abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23432561
Hier verder.

Deel één van dit topic vind je hier terug: [WK 2006 KWALIFICATIE] Groep 7 (met SPANJE)

België: Onze sympathieke zuiderburen zullen met een verjongd elftal de kwalificatie willen bewerkstelligen. In de EK-kwalificatie begon men met verjongen, op het gevaar af dat toernooi niet te halen. Zo geschiedde ook. Nu moeten spelers als Buffel, Van Damme, Walasiak, Blondel, Pieroni, Kompany, Vanden Borre en Deschacht samen met de meer ervaren jongens Baseggio, Valgaeren, Van Buyten, Mpenza, Mpenza en natuurlijk Goor de sprong moeten maken. Kwaliteit genoeg.

Bosnië-Herzegovina: Deze technische jongens, die met het hart spelen, hadden nog uitzicht op een plaats op het EK. Ze wonnen van de Denen, maar op het beslissende moment faalde men toch. De ploeg is nu wel een pittige outsider, want voetballers als Sergej Barbarez (HSV), Hasan Salihamidzic (Bayern München), Elvir Bolic (Rayo Vallecano) en Vedin Music (Modena) zijn goed genoeg om mee te doen. Zlatan Bajramovic (Freiburg) is ook een belangrijke kracht.

Litouwen: Litouwen lijkt kansloos in deze poule. Het land heeft weinig aansprekende spelers, maar aan de andere kant: dat geldt ook voor pakweg Slovenië en Letland, landen die in het verleden een kwalificatie bereikten. Toch moet Litouwen, met Tamas Razanauskas en Tomas Danilevicius als vedetten, hier niet toe in staat worden geacht.

San Marino: De schietschijf in deze groep. De vraag is nooit of je van ze wint, maar met hoeveel. Zullen alles op de defensie gooien. San Marino kan slechts beschikken over welwillende amateurs.

Servië en Montenegro: Dit eerzuchtige land moest het EK van 2004 missen, net als het WK van 2002. Ze zullen dan ook erg graag dit WK halen. Er is kwaliteit genoeg, de vraag is of er een éénheid van gemaakt kan worden. Mateja Kezman is de nieuwe vedette, maar ook spelers als Dejan Stankovic, Savo Milosevic, Darko Kovacevic en Dejan Stefanovic doen bij menig voetballiefhebber een belletje rinkelen. Belangrijke ploeg in deze poule.

Spanje: De topfavoriet. Onder aanvoering van de nieuwe bondscoach, de grijze eminentie Luís Aragonés, moet Spanje zich plaatsen. Hij zal de verjonging door voeren en zal waarschijnlijk meer aan willen vallen dan zijn voorganger. Spelers als Fernando Torres, Joaquín en Vicente zullen nieuwe sleutelspelers worden, wellicht krijgen ook Reyes en Mista de kans zich te tonen op dit niveau. Met de aanwezigheid van een Puyol, Iván Helguera, Iker Casillas, Valerón, Albelda, Baraja en Rául en Morientes is het duidelijk dat Spanje zich moet kwalificeren.

Stand in de poule:

1. Servië & Montenegro 4-10
2. Litouwen 4-8
3. Spanje 3-5
4. Bosnië-Herzegovina 2-2
5. België 3-1
6. San Marino 4-0

Met dank aan methodmich.
pi_23432595
Wel even de OP overnemen, GVD! Ik doe dat niet voor niets....

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_23432613
quote:
Je hebt wel gelijk in het eerste stuk, maar ja wij hebben hier natuurlijk ook wel zoïets als schoolplicht. Hier is dat belangrijk, ginder is dat bijzaak. dan weet ik wel wat kiezen.
Trouwens de vergelijking gaat niet echt op, want vooral in Nederland heeft de jeugd het ook goed, maar daar komen de jongeren wel vlot aan de bak.
Opnieuw vrij simpel. Belgen zijn echte bourgondiërs, in tegenstelling tot de Nederlanders. Wij zitten liever op café of we gaan liever eens lekker uit eten, dan zitten te zwoegen op de fitness.

PS: Kan er één van de modjes een "2" in de topictitel zetten? .
pi_23432641
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:11 schreef methodmich het volgende:
Wel even de OP overnemen, GVD! Ik doe dat niet voor niets....

