http://usinfo.state.gov/media/Archive/2005/Jun/28-581634.htmlquote:Mr. Meyssan provides no explanation for what he believes happened to American Airlines flight 77. If the plane did not crash into the Pentagon, as he claims, where did the plane and all its passengers go? He has no explanation for this question.
Eeh ja, die liggen in de Atlantische Oceaanquote:Op donderdag 1 september 2005 20:34 schreef Klemvast het volgende:
En euh, kan jij de vraag beantwoorden?
[..]
http://usinfo.state.gov/media/Archive/2005/Jun/28-581634.html
![]()
Dit topic lijkt me toch geen VS bash topic hoor. Dit gaat juist over een door de VS gemaakte site die bepaalde conspiracy theories en desinformatie wil ontkrachten.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:44 schreef Robbie1979 het volgende:
De VS basheeeeeeeeeeen
![]()
Zit hier nog iemand op te wachten? In-en-in-triest!
Ik heb er 1 geopend en kwam tegen: "De VS heeft de tsunami opgezet door ondergrondse kernproeven."
Hierbij rijst mij de vraag: hebben jullie echt niets beters te doen?
De VS vindt het schijnbaar de moeite waard om uberhaupt op dergelijke flauwekul verhalen te REAGEREN.quote:De tijd dat dergelijke verhalen lachend werden afgedaan is blijkbaar voorbij, en dat is niet zo gek, immers, alternatieve media zijn in opkomst, maar, of dit zo is omdat het publiek het vertrouwen in de mainstream media kwijt is, of omdat het publiek meer sensatie verlangt, durf ik niet te zeggen.
quote:Op donderdag 1 september 2005 23:52 schreef Hallulama het volgende:
Ja, en bovendien gaan Elusive en Robbie1979 compleet voorbij aan een best interessant punt:
[..]
De VS vindt het schijnbaar de moeite waard om uberhaupt op dergelijke flauwekul verhalen te REAGEREN.
Dat lijkt me niet niks.
Waarom doe je zo "stoer" ?quote:Op donderdag 1 september 2005 23:55 schreef Robbie1979 het volgende:
Zullen we de Nobelprijs voor Erkenning dan maar uitdelen?
Nee, maar dat maakt niet uit, dat je er moe van wordt is niet de bedoeling, sla dergelijke berichten gewoon over anders, ik lees bijvoorbeeld die hele Big Brother sectie niet, want daar word IK moe van, en ik zou wel gek zijn als ik ondanks het feit dat ik er moe van word alle topics ga lezen aldaar.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:07 schreef Robbie1979 het volgende:
Word jij nooit moe van al die onzin dan?
kerel kerel kerel(CharlyDaSilva: "Peter, Peter, Peter"). Wat maakt het uit..... het is een veel leukere soap dan BB5.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:18 schreef Hallulama het volgende:
Dames, heren,
Check this out:
Identifying Misinformation (http://usinfo.state.gov/media/misinformation.html )
Een leuke (officiele) website met informatie van de Amerikaanse overheid betreffende dat wat zij noemen misinformation. Rense.com wordt genoemd, Conspiracy Planet wordt genoemd, en nog wat websites.
Verder krijgen o.a. de volgende conspiracy theories de aandacht:
- Did the U.S. "Create" Osama bin Laden?
- AIDS as Bioweapon
- Al Qaeda and September 11th
- The 4,000 Jews Rumor
- Tsunami Conspiracy Theory
De tijd dat dergelijke verhalen lachend werden afgedaan is blijkbaar voorbij, en dat is niet zo gek, immers, alternatieve media zijn in opkomst, maar, of dit zo is omdat het publiek het vertrouwen in de mainstream media kwijt is, of omdat het publiek meer sensatie verlangt, durf ik niet te zeggen.
Hoe dan ook, veel plezier![]()
1 geruststelling heb ik.... ik kom niet in de helquote:Op vrijdag 2 september 2005 00:26 schreef Hallulama het volgende:
Ja, je moet je mis/dis/pissinformation games dan ook wel op de juiste sneaky wijze spelen he, Mr. Dope
Maar goed, het ergste dat je kunt overkomen is dat je ziel eeuwig brand in de hel, ik bedoel, dat je WEER reincarneert, ik bedoel, dat je verplicht Big Brother 5 moet kijken.
Ik vind het geforceerd proberen emoties op te wekken... maar wat betreft de weerlegging hebben ze natuurlijk compleet gelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
De VS ''adresseren'' misinformatie? Zo ontstaan nu blijvende taalfouten. ''Adresseert'' moet hier ''reageert op'' zijn.
De ''In Memoriam'' - berichten in deze weerlegging van een populaire fabel vind ik indrukwekkend:
http://usinfo.state.gov/media/Archive/2005/Jan/14-260933.html
Daar is ook wel sprake van, maar de kale feiten (op weg naar zijn werk, overleefd door beide ouders) zijn wel beklemmend.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:08 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik vind het geforceerd proberen emoties op te wekken.
Nou, inderdaad, ook al was dat "per ongeluk", het staat in schril contrast.quote:Op zondag 4 september 2005 15:14 schreef Fonkmeistah het volgende:
mja grappig.. diezelfde lui als van de powell point presentatie komen ons waarschuwen voor misinformatie.![]()
als je denkt dat ze niet brutaler kunnen worden.
Eerst was er verdenking omdat de officiële versies niet op al die flauwekulverhalen reageerden.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:52 schreef Hallulama het volgende:
Ja, en bovendien gaan Elusive en Robbie1979 compleet voorbij aan een best interessant punt:
[..]
De VS vindt het schijnbaar de moeite waard om uberhaupt op dergelijke flauwekul verhalen te REAGEREN.
Dat lijkt me niet niks.
Ik kan me ook goed voorstellen dat Bush het onwenselijk vindt dat een aanzienlijk deel van de amerikaanse bevolking denkt dat hij schuldig is aan 9/11 en het zelf veroorzaakt heeft.quote:Op maandag 5 september 2005 13:13 schreef Hallulama het volgende:
Dat is ook precies wat ik bedoel Wombcat, het hoeft niet per se te betekenen dat de conspiracy verhalen juist zijn, maar schijnbaar winnen ze aan populariteit en wordt dit als onwenselijk beschouwd?
Toch gek dat de VS overheid niet gewoon de in beslag genomen filmpjes van de Pentagon crash vrijgeeft dan.
Dat is simpel, dan geven ze gewoon het Pentagon video materiaal vrij, makkelijk zat.quote:Op maandag 5 september 2005 22:57 schreef Wombcat het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat Bush het onwenselijk vindt dat een aanzienlijk deel van de amerikaanse bevolking denkt dat hij schuldig is aan 9/11 en het zelf veroorzaakt heeft.
Dus als die verhalen dan populair worden, dan is het niet zo vreemd dat er wat tegengas geboden wordt.
quote:Op maandag 5 september 2005 23:03 schreef Hallulama het volgende:
Dat is simpel, dan geven ze gewoon het Pentagon video materiaal vrij, makkelijk zat.
als er bv. (al dan niet herkenbare) lichaamsdelen of kledingsstukken op te zien zijn, kan ik me daar ook nog wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
![]()
Dat zou pas baanbrekend zijn !
Maar dat zullen ze zelf ook wel beseffen.
Veel bewijsmateriaal zou niet vrijgegeven zijn ... uit respect voor de nabestaanden ...![]()
Dat vliegtuig dat in het Pentagon crashte is toch bijna compleet verdampt? Er zal weinig familie te zien zijn gok ik.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:48 schreef Wombcat het volgende:
als er bv. (al dan niet herkenbare) lichaamsdelen of kledingsstukken op te zien zijn, kan ik me daar ook nog wel iets bij voorstellen.
Negers zeker, hun huid kan tenminste tegen een stootje!quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:08 schreef UncleScorp het volgende:
Idd raar maar waar maar er zouden toch stoffelijke resten overgebracht zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |