Nou, ik heb de knoop doorgehakt en besloten dat ik het full-time voeden nog ga volhouden tot Julius 6 maanden is en het dan heel rustig ga afbouwen naar alleen nog de ochtend en de avondvoeding. Ik dacht zelf aan een tussenpoos van steeds een week of twee/drie voor ik weer een voeding laat vallen. Lijkt mij eerlijk gezegd beter dan in een week ofzo afbouwen, wat je ook wel eens hoort. Zo zit ik met 7,5 maand nog op 2 voedingen en of ik die dan ook laat vallen zien we dan wel weer. Ik merk dat ik er echt een haat-liefde verhouding mee heb, met het borstvoeden. Het is heel makkelijk en natuurlijk supergoed voor Julius, maar het breekt me ook wel een beetje op soms, zeker nu ik echt weer wat intensiever ga werken. Maar vooral mis ik dat beetje vrijheid waardoor ik bijvoorbeeld ongestoord een nachtje bij een vriendin in Amsterdam kan gaan slapen, zonder alle capriolen van het kolven (dat ik overigens al heel lang niet gedaan hwb en wat ook heel slecht lukt momenteel, maar goed, dat zal wel gewoon weer wennen zijn...) . Die kleine dingen, het 's avonds naar de kroeg kunnen etcetera, die maken dat ik het binnenkort toch wel mooi geweest vind. Maar tot het zover is, voed ik vrolijk verder.
Trouwens, het voeden op vakantie ging goed.
![]()
Aangezien het erg heet was en Julius op den duur behoorlijk uit zijn ritme raakte, heb ik een stuk meer gevoed dan normaal. Soms wel 8 of 9 keer op een dag.
wat wel heftig en vermoeiend was vond ik. Momenteel ben ik thuis weer bezig een soort van nieuw ritme te creeren en dat lukt gelukkig redelijk. Ik was superblij dat ik geen gedoe had met flessen op vakantie. Echt, dat was gewoon niet te doen geweest. Hoe vaak we niet gestopt zijn langs de kant van de weg om snel ff een klein voedinkje te doen zodat ie bijvoorbeeld in slaap zou vallen... Tja, dat had met flesjes echt niet gekund denk ik.
Zoals ik al zei.... haat-liefde
![]()
-