Gymnasium.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:42 schreef D.Rose het volgende:
Waar hebben mensen de kennis van deze mythen eigenlijk vandaan?
Ik moet zeggen dat geen van deze verhalen mij bekend voorkomen, en heb ook
nooit 'mythe-les' gehad op school.
Als ik dat had gewetenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gymnasium.Latijn en Grieks.
Ok, intressant vind ik het wel, maar dat vind ik vele zaken, en heb niet echtquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:52 schreef Sandraugiga het volgende:
Waar de kennis vandaan komt? Interresse en een grote stapel Mythologische boeken.
Gewoon even rond sneupen in de bieb en jij word ook ingewijd in de wonderlijke wereld van de mythe!
Nee, dat was Tantalus die zijn eigen zoon Pelops aan de goden voorschotelde.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Was het niet ook Ganymedes die op een gegeven moment door Hera in stukken gehakt en opgediend werd aan de goden (uit jaloezie)? Daarna werd 'ie geloof ik weer tot leven gewekt.
Owww ja! Toffe gozer, die Tantalos!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:18 schreef sleepflower het volgende:
Nee, dat was Tantalus die zijn eigen zoon Pelops aan de goden voorschotelde.
Nou!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Owww ja! Toffe gozer, die Tantalos!![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet eens zozeer een vrouw, maar de doos van die vrouw.![]()
Geluk en vrijheid, waar je ook kijkt het is onbereikbaarquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bedoeling van dit topic:
Vertel wat jouw lievelingsmythe is (uit de Griekse mythologie of een andere, dat maakt niet uit). Vertel het verhaal in het kort en probeer aan te geven waarom dit jouw favoriete mythe is.
Ik geloof je directquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leuk plaatje, alleen zijn aan het beeld van de wolvin de kinderen pas in de Middeleeuwen toegevoegd
Je vind het maar al te mooi fuifduifquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:40 schreef FuifDuif het volgende:
Best wel pervers trouwens, die Griekse mythologie.
quote:"A SHORT ODE"
A Tale Was Told by HOMER, Three Thousand Years Ago, About the First Winged Solder, and this is All We Know.
He Was Born in the Town of Corinth, and Called BELLEROPHON, He Had Rather A Strict Upbringing, Considering What Went On.
He Had to Do Some Dodging, Because He Wouldn't Play, with the Lady At His Lodging, and She Took it the Wrong Way.
For She Made Her Husband Pick Him, for the Worst Job in the Place, to Fight A Damned Great Dragon, That No-one Else Would Face.
Athene, the Great Goddess, Was on His Side, of Course, and Gave Him Some Golden Harness, to Catch the Flying Horse.
He Could Handle the Heaviest Spear There Was, and He'd Practised All the Cuts, But the Fact That He Fought on PEGASUS Showed Brains, As Well As Guts.
We Don't Know If He Glided, Or Dropped Down Like A Hawk, But We Know That He Decided, That it Wasn't Safe to Walk.
The Monster Breathed Out Clouds of Flak, and Had An Armoured Skin, So He Made the First AIRBORNE Attack, and Did the Bastard In!
Issued to 1 CAN PARA prior to the D-DAY jump
Ah ja, met tekeningen van Hans G. Kresse (die van Eric de Noorman) toch?quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:27 schreef McCarthy het volgende:
Jason en het gulden vlies
omdat dat in de eerste donald duck stond die ik in de brievenbus kreeg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |