Vraag het anders eens op het bv-forum Icaa. Ik weet verder niet beter dan dat nachtvoedingen normaal zijn, en dat een kind van 10 mnd dat nachtvoedingen krijgt (op verzoek natuurlijk) daar nog 25% van zijn dagelijkse behoefte uithaalt.
![]()
En de tips voor afbouwen die ik verder nog weet zijn niet geschikt voor je (het drinken moeilijk maken door kind bijv naast de bank/je bed te laten staan drinken in de hoop dat hij liever doorslaapt dan moeite moet doen voor een slokje
![]()
). Dus helaas.. of had je al op dat bv-forum gekeken?
(Er zijn overigens ook kinderen die gaan doorslapen als ze 's avonds een avondmaaltijd krijgen, en daar wachtte jij toch mee tot 6 mnd? Ik lees het babytopic niet zo veel meer dus ben niet helemaal op de hoogte.)
Snowww, je kunt evt de spanning eraf kolven. Als je productie terugloopt doordat ze 's nachts niet drinkt (het prolactineniveau is tussen 2 en 6 hoger waardoor de productie beter op gang blijft als er dan gedronken wordt, mn in de eerste maanden als alles nog goed op gang moet komen) zal ze vanzelf wel weer een nachtvoeding vragen waarschijnlijk.