abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_33777032
De mensen die depri worden van de Nuvaring, hadden die dat bij de pil ook al?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:57:47 #202
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33777097
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De mensen die depri worden van de Nuvaring, hadden die dat bij de pil ook al?
Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.
[i]Lying awake, wondering if there is a Dog...[/i]
pi_33777178
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:57 schreef Jane het volgende:
Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.
Wat gebruik je nu?
pi_34199639
Hallo gebruikers,

Ik heb wat vragen. Ik ben 30 en al 14 jaar aan de pil. Wil de komende 3-5 jaar geen kinderen maar liever wel wat minder hormonen dan de pil binne krijgen

Heb gelezen over de ring die minder hormoon bevat en zou graag wat antwoorden willen stellen aan jullie ervaren gebruikers!

Voel je hem zitten? Voel je hem tijdens de seks? Is de overgang van pil (microginon 30) heftig?
Krijg je tussen tijdse bloedingen? Krijgen jullie hem vergoed van het ziekenfonds? Is het lastig in te brengen en uit te halen, of vergelijkbaar met een tampon?

groeten Rira
pi_34201090
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef rira het volgende:
Voel je hem zitten? Voel je hem tijdens de seks? Is de overgang van pil (microginon 30) heftig?
Krijg je tussen tijdse bloedingen? Krijgen jullie hem vergoed van het ziekenfonds? Is het lastig in te brengen en uit te halen, of vergelijkbaar met een tampon?

groeten Rira
Ik voel m nooit zitten, behalve in de eerste 2 dagen van een nieuwe ring, dan lijkt ie wat 'stug' te zijn en wil de ring wel es naar beneden glijden, irritant gevoel, maar niet onoverkomelijk. Ik duw m gewoon even goed op de wc. Ik voel m niet tijdens de sex, mn vriend een klein beetje, maar die vind het totaal niet storend.
Overgang van de pil weet ik niet, want voordat ik met de ring begon was ik al 2 jaar gestopt met de pil (wilde ook niet meer zoveel hormonen en huilbuien). Wat ik wel had de eerste 3-4 weken toen ik ermee begon, was bloeden, nou ja..beetje van dat doorbraakbloeding-bloed. Maar dat was denk ik door de overgang naar een nieuwe anticonceptie.
Ik krijg m 100% vergoedt van fbto, ziekenfonds bestaat niet meer
Het in en uit brengen is net zo makkelijk als een tampon.
(:
pi_34203326
thanks! weet weer wat meer!
Groeten!
pi_34245571
Ik kan feitelijk geen hormonen verdragen (depri, huilbuien, superemotioneel, van mug olifant maken, opgeblazen gevoel...noem maar op) vandaar al 5 jaar spiraaltje (gynefix, zonder hormonen). Die is aan vervanging toe, maar aangezien het zo'n pijnlijke zaak was, zie ik het niet zitten, plus misschien wil ik binnekort aan kinderen beginnen (binnen jaartje ofzo) en dan ist ook zonde om die er dan zo snel weer te laten uithalen. Daarom probeer ik nu eerst de ring uit omdat die hormonen concentratie super laag is. 't zit er nu 10 dagen in, heb weer last van emotioneel en pessimistisch gedrag, buikkrampen en sinds vandaag ook doorbraakbloedingen. (de laatste keer dat ik een pil (yasmin)getest heb had ik een volledige maand bloedingen...). Moet ik nog volhouden en kan dat nog stabiliseren of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hormonenpreparaten nu eenmaal niks voor mij zijn?
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:26:43 #208
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34246798
Bij mij duurde het 2 maanden, toen was mijn lichaam er aan gewend. Daarna alleen nog maar voordelen aan de ring ondervonden.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34250605
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:26 schreef Pearly het volgende:
Bij mij duurde het 2 maanden, toen was mijn lichaam er aan gewend. Daarna alleen nog maar voordelen aan de ring ondervonden.
Zolang duurde het bij mij ook ongeveer.
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 20:43:43 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34253844
Hm, zit net in de papieren van mijn nieuwe zorgverkeraar te kijken. Vergoeding anticonceptie in principe 100% maar daar staat de ring niet bij genoemd... Maar eens even navragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34257233
Bij mij wordt de pil niet vergoed, maar het is het enige wat ik van mijn zorgtoeslag hoef te declareren dus dat is wel te doen.

Overigens reageer ik lichamelijk beter op de ring dan op de pil: veel minder pijn bij de menstruatie en ook van doorringen merk ik lichamelijk minder dan bij de pil.
Geestelijk ben ik wel vrij stabiel, maar zin in seks is er niet, maar dat had ik volgens mij toch al niet...
Tijdens het vrijen doet de ring bij mij wel pijn, maar ik durf hem er niet zo goed uit te halen, geeft zo'n vieze boel en zo'n oponthoud, net zoals een condoom...
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 januari 2006 @ 22:20:12 #212
13151 crew  Rewimo
pi_34258090
Je kunt hem er dan toch van tevoren uithalen? Wij merken overigens niets van de ring bij het vrijen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2006 @ 09:17:02 #213
13151 crew  Rewimo
pi_34269122
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Hm, zit net in de papieren van mijn nieuwe zorgverkeraar te kijken. Vergoeding anticonceptie in principe 100% maar daar staat de ring niet bij genoemd... Maar eens even navragen.
Even gebeld: wordt gewoon vergoed
pi_34277867
Ik weet niet of ik t al eens eerder heb gezegd: maar ik moet hier in eindhoven dus *altijd* een recept aanvragen voor de nuvaring, dat is een afspraak die de huisartsen in eindhoven hebben afgesproken. FIJN hoor Krijg ik elke maand een rekening van 13,50 van de huisarts voor een herhalingsrecept. Ik haal nu bijna altijd m'n nuvaring in de stad waar m'n moeder woont, daar heb ik dat gezeik in elk geval niet.
(:
pi_34280225
@ Nein: volgens mij staat t n keer eerder in deze topicreeks genoemd, maar de dokter/ apotheek kan je volgens mij niet verplichten om steeds een recept aan te vragen.
pi_34280467
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Leegle het volgende:
@ Nein: volgens mij staat t n keer eerder in deze topicreeks genoemd, maar de dokter/ apotheek kan je volgens mij niet verplichten om steeds een recept aan te vragen.
Tegen mij zeiden ze dus dat ik dat elke keer moest doen, wat kan ik daar dan tegen in brengen? Nuvaring wordt hier erkend als medicijn en niet als anticonceptie middel.
(:
pi_34285927
ik moest ook elke keer een nieuw receptje. Dat hadden 'ze in Deventer besloten' ...
Eva
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:19:13 #218
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34309284
@ Leegle
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je van te voren even belt dat je een recept voor de nuvaring wil. De huisarts wil dit verwerken in zijn/ haar systeem en als het 's middags klaar ligt ben je snel klaar bij de apotheek. Niet meer dan logisch dat je even naar de assistente belt met de vraag of ze 't receptje klaar laat leggen.
Ik zie het ongemak helemaal niet waar nein zó tegen aan loopt.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34310320
@pearly

Voor een normale anticonceptiepil kun je gewoon naar de apotheek bellen voor een herhaling. Voor de nuvaring wordt blijkbaar een uitzondering gemaakt en moet je eerst naar de dokter bellen voor een nieuw recept, en de dokter int daar gewoon geld voor. ik vind het onlogisch en onterecht.
Eva
pi_34311595
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef Pearly het volgende:
@ Leegle
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je van te voren even belt dat je een recept voor de nuvaring wil. De huisarts wil dit verwerken in zijn/ haar systeem en als het 's middags klaar ligt ben je snel klaar bij de apotheek. Niet meer dan logisch dat je even naar de assistente belt met de vraag of ze 't receptje klaar laat leggen.
Ik zie het ongemak helemaal niet waar nein zó tegen aan loopt.
Wat pearly hier boven zegt

Ik kan normaal gesproken zo even naar de apotheek lopen, 'mag ik een pakje nuvaring van u?", ik reken af, krijg factuur mee en stuur die op naar verzekering.

Nu gaat het zo: ik moet perse voor 10 uur bellen naar dokter, daarna ga ik naar apotheek om daar de nuvaring te halen en te betalen, vervolgens stuur ik die rekening op. Een paar weken later krijg ik nog es een factuur van 13,50 voor het recept van de dokter dat vind ik echt belachelijk!!! 13,50 voor een telefoontje van 30 seconden En dan moet ik DIE factuur ook nog eens opsturen.
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2006 @ 18:40:48 #221
13151 crew  Rewimo
pi_34317704
Ergens zit toch iets helemaal fout bij jouw apotheek. Voor de Nuvaring heb je alleen de eerste keer een recept nodig. Daarna kun je hem zo halen. Ik vind het schandalig dat arts en apotheek zo samenwerken om meer geld van jou (c.q. je verzekering) te krijgen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:25:32 #222
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34319213
vreemd.. ik betaal geen dokters-telefoon-consult indd.
Alleen de ring.
Ik kan de ring verder niet declareren.
  zondag 22 januari 2006 @ 17:24:24 #223
521 ruby
Hell yeah!
pi_34348817
Ik ben nu al weer bezig met de tweede ring en op zich bevalt het prima. Wel heb ik de laatste tijd dat ik best snel geirriteerd ben. Best kans dat het door de ring kan komen toch?
Maar m'n internetverbinding lag er ook uit, dus misschien dat het daar mee te maken had.

M'n vriend zei vandaag dat ie de ring wel voelt tijdens de sex en dat het best een raar gevoel vindt. Ik kijk het nog even aan en anders haal ik 'm voor de sex eruit. Gelukkig is dat ook een mogelijkheid.

Is dat inderdaad zo dat je je dokter niet hoeft te bellen voor een tweede recept? Want ik kreeg voor dat consult (info over de nuvaring + dat hij het door zou faxen naar de apotheek) inderdaad een rekening. Eentje daar kan ik mee leven, maar het ik zou het wel raar vinden als ik voor het tweede recept (waar ik dus voor moet bellen) ook moet betalen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_34348945
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:24 schreef ruby het volgende:
Is dat inderdaad zo dat je je dokter niet hoeft te bellen voor een tweede recept? Want ik kreeg voor dat consult (info over de nuvaring + dat hij het door zou faxen naar de apotheek) inderdaad een rekening. Eentje daar kan ik mee leven, maar het ik zou het wel raar vinden als ik voor het tweede recept (waar ik dus voor moet bellen) ook moet betalen.
Ik denk dat je dat het beste bij je apotheek kunt vragen. Het is volgens mij maar zo bij een paar steden in Nederland!
(:
pi_34457290
heeft iemand ervaring dat tijdens het gebruik van de nuvaring je stemmingswisselingen kan krijgen...ik heb hier namelijk wel erg veel last van gehad en mijn relatie liep hierdoor nieterg lekker.
Ik loop nu sinds augustus bij de homeopaat hiervoor en ook omdat ik snel boos wordt dit schijnt te komen door te veel hormonen in je lichaam hier krijg ik nu hulp en begeleiding bij.

graagserieuze reacties...aangezien dit voor mij emotioneel een moeilijk onderwerp is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')