abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 27 februari 2006 @ 20:37:32 #276
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35554274
Als het goed is kun je dat hier 1 bladzijdetje of misschen 2, terug lezen. Het is in de afgelopen 4 forums al vaker behandeld.
Maar ...... van 'goed' nuvaring gebruik kun je niet zwanger worden. Ook niet van een goed pil gebruik overigens.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35583058
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:37 schreef Pearly het volgende:
Als het goed is kun je dat hier 1 bladzijdetje of misschen 2, terug lezen. Het is in de afgelopen 4 forums al vaker behandeld.
Maar ...... van 'goed' nuvaring gebruik kun je niet zwanger worden. Ook niet van een goed pil gebruik overigens.
Zeg je nou dat ik de pil niet goed geslikt zou hebben????
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_35584174
Nee, dat bedoelt Pearly niet, de pil en de nuvaring zijn even betrouwbaar bij goed gebruik. Helaas resteert er altijd wel zo'n 0,01 procent ofzo, maar dat hou je met iedere anticonceptie.
I had a signature once. It was awful.
pi_35584364
Ja dat weet ik, maar het komt op mij over alsof ze zegt dat je bij 'goed' pilgebruik, niet zwanger kunt worden, en dat kan dus wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 februari 2006 @ 20:15:58 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35584661
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:09 schreef Fuente het volgende:
Ja dat weet ik, maar het komt op mij over alsof ze zegt dat je bij 'goed' pilgebruik, niet zwanger kunt worden, en dat kan dus wel!
Ik denk dat jij bij die 0,01% hebt gezeten, Fuente. Dat betekent overigens niet dat je nu een verhoogde kans hebt om weer zwanger te worden bij pil- of ringgebruik. Die kans blijft 0,01%.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35584919
Thnx Rewimo. Ergens weet ik ook dat het gewoon goed moet kunnen gaan. Ik slik de pil nu alweer 3 maanden en er gebeurt niets. Maar ben gewoon 'bang'.
Ga het in ieder geval gewoon proberen
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 februari 2006 @ 20:33:43 #282
13151 crew  Rewimo
pi_35585352
Kan me best voorstellen dat je het eng vindt hoor. Als zoiets eenmaal gebeurd is blijf je de angst houden dat het nog een keer kan gebeuren. Maar ook al heb jij die 0,01% kans 'benut', de kans dat het weer gebeurt is heel klein. Tja...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35585943
pin me niet vast op die 0,01 hoor, ik weet de percentages niet uit mijn hoofd Maar in ieder geval is het weinig.
pi_35587322
Thnx dames!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:40:51 #285
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35587767
Thnx dames!!

Fuente
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_35717897
Pfff, als ik dit allemaal zo lees weet ik het helemaal zeker: ik stap over op de Nuvaring. Ik kwam er vandaag achter dat ik het gepresteerd heb de pil drie (!) dagen achter elkaar te vergeten... Da's voor het eerst dat ik blij ben dat ik de afgelopen weken geen sex heb gehad!

Goed, morgen de huisarts maar eens bellen voor een afspraak. Beetje jammer dat ik nog pillen voor drie maanden heb liggen... Naja, huisgenote slikt ook Microgynon, die wil ze vast wel hebben.
pi_35723752
Na alles over de Nuvaring hier te hebben meegelezen, heb ik me ook maar aangemeld om over mijn ervaringen te kunnen vertellen. Ik ben nu met m'n 3e ring bezig en was daarvoor 2 jaar aan de Microgynon 30. Dat ging in het begin goed, maar sinds een jaar had ik echt last van libidoverlies, superveel pijn bij de sex (doordat ik de droog was, doordat ik niet opgewonden werd) en ik was ook wel vaak depri rond m'n menstruatie.

Uiteindelijk legde ik de link met mycrogynon en daarom ben ik aan de nuvaring gegaan, omdat ie zoveel minder hormonen bevat.