Uw wil is wet. .
pi_23432689
Dank u wel, u bent een goede Belg!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 20:21:42 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_23432814
Beetje melij heb ik wel met de Belgen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:32:45 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23433021
Aan het begin zou ik hebben gezegt Spanje en Belgie maar nu de belgen komen er niet meer aan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 19 november 2004 @ 21:46:05 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23434748
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23442457
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:11 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Opnieuw vrij simpel. Belgen zijn echte bourgondiërs, in tegenstelling tot de Nederlanders. Wij zitten liever op café of we gaan liever eens lekker uit eten, dan zitten te zwoegen op de fitness.
Fransen zijn ook bourgondiërs . Ja, sorry maar zo kunnen we blijven doorgaan natuurlijk. Ok, Belgen zijn wat meer bourgondisch, maar daar ligt het niet aan hé.
Feit is dat er niet genoeg aandacht naar eigen jeugd gaat (niet altijd de schuld van de ploegen).
Dit is hoe ik het zie: In België worden goede spelers geboren en in Nederland worden goede spelers geboren én gemaakt.
PSN: Tom2K
pi_23442540
Hoeveel echte Fransen spelen er tegenwoordig nog in het nationale team denk je?
pi_23443816
Barthez, Coupet, Mexès, Pires, Micoud, Giuly, Squillaci, Givet, Rothen, Reveillère, Landreau, Frey, Pedretti
www.thuisuiteten.nl
pi_23444838
En hoeveel daarvan hebben ook echt iets in te brengen bij het nationale team? Uiteindelijk toch een bijzonder magere oogst, als je het inwonersaantal bekijkt.

Overigens zijn Fransen misschien wel bourgondisch, ze zijn ook een stuk nationalistischer. Da's ook al een niet te onderschatten factor. Bovendien is de welvaart er in bepaalde gebieden stukken lager dan in België.
pi_23448919
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:12 schreef Heero87 het volgende:
En hoeveel daarvan hebben ook echt iets in te brengen bij het nationale team? Uiteindelijk toch een bijzonder magere oogst, als je het inwonersaantal bekijkt.

Overigens zijn Fransen misschien wel bourgondisch, ze zijn ook een stuk nationalistischer. Da's ook al een niet te onderschatten factor. Bovendien is de welvaart er in bepaalde gebieden stukken lager dan in België.
Goeie voetballers ontstaan niet uit nationalisme, maar uit zelfgewin. Iemand gaat enkel harder trainen puur voor zichzelf, om beter te worden en meer geld te verdienen.
Ik weet dat je bedoelt dat er veel mensen bij Frankrijk spelen die niet frans van oorsprong zijn.
Dat is waar, maar bij ons zijn ook ghetto's vol kansarmen en er zijn ook genoeg allochtonen die reeds de Belgische nationaliteit hebben. Je moet natuurlijk wel de moeite doen om ze te gaan zoeken en je moet de middelen ter beschikking hebben om ze degelijk te begeleiden.
Ik zeg niet dat België zou moeten kunnen wedijveren met Frankrijk of Nederland, maar er zou toch veel meer uit ons voetbal gehaald kunnen worden.
PSN: Tom2K
pi_23451692
België kent nu even een mindere fase, maar ik denk dat ze er toch wel bovenop zullen komen in een paar jaar. Er zijn toch best talentrijke spelers, zoals Vanden Borre, Kompany, Deschacht, Walasiak, De Ceulaer, De Beule, Buffel, eventueel Huysegems...

Van Servië verliezen is als op zichzelf staand feit geen schande, achter Litouwen staan wel.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:06:10 #15
pi_23524297
Fluit het af

Dit is de tekst
Fluit het af

Fluit het nu maar af
't Belgisch voetbal, schandelijk
't Is niet om aan te zien
Met een voet in het graf
't Is voorbij, 't komt nooit meer goed
Wat men er ook aan doet

Fluit het af
'k Kan het niet meer zien
Een dikke nul op tien
Schluss gedaan fini
Het Belgisch voetbal
Te klein voor Champions League
Fluit het af
Geen ballen, geen techniek

Niet naar het WK, nono
Gewogen en te licht
bevonden, Wesley
Sonck en co
En ook nationaal, o-o
Zelfs met heel Ivoorkust
in de ploeg nog geen niveau

Fluit het af
'k Kan het niet meer zien
Een dikke nul op tien
schluss gedaan fini
Fluit het af
Te klein voor Champions League
Fluit het af
Geen sterren, geen tactiek

Fluit het af...
Geen fysiek
geen techniek
Fluit het af
Fluit het af
Geen fysiek
geen techniek
Fluit het af

Fluit het af
'k kan het niet meer zien
alleen een tien op tien
voor Vincent Kompany
Fluit het af
want iedereen is ziek
Fluit het af
De toestand is kritiek

Uitvoerder: Dany Caen en Paul Poelmans
Tekst: Fritz Vandenheuvel
  vrijdag 4 februari 2005 @ 16:45:36 #16
pi_24922789
Vanderhaeghe weer Duivel 04-02-2005

Bondscoach Aimé Anthuenis heeft Anderlecht-middenvelder Yves Vanderhaeghe opgeroepen voor de oefeninterland tegen Egypte.

Anthuenis riep 19 spelers op voor de vriendschappelijke interland Egypte-België van woensdag 9 februari in het Osman Ahmed Osman Stadium in Caïro.

Peersman, mentaal op de sukkel bij Anderlecht, is er niet meer bij. Herpoel vervangt hem. Ook Deschacht, Valgaeren, Van Damme, Englebert en Huysegems vallen in vergelijking met Servie-Montenegro af. Doll en Dheedene verstevigen het verdedigende compartiment.

Opmerkelijkste selectie is die van Yves Vanderhaeghe. Hij knokte zich op karakter in de basis bij Anderlecht en is weer Rode Duivel. De twee Mpenza's, die tegen Servië-Montenegro moesten afhaken, behoren ook opnieuw tot de kern.

Selectie Egypte-België

Doelmannen: Silvio Proto (La Louvière), Frédéric Herpoel (AA Gent)

Verdedigers: Philippe Clement (klup Brugge), Olivier De Cock (klup Brugge), Didier Dheedene (Austria Wenen/Oos), Olivier Doll (Lokeren), Vincent Kompany (RSC Anderlecht), Timmy Simons (klup Brugge), Daniel Van Buyten (Hamburg/Dui) en Peter Van der Heyden (klup Brugge)

Middenvelders: Walter Baseggio (Anderlecht), Roberto Bisconti (OCG Nice/Fra), Koen Daerden (RC Genk), Mbo Mpenza (Anderlecht) en Yves Vanderhaeghe (RSC Anderlecht)

Aanvallers: Thomas Buffel (Glasgow Rangers/Sch), Emile Mpenza (Hamburg/Dui), Wesley Sonck (Borussia Moenchengladbach/Dui) en Luigi Pieroni (Auxerre/Fra)
pi_24923120
Ook opmerkelijk is dat Spanje Iván de la Peña heeft geselecteerd, voor een oefeninterland. Lukte hem in zijn beste jaren bij Barcelona nooit.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:23:54 #18
pi_24923399
De la Pena ? Ik dacht zelfs al dat die al in alle stilte gestopt was ...
pi_24923494
Nee, blinkt uit bij Espanyol, al een paar seizoenen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:31:04 #20
pi_24923530
Moet mij blijkbaar ontgaan zijn , maar behalve 't feit dat Lemmens daar soms in de goal staat komt Espanyol hier dan ook quasi helemaal nooit in het nieuws ...
pi_24923601
Soms is dit seizoen wel heel erg soms zelfs. Zeg maar nooit.
www.thuisuiteten.nl
pi_25039054
Spanje won afgelopen woensdag dus, met De la Peña in de basis, met "maar" 5-0 van San Marino. Op voorhand werd gehoopt op een monster-score, maar de teller bleef na doelpunten van Joaquín, Torres, Raúl, Guti en Del Horno steken. Ook tegen deze voetbal-dwerg heeft het team van coach Aragonés dus niet écht kunnen overtuigen; het zou mij dan ook niet verbazen als er voor het begin van het WK iemand anders aan het roer van het Spaans elftal komt. Misschien is Luis Fernández, onlangs bij Porto weggestuurd, een geschiktere kandidaat...

Spanje stijgt overigens naar de 2de plek in de groep, achter Servie Montenegro en blijft Litouwen net voor op doelsaldo.
pi_25042915
Bij Porto zat Víctor Fernández, niet de Fransman Luis.
www.thuisuiteten.nl
pi_25082829
Ik dacht nog zo, nu niet de verkeerde Fernández noemen...verkeerd gegokt dus!! Maar goed, ik bedoelde dus Víctor...niet dat ze bij de Spaanse bond zelf al aan een trainerswissel zitten te denken, maar de media lijkt daar wel op aan te willen sturen.

Nieuwe stand:
http://www.marca.com/futb(...)/europa/grupo_7.html
pi_25663319
Mooi!

Onze Belgische vrienden met o.a. Thomas Chatelle tegen Bosnië-Herzegovina zaterdag. De woensdag erop prijs schieten in San Marino. Bosnië-Herzegovina is dan gastheer voor het verrassende Litouwen, terwijl Spanje naar Servië en Montenegro moet.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')