abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30197596
In A'dam, Berlijn, Parijs of Londen zouden er nooit, maar dan ook nooit rellen/plunderingen uitbreken met als gevolgd het leger op straat dat met scherp mag schieten.

In Kabul, Johannesburg, Bagdad en dus ook New Orleans gebeurd dat dus wel.

Geweldig land, dat Amerika; vinden jullie ook niet?
pi_30197622
Alsof er ooit wel is een orkaan cat 5 over a'dam is gegaan...
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_30197659
Dus? Toen Enschede ontploft was waren er toch ook geen plunderingen oid. Oke, natuurlijk een ramp op een heel ander schaalniveau, maar het toont wel de mentaliteit van de bewoners.
pi_30197759
Reken maar dat er in zo'n situatie ook hier plunderingen waren, alleen het moraal is hier anders en zouden er misschien mensen zijn die je ervan weerhielden.
In Amerika gaat dat wat lastiger omdat ze toch allemaal een shotgun in hun broekzak hebben zitten.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:23:30 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30197802
Met dergelijk grote maatschappelijke en economische verschillen zoals in Amerika kun je zoiets verwachten ja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30197809
Je moet wel even in beschouwing houden dat er totale anarchie heerst, er is niemand "de baas" want er is ook niemand om je te helpen, je moet jezelf redden en als je de keuze hebt tussen verhongeren en een ruitje in tikken om wat voedsel te bemachtigen dan doe je dat tweede dat is logisch.

De mensen die echt puur luxe goederen stelen moeten ze gewoon afschieten want dat is gewoon belachelijk.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:30:21 #7
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_30198031
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:18 schreef Tobbes het volgende:
Dus? Toen Enschede ontploft was waren er toch ook geen plunderingen oid. Oke, natuurlijk een ramp op een heel ander schaalniveau, maar het toont wel de mentaliteit van de bewoners.
Totaal onvergelijkbaar, wanneer is hier in Europa een ramp geweest waarbij alle logistiek en infrastructuur van een groot gebied in een klap werd vernietigd?

Ja, 1953 natuurlijk, toen Zeeland onderstroomde. En idd geen plunderingen toen volgens mij.

En de val van de muur veroorzaakte wel een machtsvacuum in delen van Oost-Europa. Die machtsverhoudingen zijn mss een beetje vergelijkbaar met wat in New Orleans aan de hand is (?). Weet niet precies hoe dat is gegaan, en of het toen ook uit de hand is gelopen...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:31:30 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30198071
tuurlijk joh, alsof de schijn van beschaving in amerika dunner dan in europa...get real.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_30198123
Als jij niets te eten/drinken hebt voor jezelf of je kinderen ga je ook plunderen. En hier zijn al rellen als Ajax tegen Feyenoord speelt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_30198178
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef Adfundum het volgende:
Als jij niets te eten/drinken hebt voor jezelf of je kinderen ga je ook plunderen. En hier zijn al rellen als Ajax tegen Feyjenoord speelt.
En dat zie je dan in Amerika weer niet...
pi_30198227
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef Adfundum het volgende:
Als jij niets te eten/drinken hebt voor jezelf of je kinderen ga je ook plunderen. En hier zijn al rellen als Ajax tegen Feyjenoord speelt.
Maar ik ga geen tv's stelen

Evenals dat Enschede misschien niet met New Orleans te vergelijken is, zijn die relletjes rond Feyenoord-Ajax natuurlijk niet met de chaos daar te vergelijken.
pi_30198291
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:18 schreef Tobbes het volgende:
Wat een vergelijking
A mind with a heart of it's own
pi_30198337
Ik vind dat je wel gelijk hebt, het is inderdaad een ontwikkelingsland maar dat komt niet door de plunderingen maar omdat amerika de mensen die al sinds maandag geen eten hebben gehad niet van voeding kunnen voorzien. Dat is triest dan zou ik ook gaan plunderen... En ik vind dat ze in dat geval meer reden hebben om winkelruiten kapot te slaan dan voetbalhooligans.
:-)
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:39:50 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30198361
Het lijkt me handiger om dit te bepreken in de al lopende topic(s) in NWS. Zoals: New Orleans zet politie in om plunderingen te stoppen
Of [Hurricane Katrina] Dramatische situatie in zuiden VS deel 2

Weinig politiek discussievoer ook overigens. Slotje dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')