abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30901202
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:25 schreef Icaä het volgende:
nooit geproefd eigenlijk
tsja ik proef altijd even als 't uit de flessenwarmer komt, meer om te voelen of 't niet te koud/warm is (dat kan ik veel beter voelen met m'n mond dan met m'n hand/pols) maar ja dan proef ik dus ook de smaak en ik ben er niet bepaald weg van dus (van de niet-verse dan voornamelijk).
pi_30901302
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:26 schreef E.T. het volgende:

[..]

lekker zo laten dan
Wat niet weet wat niet deert.

officieel is het tot je kindje 9 maanden is en je mag een kwart van je werktijd voor het kolven gebruiken
nou ik heb aan 10 minuten per keer genoeg, dat valt dus best mee. (al is het onderbrekende ervan wel irritant). hopelijk hoef ik daar niet om te stoppen, dat zou ik tamelijk idioot vinden.
pi_30901402
Hangt ook van je CAO af, ik dacht dat ambtenaren tot/met 12 mnd mogen kolven, al zou ik dat moeten navragen. In elk geval kan je CAO nog uitbreidende afspraken bevatten voor dingen als kolfrecht en ouderschapsverlof enzo.

/edit
O en Renzell, gewoon een beslissing nemen waar jij je ook prettig bij voelt hoor

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 24-09-2005 23:47:31 ]
pi_30902207
Drinken de oudere kindjes ook nog wel eens een slokje afgekolfde melk?
Als ik bezig ben met kolven staat Chiara al naast me te bedelen om een slokje, ze vindt het echt heel lekker, als Yoram klaar is met de fles en ik 't flesje op tafel zet, wil zij het restje wel hebben
Doen jullie oudere kindjes dat ook?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_30902431
nee, komt hier eigenlijk niet voor. Piet weet heel goed dat de melk in dat flesje voor Anna is ("pap Anna!"), en kolven doe ik vrijwel nooit waar hij bij is. vanmiddag toevallig even, en hij maakte zich voornamelijk druk over het lawaai dat 't apparaat produceerde.
  zaterdag 24 september 2005 @ 23:26:22 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30902747
*bemoeimodus*

Bix, ik hoorde laatst van de tandarts dat het echt niet zo goed is om bv een speentje van je baby "schoon te maken" door hem in je eigen mond te stoppen, zo ook om even een hapje/slokje voor te proeven.
Het schijnt dat baby's van nature nog geen bacterieen in hun mond hebben die tandbederf veroorzaken, als volwassene heb je die wel, met als gevolg dat je je baby "besmet" met evt caries.

*bemoeimodus weer uit*
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_30902852
Oh dat wist ik ook niet Leah! Maar goed dat ik het nu lees nu Tomas nog geen tanden heeft. Zonder tanden kan het weinig kwaad neem ik aan?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30902900
Hmm interessant Leah, klinkt ook eigenlijk wel een beetje logisch.

Ik ben vanmiddag weer ongesteld geworden Dus dat kleine beetje bloed van vorige maand was toch ook al een soort ongesteldheid Jammer dat het al zo snel weer terug is, maar ik verwachte het ook wel een beetje. Chantel slaapt s'nachts al vaak 8 uur door. En overdags laat ze er ook soms wel eens 4 uur tussen zitten.

Verders gaat de bv echt heel goed, ik heb totaat geen last van haatliefde voor de bv. Chantel is erg prettig om bv te geven, ze is niet zo beweeglijk en het valt ook nog wel mee dat ze snel is afgeleid. Voor mijn gevoel zou ik dit nog heel lang vol kunnen houden.

Bij Joshua kan ik me nog wel herinneren hoe dat soms voelde die haatliefde verhouding. Maar Renz, 6 maanden is toch een behoorlijke lange tijd zou ik zo zeggen.
  zondag 25 september 2005 @ 00:26:30 #84
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30904356
Nou bah, het kolven gaat dus echt voor geen meter hier. Ik baal onwijs. Bix, ik lees net dat jij met twee keer kolven wel 500cc haalt. Nou, ik haal nu steeds nog maar 80 met 1 keer kolven. Help! Kan het komen doordat ik een tijdje niet gekolfd heb misschien? Volgens mij drinkt Julius namelijk wel genoeg, of nou ja, daar begin ik dus nu ook aan te twijfelen. Grrrr...... boos ben ik!
  zondag 25 september 2005 @ 00:27:30 #85
105888 renzell
pi_30904380
ps- poemojn; ik weet het wel hoor, en maak echt wel mijn eigen keuze... vind het echt alleen maar fijn dat je altijd met zoveel feitjes op de proppen komt...
pi_30912952
hmmmz, inderdaad goed om te weten leah. maar gelukkig ben ik natuurlijk meestal niet degene die het flesje geeft he.

renzell, balen. kolven is inderdaad deels een kwestie van 'trainen' heb ik het idee. maar bij mij verschilt het ook heel erg per kolf. ik had dus laatst een handkolf gekocht en daarmee krijg ik bijna niks uit m'n borsten. en met m'n elektrische medela gaat 't juist erg goed. maar ook dat is geloof ik maar net een kwestie van waar je aan gewend bent.

dus, wie was 't ook weer die mijn handkolf over wilde nemen? (ben te lui om terug te lezen ) stuur maar een mailtje als je nog geïnteresseerd bent, ik wil 'm nu toch wel kwijt.

lewis, balen dat je alweer ongesteld bent. maar fijn dat 't zo goed gaat met Chantel (en de BV).
pi_30931680
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 23:04 schreef melonovy het volgende:
Drinken de oudere kindjes ook nog wel eens een slokje afgekolfde melk?
Als ik bezig ben met kolven staat Chiara al naast me te bedelen om een slokje, ze vindt het echt heel lekker, als Yoram klaar is met de fles en ik 't flesje op tafel zet, wil zij het restje wel hebben
Doen jullie oudere kindjes dat ook?
Ja! Wilyan....

Als ik eens een keer wat gekolfd heb moet ik meneer goed in de smiezen houden. Vooral als ik de kolf weg zet om 'de boel' weer fatsoenlijk in de bh te hangen . Hij is er namelijk zo vandoor met kolf, om er het flesje onderweg te schroeven en 'm leeg te slurpen!
W ~ H ~ T
  maandag 26 september 2005 @ 00:29:18 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_30933031
Daan heeft ook wel eens wat gekolfde melk gedronken. Niet veel, want ik heb nauwelijks gekolfd, omdat Judith niet uit een flesje wilde drinken. Maar het beetje dat ik gekolfd heb, heeft Daan voor het grootste gedeelte opgedronken (is toch jammer om het weg te gooien...)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_30943616
nog even over die bacteriën leah (of anderen die daar wat van weten). is 't eens-besmet-altijd-besmet? of is 't proces nog omkeerbaar? we poetsen anna's tandjes wel braaf elke dag (maar ja de onze ook en dat verjaagt de bacteriën ook niet echt lijkt me). en nog iets: anna zit ook heel graag met haar vingers in mijn mond. (en vervolgens stopt ze die ook wel eens in de hare). dat lijkt me dan net zo ongezond of niet?
  maandag 26 september 2005 @ 19:27:10 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_30950135
Het fijne weet ik er ook niet van Bix, het kwam ter sprake bij de tandarts, vanwege de uitspraak; "Caries van de moeder gaat over op het kind".
Dat had ik dus ooit eens gelezen, en vroeg daar naar omdat ik niet helemaal begreep hoe dat dan zat. Iedere baby stopt regelmatig handjes in de mond van Papa, Mama, brusjes lijkt me . Ik doe daar ook niet moeilijk over, maar probeer wel te letten op bv het voorproeven van hetzelfde lepeltje.

Slokjes uit flessen nemen en spenen afsabbelen doe ik zelf eigenlijk nooit, maar da's een beetje beroepsdeformatie .

Ik denk niet dat het onomkeerbaar is, maar meer dat als je dat vaak doet het op den duur niet zo goed kan zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 26 september 2005 @ 21:25:27 #91
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30954171
Bix, je hebt mail!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_31261160
Weet iemand hoe kolven werkt? En klopt het dat je beter een nieuwe kolf kunt kopen? Bijvoorbeeld Avent Isis?
Ik wil voornamelijk kolven als bijvoorbeeld mijn ouders gaan oppassen, of als Pino een nachtje gaat logeren en dat soort dingen. En ook dat Ronald dan een keer de fles kan geven. Hoe gaat dat met voeden? En vanaf wanneer kun je kolven?
Moet je met voeden altijd beide borsten aanbieden, of kan het ook met 1 borst en dan de andere kolven? Ik hoop dat jullie me snappen!
Zal de kraamhulp hier ook meer over weten? Of heeft iemand een link waar het duidelijk wordt uitgelegd?

Groetjes Ingrid
pi_31262541
Ingrid,

Een kolf hoef je niet nieuw te kopen, al je een tweedehandse koopt moet je er voor zorgen dat je de onderdelen uitkookt.
De kraamphulp helpt je met aanleggen zodat het goed gaat.
Veel informatie en vragen van anderen kun je vinden op http://www.borstvoeding.com .
Via de site http://www.lll.borstvoeding.nl heb ik net het borstvoedingshandboek besteld. Verder kun je op bijv. die site eens kijken of er nog informatieavonden zijn over borstvoeding bij jou in de buurt. Hiervoor kun je ook eens bij je thuiszorg kijken, zij organiseren deze ook wel eens.
pi_31262778
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef Randa_v het volgende:
Ingrid,

Een kolf hoef je niet nieuw te kopen, al je een tweedehandse koopt moet je er voor zorgen dat je de onderdelen uitkookt.
De kraamphulp helpt je met aanleggen zodat het goed gaat.
Veel informatie en vragen van anderen kun je vinden op http://www.borstvoeding.com .
Via de site http://www.lll.borstvoeding.nl heb ik net het borstvoedingshandboek besteld. Verder kun je op bijv. die site eens kijken of er nog informatieavonden zijn over borstvoeding bij jou in de buurt. Hiervoor kun je ook eens bij je thuiszorg kijken, zij organiseren deze ook wel eens.
Heb je 2e hands niet meer kans op infecties enzo? Schimmel bijvoorbeeld.
Ik ga zeker op de sites kijken! We hebben wel een infoavond in het ziekenhuis gehad. Was wel interessant, maar het hoe en wat over kolven kwam amper aan bod.
pi_31262944
Heb je alle borstvoedingstopics al doorgelezen, volgens mij wordt het heus wel ergens uitgelegd.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:49:27 #96
105888 renzell
pi_31269183
Ingrid; bij mijn weten maakt het echt niet uit of je een nieuwe of tweedehands kolf hebt. Uitkoken = steriliseren = bacterie-vrij maken = dus goed!
Ikzelf heb de Avent handkolf en vind die erg fijn, maar heb geen ervaring met de medela's of met elektrische kolfapparaten.
Je kunt al vrij snel kolven, in principe gewoon zodra de bv goed op gang is. En ja, je kunt inderdaad bijvoorbeeld 1 borst geven en de ander kolven, of je geeft 2 borsten, waarvan de laatste een beetje, en de rest kolf je af, of je kolft 1 borst af tussen twee voedingen in, er zijn legio mogelijkheden. Het is een beetje afhankelijk van hoe het voeden straks gaat. Er is nu nog niet zo veel over te zeggen denk ik. Enne.... goede sites weet ik niet, daarvoor moet je Poemojn hebben...
pi_31269619
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:49 schreef renzell het volgende:
Ingrid; bij mijn weten maakt het echt niet uit of je een nieuwe of tweedehands kolf hebt. Uitkoken = steriliseren = bacterie-vrij maken = dus goed!
Ikzelf heb de Avent handkolf en vind die erg fijn, maar heb geen ervaring met de medela's of met elektrische kolfapparaten.
Je kunt al vrij snel kolven, in principe gewoon zodra de bv goed op gang is. En ja, je kunt inderdaad bijvoorbeeld 1 borst geven en de ander kolven, of je geeft 2 borsten, waarvan de laatste een beetje, en de rest kolf je af, of je kolft 1 borst af tussen twee voedingen in, er zijn legio mogelijkheden. Het is een beetje afhankelijk van hoe het voeden straks gaat. Er is nu nog niet zo veel over te zeggen denk ik. Enne.... goede sites weet ik niet, daarvoor moet je Poemojn hebben...
Oke. Tnx!
pi_31270551
ingrid het is maar net hoe 't allemaal loopt inderdaad. bij mij is 't nooit gelukt om maar 1 borst per keer te geven. ik ging kolven tussen de voedingen die 't langst uit elkaar lagen. ik heb ook een tweedehands elektische kolf (dubbelzijdig, van medela), en die bevalt me prima. wel heeft onlangs iemand hier genoemd dat alleen de Avent Isis handkolf 100% safe is (tweedehands) qua mogelijke besmetting met spruw enzo, omdat je daarvan echt elk onderdeeltje uit kunt koken. en van zo'n elektrisch ding het elektronische gedeelte natuurlijk niet.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:12:47 #99
105888 renzell
pi_31352764
Joepie!
Julius is vandaag een half jaar en ik heb vandaag een half jaar borstvoeding gegeven.
Met vallen en opstaan is het gegaan en met af en toe zeer gemengde gevoelens, maar ik heb het half jaar gehaald en ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf!
pi_31353271
quote:
Op zondag 25 september 2005 00:26 schreef renzell het volgende:
Nou bah, het kolven gaat dus echt voor geen meter hier. Ik baal onwijs. Bix, ik lees net dat jij met twee keer kolven wel 500cc haalt. Nou, ik haal nu steeds nog maar 80 met 1 keer kolven.
Ik moest me ook echt het schompes kolven om voldoende voeding voor op de creche bij elkaar te schrapen, als ik op het werk twee keer en op mijn vrije dagen een keer kolfde had ik krap aan genoeg voor zijn voedingen (en nog 50 ml per week voor de melkbank). En dan moesten ze soms de helft weggooien omdat hij ontdooide melk niet lustte, aaaargh. Het hielp bij mij mentaal erg om na zes maanden kunstvoeding ook als 'bijvoeding' te beschouwen, vanaf zes maanden kreeg hij dus half moedermelk/half kunstvoeding mee. Hij vond het nog lekkerder ook dan puur moedermelk, de kleine charlatan. Toen hij een jaar was heb ik het kolven afgebouwd (door steeds een half uur later te kolven). Hij is nu ruim twee en de ochtend- en avondvoeding doen we nog steeds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')