Dus kritiek geven is kansloos? dan maar domweg achter iedereen aanlopen dus?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Behoorlijk kansloos dus. Overigens kijkt ie helemaal niet 'zeer critisch' naar Bush. Hij zeikt 'm gewoon op zoveel mogelijk punten af, al dan niet terecht. Van contructieve kritiek is in geen enkel opzicht sprake. Bovendien is het geven van kritiek zonder alternatieven aan te dragen dom en gemakkelijk.
Nee maar geef ook aan hoe het wel moet dan. Ik kan anderen ook wel de hele dag op hun fouten lopen wijzen. Beetje suf als ik daarbij niet laat zien dat ik het zelf wel beter kan he.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus kritiek geven is kansloos? dan maar domweg achter iedereen aanlopen dus?
dat laatste zal hopelijk niet waar zijnquote:In the span of a week, Baton Rouge has become Louisiana's most-populous city -- at least temporarily -- and a big chunk of that growth is likely to be permanent, officials say. Evacuees from the Hurricane Katrina-ravaged New Orleans area have poured into East Baton Rouge Parish, along with rescue personnel using the city as a home.
"Baton Rouge is now the largest city in Louisiana and it's going to be for quite a while, if not permanently," said Walter Monsour, the top administrator to the president of the city-parish government.
Dank je.. een onverlaat opent een kloon, dat kan ik beterquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:55 schreef Eveli het volgende:
Goeie OP.
ik hoop het ook niet inderdaad, maar voorlopig in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat laatste zal hopelijk niet waar zijn
Daarom staat ie er dus.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Haal die foto van het leger ff weg uit de OP anders kunnen de Amerika-bashers niet meer zeggen dat het leger niks doet!
Hou jij eens een keer op alles een beetje te irriteren.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Haal die foto van het leger ff weg uit de OP anders kunnen de Amerika-bashers niet meer zeggen dat het leger niks doet!
welke foto's zijn absurd? Aangrijpend? wellicht. Absurd? Het gebeurd toch echt..quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:59 schreef pekel het volgende:
Absurde foto's ...Dat is dus wel het laatste wat je verwacht in een land als Amerika.
dat vind ik onzin, je wordt president van een land om het zo goed mogelijk te doen. Als je iets niet goed doet moet iedereen je daarop kunnen wijzen ook zonder geleerd te hebben hoe je bijvoorbeeld een reddingsoperatie vervult. anders zou de functie van president wel heel makkelijk vervult worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee maar geef ook aan hoe het wel moet dan. Ik kan anderen ook wel de hele dag op hun fouten lopen wijzen. Beetje suf als ik daarbij niet laat zien dat ik het zelf wel beter kan he.
Flikker toch op. Bush geeft zelf toe dat er te weinig gedaan is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Gelukkig wel, dat maakt hem heel wat menselijker dan praten over olie, zoals hij tot op gisteren deed. Nu is dat hopelijk blijvend veranderd totdat de humanitaire situatie een heel stuk verbeterd is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Flikker toch op. Bush geeft zelf toe dat er te weinig gedaan is.
Kun je vinden. En ik neem iemand die continu met grote bek kritiek geeft zonder daarbij te vertellen hoe het wel moet niet serieus. En gelukkig velen met mij.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat vind ik onzin, je wordt president van een land om het zo goed mogelijk te doen. Als je iets niet goed doet moet iedereen je daarop kunnen wijzen ook zonder geleerd te hebben hoe je bijvoorbeeld een reddingsoperatie vervult. anders zou de functie van president wel heel makkelijk vervult worden.
als je daarintegen besluit jezelf beschikbaar te stellen als plaatsvervanger voor de president moet je inderdaad wel met goeie alternatieven komen.
prima, zullen we dan nu verder gaan met het onderwerp?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kun je vinden. En ik neem iemand die continu met grote bek kritiek geeft zonder daarbij te vertellen hoe het wel moet niet serieus. En gelukkig velen met mij.
gelukkig voor jou.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kun je vinden. En ik neem iemand die continu met grote bek kritiek geeft zonder daarbij te vertellen hoe het wel moet niet serieus. En gelukkig velen met mij.
de snelweg is toch wel eerst schoongeveegd?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:11 schreef marcb1974 het volgende:
Die mensen moeten nu wel van de snelweg af, bush moet er door natuurlijk
Nope, zoals ze het nu vertellen wonen de mensen erop omdat het hoger gelegen land is en ze verder niets anders hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de snelweg is toch wel eerst schoongeveegd?
Best triest, zo leven hele groepen mensen in Indonesië ook, maar dan ónder de snelweg. Het is geen leuk gezicht, maar dit is nog veel erger.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nope, zoals ze het nu vertellen wonen de mensen erop omdat het hoger gelegen land is en ze verder niets anders hebben.
ik heb het al eerder gezegt, het lijkt wel of spullen voor mensenlevens gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:14 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Wat me opvalt is dat de focus erg ligt op de plunderaars, terwijl ik me zo voor kan stellen dat het voor die mensen daar de enige manier is om nog wat eten en andere essentuele zaken te verkrijgen. Die winkels zijn toch al afgeschreven, dus waarom schieten op die wanhopige mensen? Zo worden die 300 manschappen uit Irak o.a. ingezet om met scherp op plunderaars te schieten. De orde herstellen is weliswaar 1 van de meest belangrijke dingen om nu te doen, maar haal de mensen die op veilige plaatsen aan wachten zijn op hulp daar eerst eens weg!
Dit is veel omvangrijker als 9/11. Daar kwam alles overwachts en was het vrij snel gedaan, waardoor de omvang snel duidelijk was. De situatie nu echter, veranderd langzamerhand in veel grotere ramp.
Ik heb beelden gezien van verschillende plunderaars. Het ligt er echt maar aan wat ze plunderen. Er stonden agenten te kijken hoe mensen voedsel aan het plunderen waren, prima was dat. Andere dignen hadden ze wat meer moeite mee, wat heb je nu ook aan een tv in New Orleans. Daarnaast zijn het de plunderaars die nu gewapend zijn en dus ook nog eens gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:14 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Wat me opvalt is dat de focus erg ligt op de plunderaars, terwijl ik me zo voor kan stellen dat het voor die mensen daar de enige manier is om nog wat eten en andere essentuele zaken te verkrijgen. Die winkels zijn toch al afgeschreven, dus waarom schieten op die wanhopige mensen? Zo worden die 300 manschappen uit Irak o.a. ingezet om met scherp op plunderaars te schieten. De orde herstellen is weliswaar 1 van de meest belangrijke dingen om nu te doen, maar haal de mensen die op veilige plaatsen aan wachten zijn op hulp daar eerst eens weg!
Dit is veel omvangrijker als 9/11. Daar kwam alles overwachts en was het vrij snel gedaan, waardoor de omvang snel duidelijk was. De situatie nu echter, veranderd langzamerhand in veel grotere ramp.
En ik had het pas dinsdag in de gaten, dinsdag ochtend zei ik hier nog ergens dat het nu wel over was. Met mij dachten velen dat trouwens.. en zie nu..quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:15 schreef francorex het volgende:
Dit is History in the making
Ja die zijn wel vrij heftig. Vooral Jesse Jackson Jr.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:52 schreef marcb1974 het volgende:
Nu op CNN een aantal zwarte congresleden. Die laten dus echt helemaal niets heel van de regering. En terecht.
Bullshit. Als je iets meer op de buitenlandse newssites had gekeken, dan wist je nu dat men alleen schiet op mensen die andere mensen bedreigen, en niet op mensen die eten zoeken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:14 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Nee, maar wel op degene die electronica zaken etc plunderenquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef halion het volgende:
[..]
Bullshit. Als je iets meer op de buitenlandse newssites had gekeken, dan wist je nu dat men alleen schiet op mensen die andere mensen bedreigen, en niet op mensen die eten zoeken.
![]()
Burbo, mag ik zeggen dat je vreselijk dom overkomt?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:18 schreef Burbo het volgende:
tvp
gisteren zag ik toch echt op het journaal mensen die in een magazijn liepen waar eten lag. Maar ze mochten dit niet pakken. Er stonden grote hekken omheen en er stonden 2 niet al te lief kijkende agenten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef halion het volgende:
[..]
Bullshit. Als je iets meer op de buitenlandse newssites had gekeken, dan wist je nu dat men alleen schiet op mensen die andere mensen bedreigen, en niet op mensen die eten zoeken.
![]()
Zeg..quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dank je.. een onverlaat opent een kloon, dat kan ik beter
Dinsdagnacht wist ik dat er iets mega wrong was. zal die posts eens moeten zoeken van toen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En ik had het pas dinsdag in de gaten, dinsdag ochtend zei ik hier nog ergens dat het nu wel over was. Met mij dachten velen dat trouwens.. en zie nu..
Jesse Jackson Jr. heeft dat talent wel van z'n pa overgenomen inderdaad. De woede lijkt me ook wel redelijk terecht.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja die zijn wel vrij heftig. Vooral Jesse Jackson Jr.
Waarvan? wees eens iets specifieker.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:20 schreef mazaru het volgende:
[afbeelding]
Daar breekt toch je hart van.
tja, ik zag het te laatquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:20 schreef Ole het volgende:
[..]
Zeg..![]()
Deze OP had gewoon daarin geplaatst kunnen worden. Het is not done om een dubbeltopic te openen
quote:'Ik heb zo hard geduwd als ik kon'
De opvang van slachtoffers in de Superdome in New Orleans is uitgegroeid tot een symbool van onvermogen: waarom werden hulpbehoevenden zo laat en slecht geholpen?
HOUSTON/BATON ROUGE, 2 SEPT. Craig McDaniel (47) dacht: er is één manier om het hier beter te krijgen - ik ga helpen. Hij besloot, na anderhalve dag afzien in de Superdome - het sportstadion dat door de autoriteiten in New Orleans als opvangcentrum is gebruikt - om ouderen en gehandicapten te gaan bijstaan. ,,Dan krijg je niet langer het slechtste eten, begrijp je?''
Zo ervoer hij van nabij hoe, in de stank en de hitte, mensen van boven de tachtig, omringd door ratten en lastiggevallen door muggen, de slaap moesten vatten op een vloer van beton. En hij zag hoe gehandicapten de nacht doorbrachten. In hun rolstoel. Meer ruimte dan een vierkante meter was er niet voor hen. Het was, zegt Craig McDaniel, erg confronterend.
De opvang in de Superdome was al enkele dagen onderwerp van sombere bespiegelingen in de media over het vermogen van Amerikaanse overheden om hulpbehoevenden na een nationale ramp snel en accuraat de hand te bieden. Maar sinds mensen gisteren na vier dagen uit het stadion werden bevrijd, en ze na een lange bustocht in Houston hun verhaal konden vertellen, werd pas goed duidelijk hoe het daar de afgelopen week is geweest.
De opvang was een comedy of errors, zei McDaniel. Er waren te veel mensen, ruim 20.000, voor te weinig plaats. Het licht viel uit. De airco viel uit. Er was geen drinkwater. Geen eten. ,,Het dak van de keuken stortte in.'' De vloer was hard. De wc's waren bijna meteen verstopt. De stank van uitwerpselen vermengde zich met het zweet van door extreme hitte getroffen lichamen. Het was, zei hij, een hel.
De hulpverleners deden hun best, zei McDaniel. Hij zag ze met eigen ogen bikkelen. Maar al hun inspanningen stuitten op hetzelfde probleem: de overheden waren niet voorbereid op deze ramp. De middelen waren niet bij de hand, de logistiek was niet op orde. Eigenlijk was het enige dat de overheid meteen kon bieden militair voedsel, zei McDaniel. Het kwam met grote hoeveelheden binnen. Bruine plastic zakjes met koude kip erin, of macaroni met kaas, ook koud. Het opschrift: ,,Als je dit opeet, kan je beter strijd leveren.''
McDaniel zat gisteren in de eerste bussen uit New Orleans die in Houston aankwamen. De mensen die uitstapten waren duidelijk niet de zwaarst getroffenen. Veel jonge mannen met een lange rij gouden tanden. Je moest goede contacten hebben, zei McDaniel, om in de eerste bussen te komen. Of je moest sterk zijn.
Ik heb zo hard geduwd als ik kon, zei Dennis Carter junior, 23 jaar oud. Zijn vrouw en kind konden hem niet bijbenen. ,,Je kon alleen in de bus komen als je dóórduwde.'' Hij wilde per se weg uit dat gehate stadion. Vooral de ratten waren hem gaan tegenstaan. ,,Ze lachen als ze eten, weet je dat?'' Het duwen vond hij normaal. Als je beleefd bent, zegt hij, ,,zoals de deftige mensen verwachten'', dan kom je dus nooit in zo'n bus. ,,Ik heb kracht. Die heeft God mij niet voor niets gegeven.''
Het recht van de sterkste bood meer voordelen. Mensen uit New Orleans, gemakkelijk herkenbaar omdat ze zich als enigen in Houston niet per auto verplaatsten, kregen allerwegen voedsel en goederen toegeworpen. Kijk eens wat ik heb gekregen, glunderde Dennis Carter. Een fraai zwart basketballshirt, een nieuwe broek, hippe gympen, een koffer, en - hij kijkt wiegelend in het raam van de supermarkt - een schitterend nieuw petje. ,,De mensen zijn echt goed hier.''
Sommige weldoeners kregen een minder dankbaar onthaal. Een oudere Texaan was gisteren bij de Astrodome - het stadion van Houston waar de mensen uit de Superdome werden opgevangen - zo gul met uitdelen, dat hij vergat zijn auto af te sluiten. Achter zijn rug gingen twee jongens uit New Orleans er met zijn SUV vandoor. Het gaf een pandemonium van politie, aangifte, woede, een zoektocht. Maar talrijke mensen uit New Orleans vonden het rare opwinding.
,,Wat nou?'', riep Zeba Chablyss, 21, die net Houston had bereikt na een urenlange bustocht vanaf de Superdome. De mensen moeten niet bezig zijn met zaken als deze, zei ze. Laten ze zich opwinden over de doden, de daklozen die wanhopig om hulp schreeuwen, of de bestuurders die de opvang in de Superdome verwaarloosden. ,,Dat zijn de hoofdzaken.''
In Baton Rouge, even ten noorden van New Orleans, werd dat gisteravond anders beleefd. Autoriteiten meldden dat de plunderingen schrikbarende vormen begonnen aan te nemen. Verhuurders van auto's waarschuwden ook voor diefstal. De stad was volgepakt met mensen uit New Orleans zonder onderdak, op zoek naar auto's om dit ongelukkige gebied te verlaten. Er worden hier zoveel auto's gestolen, zei een verhuurder, dat hij wel wist wat het volgende probleem zou worden: gewapende overvallen op auto's.
dinsdag op woensdag? in ieder geval wanneer N.O. al aan het onderlopen was.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:20 schreef francorex het volgende:
[..]
Dinsdagnacht wist ik dat er iets mega wrong was. zal die posts eens moeten zoeken van toen.
Ik kijk CNN, en daar stond iemand met een hongerige familie voor de camera die vertelde bij een supermarkt weggejaagt te zijn met de woorden "If you don't leave we'll blow your brains out!" Door mensen van het leger overigens, geen winkeleigenaar ofzoquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef halion het volgende:
[..]
![]()
wat een kut-artikel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:22 schreef George-Butters het volgende:
En toch is er ook een hoop tuig.
link: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1125638008426.html
[..]
Het eerste wat mij opviel toen ik die foto zag, was de wanhoop en het verdriet in de ogen van de man.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:21 schreef halion het volgende:
[..]
Waarvan? wees eens iets specifieker.
in your dreams.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:24 schreef francorex het volgende:
Dit is het einde van Amerika zoals het was onder Bush.
Helaas gaat alles nu om 'incidenten'quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:24 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
[..]
Ik kijk CNN, en daar stond iemand met een hongerige familie voor de camera die vertelde bij een supermarkt weggejaagt te zijn met de woorden "If you don't leave we'll blow your brains out!" Door mensen van het leger overigens, geen winkeleigenaar ofzo![]()
Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:22 schreef Megumi het volgende:
En de sukkels op deze foto's hebeen op deze president gestemt.
Yep die nacht was ik Larry King aan het kijken en ik zag de sfeer zo veranderen van routine naar iets onwezenlijk. De proffesionele repporters konden hun emotie niet meer wegsteken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dinsdag op woensdag? in ieder geval wanneer N.O. al aan het onderlopen was.
kom eens uit je veilige hollandse woonwijkje en ervaar het echte leven.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het eerste wat mij opviel toen ik die foto zag, was de wanhoop en het verdriet in de ogen van de man.
En dan dat koppie van dat knulletje, dat zou toch niemand moeten meemaken en zien?
Daar breekt mijn hart van.
jah, maar die emotie is er nog altijd niet uit, wel zijn de verslaggevers van het 1e uur volgens mij toch wel vervangen. Niet allemaal natuurlijk..quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:27 schreef francorex het volgende:
[..]
Yep die nacht was ik Larry King aan het kijken en ik zag de sfeer zo veranderen van routine naar iets onwezenlijk. De proffesionele repporters konden hun emotie niet meer wegsteken.
Toen viel mijn frank dat die repporters duizenden mensen hebben zien verdrinken.
Ach, mensen gaan pas denken als 80% van Amerika weg geveegd wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:24 schreef francorex het volgende:
Dit is het einde van Amerika zoals het was onder Bush.
Die linkse was gisteren ook al aan het eikelen op CNN, ik weet ff niet meer waarom het ging.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er staat een delegatie hoge heren ja en amen te knikken op CNN.
Een medaille voor de meest debiele opmerking van vandaag.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:27 schreef halion het volgende:
[..]
kom eens uit je veilige hollandse woonwijkje en ervaar het echte leven.
Nee, dat niet, maar dit is in het nieuws tot er weer iets anders is wat de aandacht opeist.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:28 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Ach, mensen gaan pas denken als 80% van Amerika weg geveegd wordt.
Over 2 maanden is alles weer normaal.
Dat is ook nog een bijkomstigheid.. goed dat daaraan gedacht wordt trouwens.quote:The U.S. Postal Service is making arrangements to get mail to evacuees from Hurricane Katrina. Officials are urging the evacuees to file change-of-address cards listing their shelter's address. The plan could help reunite familiy members sent to shelters in various cities.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:27 schreef halion het volgende:
[..]
kom eens uit je veilige hollandse woonwijkje en ervaar het echte leven.
Ja, en daarom valt het me op dat de nadruk tot nu toe behoorlijk ligt op de wetteloosheid in sommige delen van de stad. Natuurlijk zeker belangrijk, maar op talloze andere plekken staan mensen te wachten om opgepikt te worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Helaas gaat alles nu om 'incidenten'
Hij doet alsof en zegt dan een of ander dom iets, zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hij luistert, of doet anders goed alsof in ieder geval.
ja, hij zou als het goed is nog in de open lucht komen vandaag. Ik ben benieuwd. Biloxi moet geen probleem zijn, daar wonen bijna geen zwarten volgens mij. New Orleans zou hij ook op de grond bezoeken, maar daar is het volgens mij een stuk gevaarlijker.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar is dit nou het bezoek? Beetje babbelen in een overdekte hangar?
Misschien komen ze uit New Orleans, er zit 3000 man van de Louisiana National Guard daar.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:37 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Waren die 300 soldaten speciaal voor deze ramp uit Irak overkomen? Want dan vraag ik mij af of ze blijkbaar niet genoeg soldaten in de buurt hebben zitten. Kan ik me nauwelijks voorstellen namelijk. Iemand?
Er zijn nog duizenden reservisten die ze kunnen oproepen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:37 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Waren die 300 soldaten speciaal voor deze ramp uit Irak overkomen? Want dan vraag ik mij af of ze blijkbaar niet genoeg soldaten in de buurt hebben zitten. Kan ik me nauwelijks voorstellen namelijk. Iemand?
een land = een hele grote verzamelingen individuen, waarvan in dit geval ook nog eens bijna de helft op de tegenpartij heeft gestemdquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:22 schreef Megumi het volgende:
Mijn hart breekt niet. Een land wat 50 miljoen per dag uitgeeft aan een vliegdekschip moet eens gaan nadekenen wat belangrijk is. En de sukkels op deze foto's hebeen op deze president gestemt.
CNN subs zeggen ook "Bush to visit New Orleans by air" ofzo.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, hij zou als het goed is nog in de open lucht komen vandaag. Ik ben benieuwd. Biloxi moet geen probleem zijn, daar wonen bijna geen zwarten volgens mij. New Orleans zou hij ook op de grond bezoeken, maar daar is het volgens mij een stuk gevaarlijker.
Een hart kan pas breken als je er een hebt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:22 schreef Megumi het volgende:
Mijn hart breekt niet. Een land wat 50 miljoen per dag uitgeeft aan een vliegdekschip moet eens gaan nadekenen wat belangrijk is. En de sukkels op deze foto's hebeen op deze president gestemt.
ook niet onverwacht natuurlijk.. met z'n auto zal ie wel niet in downtown kunnen komen, al was het maar dat er een paar meter water staat natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
CNN subs zeggen ook "Bush to visit New Orleans by air" ofzo.
Precies. Weer een hoop bullshit en weinig actie...quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:40 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Leuk al die complimentjes, bedankjes en gevoelswereld van Bush op tv. Is dat niet meer iets voor achteraf?
Ok, het kwam toevallig zo uit dus en kwamen sowieso terug uit Irak? Dat klinkt al een stuk logischer dan. tnxquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn nog duizenden reservisten die ze kunnen oproepen.
Wat ik begreep, is dat deze soldaten net uit Irak komen, en gelijk doorgestuurd worden naar het rampgebied.
Mja, bedoelde meer dat hij dus waarschijnlijk niet ergens zal landen om met slachtoffers te praten ofzo.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ook niet onverwacht natuurlijk.. met z'n auto zal ie wel niet in downtown kunnen komen, al was het maar dat er een paar meter water staat natuurlijk.
Daar zie je het verschil tussen een 10duizenden mensen die tegen of onder de armoede grens leven en een land waar dat veel minder is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Maar dat massale plunderen, toen bij ons de Betuwe en het Land van Maas & Waal werd ontruimd bij die bijna-ramp, is dat misschien heel incidenteel gebeurt, maar dan zie je toch wel het verschil tussen Amerika en ons. Ik hoop trouwens wel dat er nu de een of andere hulp-actie zoals met de tsunami op gang komt...
die zet ik meteen in de OPquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:43 schreef Arcee het volgende:
Weet niet of dit linkje al gepost is: Katrina Storm Surge Caught On Tape.
Omdat de tsunami veel arme landen trof, waren er zoveel hulp-acties nodig. Maar ik vraag me af in hoeverre zo'n hulpactie nodig is voor New Orleans en omgeving. De VS zal toch zelf genoeg middelen hebben om in te kunnen zetten?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Maar dat massale plunderen, toen bij ons de Betuwe en het Land van Maas & Waal werd ontruimd bij die bijna-ramp, is dat misschien heel incidenteel gebeurt, maar dan zie je toch wel het verschil tussen Amerika en ons. Ik hoop trouwens wel dat er nu de een of andere hulp-actie zoals met de tsunami op gang komt...
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:43 schreef Arcee het volgende:
Weet niet of dit linkje al gepost is: Katrina Storm Surge Caught On Tape.
Ja, ik weet het ook niet, we zullen het wel zien..quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:47 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
[..]
Omdat de tsunami veel arme landen trof, waren er zoveel hulp-acties nodig. Maar ik vraag me af in hoeverre zo'n hulpactie nodig is voor New Orleans en omgeving. De VS zal toch zelf genoeg middelen hebben om in te kunnen zetten?
(begrijp me niet verkeerd, als het nodig is dan ben ik absoluut voor een grote hulp-actie!)
En waarom gebruiken ze die helikopter niet om mensen uit New Orleans weg te halenquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:48 schreef Dezz het volgende:
Bush gaat in New Orleans ook landen hoor ik net, ben benieuwd!
Die de naam Bush draagt? Nee, ik heb het niet gehoord?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:54 schreef Burbo het volgende:
Hoor ik nu goed dat er nog een storm komt?
Was het niet Bush' taak om direct alert te reageren, al vóórdat Katrina aan land kwamquote:President George Bush has condemned the initial response to Hurricane Katrina as "not acceptable", before arriving in Alabama to visit the stricken area.
Thousands of people remain stranded without food or water in New Orleans, where extra troops have been dispatched to quell lawlessness.
Relief efforts are being hampered by fires raging in the city following huge blasts, reportedly at a chemical plant.
Before leaving Washington, Mr Bush promised aid was "surging" to the area.
Ik hoorde het zojuist op het tv-feedje dat ik al gepost had. Natuurlijk niet zon erge storm als de orkaan, maar er worden wel mensen weggehaaldquote:Op vrijdag 2 september 2005 17:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die de naam Bush draagt? Nee, ik heb het niet gehoord?
was het geen thunderstorm?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:57 schreef Burbo het volgende:
[..]
Ik hoorde het zojuist op het tv-feedje dat ik al gepost had. Natuurlijk niet zon erge storm als de orkaan, maar er worden wel mensen weggehaald![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Drugsverslaafden schijnen bendes te vormen om zo aan hun dagelijkse spul te komen.
Een ideale kans voor het leger om eens grote opruiming te houden. Is er al een shoot to kill instructie?
Ze hebben die eerste 300 mariniers niet voor niets uit Irak gehaald, die zijn ingewerkt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Drugsverslaafden schijnen bendes te vormen om zo aan hun dagelijkse spul te komen.
Een ideale kans voor het leger om eens grote opruiming te houden. Is er al een shoot to kill instructie?
Als ik het nu terugziequote:Op vrijdag 2 september 2005 18:09 schreef francorex het volgende:
Indonisia heb even die posts gezocht van woensdag morgend.
Op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:41
24 uur na de doortocht van de storm. Nog steeds dezelfde beelden van schade en reddingsoperaties? Something is wrong.
CNN rapporteerd plunderingen en er word geschoten in New Orleans.
Larry king rapporteerd dat overstromingen in New Orleans nog uitbreiden. Nieuwe gebieden zouden onderlopen. Er is sprake of word overwogen om de superdome te evacueren.
post woensdag om 04.05 uur:
CNN heeft het momenteel over 70 slachtoffers. De sfeer in de Larry king show is veronrustend.
Verwacht jullie morgen maar een verrassing qua slachtoffers is zo mijn vermoeden.
post woensdag om 0428 uur:
Mijn verwachting is duizenden doden zoniet tienduizend(en)
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 04:05 schreef francorex het volgende:
CNN heeft het momenteel over 70 slachtoffers. De sfeer in de Larry king show is veronrustend.
Verwacht jullie morgen maar een verrassing qua slachtoffers is zo mijn vermoeden.
jouw reaktie woensdagochtend 07:01
Morgen nog niet, niemand kan het gebied doorzoeken. Wel verdacht ik dat het 1 grote chaos wordt en als er niet direct ingegrepen wordt breekt er de pleuris uit.
We zijn vrijdagavond en jouw uitspraak was toen profetisch![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:24 schreef Eveli het volgende:
P.S. Bedankt diegene die dat linkje naar de video over de stormsurge plaatste.
Ik hoop niet dat deze ramp zo lang gaat duren tot ik nageslacht krijg.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
alles voor het nageslacht he.
![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:24 schreef Eveli het volgende:
P.S. Bedankt diegene die dat linkje naar de video over de stormsurge plaatste.
Door die wapenwetten daar o.a.?quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hulpverleners die met helicopters mensen willen ontzetten na een natuurramp en dit niet kunnen omdat ze beschoten worden. Dit kan echt maar in één land.
Hoe is het in godsnaam mogelijk?
in de OP, 2x zelfsquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
geen id of deze geluidsopname al in dit topic staat maar voor de zekerheid toch maar even linkje
http://d10.yousendit.com/(...)0Action%209-1-05.mp3
Allang.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
ik word er emotioneel van. Het huilen staat me nader dan een lach.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:41 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zie vrachtwagens met voedsel.. eindelijk!
Ja natuurlijk, maar ik had het eerder over de mentaliteit om te gaan schieten op hulpverleners. Het gaat niet eens over buitenlanders bij een oorlogssituatie (niet dat het dan okay is), maar over landgenoten bij een natuurramp.quote:
Een goed gezicht, ookal zijn het maar 4 vrachtwagens.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef francorex het volgende:
[..]
ik word er emotioneel van. Het huilen staat me nader dan een lach.
Ja eindelijk! Ik voel meer een gevoel van opluchting!quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef francorex het volgende:
[..]
ik word er emotioneel van. Het huilen staat me nader dan een lach.
hehe.. ik zag het ook jaquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef -Mzraki- het volgende:
Tijdens de emails, zo'n gast uit Nigeria: We can learn from dutch engineering involving sea works.
Japs, stuur Rijkswaterstaat er maar eens op af, die dammen de hele golf van Mexico gewoon in en maken er één mooie polder van, dan bestaat het Hurricane season niet eens meer,.
Aan de URL te zien geen objectieve journalistiek verantwoorde websitequote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef xman het volgende:
Heel veel nieuws hier te vinden:
http://michaelmoore.com/
je gebruikt de link uit de OP?quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:58 schreef -Mzraki- het volgende:
Had iemand trouwens nog een alternatieve link naar dat filmpje van NBC10, Storm Surge? Bij mij begint hij wat te bitchen over FeedRoom ofzo.
Tegen Bush: "Vacation is Over"quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:58 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
[..]
Aan de URL te zien geen objectieve journalistiek verantwoorde website![]()
jup, maar ik rammel hem wel even in IE, dan pakt hij hem vast wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
je gebruikt de link uit de OP?
dat vermoed ik ook. Mocht je een alternatieve link vinden, verneem ik dat graag, dan voeg ik hem toe.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:01 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
jup, maar ik rammel hem wel even in IE, dan pakt hij hem vast wel.
In IE pakte hij hem meteen, niet geheel firefox proof die link dus. Best impressive.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat vermoed ik ook. Mocht je een alternatieve link vinden, verneem ik dat graag, dan voeg ik hem toe.
Het mag ook wel eens...quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:06 schreef indahnesia.com het volgende:
waaowh.. soldaten! kippenvelmoment
Ja geen wonder! Als je te weinig mensen hebt en er zijn criminelen overal. Dan zou ik m'n werk ook neerleggen. Het is 1 tegen 10.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:21 schreef JZweeds het volgende:
Police outnumbered and outgunned
Overnight, police snipers were stationed on the roof of their precinct, trying to protect it from gunmen roaming through the city, CNN's Chris Lawrence reported.
One New Orleans police sergeant compared the situation to Somalia and said officers were outnumbered and outgunned by gangs in trucks.
"It's a war zone, and they're not treating it like one," he said, referring to the federal government.
The officer hitched a ride to Baton Rouge Friday morning, after working 60 hours straight in the flooded city. He has not decided whether he will return.
He broke down in tears when he described the deaths of his fellow officers, saying many had drowned doing their jobs. Other officers have turned in their badges as the situation continues to deteriorate.
In one incident, the sergeant said gunmen fired rifles and AK-47s at the helicopters flying overhead.
He said he saw bodies riddled with bullet holes, and the top of one man's head completely shot off.
Lt. Gen Steven Blum of the National Guard said that as many as 2,600 National Guard troops were expected to arrive in Louisiana Friday to join the nearly 2,000 who went in Thursday.
Ik versta niet alles wat ie zegtquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hij praat niet over olie trouwens![]()
ik kan goed liplezenquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik versta niet alles wat ie zegt.
Hij was net nog op CNN te zien..quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
bush zal wel weer aan de pretzels zitten , terwijl hij met zn hondje speelt
walgelijk hoe dit weer geregeld word
als die vent ook maar enig menselijk was , had hij zowiezo al al het geld in het volk gestoken , maar nee buisness gaat voor olie hier olie daar , en bezuinigen maar.
Hij moet wel iets van hoop geven, maar volgens mij beseft ie toch niet helemaal dat er duizenden doden zijn gevallen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
RTL4:
Bush: "We moeten ons bedenken dat hier een prachtig nieuwe Golfkust komt"
Dáár hebben de mensen daar wat aan.
Mensen putten meer hoop uit mededelingen dat er voedsel, water en hulp onderweg is denk ik maar zo...quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hij moet wel iets van hoop geven, maar volgens mij beseft ie toch niet helemaal dat er duizenden doden zijn gevallen.
Die man is niet meer van deze tijd. Ik begin serieus te hopen dat ie de verkeerde wijk in New Orleans inloopt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
RTL4:
Bush: "We moeten ons bedenken dat hier een prachtig nieuwe Golfkust komt"
Dáár hebben de mensen daar wat aan.
Zou het niet een soort van censuur zijn?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie meer nieuwe beelden op RTL4 dan op CNN... Vaag is dat.
Zelf gemaakt he.. CNN moet het doen met hun 'affiliates'quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie meer nieuwe beelden op RTL4 dan op CNN... Vaag is dat.
Net als Joegoslavië, Afrika... maar goed, da's een andere discussie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat racisme zeker wel meespeelt. Zeiden ze ook op het nieuws, dat dat deel van Amerika het "afvalputje" is waar veel arme, zwarte Amerikanen wonen. Daar zit geen geld, geen olie dus de Amerikaanse regering vindt het niet zo interessant.
Pardon, geen olie????????????????? Welk deel heb je gemist?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat racisme zeker wel meespeelt. Zeiden ze ook op het nieuws, dat dat deel van Amerika het "afvalputje" is waar veel arme, zwarte Amerikanen wonen. Daar zit geen geld, geen olie dus de Amerikaanse regering vindt het niet zo interessant.
Is dat dan de Golf zelf, of ook op het land? Da's toch iets meer naar het westen (Texas?) of toch niet?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pardon, geen olie????????????????? Welk deel heb je gemist?
Jaquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pardon, geen olie????????????????? Welk deel heb je gemist?
Dat vinden ze in Indonesië toch best vermakelijk, hoor ik van enkele kennissenquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:50 schreef mcintosh het volgende:
Wat blijft die kut Bush nu toch steeds gouveneurs bedanken, lopen daar een doos veren in elkaars reet te steken voor al het schijnbaar goede werk dat ze doen???
Mooiste opmerking tot nu toe, binnen 2 dagen hadden ze in Atjeh voedseldroppings, en in de USA zelf duurt het gewoon bijna 5 dagen!
De olie komt uit de golf. Alleen het grootste deel van de raffinage gebeurt aan land. En laat dat nou zo ongeveer allemaal stil liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Is dat dan de Golf zelf, of ook op het land? Da's toch iets meer naar het westen (Texas?) of toch niet?
De chaos en persoonlijke drama's zijn niet minder erg toch? Alleen wel op kleinere schaal...quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:51 schreef francorex het volgende:
Als Amerikaanse kranten koppen: " American tsunamie "
Hoe moet ik dat interpreteren. in de zin van slachtoffers...
aah. ja, de raffinage is een klein probleempje, maar de pijpleiding is alweer gemaakt joh! zei Bush zonet nog.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De olie komt uit de golf. Alleen het grootste deel van de raffinage gebeurt aan land. En laat dat nou zo ongeveer allemaal stil liggen.
Als een mooie zin om aandacht te krijgen voor iets dat grotendeels verkomen had kunnen en moeten worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:51 schreef francorex het volgende:
Als Amerikaanse kranten koppen: " American tsunamie "
Hoe moet ik dat interpreteren. in de zin van slachtoffers...
"I'm satisfied with the response untill now"quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:53 schreef neok het volgende:
Hahahah, Bush op zijn best "de pijplijn werkt nog bijna helemaal"![]()
Die is bijna net zo erg als nu al verkondingen hoe mooi hij de golfkust wel niet gaat makenquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:53 schreef neok het volgende:
Hahahah, Bush op zijn best "de pijplijn werkt nog bijna helemaal"![]()
Dat was echt vreselijk. Kreeg echt plaatsvervangende schaamte...quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die is bijna net zo erg als nu al verkondingen hoe mooi hij de golfkust wel niet gaat maken![]()
maar het wordt dan wel écht mooi natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat was echt vreselijk. Kreeg echt plaatsvervangende schaamte...
Met uitzicht op de boorplatforms zekerquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar het wordt dan wel écht mooi natuurlijk.![]()
en er komen huizen op palen van minimaal 6 meter en ze leggen ook vast Lake Ponchartrain droog, veel te gevaarlijk al dat waterquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Met uitzicht op de boorplatforms zeker. De natte droom van mr. B.
we? ze bedoel je, want ik ben gewoon in Nederland en ik ben nu niet echt iemand die ze zullen oproepen om te gaan helpen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef logisnack het volgende:
Ik vind het nogal triest hoeveel mensen deze ramp alleen maar gebruiken om bush en zijn regering te bashen.
Ok, het kan idd stukken beter.. en het gaat niet echt goed.
Maar het lijkt wel of sommige van de mensen die dit doen geen drol geven om het leed van de slachtoffers, maar alleen maar een mooie kans zien om bush en de zijnen de grond in te stampen.
Lekker belangrijk hoor.. met het vingertje wijzen.. laten we nou eerst maar eens zorgen dat de getroffen mensen worden geholpen.
Bedoel je niet Live blogs trouwens?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Life blogs
Achterblijvers in New Orleans (1)
Achterblijvers in New Orleans (2)
WWL-TV reporter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |