Neuh. Ik vroeg het me gewoon af. Het zou wel leuk zijn geweest hoor. Misschien binnenkort in Duitsland. Je moet dan wel een vrouw met ballen zijn, het zo ver te schoppen in zo'n (mannen)wereld.quote:
Mietje. Hij kan niet eens vreten en discussie's voeren op internet tegelijk.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:11 schreef Yildiz het volgende:
ik ben ff eten, zo terug, geen zorgen.
omdat mensen bang zijn om de waarheid onder ogen te zien.quote:Op zaterdag 3 september 2005 18:53 schreef Scandalous het volgende:
Wat schrikt iedereen hier nou van, hij heeft toch gelijk![]()
[..]
Precies.
Hey, je moet als publiekelijk figuur duidelijk je roots aantonen héquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:10 schreef bupatH het volgende:
Hmm neppe opmerking van meneer de rapper imo
Wat was je punt ook alweer? O ja, blanken zijn evil en zijn schuldig aan het veroorzaken van alle ellende in de wereld. Lekker genuanceerd.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:15 schreef Jett het volgende:
[..]
omdat mensen bang zijn om de waarheid onder ogen te zien.
maarja het gebeurt precies het zelfde hier in nederland.
Ja, die kut-spanjaarden hebben mij onderdrukt.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:20 schreef bupatH het volgende:
Inderdaad, het zou mayb beter zijn als wij ook even blijven roepen dat we slachtoffer waren van nazu duitsland een x aantal jaren geleden![]()
![]()
Ja, ik weet het. Blanken denken vaak dat alles allang weer koek en ei is, maar feit is gewoon dat er nog zoveel racisme is tegenwoordigquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:15 schreef Jett het volgende:
[..]
omdat mensen bang zijn om de waarheid onder ogen te zien.
maarja het gebeurt precies het zelfde hier in nederland.
Ondertussen zitten Rove en Cheney er wel warmpjes bij.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:16 schreef Nickthedick het volgende:
Trouwens: De VS hebben sinds de uitvinding van de TV geen kale president meer gehad.![]()
Kale rijke blanke mannen worden ook gediscrimineerd.![]()
En als er dus nooit een zwarte president komt, zal het ingeslepen beeld ernstig beperkt blijven.quote:Kortom: De presidentskeuze heeft niets met racisme e.d. te maken. Het is gewoon een ingeprogrammeerd beeld van hoe mensen denken dat een president eruit moet zien. Degene die het meest op dit ingeprogrammeerde beeld lijkt, wordt gekozen.
Tuurlijk, alleen blanken discrimineren.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:23 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Blanken denken vaak dat alles allang weer koek en ei is, maar feit is gewoon dat er nog zoveel racisme is tegenwoordigEn vooroordelen
Net alsof de vooroordeel waarbij elke blanke denkt dat alles weer koek en ei isquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:23 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Blanken denken vaak dat alles allang weer koek en ei is, maar feit is gewoon dat er nog zoveel racisme is tegenwoordigEn vooroordelen
Mwah, het is niet zo dat hier nog een merendeel aan Spanjaarden woont. Helemaal terecht vind ik de vergelijking niet. Maar ik vind dat negers in Amerika er het beste van moeten maken, maar dat dat niet betekent dat niet mag worden gezegd dat onjuiste dingen zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:23 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ja, die kut-spanjaarden hebben mij onderdrukt.![]()
Rice en Powell ook.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Ondertussen zitten Rove en Cheney er wel warmpjes bij..
Klopt. hetzelfde geldt voor vrouwen, latino's, kale mannen, mannen onder de 40, etc. etc. etc.quote:En als er dus nooit een zwarte president komt, zal het ingeslepen beeld ernstig beperkt blijven.
Dat jij bent opgegroeid in voor mijn part de getto's van Johannesburg betekent niet dat je gigantisch veel wereldkennis hebt en overal wat van weet. Ja, van hoe het er DAAR aan toegaat, absoluut. Dat zal je 100% zeker beter weten dan ik en wie dan ook op dit forum. Maar dat betekent niet dat je daardoor kunt claimen om ook in deze kwestie gelijk te hebbenquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:10 schreef Jett het volgende:
[..]
weinig intelligentie? ik zla je wat vertellen
ik woon hier pas 4 jaar, ik heb de rest van me leven in het buitenland gewoont, ik ben opgegroeit in Zuid Afrika
ik weet wat het echte leven is. ik weet WAT er echt gebeurt
terwijl jij veilig in je kamertje tv zit te kijken en alles gelooft wat er jou word voorgeschoteld is jou probleem.
ik durf te wedden dat je niet buiten Europa bent geweest, en dan probeer je mij dingen wijs te maken hoe de wereld ECHT inelkaar zit?
don't even start with me, ik heb veel shit gezien in mijn leven en ik basseer mijn mening op feiten die ik met mij eigen ogen heb gezien, en niet domme shit van de media die pro-bush is.
Oh, blanken hebben het zo moeilijkquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:25 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen blanken discrimineren.![]()
Tuurlijk, maar ik probeer hier wat nuance in het debat aan te brengen. Ik voel me niet schuldig over wat er met negers is gebeurd omdat ik nooit aan de slavenhandel heb meegewerkt (en waarschijnlijk 99,9% van de voorouders van alle nederlanders ook niet). Ze hebben het kut gehad, maar welk volk niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, het is niet zo dat hier nog een merendeel aan Spanjaarden woont. Helemaal terecht vind ik de vergelijking niet. Maar ik vind dat negers in Amerika er het beste van moeten maken, maar dat dat niet betekent dat niet mag worden gezegd dat onjuiste dingen zijn gebeurd.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:31 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Oh, blanken hebben het zo moeilijkZoveel discriminatie tegen blanken, en altijd die kutbuitenlanders die een baan voor mn neus wegkapen
![]()
Probeer jij maar eens een baan te krijgen in een turkse groentewinkel.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:31 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Oh, blanken hebben het zo moeilijkZoveel discriminatie tegen blanken, en altijd die kutbuitenlanders die een baan voor mn neus wegkapen
![]()
Ik kan zo tienduizend blanken bedenken die wilden dat ze OJ Simpson waren.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij gelooft dat een zwarte in Amerika gelijke kansen krijgt (in informele zin)? Sorry hoor, maar ik heb te veel gezien dat het tegendeel toont.
Die kunnen dus nooit president worden (arme zielen).quote:
Toch denk ik dat als ik neger was er toch over na zou denken hoe het zou zijn gelopen als Europanen geen voet aan wal hadden gezet in Afrika.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:32 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik probeer hier wat nuance in het debat aan te brengen. Ik voel me niet schuldig over wat er met negers is gebeurd omdat ik nooit aan de slavenhandel heb meegewerkt (en waarschijnlijk 99,9% van de voorouders van alle nederlanders ook niet). Ze hebben het kut gehad, maar welk volk niet.
Reageert u maar.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zéi zelfs nog dat ik nog de post aan het editten was, lees nu eens bij, waar je dat zei over capaciteiten heb ik zelfs gequoted. In onze regering zitten inderdaad Moslima's ja.
Dan waren ze door Arabieren gevangen en verkocht.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Toch denk ik dat als ik neger was er toch over na zou denken hoe het zou zijn gelopen als Europanen geen voet aan wal hadden gezet in Afrika.
Het aantal Nederlanders dat gedwongen werd voor Napoleon te vechten (er waren ook veel vrijwilligers) ken ik niet, maar de ''herstelbetalingen'' aan Frankrijk (zo'n tien jaar voor het laatste slavenschip naar Noord-Amerika voer) waren astronomisch.quote:En volgens mij zijn wij Nederlanders nooit verdreven of iets dergelijks. Ja, je had stammenoorlogen tussen Germanen, Franken en Sasken en weet ik veel wat en toen zullen er wel dingen zijn gebeurd die niet kunnen maar we zijn geloof ik uiteindelijk een mengelmoesje van al die stammen.
Jij liep zeker dagelijks door de ghetto van Johannesburg? Haha.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:10 schreef Jett het volgende:
ik weet wat het echte leven is. ik weet WAT er echt gebeurt
Met andere woorden, je hebt jezelf met MrX vastgeluld.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:30 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat jij bent opgegroeid in voor mijn part de getto's van Johannesburg betekent niet dat je gigantisch veel wereldkennis hebt en overal wat van weet. Ja, van hoe het er DAAR aan toegaat, absoluut. Dat zal je 100% zeker beter weten dan ik en wie dan ook op dit forum. Maar dat betekent niet dat je daardoor kunt claimen om ook in deze kwestie gelijk te hebben
Haha, heb jij je zwembad al gebouwd of ben je al naar Groenland geweest -haha- ?quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:48 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Jij liep zeker dagelijks door de ghetto van Johannesburg? Haha.
Ze zijn inderdaad ook door Arabieren verhandelt als slaven, maar niet in dezelfde mate als Europeanen hebben gedaan. Geloof dat Europeanen Afrika ook veel dieper ingetrokken zijn, de Arabieren kwamen niet verder dan de landen ten zuiden van de Sahara.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan waren ze door Arabieren gevangen en verkocht.
[..]
Het aantal Nederlanders dat gedwongen werd voor Napoleon te vechten (er waren ook veel vrijwilligers) ken ik niet, maar de ''herstelbetalingen'' aan Frankrijk (zo'n tien jaar voor het laatste slavenschip naar Noord-Amerika voer) waren astronomisch.
Oke.quote:
Want?quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Met andere woorden, je hebt jezelf met MrX vastgeluld.
Ik weet niet precies hoeveel de Europeanen er hebben vervoerd, maar voordat die grond aan de voet kregen waren er al zo'n vijf miljoen Afrikanen verhandeld door Arabische handelaren. Maar de Europeanen zijn inderdaad veel dieper doorgedrongen in Afrika.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad ook door Arabieren verhandelt als slaven, maar niet in dezelfde mate als Europeanen hebben gedaan. Geloof dat Europeanen Afrika ook veel dieper ingetrokken zijn, de Arabieren kwamen niet verder dan de landen ten zuiden van de Sahara.
Dat heeft hij inderdaad niet gedaan. (Wat dat betreft is de Belgische vestiging in Kongo waarschijnlijk destructiever geweest dan de echte transatlantische slavenhandel.) Maar, zoals gezegd, de herstelbetalingen waren een absolute ramp voor de economie, die lang niet vergoed werd door de bepalingen van het Congres van Wenen.quote:En heeft Napoleon hele volkstammen Nederlanders in de slavernij gedwongen; mannen, vrouwen, kinderen? Hele dorpen uitgekamd? Het zal wel weer lang niet in dezelfde verhouding liggen.
Het ironische is: dat als jij neger was geweest, jij je bestaan te danken hebt aan de slavenhandel. Het is een beetje hetzelfde als dat je jood bent en erachter komt dat je vader adolf Hitler is.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch denk ik dat als ik neger was er toch over na zou denken hoe het zou zijn gelopen als Europanen geen voet aan wal hadden gezet in Afrika.
Als je op blank doelt, zijn russen zowat het meest ge-assrapte volk van de wereld.quote:En volgens mij zijn wij Nederlanders nooit verdreven of iets dergelijks. Ja, je had stammenoorlogen tussen Germanen, Franken en Sasken en weet ik veel wat en toen zullen er wel dingen zijn gebeurd die niet kunnen maar we zijn geloof ik uiteindelijk een mengelmoesje van al die stammen.
ik woonde er dus ja.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:48 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Jij liep zeker dagelijks door de ghetto van Johannesburg? Haha.
ik heb me hele leven in het buitenland geleeft, overal dus van het rijke dubai naar arme delen in new york.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:30 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat jij bent opgegroeid in voor mijn part de getto's van Johannesburg betekent niet dat je gigantisch veel wereldkennis hebt en overal wat van weet. Ja, van hoe het er DAAR aan toegaat, absoluut. Dat zal je 100% zeker beter weten dan ik en wie dan ook op dit forum. Maar dat betekent niet dat je daardoor kunt claimen om ook in deze kwestie gelijk te hebben
Dat was toch niet gelukt want ze hadden het te druk met elkaar de hersens in te slaan.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar goed, zoals ik al eerder zei: ik ga me verder niet schuldig voelen voor deze zaken ofzo. Dit is mens-eigen, het recht van de sterkste.
Stel dat negers eerder de wereld gingen ontdekken en in bootjes op weg gingen richting Europa, dan hadden ze ons ook echt niet gespaard omdat het anders zo zielig was voor ons ofzo.
Geschikt in de zin van, er is niemand die zich kandidaat stelt.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:10 schreef Yildiz het volgende:
Ik zéi zelfs nog dat ik nog de post aan het editten was, lees nu eens bij, waar je dat zei over capaciteiten heb ik zelfs gequoted. In onze regering zitten inderdaad Moslima's ja.
quote:Ontopic gaat het nog steeds om de uitspraak "George Bush doesn't care about black people.
Tja, als er een AZC met 500 bewoners in brand vliegt, is het toch anders als een flat in de grachtengordel met 300 bewoners in de hens gaat. Helaas, maar het is wel zo.
Als er een toren instort met 1500 rijke businessmensen, midden in een wereldstad, wat miljoenen kost elk uur dat het stilligt, heeft andere prioriteiten dan een armzalig stuk amerika waar zelfs een ingenieur als StefanP geen kans heeft om een baan te vinden zoals hij nu heeft.
En dat Kanye West deze problematiek onder ogen brengt ter bewustwording, daar is niks mis mee, het enigste wat je kan doen om dom over te komen, is gaan roepen dat híj liegt.
Volgens mij begrijp je het niet. Het was niet per defenitie slechter geweest als negers nog in hun blote billetjes in Afrika rond een groot vuur dansden dan dat ze in Amerika met base-ball cap en te strakke legging rond eh... wiegen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:57 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Het ironische is: dat als jij neger was geweest, jij je bestaan te danken hebt aan de slavenhandel. Het is een beetje hetzelfde als dat je jood bent en erachter komt dat je vader adolf Hitler is.
[..]
Als je op blank doelt, zijn russen zowat het meest ge-assrapte volk van de wereld.
De minderheid word altijd onderdrukt, dat lijkt me logisch. Dat het nooit de blanke bevolking is is niet waar. Ga jij maar verhuizen naar Iran of Irak, dan merk je het wel. Het enige verschil is dat blanken hun land toegankelijk maken voor andere rassen, misschien moeten de 'allochtonen'er wat harder aan trekken maar dat lijkt me niet ongezond. Erg makkelijk om te gaan zitten huilen in een hoekje.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Jett het volgende:
[..]
ik heb me hele leven in het buitenland geleeft, overal dus van het rijke dubai naar arme delen in new york.
en overal waar ik ben word de minderheid onderdrukt. en grappig genoeg is het nou nooit de blanke bevolking.
Ja, en in landen waar negers het voor het zeggen hebben, leven negers een stuk gelukkiger.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Jett het volgende:
[..]
ik heb me hele leven in het buitenland geleeft, overal dus van het rijke dubai naar arme delen in new york.
en overal waar ik ben word de minderheid onderdrukt. en grappig genoeg is het nou nooit de blanke bevolking.
Daar konden we hier in Europa ook wat van.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat was toch niet gelukt want ze hadden het te druk met elkaar de hersens in te slaan.
in Zuid Afrika, zijn de blanken toch echt niet in de meerderheid laten we het zo stellen in e minderheid zelfsquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:04 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De minderheid word altijd onderdrukt, dat lijkt me logisch. Dat het nooit de blanke bevolking is is niet waar. Ga jij maar verhuizen naar Iran of Irak, dan merk je het wel. Het enige verschil is dat blanken hun land toegankelijk maken voor andere rassen, misschien moeten de 'allochtonen'er wat harder aan trekken maar dat lijkt me niet ongezond. Erg makkelijk om te gaan zitten huilen in een hoekje.
Dat lijkt me nogal logisch. Degene die zorgen dat de minder bedeelden uberhaupt te eten krijgen lijken mij op maatschappelijk niveau een tikkeltje belangrijker.quote:Tja, als er een AZC met 500 bewoners in brand vliegt, is het toch anders als een flat in de grachtengordel met 300 bewoners in de hens gaat. Helaas, maar het is wel zo.
Als er een toren instort met 1500 rijke businessmensen, midden in een wereldstad, wat miljoenen kost elk uur dat het stilligt, heeft andere prioriteiten dan een armzalig stuk amerika waar zelfs een ingenieur als StefanP geen kans heeft om een baan te vinden zoals hij nu heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |