De discussie draaide onmiddellijk de politieke kant uit, Sil. Ik denk dat je OP daartoe ook uitlokt. Daarnaast is het zo, dat elke verwijzing naar 'poldermodel' op Fok! nu eenmaal leidt tot een politieke discussie, hoe graag je het ook anders wilt. Je zou kunnen proberen, een topic te maken, waarin je meer de nadruk op de (vraag naar de) culturele achtergrond van het poldermodel legt. Ik zie dat in dit topic helaas niet gebeuren.quote:
Ik ga geen tweede topic openen. Maar goed, dan kan het topic net zo goed dicht eigenlijk, misschien dat anderen hem dan nog leuk vinden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De discussie draaide onmiddellijk de politieke kant uit, Sil. Ik denk dat je OP daartoe ook uitlokt. Daarnaast is het zo, dat elke verwijzing naar 'poldermodel' op Fok! nu eenmaal leidt tot een politieke discussie, hoe graag je het ook anders wilt. Je zou kunnen proberen, een topic te maken, waarin je meer de nadruk op de (vraag naar de) culturele achtergrond van het poldermodel legt. Ik zie dat in dit topic helaas niet gebeuren.
Wat wilde je dan precies met dat topic? Ik vond je OP erg politiekerig en had hem bijna al direct naar POL gezwiept. Maar omdat je zelf iets riep over de culturele achtergrond heb ik hem laten staan. Maar de reacties waren nu eenmaal politiek. Kun je de OP ombouwen anders?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik ga geen tweede topic openen. Maar goed, dan kan het topic net zo goed dicht eigenlijk, misschien dat anderen hem dan nog leuk vinden.
Ik heb er niet zo zin in om de OP weer te herschrijven. Ik ben bang dat mensen bij het wordt polderdenken meteen aan politiek gaan denken. Daar heb je wel gelijk in. Ik denk er nog overna, misschien dat ik het over een andere boeg gooi met een topic over de geschiedenis van de Nederlandse cultuur. Ik denk er nog even over na.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat wilde je dan precies met dat topic? Ik vond je OP erg politiekerig en had hem bijna al direct naar POL gezwiept. Maar omdat je zelf iets riep over de culturele achtergrond heb ik hem laten staan. Maar de reacties waren nu eenmaal politiek. Kun je de OP ombouwen anders?
Best jammer, omdat het zoveel meer is dan mensen er nu aan vastplakken. Het zal wel een fase zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De term 'polderdenken' / 'poldermodel' heeft nu eenmaal, met name op Fok! het effect van een rode lap op een stier bij sommige users.
Ben ik met je eens. Vandaar ook mijn verzoek om als je een nieuw topic opent, echt de nadruk te leggen op het feit dat je zoekt naar de culturele achtergrond ervan en dat politieke discussies erover in POL mogenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Best jammer, omdat het zoveel meer is dan mensen er nu aan vastplakken. Het zal wel een fase zijn
Okayquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Vandaar ook mijn verzoek om als je een nieuw topic opent, echt de nadruk te leggen op het feit dat je zoekt naar de culturele achtergrond ervan en dat politieke discussies erover in POL mogen
Ik snap niet waarom dit niet relevant is voor een discussie? Iemand probeert anderen te overtuigen en gebruikt daarbij bronnen die achteraf gezien niet betrouwbaar zijn. Lijkt mij behoorlijk relevant om dat te vermelden in de topic.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heren, ik heb u beiden eerder verzocht dit soort discussies achterwege te laten. Ik vraag het niet nog een keer. Als je dit soort discussies wilt voeren, gebruik mail, MSN, postduif, rooksignalen of tam-tam. Maar niet dit topic...
Oh ja, dat zeker. Het gaat me om de toon. Je kunt ook bronnen aan de kaak stellen zonder denigrerend te worden of op de persoon te spelen.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:13 schreef Broodbeleg het volgende:
ik zal de discussie niet voeren in het topic zelf, maar:
[..]
Ik snap niet waarom dit niet relevant is voor een discussie? Iemand probeert anderen te overtuigen en gebruikt daarbij bronnen die achteraf gezien niet betrouwbaar zijn. Lijkt mij behoorlijk relevant om dat te vermelden in de topic.
nou, ik wil echt niet beginnen met vingertje wijzen, maar lees dan even de hele discussie door. Deze "toon" kwam pas nadat er ten eerste gescholden werd en ten tweede de desbetreffende persoon niets, maar dan ook niets, van een ander wil aannemen. Dan ga ik mij inderdaad irriteren en vooral als blijkt dat het uit de duim gezogen bronnen zijn. Zo kun je toch geen normale discussie houden; wanneer mensen gewoon feiten gaan verzinnen. Er zijn mensen die wel "normaal" willen discussieren en mijn doel is ook niet het winnen van een discussie, maar dan moet er geen joker tussen zitten die een gezonde discussie loopt te dwarsbomen, die vervolgens mensen wegwenst uit een topic omdat deze wel met onderbouwde argumenten komt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja, dat zeker. Het gaat me om de toon. Je kunt ook bronnen aan de kaak stellen zonder denigrerend te worden of op de persoon te spelen.
Het is geen kwestie van 'ja maar, hij begon'. Het gaat mij erom, dat op een gegeven moment de discussie ontspoort in persoonlijk gehakketak en dat is niet de bedoeling. Daarom heb ik jullie allebei aangesproken en niet een van beiden. Waar er twee vechten...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:45 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
nou, ik wil echt niet beginnen met vingertje wijzen, maar lees dan even de hele discussie door. Deze "toon" kwam pas nadat er ten eerste gescholden werd en ten tweede de desbetreffende persoon niets, maar dan ook niets, van een ander wil aannemen. Dan ga ik mij inderdaad irriteren en vooral als blijkt dat het uit de duim gezogen bronnen zijn. Zo kun je toch geen normale discussie houden; wanneer mensen gewoon feiten gaan verzinnen. Er zijn mensen die wel "normaal" willen discussieren en mijn doel is ook niet het winnen van een discussie, maar dan moet er geen joker tussen zitten die een gezonde discussie loopt te dwarsbomen, die vervolgens mensen wegwenst uit een topic omdat deze wel met onderbouwde argumenten komt.
Ik begrijp dat een "slowchat" voorkomen moet worden, maar ik blijf erbij dat er best om bronnen gevraagd mag worden over de eerder genoemde beweringen die nog steeds wel in het topic staan. Stellingen op gevoel en dergelijke verwacht in "General Chat" (zonder enige onderbouwing en gewoon kijken hoe mensen reageren), maar in een specifiek forum als de deze verwacht ik wel dat mensen normaal om kunnen gaan met elkaar en ook discussieren zoals het hoort.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'ja maar, hij begon'. Het gaat mij erom, dat op een gegeven moment de discussie ontspoort in persoonlijk gehakketak en dat is niet de bedoeling. Daarom heb ik jullie allebei aangesproken en niet een van beiden. Waar er twee vechten...
Nogmaals, dat is het punt niet. Je mag vragen om bronnen, maar als iemand weigert ermee te komen, laat het dan gaan. Ga dus niet op die persoon lopen hakketakken, maar negeer hem of negeer de door hem aangedragen argumenten. Ga ook niet in op gehakketak van die persoon en als het te erg wordt, plaats een Topic Report, zodat ik het zie. Ik lees niet alles, tenslotte, ik vertrouw een beetje op de gezonde omgangsvormen van de C&H users.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:52 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Ik begrijp dat een "slowchat" voorkomen moet worden, maar ik blijf erbij dat er best om bronnen gevraagd mag worden over de eerder genoemde beweringen die nog steeds wel in het topic staan. Stellingen op gevoel en dergelijke verwacht in "General Chat" (zonder enige onderbouwing en gewoon kijken hoe mensen reageren), maar in een specifiek forum als de deze verwacht ik wel dat mensen normaal om kunnen gaan met elkaar en ook discussieren zoals het hoort.
Nee, geen tijdquote:
Ik sta open voor omkopen in naturaquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:03 schreef Maerycke het volgende:
Maar ik heb helemaal geen verstand van vele van de onderwerpen die in dit forum staan, oh heer Vetinari, laat staan dat mijn C&H postaantallen hier enige indruk zullen maken. Omkopen kan ik natuurlijk altijd nog proberen...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik sta open voor omkopen in natura
Maar het gaat me vooral om iemand die gezond verstand heeft. En jij bent al crew geweest, dus dat is wel goed.
Bijna wel hé?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:23 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een onwijs cute vraag om hulp
Je zou er bijna door gaan solliciteren.
Ik en FC ging de laatste keer niet zo geweldig. Bovendien heb ik lang niet genoeg verstand van Historie. Wil er geen oude mod terugkomen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aan 'bijna' heb ik niks, dames
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik en FC ging de laatste keer niet zo geweldig. Bovendien heb ik lang niet genoeg verstand van Historie. Wil er geen oude mod terugkomen?
quote:
quote:Op maandag 30 januari 2006 02:09 schreef Oversight het volgende:hoi LV
De ridderzaalwil je de offtopic reacties verwijderen ?
Bij voorbaat dank
[edit]overbodig smiley gebruik[/edit]
quote:Op zondag 29 januari 2006 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Done.
Ok Oversight,quote:Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Oversight het volgende:
Smileygebruik op Fok!
Verzoek schopje terug naar C&H.
ik ben het NIET eens met de ongevraagde actie, en het gebrek aan reden.
INHOUDELIJKE feedback zou leuk zijn....
quote:Op maandag 30 januari 2006 11:56 schreef Oversight het volgende:
Rommeltje, lees je even in vanaf Gratis Treinreizen [SLOT]
daarna hoor ik je graag weer
quote:Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Oversight het volgende:
Smileygebruik op Fok!
Verzoek schopje terug naar C&H.
ik ben het NIET eens met de ongevraagde actie, en het gebrek aan reden.
INHOUDELIJKE feedback zou leuk zijn....
quote:Op maandag 30 januari 2006 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is geen C&H topic.
quote:Lijkt me vrij simpel te begrijpen, zelfs voor iemand met een IQ lager dan zijn leeftijd.
quote:
quote:Dit forum is bedoeld voor het discussiëren over historische en culturele onderwerpen in de breedste zin van het woord. Hierbij kun je denken aan o.a.:
# Musea
# Oorlogen (WOI, WOII etc.)
# Verzamelingen van historische en/of militaire objecten/gebeurtenissen
# Genealogie
# Volkeren en oude beschavingen
# Alles mbt cultuur, normen en waarden
# Koningshuizen & Adel, mits betrekking hebbend op C&H. Voor Story-achtige verhalen is SHO het juiste forum
# Architectuur
# Archeologie
# Geloofsovertuiging, eventueel WFL, afhankelijk van de strekking
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit forum is bedoeld voor het discussiëren over historische en culturele onderwerpen in de breedste zin van het woord.
quote:Fok kent vanuit de history smiley's die users kunnen toevoegen aan hun posts.
Dat is leuk, want daardoor is er een eigen cultuur ontstaan, waarbinnen die smiley's soms méér zeggen dan het plaatje alléén....
ik wil dit hele topic wijden aan de historische cultuur die de smiley's binnen Fok! gekregen hebben, en discussieren over de toegevoegde waarde van de smiley's, het ontstaan van deze smiley's, de evolutie die ze hebben doorlopen, en alles wat ermee samenhangt in de ruimste zin des woords.
Wat zou er gedelete moeten zijn Ryan3?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Nogmaals dan maar: er is een post van mij gedelete in topic over NSB. Is daar een reden voor of betreft het hier een vergissing. Hoe dan ook verzoek ik degene die de post gedelete heeft hem weer terug te zetten. Thanx..
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, ik weet wel ongeveer wat ik geschreven heb dus dan post ik hem nog een keer, goed?.
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:10 schreef Oversight het volgende:
Cultuur op Foken déze is al hélemaal niet weg te denken uit C&H,...
Kom eens met een reden om te sluiten ?
en dan iets duidelijker zijn dan bij Cultuur hier op Fok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |