abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:47:28 #251
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30460066
marjolein/miendobbelsteen op tv nu... (nl2)
pi_30460190
ik vond het wel duidelijk, moet zeggen dat ik marjolein niet zo vond, maar de andere dingen vond ik wel goed...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30460212
Jammer dat het alleen over anorexia ging... Er zijn meerdere eetstoornissen hoor!!
En ze zeggen dat veel meisjes beroemdheden na doen omdat die ook slank zijn... Maar dat is lang niet altijd zo..
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_30461658
dat vind ik ook wel jammer Esto, mensen denken nog steeds vaak dat er alleen anorexia en boulimia bestaat, maar er is nog meer...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:22:57 #255
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30465365
Oké, maar die twee hebben meestal voor buitenstaanders het meeste effect. Aan die twee kan je snel dood gaan. Terwijl je met binge jaren kunt leven. Daarom hebben die twee de naam. Plus dat niemand zonder eetstoornis anorexia of boulimia het kunnen begrijpen. Terwijl ze binge denken te begrijpen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_30465666
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 07:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het klinkt niet echt als gezonde ideeën hoor. Zou je niet veel beter de achterliggende oorzaak van de eetbuien op kunnen zoeken, inplaats van te compenseren met hele pakken sap? Klnikt nogal eetgestoord, dat laatste.
Je moet allebei aanpakken.
pi_30470223
Lijkt me moeilijk.
Het zit toch in je hoofd.
Was vandaag inderdaad iets over in Twee Vandaag..
De meeste Pro-Ana sites werken ook geeneens meer zag ik.
Boy..
I want you, miss you, like you, need you, love you, hate you...
... F*CK YOU!!
pi_30476384
Net Twee Vandaag gezien, best aardig. Ik vond het wel minder dan Vinger aan de Pols omdat het wat meer op een afstand bleef. Maar elke bewustwording is goede bewustwording en er zijn toch weer een hoop mensen (meiden, moeders, etc) die het gezien hebben.
Wel ellendige foto's trouwens, moet er niet aan denken mijn vriendin zo te zien...
pi_30476498
Vond die foto's niet echt top trouwens, ik weet uit ervaring dat veel patiënten naar dit soort dingen kijken. Lekkere trigger en zo.
  zondag 11 september 2005 @ 10:05:13 #260
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30476985
Ik zat tot voorkort ook op die sites. En als je een beetje goed zoekt heb je er zo een heleboel te pakken. De gene die je niet meer op komt zijn in de meeste gevallen ook de meest softe sites. Echt, die dingen krijg je nooit geheel de lucht uit.
pi_30478378
Waarom ben je gestopt met ze te bezoeken dan? Had je opeens door hoe ziek het is?

Heb net even wat opgezocht en het is echt naar. De gedachten die daar geventileerd worden zijn echt krankzinnig en gevaarlijk. So much for open blogging...
  maandag 12 september 2005 @ 12:30:59 #262
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30510712
Kom net van de maatschappelijkwerker vandaan en we gaan kijken wat er allemaal voor opties zijn qua eetgroepen al dan niet tijdelijk intern, of doordeweeks intern en in het weekend thuis.

Drie hoeraatjes voor mijn maatschappelijkwerkster
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30511244
Klinkt goed! Moet je daar zelf achteraan of doet de maatschappelijk werker dat voor je?
  maandag 12 september 2005 @ 13:00:58 #264
52349 purplerose
pi_30511447
Dat doen we beide

We hebben ook net de reintegratie telefoon gebeld (naja, zij dan) om voorzichtig te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn dat ik weer wat kan gaan doen of leren (wil graag iets met dierenverzorging gaan doen)

Maar ik hoop dus dat we iets kunnen vinden waar ik doordeweeks intern ben en dan in het weekend naar huis kan
pi_30511448
purplerose: Hardstikke mooi joh!!!

Nu hopen dat er iets voor je bij zit
  maandag 12 september 2005 @ 13:11:38 #266
52349 purplerose
pi_30511730
Ik hoop het ook teigan, heb ik eindelijk weer eens gevoel dat ik er echt wat aan doe ipv er zo in me eentje mee te worstelen
  maandag 12 september 2005 @ 14:26:47 #267
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30513792
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:30 schreef Ami80 het volgende:
Waarom ben je gestopt met ze te bezoeken dan? Had je opeens door hoe ziek het is?
Omdat er teveel gezelschap vaak in de beurt is. En daarom kijk ik er niet meer op. Ik blijf die plaatjes mooi vinden. Ookal weet ik dat het ziek is, ik vind dat mooi en zo wil ik zijn. Aan de andere kant wil ik ook gezond zijn en een normaal leven lijden. Als ik in de spiegel kijk vind ik het beeld simpelweg walgelijk, maar helaas heb ik een slecht figuur waarmee ik moet leren leven. En omdat te leren moet ik van mezelf bij die sites wegblijven. En omdat te leren moet ik van mezelf eten, moet ik gewoon doen in het algemeen. Maar ja, balen met de beer is het op het moment dus.
  maandag 12 september 2005 @ 14:28:47 #268
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30513839
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:00 schreef purplerose het volgende:
Dat doen we beide

We hebben ook net de reintegratie telefoon gebeld (naja, zij dan) om voorzichtig te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn dat ik weer wat kan gaan doen of leren (wil graag iets met dierenverzorging gaan doen)

Maar ik hoop dus dat we iets kunnen vinden waar ik doordeweeks intern ben en dan in het weekend naar huis kan
Goed van je dat je eindelijk ingrijpt! Ik wens je echt heel veel succes. En natuurlijk gaat het je lukken voor jou bestaan er net zoveel kansen als voor elk ander, grijp ze, en laat nooit meer los.
pi_30514034
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:00 schreef purplerose het volgende:
Dat doen we beide

(...)

Goed van je hee! Kan me voorstellen dat het fijn voelt er weereens wat aan te doen. Knap vooral dat je de hulp accepteert nu, je staat er niet alleen voor!

5-daagse dagopname hebben de meeste centra wel gelukkig, dus dat moet niet echt een probleem zijn. Je moet alleen hier en daar wel rekening houden met wachtlijsten
pi_30514245
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Omdat er teveel gezelschap vaak in de beurt is. En daarom kijk ik er niet meer op. Ik blijf die plaatjes mooi vinden. Ookal weet ik dat het ziek is, ik vind dat mooi en zo wil ik zijn. Aan de andere kant wil ik ook gezond zijn en een normaal leven lijden. Als ik in de spiegel kijk vind ik het beeld simpelweg walgelijk, maar helaas heb ik een slecht figuur waarmee ik moet leren leven. En omdat te leren moet ik van mezelf bij die sites wegblijven. En omdat te leren moet ik van mezelf eten, moet ik gewoon doen in het algemeen. Maar ja, balen met de beer is het op het moment dus.
Dat klinkt niet best

Alleen al het feit dat je zegt dat je een slecht figuur hebt is een an/bn-gedachte. Wees trots op jezelf, er zijn duizenden mensen die zo met je zouden willen ruilen! Neem jezelf zoals je bent! Maar ik begrijp wel dat dat moeilijk is: het is een enorme strijd tegen je eigen gevoel. Maar het winnen van die strijd is een overwinning op jezelf, en dan ben je echt goed bezig! Wil niet meteen 'normaal' zijn, stapje voor stapje nemen, en wees trots op elk stapje dat je genomen hebt. Dat zijn wij ook...
  maandag 12 september 2005 @ 14:48:02 #271
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30514355
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:44 schreef Ami80 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best

Alleen al het feit dat je zegt dat je een slecht figuur hebt is een an/bn-gedachte. Wees trots op jezelf, er zijn duizenden mensen die zo met je zouden willen ruilen! Neem jezelf zoals je bent! Maar ik begrijp wel dat dat moeilijk is: het is een enorme strijd tegen je eigen gevoel. Maar het winnen van die strijd is een overwinning op jezelf, en dan ben je echt goed bezig! Wil niet meteen 'normaal' zijn, stapje voor stapje nemen, en wees trots op elk stapje dat je genomen hebt. Dat zijn wij ook...
Het is een feit, mijn moeder zegt het ook ("misschien heeft je broer het gedrag van je vader geërft, gelukkig heeft hij niet zijn slechte figuur." Om dan in een adem te zeggen dat ik helemaal zijn bouw heb, hoera). Maar goed, ik zet gewoon eventjes door. Werk eraan, doe leuke dingen, leer op het moment veel nieuwe mensen kennen. En misschien word ik posetiever over mezelf. Maar terug vallen wil en doe ik dus ook niet . Er is veel waar ik trots op ben, maar niet op mijn lijf.
  maandag 12 september 2005 @ 15:18:26 #272
52349 purplerose
pi_30515132
Dankje boekenworm en Ami80, het voelt wel erg positief

Ik ga ervoor!

*die wachtlijsten zijn niet nieuw meer *
pi_30516467
Purplerose!! Wat goed van je
Veel succes
Portfolio. |
pi_30518311
Boekenworm, waar zit dat slechte figuur hem dan in? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen dunne taille of juist hele dikke billen of zo, dat is nog geen reden om je helemaal uit te hongeren. Misschien is een liposuctie of zo een betere oplossing als je daar echt heel erg mee zit. Anderzijds is jezelf laten opereren als je zo weinig eet ook een gevaarlijke zaak.
  maandag 12 september 2005 @ 20:02:03 #275
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30521647
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:00 schreef Sessy het volgende:
Boekenworm, waar zit dat slechte figuur hem dan in? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen dunne taille of juist hele dikke billen of zo, dat is nog geen reden om je helemaal uit te hongeren. Misschien is een liposuctie of zo een betere oplossing als je daar echt heel erg mee zit. Anderzijds is jezelf laten opereren als je zo weinig eet ook een gevaarlijke zaak.
Waar het in zit. Nou overal; brede schouders, brede heupen, dikke benen, dikke kont, dikke buik. En niemand zet een mes in mij. Onderhand ben ik wel tevaak in ziekenhuizen geweest. Absoluut not, ik ben tegen plastische chirugie. Daar ga ik mijn geld niet aan verspillen. Met lijnen moet het zowieso ook kunnen. Plus dat ik mezelf wel van top tot teen kan laten verbouwen.
pi_30523832
Met lijnen wordt je bouw niet anders, met plastisch chirurgie ook niet.
pi_30529253
Hmm met andere woorden je bent gewoon breed gebouwd. Of je denkt dat je breed bent gebouwd... Ik vond toen ik 39 kilo woog bij 1 m 67 nog dat ik breed gebouwd was... Ja ik ben ook breed, ik heb o.a. een ontzettend brede borstkast (met de bijbehorende longinhoud, zwemleraren vervloekten m'n watervrees altijd omdat ze zeiden dat je met zo'n borstkas niet anders dan zwemkampioene moet zijn), maar dat wil nog niet zeggen dat mannen daar niet op vallen. Mannen zijn ueberhaupt geen honden, ze lusten geen botten, de meeste mannen vinden vrouwen 10 kilo dikker mooi dan wat zo'n vrouw zelf mooi vindt. Als je 't voor hen denkt te doen moet je het vooral laten.

Weet je wat designers zeggen? Een model is een stok waar het makkelijk draperen op is! En weet je hoe ze in Rusland modellen noemen? Klerenhangers! Dat staat fantastisch mooi op de catwalk en in de film maar het is in feite een kunstvorm, met vrouw zijn heeft het niks te maken. Voor de meeste vrouwen is het ook niet mogelijk om zo dun te zijn zonder zichzelf gezondheidsschade toe te brengen, omdat het vaak of heel lange en van nature erg dunne vrouwen metreft, of meisjes die nog in de groei zijn en wiens oestrogenen nog niet echt aanwezig zijn zeg maar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sessy op 13-09-2005 00:29:33 ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:58:27 #278
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30538428
-----> ik ben hier even niet meer geweest, komt doordat ik sinds vrijdag even zelf in de shit zit, relatie na 8 jaar op de klippen, uitgemaakt door ex.....

Wens iedereen sterkte, kop op, aan het eind van de tunnel schint altijd de zon, en zal hier wellicht tussendoor te vinden zijn, maar met een lager post-ritme.....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:18:13 #279
52349 purplerose
pi_30538969
@Esto Dankje!!! vind het nu al doodeng terwijl we nog niet eens klinieken hebben benaderd Ik moet dan weg uit me vertrouwde omgeving, andere stad, ander bed, zonder me katten en natuurlijk dat je wel heel erg geconfronteerd werd met jezelf en je denken ookal is dat juist de bedoeling, ik moet net dat stapje dieper gaan als wat ik tot nu toe gedaan heb doormiddel van de algemene gedragstherapie en de linehan.

Een vriend van me vond het ook erg drastisch, maargoed tis mijn beslissing uiteraard, maar als maar 1 iemand het zegt ga ik al twijfelen of mijn klachten toch niet extreem genoeg zijn om voor een klinische behandeling te kiezen :S

@CleeJee Wow, damn das klote om te horen, wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd
pi_30540398
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:18 schreef purplerose het volgende:
@Esto Dankje!!! vind het nu al doodeng terwijl we nog niet eens klinieken hebben benaderd Ik moet dan weg uit me vertrouwde omgeving, andere stad, ander bed, zonder me katten en natuurlijk dat je wel heel erg geconfronteerd werd met jezelf en je denken ookal is dat juist de bedoeling, ik moet net dat stapje dieper gaan als wat ik tot nu toe gedaan heb doormiddel van de algemene gedragstherapie en de linehan.

Een vriend van me vond het ook erg drastisch, maargoed tis mijn beslissing uiteraard, maar als maar 1 iemand het zegt ga ik al twijfelen of mijn klachten toch niet extreem genoeg zijn om voor een klinische behandeling te kiezen :S

@CleeJee Wow, damn das klote om te horen, wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd
Dat je het eng vind snap ik, maakt niks uit, dat had ik al toen ik naar een psych moest . Maar het is voor het goede doel, als je door zet wordt je er alleen maar beter van! Je moet doen wat je zelf denkt dat het beste voor je is, je moet naar jezelf leren luisteren, jij kent jezelf beter dan wie dan ook... En mocht het een verkeerde beslissing zijn geweest, kan je altijd nog terug. Als je het niet probeert, kan je ook niet weten hoe het is
Portfolio. |
pi_30540546
Purplerose: Ik heb ook een hele tijd gedacht dat mijn klachten niet ernstig genoeg waren... Toen ging ik op intake bij de GGZ(eigenlijk alleen voor psycholoog), de intake liep verder en verder en opeens kreeg ik te horen dat ik mocht kiezen: deeltijdopname(dus 's avonds/weekenden wel thuis) in Groningen, of volledige opname in Zuidlaren..

Het kan dus wel erg zijn, en het is veel beter om het met begeleiding aan te pakken.. Bij mij was het nl. de eetstoornis die iets anders wegdrukte zeg maar... En dat kan ook heftig zijn... Ik worstel nu met sociale angsten en dergelijke, maar mijn eten is goed, en dat geeft mij al een boel kracht om de rest ook aan te kunnen....

CleeJee, jij hebt ook even een klap gehad zo zeg, sterkte ermee...
pi_30541347
he, ik dacht dat er geen topics meer over waren. He, ik zit nog steeds in hetzelfde schuitje. Al dan niet met vooruitgang. Ik heb een intake gehad bij GGnet en ben door hen doorverwezen naar de Mediant hier in Enschede. Ik vind het alleen erg lastig om die stap te nemen.

(oh, ik heb Binge Eating Disorder) Tjonge, wat klinkt dat toch eigenlijk duur. Ik heb dat nu ongeveer sinds mijn 13e. Ik heb nooit goed mijn emoties kunnen uiten en dan is dat eten toch echt wel een uitkomst (voor 2 minuten). Nu kamp ik met overgewicht en dat drukt ook weer een stempel op mijn gemoedsrust/eigenwaarde/zelfvertrouwen. Herkenbaar zeker? En zo draaien we het wieltje (kringetje) nog eens om, rom bom. Juist. een cirkel die moeilijk te doorbreken is. Ik heb 20 weken groepstherapie gehad waar niet zoveel uit gekomen is uiteindelijk. Ik kan ontzettend goed over mijn gevoelens en gedachtes praten, maar ik treed als het ware uit mijn lichaam (figuurlijk) zodat het mij zelf niet raakt. Dat is 1 van mijn grootste valkuilen waardoor hulpverlening mij niet kan "bereiken". Nog iemand daar last van?

Sorry voor mijn berichtje tussendoor en nogal eogistisch. maar dan weten jullie gelijk wat ik heb enzo. (en zo is 't gelijk een tvp)
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:01:34 #283
52349 purplerose
pi_30541713
@Esto idd, ik kan altijd trug, raar maar in mijn hoofd bestaat dat niet totdat iemand tegen me zegt, je kan altijd nog trug Zal met perfectionisme temaken hebben ofzo

@teigan Psies, en eigenlijk zou het niet met ernstigheid te maken moeten hebben, maar dat je het beter met begeleiding aan kan pakken. Waarom alleen worstelen als het niet hoeft. (sociale stigma komt dan wel in me op)

@Mea het groeps gebeuren baart me het meeste zorgen ja, ik heb dat namelijk ook, kan heel goed over mezelf praten alsof het niet mij betreft. Iets wat woensdag een crisis situatie was kan ik bv vrijdags zonder emotie bespreken
pi_30541720
Teigan even offtopic, is dat Janeway met Harry in je avatar?
pi_30541849
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:01 schreef purplerose het volgende:
@Mea het groeps gebeuren baart me het meeste zorgen ja, ik heb dat namelijk ook, kan heel goed over mezelf praten alsof het niet mij betreft. Iets wat woensdag een crisis situatie was kan ik bv vrijdags zonder emotie bespreken
Ja, en dat ga je dus leren. Bij mij was een valkuil dat ik in de groep als hulpverlener bezig ging. Dat wil zeggen dat ik de problemen van anderen ging oplossen zodat de mijne niet aan bod kwamen.
Kwamen ze aan bod, vloog ik er doorheen.

Ze zeggen niet voor niets dat mensen met problemen van dien aard zelf hulpverleners worden..
pi_30541890
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:01 schreef purplerose het volgende:
-knip-

Is dat laatste niet het weg stoppen van emoties? Dat heb ik ook... Dan ben ik ergens heel verdrietig over en de dag erna is het weg, maar niet opgelost zeg maar.....
Portfolio. |
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:11:36 #287
52349 purplerose
pi_30541993
Jep, ben niet erg goed met emoties, vooral boosheid en liefde . Boosheid kan ik niet uiten en liefde zorgt voor ernstige onzekerheid
pi_30546142
Zorgt die onzekerheid dan voor het versterken van je eetgedrag? Ik heb me namelijk weleens afgevraagd waarom mijn vriendins eetstoornis is doorgedrongen toen ze net met mij was...
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:56:35 #289
52349 purplerose
pi_30546596
@Ami80 hmm, daar vraag je me wat zeg

Bij mij hoeft het niet alleen die onzekerheid te zijn die me triggert tot eten, het kan ook die boosheid zijn uiteraard, maarja, liefde in je leven is iets extra's dus geeft ook extra...WHAAAAAA hellup!!! in me hoofd
pi_30548067
Bij mij gaat het niet om liefde, daar kan ik redelijk goed mee om gaan. Maar als ik ergens boos over ben krop ik dat meestal op, durf het niet te zeggen/ uiten ofzoiets. En soms ga je daardoor eten idd, maar dat hoeft niet alleen met boosheid te zijn. Kan ook uit stress, frustraties, verdrietig zijn en andere gevoelens...
Portfolio. |
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:54:52 #291
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30548203
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 00:14 schreef Sessy het volgende:
Hmm met andere woorden je bent gewoon breed gebouwd. Of je denkt dat je breed bent gebouwd... Ik vond toen ik 39 kilo woog bij 1 m 67 nog dat ik breed gebouwd was... Ja ik ben ook breed, ik heb o.a. een ontzettend brede borstkast (met de bijbehorende longinhoud, zwemleraren vervloekten m'n watervrees altijd omdat ze zeiden dat je met zo'n borstkas niet anders dan zwemkampioene moet zijn), maar dat wil nog niet zeggen dat mannen daar niet op vallen. Mannen zijn ueberhaupt geen honden, ze lusten geen botten, de meeste mannen vinden vrouwen 10 kilo dikker mooi dan wat zo'n vrouw zelf mooi vindt. Als je 't voor hen denkt te doen moet je het vooral laten.

Weet je wat designers zeggen? Een model is een stok waar het makkelijk draperen op is! En weet je hoe ze in Rusland modellen noemen? Klerenhangers! Dat staat fantastisch mooi op de catwalk en in de film maar het is in feite een kunstvorm, met vrouw zijn heeft het niks te maken. Voor de meeste vrouwen is het ook niet mogelijk om zo dun te zijn zonder zichzelf gezondheidsschade toe te brengen, omdat het vaak of heel lange en van nature erg dunne vrouwen metreft, of meisjes die nog in de groei zijn en wiens oestrogenen nog niet echt aanwezig zijn zeg maar.
Ik heb een brede lichaamsbouw. Ik ben eenmaal klein, en dan heb je snel heupen en schouders (en het stomme is dat ik van mezelf bijna geen oestrogenen aanmaak. Dus eigelijk theoretisch wel de bouw zou moeten kunnen hebben dus als ik je theorie zo aanhoor (maar goed, moet ze toch wel slikken van de dokter). Het is niet anders helaas. (en mijn god wat baal ik op het moment. Ik kan mezelf niet luchten of zien zonder enorm kwaad, verdrietig en bang te worden. Ik weet niet wat ik heb, maar goed gaat het in geen geval).
Ik weet hoe modellen worden genoemt. Toch vind ik ze prachtig. Ik weet dat ze ongezond zo mager zijn. Maar goed, mijn blik zal wel vertroebeld zijn. Komt wel weer goed, misschien als ik over een tijdje helemaal gewent ben aan mijn nieuwe school enzo (en ja, natuurlijk zijn ze allemaal veel dunner dan mij). Maar goed, i'll survive.
pi_30551750
Krijg je niet teveel hormonen? Mijn moeder en ik zijn allebei met de pil gestopt omdat we er depressief en suicidaal van werden. En we hebben echt verschillende soorten pil geprobeerd. Daarnaast komen sommige vrouwen ook erg aan als ze aan de pil zijn. Van een bevriende gynecologe uit Rusland hoorden we dat dat best vaak voorkomt hoor, dat vrouwen depri worden van de pil. Depressieve stemmingen zijn ook niet bevorderlijk voor je zelfbeeld.
Het lijkt me gewoon dat de arts niet slim bezig is als je zich zo voelt en hij je dan nog oestrogeen geeft
pi_30556612
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:48 schreef Sessy het volgende:
Het lijkt me gewoon dat de arts niet slim bezig is als je zich zo voelt en hij je dan nog oestrogeen geeft
De pil is wel iets compleet anders dan oestrogeen. Oestrogeen is iets dat je lichaam zelf hoort aan te maken (of te kunnen binden, weet niet zeker hoe het met oestrogeen-tekort zit), die zorgt voor een 'normale' vrouwelijke ontwikkeling. De pil daarentegen neem je als alles al prima werkt en je wil niet zwanger worden. Lijkt me een fundamenteel verschil. Bovendien denk ik dat die arts heus wel weet waar hij/zij mee bezig is.
pi_30560552
De pil bevat ook oestrogeen, en wekt ook kunstmatig je menstruatie op. Wat denk je dat die stopweek is? Dat is geen natuurlijke menstruatie hoor. Tegenwoordig heb je ook pillen waarbij je maar eens in de 3 maanden bloedt of zo. Da's niet natuurlijk.

Ik hoop dat de arts weet waar hij/zij mee bezig is, maar ik weet uit eigen ervaring en die van enkele vriendinnen en kennissen dat vooral de huisartsen in Nederland dat vaak nu juist niet weten en toch niet doorsturen om de een of ander reden. Er vraagtekens bij zetten kan geen kwaad, je hebt een hoofd om ermee na te denken niet om er grappig uit te zien. Toch?
pi_30563270
Boekenworm, red je het wel alleen op dit moment? Het klinkt erg zwaar voor je allemaal en ik kan me zo voorstellen dat het af en toe te veel, te snel en te moeilijk voor je wordt...

[ Bericht 3% gewijzigd door Ami80 op 14-09-2005 08:29:00 ]
pi_30563275
Overigens, als oestrogenen een probleem zijn dan zou je er ook over na kunnen denken om een ander middel te gebruiken, zoals een nuva-ring. Die geeft ook oestrogenen af, maar plaatselijk en daarom in een veel lagere dosis.

[ Bericht 67% gewijzigd door Ami80 op 14-09-2005 08:27:45 ]
pi_30566956
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:48 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik kan ontzettend goed over mijn gevoelens en gedachtes praten, maar ik treed als het ware uit mijn lichaam (figuurlijk) zodat het mij zelf niet raakt. Dat is 1 van mijn grootste valkuilen waardoor hulpverlening mij niet kan "bereiken". Nog iemand daar last van?

Sorry voor mijn berichtje tussendoor en nogal eogistisch. maar dan weten jullie gelijk wat ik heb enzo. (en zo is 't gelijk een tvp)
Mea Culpa, ik ken het wel..... Ik kan het allemaal heel goed zeggen, maar ik doe het allemaal in de "je" vorm, om het afstandelijker te maken.. Ik moest het op een gegeven moment in de "ik" vorm gaan vertellen van de therapeuten, om het met mezelf te verbinden... Maar het blijft een moeilijk iets voor mij, om echt vanuit mijzelf te praten...
Ik schaam me nog teveel voor mijzelf, dus dan krijg je dat ik alles heel zorgvuldig probeer te formuleren om maar zo min mogelijk mensen te kwetsen....
Vanmiddag heb ik toevallig evaluatie van de nazorggroep waar ik nu inzit... Ik denk(weet) ook zeker dat dit ter sprake zal komen.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:21:25 #298
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30573364
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:48 schreef Sessy het volgende:
Krijg je niet teveel hormonen? Mijn moeder en ik zijn allebei met de pil gestopt omdat we er depressief en suicidaal van werden. En we hebben echt verschillende soorten pil geprobeerd. Daarnaast komen sommige vrouwen ook erg aan als ze aan de pil zijn. Van een bevriende gynecologe uit Rusland hoorden we dat dat best vaak voorkomt hoor, dat vrouwen depri worden van de pil. Depressieve stemmingen zijn ook niet bevorderlijk voor je zelfbeeld.
Nee, ik heb nogsteeds te weinig vrouwelijke hormonen. Toen ik die hormonen kreeg viel ik in het begin veel af, en toen ik hoorde dat ik onvruchtbaar was en dus aan de hormonen moest kreeg ik de eetziektes. Als ik het niet krijg maakt mijn lichaam mannelijke hormonen aan, omdat mijn eierstokken niet (goed) funcioneren, evenals mijn bijnieren het niet goed doen. En als ik stop word de kans op baarmoederkanker een te groot risico.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:23:11 #299
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30573413
quote:
Op woensdag 14 september 2005 08:19 schreef Ami80 het volgende:
Boekenworm, red je het wel alleen op dit moment? Het klinkt erg zwaar voor je allemaal en ik kan me zo voorstellen dat het af en toe te veel, te snel en te moeilijk voor je wordt...
Als ik eerlijk ben niet, maar ik heb geen keuze helaas. En ach, ik heb voor hetere vuren gestaan dan deze.
pi_30574772
Kun je niet iemand zoeken die het wat makkelijker voor je kan maken? Je hoeft je problemen niet alleen te dragen. Iedereen krijgt zijn bordje ellende in zijn leven, maar jouw bordje is momenteel wel erg vol (slechte beeldspraak, ik weet het ). Er ligt zo veel druk op je schouders dat je op deze manier ook geen kans krijgt om te herstellen en weer normaler te eten. Een gesprek van mens tot mens kan die druk misschien wat bij je weg nemen. Althans, dat is mijn ervaring... Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')