Vanaf dag 1 ging het beter, even de grootste voordelen voor mij op een rijtje:
-Ik was ongeveer 5 kilo aangekomen door de pil, daarvan waren er binnen een paar weken zo'n 3 vanaf.
-Ik ben nog maar maximaal een dag ongesteld en dan ook nog eens heel licht.
-Ik heb geen pijn meer tijdens de menstruatie.. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso al niet heel heftig menstrueer en dat ik het altijd wel prima kon handlen..
-Ik heb weer zin in sex, eigenlijk het grootste voordeel..
-ik heb geen stemmingswisselingen meer..

Eigenlijk klinkt dit te mooi om waar te zijn, maar tis toch echt zo. Heb nog van geen 1 bijwerking last gehad. Dus ik ben zeer tevreden over de ring en hoop dat dat nog lang zo blijft.
pi_35741661
Dankjewel voor al jullie ervaringen!!
Ik heb zaterdagochtend m'n laatste pil genomen, en aanstaande zondag gaat de nuva-ring dr in
Ik ben heel benieuwd hoe deze voor mij gaat werken, ik hoop op minder moodswings, infecties en géén vermindering van mijn libido (waarmee het helemaal OK zit).
Ik vraag mij ook heel erg af wat mijn vriendlief er van vindt.. Of hij hem zal voelen bij de seks, en dat erg zou vinden?
Hoe makkelijk gaat de ring er eigenlijk echt in? 'Flubbert' hij niet de verkeerde kanten uit?

<3 Warre
I will take the sun in my mouth
pi_35741861
Dacht dat je dat ding eruit kon halen tijdens de seks...
  zondag 5 maart 2006 @ 15:48:04 #290
521 ruby
Hell yeah!
pi_35742939
Ja je kunt 'm er inderdaad uithalen als je ff zonder wilt seksen, geen probleem.

@Warrel: je hoeft niet bang te zijn dat ie er aan alle kanten eruit flubbert. Mijn ervaring is dat ie er gewoon stevig vast zit en dus niet rondzweeft (zou ook niet best zijn). Ik had eerst wel de paranoia als ik bijv. moest poepen dat ie door het kracht zetten (ja sorry voor het praatje) eruit zou vliegen, maar ook dat is tot op heden niet gebeurt.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35743385
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op.. Volgende week zal het me leren, maar stiekem ben ik gewoon al hartstikke benieuwd..

@Lupa_Solitaria
Ik hoop natuurlijk dat we er niets van merken en niets hoeven te onderbreken. Ik vind het altijd al zo stom als dan opeens 'Ja! Nu!' de tampn er uit moet
pi_35746684
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:59 schreef warrel het volgende:
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op.. Volgende week zal het me leren, maar stiekem ben ik gewoon al hartstikke benieuwd..
Ik heb er wel redelijk moeite mee, dat hij eerst de verkeerde kanten opbuigt en er weer uit floept. Als je het op de wc doet, goed je hand eronder houden voordat je hem uit de pot kan vissen (aangezien ik meestal nog ongesteld ben als ik hem inbreng geen fijn klusje). Maar als hij er eenmaal volledig inzit is de kans dat hij er nog uit komt zonder dat je dat zelf doet erg klein, geen zorgen.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:35:26 #293
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_35746876
hoi hoi Warrel! Ik heb er met het verwijderen van mijn nuvaring, na 4 weken, voor gezorgd dat dat op een avond gebeurd waarvan ik "zeker" weet dat ik nergens naar toe hoef maar gewoon lekker thuis ben. Dat is voor mij de woensdag. Dan heb ik haast nooit iets.

Verder;
Tuurlijk is het wel zo dat je vagina de ring naar buiten zal werken als je 'm in wil brengen. Je zal wel voelen wat ik bedoel als je 'm in brengt. Ik adviseer je om 'm liggend, op bed in te brengen. Dat is de makkelijkste houding. In je vagina voel je een bobbel. Daar zal je nuvaring om heen gaan zitten als je 'm er uiteindelijk in hebt. De bobbel voel je al snel zitten als je met je vingers even voelt. Het kan dus zijn in het begin van jouw gebruik, dat je het gevoel hebt dat je nuvaring er uit wil steken. Geen nood ! Dat is vrij normaal. Dat went op den duur.
Als het goed is voelt je vriend 'm niet zitten maar er zijn jongens bij die kennelijk wel een zéér gevoelige eikel hebben. Er zijn er maar weinig !!

Moet je nog een week wachten Warrel? Pfff.... waarom? Ik ben 'm meteen gaan gebruiken!! Als je maar die 7 dagen in acht neemt ( vrijen met condoom ).
Wat ik hier nogmaals eens wil vertellen. Ik gebruik mijn nuvaring nu 2 jaar waarvan 1 jaar lang al 1 ring 4 weken achter elkaar. Dan haal ik 'm na 4 weken eruit en stop er "meteen" weer een nieuwe in voor 4 weken lang.
Ik ben dus precies 2 maanden lang niet ongesteld. Ideaal op deze manier ... en ojaa! nog nooit zwanger geworden van het gebruik op deze manier

Successsssss
  zondag 5 maart 2006 @ 17:57:13 #294
521 ruby
Hell yeah!
pi_35747534
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:59 schreef warrel het volgende:
@ Ruby
Haha, daar ben ik ook wel eens bang voor met een tampon Maar ik bedoelde vooral het 'flubberen' bij het inbrengen. Stuurt ie de goede kant op? Of buigt ie de verkeerde kant op..
Ow hehe, bedoel je dat zo...
Ja, bij het inbrengen wil die ring inderdaad een beetje dwarsliggen, maar gewoon beetje freubelen en dan gaat het vanzelf wel. Zodra de ring er eenmaal inzit, duw je 'm nog even goed richting je baarmoeder met je vinger en klaar ben je.
pi_35747612
@Pearly
Ik had bedacht dat voor mij de zondagavond het handigst zou zijn om met de ring te beginnen. En ik wil, voor ik 'm er in doe, nog even ongesteld worden. Ik heb de laatste weken last gehad van een infectie, en na het ongesteld zijn voel ik me dan weer wat schoner.. Of, zou ik nu toch gewoon ongesteld worden? Ik sla nu de 2 laatste pillen over van vandaag in morgen..
Het is wel makkelijker toch? Om 'm in te brengen als je ongesteld bent, omdat het daar dan allemaal veel nattiger is.. Dan zou voor mij ook de woensdagavond ideaal zijn.

En @ Zoeperzazke, is het onder de douche niet handiger? Kan je je gelijk weer helemaal wassen, en tijdens het inbrengen, tsjah, zoveel kliederen als nodig is..

Dankjewel voor de tips!
pi_35748732
Hm, ik doe het liever even snel op de wc, het gaat op zich wel goed als je het eenmaal gewend bent Maar het inbrengen is net als bij een tampon gewoon hoe jij het het fijnste vindt.
Overigens voelt mijn vriend mijn ring wel bijna altijd bij het vrijen maar ervaart dat niet als hinderlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 20:14:33 #297
13151 crew  Rewimo
pi_35751483
De eerste paar keer heb ik ook staan prutsen hoor, dat ding is vrij stug en wilde alle kanten op, behalve de goede Maar na een paar keer word je er vanzelf handiger in. Wat kan helpen is om hem in het midden een slagje te draaien zodat je als het ware een twee keer zo kleine, maar dikkere ring hebt. Hij glipt dan wat makkelijker naar binnen en ontvouwt zich daar vanzelf weer. Dan nog even naduwen en dan zit ie wel. Het kan zijn dat je hem voelt in het begin maar dat went snel.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 maart 2006 @ 22:10:14 #298
521 ruby
Hell yeah!
pi_35756205
In de ban van de Ring!
pi_35756846
Haha, zeker in de ban van de ring Ik heb er dan ook zo lang over gelezen en gedacht en getwijfeld, en nu heb ik 'm eindelijk!! Whie!
@Rewino: Klinkt erg logisch! Ik ga het proberen.
  maandag 6 maart 2006 @ 07:57:29 #300
105850 Fuente
mamamuts
pi_35764460
Ik ga hem vanmiddag halen en indoen, ben heel benieuwd!
Sara
Merel
Ukje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')