Jaquote:Op zondag 4 september 2005 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat er honderden mensen moeten wachten op 1 boot?
Nutteloze vaarten en kringen water? Zijn die er in nederland???quote:Op zondag 4 september 2005 05:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
En het dempen van nutteloze vaarten en kringen water die met die wegen kruisen zodat er geen tijd en geld verloren gaat door open bruggen.
die de helft van de amerikaanse olieproductie omver geblazen heeftquote:Op zondag 4 september 2005 11:37 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik vind het belachelijk.
Het is onzin dat de prijs zo enorm omhoog moet gaan omdat er een 1 of andere kut windhoos over een amerikaans dorp is gevlogen.
Ik moet dadelijk nog m`n auto verkopen omdat het te duur wordt om erin te rijden, @#$@#*&$@^#$&*
word eens wakkerquote:Op zondag 4 september 2005 11:35 schreef zoalshetis het volgende:
pak eens wat vaker de fiets of de trein.
5 tot 10km is nog prima te fietsen natuurlijkquote:Op zondag 4 september 2005 03:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
"Er zijn alternatieven."
Ja, ik ga ff lekker elke dag 5-10 kilometer lopen. Of met de bus die op elke halte moet stoppen, hiep hoi.
Ik zal eerst 15 km gaan fietsen om vervolgens 3 kwartier te gaan staan wachten om een keer mee te kunnen met de trein...quote:Op zondag 4 september 2005 11:35 schreef zoalshetis het volgende:
pak eens wat vaker de fiets of de trein.
Door "sjaakies" zoals jou, komt er nooit een einde aan de benzine maffiaquote:Op zondag 4 september 2005 12:16 schreef Herr.Flick het volgende:
Interesseert me weinig, gewoon vol tanken en lekker verder rijden...
Niet zeiken, gewoon vol tanken en gaaaaaaaz!quote:Op zondag 4 september 2005 12:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Door "sjaakies" zoals jou, komt er nooit een einde aan de benzine maffia
maar ik doe natuurlijk wel hetzelfde
Ik ben inderdaad maar 10-15 km gaan fietsen elke dag op en neer.quote:Op zondag 4 september 2005 12:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
5 tot 10km is nog prima te fietsen natuurlijk
ook zonder die oorkaan; als het daar niet zo goedkoop was, was het hier niet zo duur... Ze gebruiken de meeste energie van allemaal, en dat blijven ze ook gewoon doen omdat het zo goedkoop is.quote:Op zondag 4 september 2005 11:39 schreef Youp het volgende:
[..]
die de helft van de amerikaanse olieproductie omver geblazen heeft
alsof dat niet heerlijk is. je merkt het vast ook wel aan je conditie?quote:Op zondag 4 september 2005 12:22 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad maar 10-15 km gaan fietsen elke dag op en neer.
Onzin, het is gewoon een politiek beleid wat een land voert, hier zit gewoon extreem veel accijns op brandstof.quote:Op zondag 4 september 2005 12:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
ook zonder die oorkaan; als het daar niet zo goedkoop was, was het hier niet zo duur... Ze gebruiken de meeste energie van allemaal, en dat blijven ze ook gewoon doen omdat het zo goedkoop is.
dacht je echt dat ze in de VS nog steeds zo extreem veel benzine zouden gebruiken als het hetzelfde kostte als in Europa? Echt niet hoor....quote:Op zondag 4 september 2005 12:43 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Onzin, het is gewoon een politiek beleid wat een land voert, hier zit gewoon extreem veel accijns op brandstof.
De daadwerkelijke kostprijs van een liter brandstof is maar een paar cent, de rest is accijns...quote:Op zondag 4 september 2005 12:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
dacht je echt dat ze in de VS nog steeds zo extreem veel benzine zouden gebruiken als het hetzelfde kostte als in Europa? Echt niet hoor....
Die "enorme tekorten" bewerkstelliggen niet zo'n absurde prijs...quote:Accijns en andere belasting
De prijs die u aan de pomp voor een liter benzine betaalt, is opgebouwd uit een aantal elementen. Het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Als onze adviesprijs voor een liter Euro ongelood ¤ 1,479 is (situatie 1 september 2005), bedraagt zo'n 61% ervan uit belasting (ruim 91 cent). Gedeeltelijk (accijnzen en heffingen) is dat een vast bedrag (in 2005: 67,3 cent) dat jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd. Een ander deel, de BTW (19%) beweegt mee met de totale pompprijs (op 1 september 23,60 cent). Zie voor een grafische weergave van de prijsopbouw figuur 1 (pdf-bestand) onderaan deze webpagina.
nee logisch, maar als in bepaalde landen de benzine niet zo spotgoedkoop zou zijn, dat zou de olie niet zo snel opraken, simpelweg omdat mensen dan een beetje nadenken voordat ze zoveel geld uitgeven.quote:Op zondag 4 september 2005 12:58 schreef Herr.Flick het volgende:
Van de SHELL site :
[..]
Die "enorme tekorten" bewerkstelliggen niet zo'n absurde prijs...
(puur een accijnskwestie)
Niemand zeurt hier als ze 80 cent per liter moeten gaan betalen voor euro 95...
Denk maar echt niet dat als de brandstof in amerika 1 dollar per liter duurder word,dat jij 10 cent minder gaat betalen!quote:Op zondag 4 september 2005 13:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee logisch, maar als in bepaalde landen de benzine niet zo spotgoedkoop zou zijn, dat zou de olie niet zo snel opraken, simpelweg omdat mensen dan een beetje nadenken voordat ze zoveel geld uitgeven.
in de toekomst wel, als er heel snel een tekort komt, gaan wij meer betalen.quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Denk maar echt niet dat als de brandstof in amerika 1 dollar per liter duurder word,dat jij 10 cent minder gaat betalen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |