abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2005 @ 03:10:45 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30249914
België: Onze sympathieke zuiderburen zullen met een verjongd elftal de kwalificatie willen bewerkstelligen. In de EK-kwalificatie begon men met verjongen, op het gevaar af dat toernooi niet te halen. Zo geschiedde ook. Nu moeten spelers als Buffel, Van Damme, Walasiak, Blondel, Pieroni, Kompany, Vanden Borre en Deschacht samen met de meer ervaren jongens Baseggio, Valgaeren, Van Buyten, Mpenza, Mpenza en natuurlijk Goor de sprong moeten maken. Kwaliteit genoeg.

Bosnië-Herzegovina: Deze technische jongens, die met het hart spelen, hadden nog uitzicht op een plaats op het EK. Ze wonnen van de Denen, maar op het beslissende moment faalde men toch. De ploeg is nu wel een pittige outsider, want voetballers als Sergej Barbarez (HSV), Hasan Salihamidzic (Bayern München), Elvir Bolic (Rayo Vallecano) en Vedin Music (Modena) zijn goed genoeg om mee te doen. Zlatan Bajramovic (Freiburg) is ook een belangrijke kracht.

Litouwen: Litouwen lijkt kansloos in deze poule. Het land heeft weinig aansprekende spelers, maar aan de andere kant: dat geldt ook voor pakweg Slovenië en Letland, landen die in het verleden een kwalificatie bereikten. Toch moet Litouwen, met Tamas Razanauskas en Tomas Danilevicius als vedetten, hier niet toe in staat worden geacht.

San Marino: De schietschijf in deze groep. De vraag is nooit of je van ze wint, maar met hoeveel. Zullen alles op de defensie gooien. San Marino kan slechts beschikken over welwillende amateurs.

Servië en Montenegro: Dit eerzuchtige land moest het EK van 2004 missen, net als het WK van 2002. Ze zullen dan ook erg graag dit WK halen. Er is kwaliteit genoeg, de vraag is of er een éénheid van gemaakt kan worden. Mateja Kezman is de nieuwe vedette, maar ook spelers als Dejan Stankovic, Savo Milosevic, Darko Kovacevic en Dejan Stefanovic doen bij menig voetballiefhebber een belletje rinkelen. Belangrijke ploeg in deze poule.

Spanje: De topfavoriet. Onder aanvoering van de nieuwe bondscoach, de grijze eminentie Luís Aragonés, moet Spanje zich plaatsen. Hij zal de verjonging door voeren en zal waarschijnlijk meer aan willen vallen dan zijn voorganger. Spelers als Fernando Torres, Joaquín en Vicente zullen nieuwe sleutelspelers worden, wellicht krijgen ook Reyes en Mista de kans zich te tonen op dit niveau. Met de aanwezigheid van een Puyol, Iván Helguera, Iker Casillas, Valerón, Albelda, Baraja en Rául en Morientes is het duidelijk dat Spanje zich moet kwalificeren.

STAND:

1. Servië & Montenegro 7-15
2. Spanje 7-13
3. Bosnië-Herzegovina 7-10
4. Litouwen 7-9
5. België 7-8
6. San Marino 7-0

Belgie ligt eruit dus

de vorige delen:

[ WK 2006 KWALIFICATIE] Groep 7 (met Spanje)
[WK 2006 KWALIFICATIE] Groep 7 (met SPANJE)

Maar we waren bezig:
quote:
competities of cafecompetities, maar dat is nauwelijks voetbal te noemen. Het doorsnee café-elftal dat op zaterdagmiddag "wild" voetbalt, ziet sterretjes tegen een derde of vierde klasser ( te vergelijken met 2e of 3e klasse provinciaal in België).
Die ploegen heb je hier ook natuurlijk hoor , maar ik durf zeker zeggen het niveau van de hoofdklasses van zowel de Café als de Bedrijfsbond hier ligt zeker op het niveau van 3de a 4de nationale klasse hier. Misschien niet "constant" , maar laat een ploeg uit die reeksen zich opladen voor een match tegen een ploeg uit 3de of 4de klasse en ze zien écht sterretjes bij die nationaler hoor ...

[ Bericht 60% gewijzigd door -Vaduz- op 04-09-2005 18:59:52 ]
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_30249926
Toch frappant dat dat soort ploegen zo'n elftal kunnen formeren dat ze beloftenploegen van profclubs of een 4e klasser kunnen wegtikken. Dan zit er inderdaad ergens iets goed verkeerd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 4 september 2005 @ 03:22:21 #3
pi_30250045
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch frappant dat dat soort ploegen zo'n elftal kunnen formeren dat ze beloftenploegen van profclubs of een 4e klasser kunnen wegtikken. Dan zit er inderdaad ergens iets goed verkeerd.
Inderdaad, maar ja het is een deel van het zwart geld circuit hier

Mijn neef is zo zelfs ook nog aan zijn huidige job geraakt. Die speelde ooit zelfs nog als -14 jarige voor de nationale ploeg, maar verspeelde zijn talent omdat hij nogal een losbol was/is , maar die bedrijfsploegen vinden zoiets natuurlijk wél een leuke referentie om je in dienst te nemen als je voor hen wil spelen ... (met natuurlijk iets extra's in het zwart erbij ... )
  zondag 4 september 2005 @ 03:26:56 #4
pi_30250105
Maar dat is misschien net ook het hele verhaal van het Belgische voetbal hé, de ploegen op hoog niveau trekken buitenlanders aan, maar de Belgen met een zeker talent die willen voetballen komen hoe dan ook ergens in het wereldje terecht hé ... Helaas is dat nu vaak niet meer in eerste klasse ...
pi_30250125
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ja het is een deel van het zwart geld circuit hier

Mijn neef is zo zelfs ook nog aan zijn huidige job geraakt. Die speelde ooit zelfs nog als -14 jarige voor de nationale ploeg, maar verspeelde zijn talent omdat hij nogal een losbol was/is , maar die bedrijfsploegen vinden zoiets natuurlijk wél een leuke referentie om je in dienst te nemen als je voor hen wil spelen ... (met natuurlijk iets extra's in het zwart erbij ... )
Dat kennen we hier helemaal niet eigenlijk. Er is een KNVB-competitie met een tweetal profdivisies en daaronder een hele hoop amateurcompetities waarin geschokt wordt, daarnaast heb je her en der cafévoetbal, zonder 'n echte bond. Daar lopen wel aardige spelers rond die er niet thuishoren, maar dan hebben we het over spelers die qua niveau misschien uit zouden blinken in de 3e of 4e klasse amateurs, hoger niet.

Bedrijfscompetities hebben we hier nauwelijks. Met het bedrijf voetballen we een paar keer per jaar wat toernooitjes tegen andere bedrijven, maar we gaan geen mensen in dienst nemen omdat ze goed kunnen voetballen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30250143
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar dat is misschien net ook het hele verhaal van het Belgische voetbal hé, de ploegen op hoog niveau trekken buitenlanders aan, maar de Belgen met een zeker talent die willen voetballen komen hoe dan ook ergens in het wereldje terecht hé ... Helaas is dat nu vaak niet meer in eerste klasse ...
Ik denk dat dat het probleem is van België. Natuurlijk is het goed dat spelers als Portillo, Concecaio en Rapaic in België (komen) voetballen. Die spelers leveren een toegevoegde waarde, het gros van de buitenlanders in de 1e klasse zijn echt derderangs voetballers die niets of nauwelijks iets toevoegen.
  zondag 4 september 2005 @ 03:33:23 #7
pi_30250195
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat kennen we hier helemaal niet eigenlijk. Er is een KNVB-competitie met een tweetal profdivisies en daaronder een hele hoop amateurcompetities waarin geschokt wordt, daarnaast heb je her en der cafévoetbal, zonder 'n echte bond. Daar lopen wel aardige spelers rond die er niet thuishoren, maar dan hebben we het over spelers die qua niveau misschien uit zouden blinken in de 3e of 4e klasse amateurs, hoger niet.

Bedrijfscompetities hebben we hier nauwelijks. Met het bedrijf voetballen we een paar keer per jaar wat toernooitjes tegen andere bedrijven, maar we gaan geen mensen in dienst nemen omdat ze goed kunnen voetballen.
Hier zijn er dus echt 2 "echte" nevenbonden , die van het zogenaamde "Cafévoetbal" , en die van het zogenaamde "Bedrijfsvoetbal" , de eerste zijn altijd ploegen verbonden aan een café, de tweede aan een bedrijf . In de praktijk zie je natuurlijk dat die caféplogen hun gelden ook halen bij het bedrijf dat hun sponsor is.
Maar die bedrijven smijten er hier toch vaak serieus wat geld tegen aan hoor ... Vaak is het ook een soort "eer" die meespeelt bij die bedrijven. Hier zijn veel van die bedrijven nog KMO's en is er wel wat rivaliteit om een college "bedrijfsleider" zijn team te kunnen verslaan ... En daar hebben ze vaak verbazingwekkend veel geld voor over. Zwart geld natuurlijk ...
pi_30250228
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hier zijn er dus echt 2 "echte" nevenbonden , die van het zogenaamde "Cafévoetbal" , en die van het zogenaamde "Bedrijfsvoetbal" , de eerste zijn altijd ploegen verbonden aan een café, de tweede aan een bedrijf . In de praktijk zie je natuurlijk dat die caféplogen hun gelden ook halen bij het bedrijf dat hun sponsor is.
Maar die bedrijven smijten er hier toch vaak serieus wat geld tegen aan hoor ... Vaak is het ook een soort "eer" die meespeelt bij die bedrijven. Hier zijn veel van die bedrijven nog KMO's en is er wel wat rivaliteit om een college "bedrijfsleider" zijn team te kunnen verslaan ... En daar hebben ze vaak verbazingwekkend veel geld voor over. Zwart geld natuurlijk ...
Merkwaardig fenomeen. Hier kennen we dat helemaal niet. Wellicht in andere landen wel?

Bij de onderlinge bedrijfstoernooitjes gaat het er wel op natuurlijk en af en toe haalt 'n bedrijf er wel een goede voetballer bij, maar dan alleen om 'n keertje mee te voetballen, er wordt niet zwart betaald om goede voetballers binnen te halen voor bedrijfscompetities.
  zondag 4 september 2005 @ 03:43:34 #9
pi_30250331
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Merkwaardig fenomeen. Hier kennen we dat helemaal niet. Wellicht in andere landen wel?

Bij de onderlinge bedrijfstoernooitjes gaat het er wel op natuurlijk en af en toe haalt 'n bedrijf er wel een goede voetballer bij, maar dan alleen om 'n keertje mee te voetballen, er wordt niet zwart betaald om goede voetballers binnen te halen voor bedrijfscompetities.
Het is een vreemd fenomeen inderdaad, en vaak gaat er toch serieus wat geld in om hoor, schiet mij nog net een voorbeeld te binnen , zo was er 2 jaar terug een Frans-Belgische (Fransman, maar geboren en getogen in Belgie) speler bij Cercle Brugge die betrapt was op doping en een jaar geschorst werd door de kbvb, die heeft in dat jaar gewoon bij een caféploeg voor grof geld een seizoen meegespeeld. Nu is die na dat jaar terug ergens in 3de klasse ofzo actief.
pi_30251301
België is nog niet helemaal uitgeschakeld al lijkt het daar wel op natuurlijk. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Servië Montenegro doorgaat als groepswinnaar en dus van Spanje wint a.s. woensdag. Verder is een gelijkspel tussen Bosnië Herzegovina en Litouwen goed mogelijk. België zelf wint natuurlijk van San Marino en dan sta je ineens 3de, met nog 2 punten achter de nummer 2 Spanje. Die ontvang je zelf nog een keer thuis. Ik zie het nog wel gebeuren.
pi_30252205
quote:
Op zondag 4 september 2005 06:06 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
België is nog niet helemaal uitgeschakeld al lijkt het daar wel op natuurlijk. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Servië Montenegro doorgaat als groepswinnaar en dus van Spanje wint a.s. woensdag. Verder is een gelijkspel tussen Bosnië Herzegovina en Litouwen goed mogelijk. België zelf wint natuurlijk van San Marino en dan sta je ineens 3de, met nog 2 punten achter de nummer 2 Spanje. Die ontvang je zelf nog een keer thuis. Ik zie het nog wel gebeuren.
Het lijkt mij toch vrij sterk dat Belgie nog doorgaat, wat ik van het land heb gezien in deze kwalificatie was niet veel, en als je al tegen Bosnie verliest denk ik niet dat men thuis tegen Spanje wint.
pi_30252462
Spanje heeft twee keer gelijk gespeeld tegen Bosnië en ze hadden mazzel dat ze in de 96ste minuut thuis nog gelijk wisten te maken. België heeft thuis nog met 4-1 weten te winnen. Men heeft zeker kans thuis in Spanje maar Spanje moet dan wel van Servië-Montenegro verliezen maar dan moeten de Belgen ook bij Litouwen winnen en dat zijn teveel randvoorwaarden.

[ Bericht 1% gewijzigd door sampoo op 05-09-2005 13:40:03 ]
pi_30259729
Ik hoop dat Bosnie 2e of 1e wordt........ en dat zie ik ze wel doen..

Ik heb net kaartjes voor de groepwedstrijden van Bosnie besteld namelijk
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30260846
Even weer vragen of de OP terug mag en volgens mij is dit deel 3 al??

Servië blijft goed bezig, weer geen tegengoals.

STAND:

1. Servië & Montenegro 7-15
2. Spanje 7-13
3. Bosnië-Herzegovina 7-10
4. Litouwen 7-9
5. België 7-8
6. San Marino 7-0

België mag woensdag prijsschieten tegen San Marino als troost, terwijl Servië in Spanje de Spanjaarden van zich af moet zien te houden. Bosnië gaat naar Litouwen, duel der outsiders.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30265736
OP op verzoek uitgebreid en de TT aangepast.
That's all folks!
pi_30284347
quote:
Op zondag 4 september 2005 16:30 schreef methodmich het volgende:

Servië blijft goed bezig, weer geen tegengoals.
Dat is zelfs een record, in de WK kwalificatie poule na 7 wedstrijden nog steeds geen goal geslikt hebben.
Opmerkelijk dat een land als Servia dat voor elkaar weet te krijgne in een toch niet makkelijke poule (met o.a. Spanje en de burenruzie met Bosnie vertegenwoordigd).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 5 september 2005 @ 12:49:00 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30285399
Hopelijk ligt Antheunis nu snel buiten. Hij verdient niet beter, je had ze moeten zien spelen. Met een goed georganiseerde ploeg hadden we Bosnië zeker kunnen verslaan.
pi_30287518
Dat die man nog steeds bondscoach is vind ik opvallend. Met de aanwezige jongens moet er best een leuk team van te maken zijn.
That's all folks!
  maandag 5 september 2005 @ 15:38:08 #19
pi_30289772
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:11 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat is zelfs een record, in de WK kwalificatie poule na 7 wedstrijden nog steeds geen goal geslikt hebben.
Opmerkelijk dat een land als Servia dat voor elkaar weet te krijgne in een toch niet makkelijke poule (met o.a. Spanje en de burenruzie met Bosnie vertegenwoordigd).
Een record is het niet hoor. In 1974 slikte België zelf in de hele WK kwalificatie geen enkele tegengoal. Maar een onterecht afgekeurd doelpunt van R. Verheyen tegen Nederland zorgde ervoor dat Nederland met een beter doelsaldo en niet België het WK haalde ...
pi_30291934
Whahaha fantastisch dit. Moet je eens op Canvas kijken en dan op teletekst pagina 526. Daar denken ze echt nog dat ze een kans hebben en hebben ze zelfs de mogelijkheid neergezet dat Spanje tegen san Marino punten verspeelt.
  maandag 5 september 2005 @ 17:25:21 #21
pi_30292890
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:55 schreef trepper het volgende:
Whahaha fantastisch dit. Moet je eens op Canvas kijken en dan op teletekst pagina 526. Daar denken ze echt nog dat ze een kans hebben en hebben ze zelfs de mogelijkheid neergezet dat Spanje tegen san Marino punten verspeelt.
Dat zijn gewoon de mathematische mogelijkheden hé ...
pi_30293987
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een record is het niet hoor. In 1974 slikte België zelf in de hele WK kwalificatie geen enkele tegengoal. Maar een onterecht afgekeurd doelpunt van R. Verheyen tegen Nederland zorgde ervoor dat Nederland met een beter doelsaldo en niet België het WK haalde ...
inderdaad, NL mocht toen nooit op het wk gestaan hebben. Een wk waar ze nota bene de finale haalden.
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_30294028
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:55 schreef trepper het volgende:
omdat ze de mathematische mogelijkheden erop zetten (er staat zelfs bij een 'mirakel'-scenario) denken ze nog dat ze kans hebben ? wat een BS is dat man ...
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_30294383
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Maar overbodig zodra ze aangeven dat Spanje mogelijk punten laat liggen tegen San Marino. Je kan als Belg niets anders doen dan hopen dat Servië groepswinnaar wordt en dat Spanje, Bosnië en Litouwen onderling punten laten liggen.

Overigens acht ik Spanje en Servië op papier gewoon sterker dus een schande is misschien te sterk uitgedrukt.
pi_30295967
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja ok, maar Spanje laten verliezen van San Marino....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')