Dat mensen die dit luisteren geen fans zijn maar sommen met geld voor de band en platenmaatschappijen, huidige Emo is puur economisch strategie.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:20 schreef evil-me het volgende:
[..]
ik snap weinig van deze zin... leg uit!
Ja, net zo als alle East-side-rapnegerts stoer blijven volhouden dat ze áltijd een teringhekel aan de westside zullen hebben en elk punkbandje zweert nooit sell-outs te zullen wordenquote:Op woensdag 19 april 2006 15:23 schreef gr8w8 het volgende:
Grof gezegd: een band zegt zeg maar dattie niet emo is als ie het wel is.
Zegt iemand die naar: Panic At The Disco en The Get Up Kids luisterd.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Derde huiliepost in dit topic, way to go.
Is dat je enige argument om me terug te pakken? Sneu figuur.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:28 schreef OFfSprngr het volgende:
Zegt iemand die naar: Panic At The Disco en The Get Up Kids luisterd.![]()
![]()
Leg nou eens uit wat emo isquote:Op woensdag 19 april 2006 15:28 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Zegt iemand die naar: Panic At The Disco en The Get Up Kids luisterdt.![]()
![]()
Sneu figuur?, leg mij eens uit waarom ik sneu ben?, omdat ik NIET Emo luister en het een verschrikkelijk marketing project vind van de platenmaatschappijen ben ik sneu?, laat jij je eens niet de uit gebuite consument zijn, want dat is pas sneu, dat je niet eens consequenties door hebt van je eigen acties.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Is dat je enige argument om me terug te pakken? Sneu figuur.
Doe ik zo, ik moet daarvoor ff graven.quote:
quote:quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Borkydude: Emos zijn een mislukte vorm van mensen, in fact het zijn niet eens mensen, ze moeten in kampen worden opgesloten en vernietigd zodat de mensheid eindelijk verlost is van het wangestalte van een stijl wat zich Emo noemt, orgineel is Emo een afkorting van Emotional Hardcore, ofwel een afscheiding van Hardcore Punk, in den beginnen was het zo dat bands als Fugazi, Sunny Day Real Estate, Rites Of Spring in midden jaren '80 een langzamere meer emotionele versie gingen spelen van Hardcore, vaak liet dit het publiek in tranen achter omdat het heel meeslepend was, eind jaren '90 onstond er een tendens van bandjes die hier samen met platenmaatschappijen een commerciële insteek aan gaven, een trend was geboren, aangezien de homos van Emo bands zoals Dashboard Confessional en andere tiefus baggerzooi zich realiseerde dat hun publiek alleen uit "alternatieve" pubers bestond gingen ze veelal liedjes schrijven over puberale problemen, het uit gaan met eerste vriendje/vriendinnetje, problemen met ouders en auto-mutilatie, hiermee kwam de Emokid trend op, deze zielige pubertjes die zichzelf als depressief profileren om aandacht te krijgen gingen in hun individualistisch "alternatieveness" de zelfde top40 bagger luisteren en gingen veelal in zichzelf snijden terwijl ze achterlijke Emo-zeur-Rock luisteren.
Een Emo is te herkennen aan het algemene nichterige uitzien, het uit zien als een homofiele nerd werd een trend en men ging lomp zwart haar dragen wat voor een oog valt, daarbij dragen ze vrouwenbroeken en witte glitterriemen en gaan ze allemaal in de verdedeging als je ze Emo noemt wat ze ook zijn en zelf voor hebben gekozen, aldus DE EMOTREND en het zal en MOET sterven.
Daarnaast geeft het Punkers, Goths, Metalheads, Grungeheads, Altos en Skaters een slechte naam.
Omdat ik een paar nummers download (ja download ja, ik koop van mijn spaarzame euro's liever CD's die ik echt goed vind), van een band die me wel goed in het gehoor ligt, ben ik een "uitgebuite consument"?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Sneu figuur?, leg mij eens uit waarom ik sneu ben?, omdat ik NIET Emo luister en het een verschrikkelijk marketing project vind van de platenmaatschappijen ben ik sneu?, laat jij je eens niet de uit gebuite consument zijn, want dat is pas sneu, dat je niet eens consequenties door hebt van je eigen acties.
Bedankt voor deze totaal niet gekleurde uitlegquote:
En nee, ik vond je niet sneu om je muziekkeuze of wat je van de band in dit topic vind, maar omdat ik een opmerking maak over je negatieve gezeur in dit topic en je dan terugkaatst met "Whehehe, zegt iemand die [dat en dat] luistert". Dat noem ik een zwaktebod.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Sneu figuur?, leg mij eens uit waarom ik sneu ben?, omdat ik NIET Emo luister en het een verschrikkelijk marketing project vind van de platenmaatschappijen ben ik sneu?, laat jij je eens niet de uit gebuite consument zijn, want dat is pas sneu, dat je niet eens consequenties door hebt van je eigen acties.
Doe alsjeblieft eens een cursusje d/t want dat gaat constant verkeerd. Verder vind ik dat je mensen in hun waarde moet laten. Laatste betichtte jij mij er ook van dat ik een meeloper ben omdat ik naar indie luister. Besef gewoon eens dat er ook mensen zijn die echt van bepaalde muziek houden en er niet naar luisteren omdat dat cool gevonden zou worden. Volgens mij ben jij daar veel meer mee bezig dan de mensen in dit topic die dat naar mijn inschatting geheel koud laat...quote:Op woensdag 19 april 2006 15:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Dat is voor Emo niet eens nodig, je hebt je publiek al mee, depressieve ontwetende pubertjes die zich kunnen "indentificeren" met de muziek.
Elk persoon dat muziek luisterd is weer een klein stukje aandacht voor een band/artiest in de vorm van mond-tot-mond reclame, daarnaast is de band al TMF materiaal en loopt heel MySpace en alle Emos op VF er mee weg.
D/t kan me geen zak schelen.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft eens een cursusje d/t want dat gaat constant verkeerd. Verder vind ik dat je mensen in hun waarde moet laten. Laatste betichtte jij mij er ook van dat ik een meeloper ben omdat ik naar indie luister. Besef gewoon eens dat er ook mensen zijn die echt van bepaalde muziek houden en er niet naar luisteren omdat dat cool gevonden zou worden. Volgens mij ben jij daar veel meer mee bezig dan de mensen in dit topic die dat naar mijn inschatting geheel koud laat...
Geef me een voorbeeld buiten dit topic.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:51 schreef MaJo het volgende:
Jezus gozer, je gaat echt totaal niet inhoudelijk in op wat er gezegd wordt he? Laatst viel me dat ook al op maar dit is toch wel heel zwak...
Tja, het is maar wat je beargumenteren noemt. Je gaat er voor het gemak vanuit dat elke band die naar emo neigt een marketingproject is en dat alle luisteraars gehersenspoelde depressieve pubertjes zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:48 schreef OFfSprngr het volgende:
beargumenteerd Emo onderuit halen is heel wat anders dan een huiliepost
Uit het topic: Welke geniale muziek heb je onlangs pas ontdekt?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:52 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Geef me een voorbeeld buiten dit topic.
Jij:quote:Op maandag 27 maart 2006 15:11 schreef MaJo het volgende:
Als je een muziekstroming bedoelt dan is dat wat mij betreft indie. Er is echt een wereld voor me open gegaanIn het afgelopen jaar heb ik bands ontdekt als Maxïmo Park, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, the White Stripes, the Killers, Hard Fi, We are Scientists, Infadels, Arctic Monkeys enz. Koop elke week een paar nieuwe cd's, het houdt maar niet op. Geweldig deze nieuwe zoektocht!
Ik:quote:Op maandag 27 maart 2006 15:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit, maar volgens mij vallen deze bands niet onder Indie, kan me nauwelijks voorstellen dat deze bands niet de commercieele speelbal zijn van grote platenmaatschappijen, daarnaast is de muziek wat mij betreft onwijs niets zeggend, echt muziek voor de gemiddelde lowlands persoon die denkt orgineel te zijn, al is het wel net een stapje hoger dan pop muziek.
Daar heb je nooit meer op gereageerd. Heel vermoeiend...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Indie moet je tegenwoordig niet meer al te letterlijk nemen, er zijn weinig bands die nog onder de officiële definitie vallen. Je mag het wat mij betreft ook britpop noemen, alhoewel niet alle bands daaronder vallen. En die zin over Lowlands publiek wat origineel probeert te zijn vind ik een beetje triest. Ik luister naar de muziek omdat IK het leuk vind, en niemand anders. Luister er niet naar om stoer te zijn ofzo... Dat je uberhaupt er zo over denkt zegt ook wel iets over jezelf denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |