@ hicham: goede aftrap
![]()
dan is het nu mijn beurt geloof ik
![]()
Om te beginnen kom ik nog even terug op een eerdere geposte pic door hicham (linker pic).
In Adenau, een plaatsje bij de Ring, is dus de gelegenheid om bij een bocht de langskomende coureurs te bekijken. Toen wij de 1e keer door Adenau reden om naar de Ring te gaan kwamen wij langs deze lokatie waar een gebouw stond met een groot bord 'Faszination Nurburgring' (later nog een pic van). Dus wij dachten dat dat
de Ring was, waar je dus het circuit daadwerkelijk op kunt. Waarschijnlijk kon dat ook wel, of is dat ooit mogelijk geweest maar niet toen wij er waren.
Van daar uit had je eigenlijk alleen zicht op de rechter foto, waar je een deel van die bocht (linker pic) omhoog en naar rechts ziet gaan. De bedoeling was om een indruk te krijgen van die hoogte maar het is een beetje moeilijk te zien helaas.
![]()
Een pic vanaf het balkon van onze Ferienwohnung
![]()
1e nacht hebben we dus doorgebracht in de Fremdenzimmer, de rest in de 'luxe' en ruime vakantiewoning (letterlijk vertaald
![]()
).
![]()
(onze favo) verkeersborden
![]()
die 6% viel eigenljik wel mee, we zijn er ook genoeg tegen gekomen met 12%. Zie die Bandit geparked a la SM-Style
![]()
Even tanken. Mijn tank begon tijdens het toeren aardig leeg te raken, en gezien mijn eerdere ervaring met mijn reserve gokte ik het liever niet om die te hoeven gebruiken. Ondanks dat er naar is gekeken
![]()
maar onderweg toch maar overgeschakeld naar reserve en die deed het prima
![]()
toch wel lekker als je dan hebt getankt
![]()
Dit is bij de Mosel, de rivier daarachter. Zeer mooi toergebied
![]()
Toen we bezig waren met het 'zetten van onze stukken' voor de pic riep een Duitser die op het terras zat achter me iets richting onze kant. Enige wat ik uit die riedel opmaakte was
foto machen??.
![]()
Joahh, antwoordde ik
![]()
Of hij dus een foto van ons 2en moest maken
![]()
Gerne bitte
maar goed, geen van ons beiden spreekt/verstaat (goed) duits...
![]()
Deze 2 pics zijn ook weer gemaakt bij de Mosel, maar dan een stukje verderop. Zoals ik zei, zeer mooi toergebied daar
![]()
Mits het verkeer het toelaat kun je aardig knallen op die flauwe bochten
![]()
zie de druifoogst (ofzoiets) op die bergwanden, we werden al moe als we ernaar keken
![]()
om er alleen al op te lopen, laat staan de boel te verwerken etc.
![]()
Uitzichtje
![]()
Moest ie
alweer de route zoeken
...en hij deed het beter dan ik
![]()
Bandit die zich wederom een SM waant
![]()
Met weer een verkeersbordje
Rasen ist out! --> Nein
Rasen ist INN!! Very INN
en tja, die 'SM' zal toch weer uit dat greppeltje moeten
![]()
Achteraf bleek het een eitje
![]()
In Adenau, tegenover het Kebab Haus. Waar we de dag ervoor een
verkennings-drankje gingen doen, om te kijken of we de volgende dag een broodje konden bikken daar. Vonden zij een beetje vreemd geloof ik
![]()
Broodje volgende dag was iig erg lekker
![]()
en die pizza geloof ik ook, of niet hiesj?
![]()
Hier zijn we dan aangekomen op
de Ring. Pic van het gebouw van/bij de Ring taxi die Sabine bestuurt (zie eerder post), maar helaas geen taxi gezien
![]()
Op het moment dat we deze foto maakten was het redelijk uitgestorven daar, het hek was ook dicht. De ring zou pas een uur later geopend zijn. Tot we onze motoren hadden geparkeerd, een rondje hadden gelopen om het gebouw rechts vd pic (niet te zien, verderop wel pics vanaf gemaakt) en het hek opeens open was
![]()
hicham zei nog:
het hek was toch echt dicht net
![]()
en dat was ook zo
![]()
dus maar de motoren gepakt en het terrein op gezet om alvast een mooi plekkie te vinden.
![]()
Dat is deze plek geworden
![]()
met toevallig daarachter het bord met regels en instructies
![]()
snel maar een plaatje geschoten voordat het te druk zou worden om een mooie plaat te maken.
![]()
2 overview shots vanaf het eerder genoemde gebouw, waar je wat kon drinken. Op de linkerfoto zie je in het midden de groene poortjes van de start en linksonder (achter dat stopbord) de soort van finish, je komt gewoon dat terrein weer oprijden waarna je meteen doorkunt voor de next lap of rechtsaf 1 vd parkeerterreinen op kunt.
Wij in de waan dat de Ring om 1715 uur open zou gaan gingen we wat drinken halen om 1630 uur ongeveer. Maar het hek was dus al wel open maar we hadden niet gedacht dat je er al op mocht
![]()
zit ik daar met een gloeiende bak
![]()
en zien we daar de 1e motoren de Ring opgaan
![]()
bijna me tong verbrandt om zsm te kunnen
Ringen
![]()
Op donderdag hebben we 3 laps gedaan, in een enorme drukte van motoren en auto's. Voornamelijk supersports en redelijk wat nakeds die de Ring op gingen, maar we zagen ook een V-max en later nog een andere chopper toerend over de ring
![]()
Maar hij is wel de Ring op geweest
![]()
Opvallende weinig kawa's en veel Ducs, Honda's en Soezen. De Ducs vielen op door hun vreemde geluid in de vrij
![]()
hoorden we ook al op de MM
![]()
En veel vet uitgebouwde Porsches, Beemers en Lotussen
![]()
Maar ook Golfjes, Volvo's en Polo's gezien. Op een gegeven moment zelfs een Sprinter met 6 man erin
![]()
even toeren over de Ring
![]()
Vrijdag hebben we een 5 ronde kaart gekocht (zie pic) dus in totaal zijn we er 8 keer op geweest
![]()
dat is bijna 180 Ring kilometers
![]()
Om op pepijns vraag te komen, gevaarlijk vond ik het iig niet. De achteropkomende blazers houden wel degelijk rekening met 'trage' voorliggers dus als je gewoon alert bent en goed spiegelt en knippert gaat het gewoon goed. Alleen in het begin houd je er toch wat teveel rekening mee en laat je in principe iedereen voorgaan, ten koste van je eigen 'race'...tot je ze een paar bochten later weer tegenkomt en zij jou ophouden
![]()
Wel maakte ik me snel uit de voeten als een motor en een auto echt aan het racen waren, dus ze wilden elkaar voor blijven. De gasten fokken elkaar op en dan vervagen grenzen...dan blijf ik ver uit de buurt
Ben een paar keer vet ingehaald, bijv. op een deel met wat flauwe bochten waar je vol gas overheen kunt jagen waar ik bijna de 200 aantikte
![]()
en opeens werd ingehaald door een witte supersport alsof ik 50 reed
![]()
ben ook een keer buitenom in een bocht ingehaald
![]()
Het is gewoon heerlijk verslavend om onbezorgd op een heel strak asfalt te kunnen knallen
Zow, dat was het voor nu