 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

Regiokantoor West:
Newtonweg 16
3208 KD Spijkenisse
tel. 0181 - 698720
fax 0181 - 698717
Routebeschrijving

of dat het hoofd kantoor is weet ik niet,maar kwist niet eens dat het er zat
Spijkenisse is tegenwoordig dicht. Hoofdkantoor is in Stadskanaal en verder is er nog een kantoor in Nieuw-Buiningen en in Den Bosch.
pi_30284858
en hoeveel uur werk je?

ik verdien ongeveer met 30% ploegen dienst 3000, exclusief is dat 2100
</b>
  maandag 5 september 2005 @ 12:32:16 #26
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30284964
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef The_Mavericks het volgende:
en hoeveel uur werk je?

ik verdien ongeveer met 30% ploegen dienst 3000, exclusief is dat 2100
Ik werk nu ongeveer 3 maanden bij NBO en heb een contract voor 128 uur per maand. Dat is standaard zodat als je niet functioneerd ze je gewoon weinig uren hoeven te geven. In feite komt het erop neer dat ik ongeveer rond de 170 uur per maand werk. Als je het zo bekijkt valt dat wel mee, maar wij hebben dan ook geen pauzes. 8 uur werken = 8 uur werken.
  maandag 5 september 2005 @ 12:40:29 #27
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30285182
Ik zie opeens RV op mijn rooster staan. Zou dat reserve betekenen? Ik werk nu 8 dagen, dan heb ik 1 dag vrij, dan weer 1 dag werken, vervolgens staat er 2 keer RV en daarna moet ik 7 dagen werken.

Zodra ik weet wat RV betekent denk ik dat ik toch eventjes ga bellen en vragen of ik zondag echt geen vrij kan krijgen. Ik vind dit een beetje overdreven worden op sommige punten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poncho op 05-09-2005 12:47:18 (vautje) ]
pi_30285275
ok, welke functie doe je eigenlijk
</b>
  maandag 5 september 2005 @ 12:46:27 #29
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30285337
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:43 schreef The_Mavericks het volgende:
ok, welke functie doe je eigenlijk
Objectbeveiliger
pi_30285341
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 5 september 2005 @ 12:50:50 #31
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30285446
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kunnen we on topic, mensen
Dankjewel F_H..
quote:
Uw wekelijkse rusttijd is 36 aaneengesloten uren per week . In een periode van 9 dagen krijgt u minimaal 60 aaneengesloten uren rust. Eens in de 5 weken mag dit worden ingekort tot 32 uur.
Shit, ik zit er nog net onder met mijn 8 dagen voor de 60 uur.
Maar als ik 36 aaneengesloten uren per week aan rust zou moeten hebben zou dat betekenen dat een mens niet meer dan 5,5 dagen mag werken. Of zit ik nu helemaal verkeerd?
  maandag 5 september 2005 @ 13:02:23 #32
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30285719
Goed, ik ben werken.
Ik lees het vanavond allemaal wel.
In ieder geval al bedankt voor alle hulp
pi_30286215
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef Poncho het volgende:
Ik zie opeens RV op mijn rooster staan. Zou dat reserve betekenen? Ik werk nu 8 dagen, dan heb ik 1 dag vrij, dan weer 1 dag werken, vervolgens staat er 2 keer RV en daarna moet ik 7 dagen werken.

Zodra ik weet wat RV betekent denk ik dat ik toch eventjes ga bellen en vragen of ik zondag echt geen vrij kan krijgen. Ik vind dit een beetje overdreven worden op sommige punten.
Roostervrij?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30295078
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:50 schreef Poncho het volgende:

[..]

Dankjewel F_H..
[..]

Shit, ik zit er nog net onder met mijn 8 dagen voor de 60 uur.
Maar als ik 36 aaneengesloten uren per week aan rust zou moeten hebben zou dat betekenen dat een mens niet meer dan 5,5 dagen mag werken. Of zit ik nu helemaal verkeerd?
Ik zou anders tellen:

In een periode van 9 dagen werk jij de eerste 8, dan kun jij dus hooguit de negende en een deel van de achtste als rust hebben. Hiermee haal jij nooit de 60 uur (het is 60 uur in 9 dagen, niet 60 uur na 9 dagen)
pi_30295116
Roostervrij moet je trouwens voor de arbeidstijdenwet ook als werktijd mee rekenen
  maandag 5 september 2005 @ 22:57:29 #36
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30303905
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:44 schreef frederik het volgende:
Roostervrij moet je trouwens voor de arbeidstijdenwet ook als werktijd mee rekenen
Ohw, misschien moet ik dan eens eventjes overnieuw bellen naar mijn werk. IVM arbeidsinspectie etc.
pi_30305612
artikel 5 lid 2 arbeidstijdenwet:
quote:
Artikel 5:2
1.
Voor de toepassing van dit hoofdstuk en de daarop berustende bepalingen, worden voor het bepalen van het aantal uren dat arbeid wordt verricht meegeteld de uren waarop de werknemer de bedongen arbeid zou hebben verricht, maar deze door de uitoefening van zijn taak in het kader van het medezeggenschapsorgaan, ziekte, vakantie, de vervulling van door wet of overheid opgelegde verplichting, welke niet in zijn vrije tijd kon geschieden, of als gevolg van zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden, bedoeld in artikel 4:1, eerste lid, van de Wet arbeid en zorg, niet heeft verricht.
Geheel zeker weten doe ik het niet maar volgens mij is roostervrij te zien als vakantie. (ik bouw dus iets onzekerheid in ten opzichte van mijn eerdere post). Onder vakantie vallen immers alle snipperdagen of dat nu de losse dagen zijn of de dagen die aan elkaar zitten waarin je op de camping zit. En voor het doel van de arbeidstijdenwet maakt het niet uit of je een dag vrij hebt volgens een rooster, of volgens je snipperkaart (een dag uit de werksleur is een dag uit de werksleur). Daarom lijkt me de roostervrije dag een normale vrije dag voor de arbeidstijdenwet.
Maar nogmaals, ik plak er zelf niet meer een 100% zeker stikkertje op, ik denk dat je veel beter achter die 60 uur (2 en half etmaal) rust binnen 9 dagen kunt aangaan.
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:40:12 #38
107521 Furia
snoopy weer
pi_30313287
quote:

[..]

NBO beveiliging.
Op zich een heel leuk bedrijf
en ik heb het er zeer zeker naar mijn zin, maar qua planning gewoon minder.

Ja, daar komen wel meer kutroosters en beroerde planning vandaan....
pi_30332126
ik werk regelmatig gewoon een weekend door, soms ook 2 achter elkaar, dat is dan dus 19 dagen achter elkaar. Weekendwerk is dan vaak maar enkele uren per dag maar verpest wel je plannen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')