Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De mensen die depri worden van de Nuvaring, hadden die dat bij de pil ook al?
Wat gebruik je nu?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:57 schreef Jane het volgende:
Ik wel iig. Precies dezelfde klachten als bij de pil. Ben er dus ook weer snel vanaf gestapt.
Ik voel m nooit zitten, behalve in de eerste 2 dagen van een nieuwe ring, dan lijkt ie wat 'stug' te zijn en wil de ring wel es naar beneden glijden, irritant gevoel, maar niet onoverkomelijk. Ik duw m gewoon even goed op de wc. Ik voel m niet tijdens de sex, mn vriend een klein beetje, maar die vind het totaal niet storend.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef rira het volgende:
Voel je hem zitten? Voel je hem tijdens de seks? Is de overgang van pil (microginon 30) heftig?
Krijg je tussen tijdse bloedingen? Krijgen jullie hem vergoed van het ziekenfonds? Is het lastig in te brengen en uit te halen, of vergelijkbaar met een tampon?
groeten Rira
Zolang duurde het bij mij ook ongeveer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:26 schreef Pearly het volgende:
Bij mij duurde het 2 maanden, toen was mijn lichaam er aan gewend. Daarna alleen nog maar voordelen aan de ring ondervonden.
Even gebeld: wordt gewoon vergoedquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Hm, zit net in de papieren van mijn nieuwe zorgverkeraar te kijken. Vergoeding anticonceptie in principe 100% maar daar staat de ring niet bij genoemd... Maar eens even navragen.
Tegen mij zeiden ze dus dat ik dat elke keer moest doen, wat kan ik daar dan tegen in brengen? Nuvaring wordt hier erkend als medicijn en niet als anticonceptie middel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef Leegle het volgende:
@ Nein: volgens mij staat t n keer eerder in deze topicreeks genoemd, maar de dokter/ apotheek kan je volgens mij niet verplichten om steeds een recept aan te vragen.
Wat pearly hier boven zegtquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:19 schreef Pearly het volgende:
@ Leegle
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je van te voren even belt dat je een recept voor de nuvaring wil. De huisarts wil dit verwerken in zijn/ haar systeem en als het 's middags klaar ligt ben je snel klaar bij de apotheek. Niet meer dan logisch dat je even naar de assistente belt met de vraag of ze 't receptje klaar laat leggen.
Ik zie het ongemak helemaal niet waar nein zó tegen aan loopt.
Ik denk dat je dat het beste bij je apotheek kunt vragen. Het is volgens mij maar zo bij een paar steden in Nederland!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:24 schreef ruby het volgende:
Is dat inderdaad zo dat je je dokter niet hoeft te bellen voor een tweede recept? Want ik kreeg voor dat consult (info over de nuvaring + dat hij het door zou faxen naar de apotheek) inderdaad een rekening. Eentje daar kan ik mee leven, maar het ik zou het wel raar vinden als ik voor het tweede recept (waar ik dus voor moet bellen) ook moet betalen.
Ah, ik weet precies wat je bedoelt. Had ik de eerste dagen ook. Ik een vriendin bellen die ook zo'n ding heeft die toen toevallig net in de supermarkt stond en dus toen maar fluisterend in een hoekje bij de waspoeder ging staan om mij uit te leggen dat daar echt niks mee aan de hand was.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:57 schreef veep het volgende:
Hoi ervaren nuvaring gebruikers,
ik heb vandaag voor het eerst een nuvaring geprobeert, maar weet niet of hij juist zit
hij zit helemaal niet diep (nog geen twee cm) op de tekening ziet het eruit alsof hij veel dieper moet zitten, maar dat lukt me dus niet.
ben een beetje ongerust...![]()
Weet ik, maar zodra ik hem eruit haal is het daar zo gevoelig dat de zin in sex snel verdwenen is.. Overigens is het erin doen ook niet erg prettig..quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Je mag de ring voor de seks gewoon uithalen, hij mag maximaal 3 uur uit de vagina zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |