Er wordt heus wel een hoop gedaan op dit moment. Maar wat moet je doen als mensen massaal aan het verkrachten en plunderen slaan? Bij de overstromingen in Zeeland gebeurde dat niet voor zover ik weet. En een president is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een natuurramp. Hooguit voor de slechte afwikkeling ervan, maar het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen. Er zijn ook gebeurtenissen waarop nauwelijks voorbereiding mogelijk is. Ik snap niet waarom sommige mensen altijd meteen met een beschuldigende vinger klaar moeten staan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 09:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar hij is wel verantwoordelijk als president zijnde.
Daarnaast ben ik van mening dat je in 3 dagen toch wel aardig wat had kunnen regelen.
prcs op dit moment. Een beetje laat niet?quote:Op vrijdag 2 september 2005 09:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Er wordt heus wel een hoop gedaan op dit moment. Maar wat moet je doen als mensen massaal aan het verkrachten en plunderen slaan? Bij de overstromingen in Zeeland gebeurde dat niet voor zover ik weet. En een president is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een natuurramp. Hooguit voor de slechte afwikkeling ervan, maar het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen. Er zijn ook gebeurtenissen waarop nauwelijks voorbereiding mogelijk is. Ik snap niet waarom sommige mensen altijd meteen met een beschuldigende vinger klaar moeten staan.
Blijkbaar heeft niemand deze gevolgen kunnen voorzien. Denk je nou echt dat ie met z'n PSP zat te spelen en dacht 'och ja over een paar dagen kijken we wel verder'?quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs op dit moment. Een beetje laat niet?
HIj heeft al een paar dagen de tijd gehad om in ieder geval voedsel en water naar het noodgebied te brengen dan was de anarchie een stuk minder geweest en zodoende ook de plunderingen en de verkrachtingen.
Nee, maar ze hebben dus een duidelijk verkeerde inschatting gemaakt. Daarnaast komen nu ook de berichten over de verwaarlozing van de dijken en watermanagement. Budget met 80% verkleind.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft niemand deze gevolgen kunnen voorzien. Denk je nou echt dat ie met z'n PSP zat te spelen en dacht 'och ja over een paar dagen kijken we wel verder'?
Omdat hij 60% van het budget voor dijken ed. heeft geschrapt om de belastingverlaging voor de rijken te kunnen betalen? Omdat er te weinig national guard en materieel zoals black hawks zijn omdat die in Irak (een oorlog gebasseerd op leugens) zitten?quote:Op vrijdag 2 september 2005 09:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen altijd meteen met een beschuldigende vinger klaar moeten staan.
Dat idee krijg ik bijna.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft niemand deze gevolgen kunnen voorzien. Denk je nou echt dat ie met z'n PSP zat te spelen en dacht 'och ja over een paar dagen kijken we wel verder'?
Bush heeft niets tegen zwart, als het maar vloeibaar is en geld oplevertquote:Op vrijdag 2 september 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
soms krijg ik bijna het idee dat het hem indd niet zoveel uitmaakt wat daar gebeurt omdat het toch een gebied is met voornamelijk arme zwarte mensen.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bush heeft niets tegen zwart, als het maar vloeibaar is en geld oplevert.
Het lijkt er dus sterk op .En nog steeds.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Goeie, inhoudelijke reactiequote:
Nee jouw reactie dan.. het gaat hier om een humanitaire ramp en jij loopt offtopic te jammeren dat Bush achter olie aan zit.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goeie, inhoudelijke reactie![]()
Oh, en er zit een bord voor je kop
Het gaat inderdaad om een afschuwelijke humanitaire ramp en het stoort mij dat Bush loopt te mekkeren over oliepijpleidingen terwijl er zoveel duizenden mensen zijn die NU hulp nodig hebben. Dat lijkt mij toch belangrijker dan een oliepijpleiding op dit moment eerlijk gezegd. Zo offtopic is het dus niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee jouw reactie dan.. het gaat hier om een humanitaire ramp en jij loopt offtopic te jammeren dat Bush achter olie aan zit.
Dat verbaasde me gisteren op TV ook idd..quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om een afschuwelijke humanitaire ramp en het stoort mij dat Bush loopt te mekkeren over oliepijpleidingen terwijl er zoveel duizenden mensen zijn die NU hulp nodig hebben. Dat lijkt mij toch belangrijker dan een oliepijpleiding op dit moment eerlijk gezegd. Zo offtopic is het dus niet.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bush heeft niets tegen zwart, als het maar vloeibaar is en geld oplevert.
Jij denkt dat hier geen kern van waarheid in zit?quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee jouw reactie dan.. het gaat hier om een humanitaire ramp en jij loopt offtopic te jammeren dat Bush achter olie aan zit.
nou ja.. belangrijk, het hoort erbij, maar mijn insteek was vooral de humanitaire kant. Ik zal in een eventueel vervolgtopic benadrukken danquote:Op vrijdag 2 september 2005 10:52 schreef MissMenita het volgende:
[..]
![]()
[..]
Jij denkt dat hier geen kern van waarheid in zit?
Waarom denk je dat de hele Irak oorlog begonnen is? Uit afschuw over de onrechtvaardige onderdrukking van het Iraakse volk door dictator Hussein?
Please...![]()
Al het handelen van Bush wordt gevoed door het zwarte goud en laat het handelen van Bush nou net een belangrijk onderdeel zijn van dit topic.
quote:Crackdown in fearful New Orleans
US troops, armed with a shoot-to-kill policy, are being sent to New Orleans to quell growing lawlessness, four days after Hurricane Katrina hit.
Anarchy has spread through the city, where thousands of people are stranded with no food or water, in increasing desperation and fear.
Thousands have been evacuated, many to Houston, but many others remain.
President Bush, who is to visit the disaster zone, has requested $10.5bn (£5.7bn) emergency funds from Congress.
Congress is expected to approve the aid - described by the White House as a "stopgap measure" - quickly, in order to fund rescue and relief efforts in coming weeks.
Ik blijf maar denken aan het boek: "stad der blinden" van Jose Camarago.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:10 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Er is blijkbaar een groepje blanken wat zich verschanst heeft in een kantoor gebouw. Daar hebben ze een noodgenerator, en kunnen ze het internet op.
Hier hun dagboek: http://www.livejournal.com/users/interdictor/
Hier staan ook veel foto's. High Resolution.
http://sigmund.biz/kat20050901%20part%202/
preciesquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:38 schreef Falco het volgende:
Zojuist dus het journaal gezien met beelden uit New Orleans. Als je had gezegd dat het een derde wereldland was, had ik het ook geloofd.
Interessant log. Maar volgens mij hebben ze geen internet meer of is er iets anders gebeurd want geen updates meer sinds vannacht.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:10 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Er is blijkbaar een groepje blanken wat zich verschanst heeft in een kantoor gebouw. Daar hebben ze een noodgenerator, en kunnen ze het internet op.
Hier hun dagboek: http://www.livejournal.com/users/interdictor/
Hier staan ook veel foto's. High Resolution.
http://sigmund.biz/kat20050901%20part%202/
[afbeelding]
Haha ik dacht dus ook direct aan Kinshasaquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:42 schreef CANARIS het volgende:
[..]
precies
Eigenlijk te ongelovelijk om waar te zijn.
De USA ; het land van de Brave and Free, het land van de bordenwasser==> Milionair. het land van de onbegrensde mogenlijkheden.............
.........staat ze kijk alsof het om Kongo gaat.
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1125551587460.htmlquote:Gratis cola voor radeloze Amerikanen
In Houston verzamelen zich slachtoffers van de orkaan Katrina. Gisteren is begonnen aan de evacuatie van het stadion Superdome in New Orleans. ,,Je werd alleen geholpen als je doodging.''
HOUSTON, 1 SEPT. Jerome (27) móést zijn werk blijven doen. Zijn baas eiste het. En dus regelde hij, agent bij de verkeerspolitie, tot dinsdagavond het verkeer in het centrum van New Orleans. ,,In een soort oorlogsgebied. Alles kapot.'' Steeds minder auto's reden er, niemand nam nog notie van zijn geboden, het water rukte verder op.
Daar stond hij, een man zonder missie. Hij polste zijn collega; wilde hij mee, op de vlucht? Niet dus. Politiemensen, zegt Jerome, zijn nu eenmaal gezagsgetrouw. Maar Jerome trok een grens. Al sinds zondagnacht sliep hij met collega's in een politiebureau zonder licht en drinkwater, zijn huis was weggevaagd, hij had op televisie taferelen van radeloze mensen gezien, en hij dacht: ,,Dit is waanzin.'' En hij vertrok.
Het was ,,héérlijk'', vertelt hij, om het gehavende New Orleans op topsnelheid uit te scheuren. ,,Dáág.'' Hij vreest wel de juridische gevolgen van de vlucht - daarom wil hij zijn achternaam niet geven. En inmiddels aarzelt hij of het goed was. Sinds hij gisterochtend in Houston, Texas, is aangekomen, en heeft vernomen hoe desastreus de dijkdoorbraken van dinsdagmiddag hebben uitgepakt, denkt hij geregeld terug aan de mensen die hij in zijn laatste uur als politieman probeerde tegen te houden. Want wat doet iemand die op het punt staat het water te ontvluchten? Die gaat eerst kijken of zijn huis er nog staat. ,,Mensen reden het water tegemoet.''
Jerome deed zijn verhaal gisteren op een parkeerplaats in Houston, tegenover het honkbalstadion Astrodome. Bij dat stadion werden bussen met evacués uit New Orleans verwacht, die dagen met tienduizenden in de baseballtempel van New Orleans, de Superdome, opgepropt hadden gezeten. De hitte en slechte hygiëne daar dwongen de gouverneur van Louisiana ertoe om dat als laatste toevluchtsoord beschikbaar gestelde stadion te ontruimen. Jerome hoopte tussen die evacués een oom te treffen, die hij kwijt is. Tientallen anderen kwamen naar de Astrodome in de hoop er de komende nachten te kunnen slapen.
Maar zolang de bussen uit New Orleans niet arriveerden, bleef de Astrodome gisteravond gesloten. Zo ontstond op de parkeerplaats een samenscholing van rampslachtoffers, voornamelijk zwarten, die werden geholpen, zoniet bestormd, door redderende blanke Texanen met grote hoeveelheden voedsel, drank, medicijnen, en stencils met verstandige tips. ,,Mama! Papa!'', riep een ventje van drie. ,,Wéér gratis cola!''
Het kon de droevigheid van de avond niet verbloemen. Verpleegkundige Michele James vertelde dat in haar huis het water de laatste dagen tot haar billen stond, maar dat, zegt ze, was het probleem eigenlijk niet. Zij en haar gezin leefden gewoon op de eerste verdieping. Toen militairen langskwamen, bleken ze niet voor hulp in aanmerking te komen. ,,Je werd alleen geholpen als je doodging.''
Het probleem was de hitte. Omdat de elektriciteit was uitgevallen, en de airco dus ook, was er na een paar dagen nergens meer verkoeling te vinden. In de nacht van dinsdag op woensdag, zegt ze, dacht ze dat haar einde naderde - door de hitte. Michele schat in dat het in huis tussen de 45 en 50 graden was. ,,Ik ademde en het voelde alsof ik heet water binnenkreeg.'' Ze kon er niet meer tegen. ,,Ik verloor mijn bewustzijn en zag overal strepen.'' Haar man werd een streep. Haar kind werd een streep. ,,En ik dacht: dit is het dus.''
De volgende ochtend werd ze gewoon wakker. Wat ze weet is dat haar man haar grote hoeveelheden water heeft toegediend die een buurman had gebracht. Maar Michele verslapte opnieuw en nog steeds was de lucht die ze inademde wurgend heet. De situatie was zo uitzichtloos dat zij en haar man besloten het erop te wagen. Ze reden door het water naar de snelweg, passeerden talloze ronddobberende lijken, zagen mensen die een vlotje hadden gemaakt, dat plunderaars gaskranen opendraaiden. ,,Te veel ellende'', zegt Michele James.
Nu haar gezin veilig is, tobt ze over haar moeder, die zoek is, en over haar broer, over wie ze heeft gehoord dat hij bij de redding van een vrouw een been heeft verloren. ,,Te veel'', zegt ze weer.
Vederop is Paula Meulet de zesbaans weg overgestoken om met zwaar betraande ogen naar de gesloten stadionpoorten te staren. Ze is haar oudste zoon, 27, en haar oudste dochter, 26, sinds zondag kwijt. Zelf heeft ze de stad zaterdag al verlaten. Paula Meulet heeft als kind in 1965 de orkaan Betsy meegemaakt, toen de wind ook ongenadig toesloeg en er ook een dijk doorbrak. Ze zal nooit vergeten, vertelt ze, hoe haar vader haar op zijn arm nam, de stad uit.
Zodoende heeft ze sindsdien bij elke aankondiging van een orkaan stelselmatig met man en kinderen de stad verlaten. Maar de laatste jaren kwamen die meldingen zo vaak, vertelt ze, en was het zo vaak vals alarm, dat haar oudste kinderen er niet meer in geloofden.
Ze heeft via-via gehoord dat haar zoon zondagavond nog thuis was. Er is een bericht dat haar dochter aan een boom hing. Ze hoopt - ze kan niet anders - dat ze allebei in het honkbalstadion zullen opduiken. ,,Mijn bijgeloof zegt me dat ik ze hier zal terugvinden.'' En wat doet ze daarna? Daarna gaat ze met haar familie een nieuw huis bouwen, ver weg van de stad New Orleans. ,,Daar ga ik nooit meer naar terug.''
Dit sentiment bestaat bij veel slachtoffers. Nooit meer terug. ,,Het is een zondige stad'', zegt Jeanne Matthews, die al haar familieleden inmiddels heeft teruggevonden, maar naarstig op zoek is naar een dak boven haar hoofd. Ze denkt dat het opperwezen New Orleans een bericht heeft gezonden. De stad van de melancholie, artisticiteit en van de muziek - die stad, zegt Jeanne Matthews, bestond allang niet meer. ,,Het was alleen nog maar: zuipen, zuipen, zuipen.'' Het zal haar geen moeite kosten haar familie ervan te overtuigen om nooit meer terug te keren naar New Orleans: ,,Geen enkele.''
Ook de gevluchte politieman Jerome heeft zijn besluit genomen. ,,Ik werk sinds gisteren niet meer bij de politie'', zegt hij met een kloeke blik. Zijn collega's zal hij missen. Aardige kerels. Ze hebben hun best gedaan, de afgelopen dagen. Maar de stad kan hem gestolen worden. ,,New Orleans is voorbij. Mijn toekomst ligt in Houston.''
Dit is de eerste bijdrage van onze nieuwe correspondent in de Verenigde Staten Tom-Jan Meeus.
Zouden ze niet nog aan het slapen zijn? Het is namelijk 6 uur terug daar en de laatste posting is ook maar van 5 uur geleden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Interessant log. Maar volgens mij hebben ze geen internet meer of is er iets anders gebeurd want geen updates meer sinds vannacht.
Het is daar 5 uur in de ochtend. De man ligt waarschijnlijk nog op ´t tapijt te draaien.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Interessant log. Maar volgens mij hebben ze geen internet meer of is er iets anders gebeurd want geen updates meer sinds vannacht.
Da's waar ja ik hield ff geen rekening met het tijdsverschilquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ze niet nog aan het slapen zijn? Het is namelijk 6 uur terug daar en de laatste posting is ook maar van 5 uur geleden.
Want als je namelijk wat verder in de blog leest kom je steeds tussen die periodes weinig/geen postings tegen.
Indrukwekkend.. En dat is ook wat ik bedoel.. Veel mensen zullen helemaal niet terug willen.. Zal de stad daar nog bovenop kunnen komen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:
lang maar wel een aangrijpend verhaal, uit de NRC:
[..]
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1125551587460.html
erg indrukwekkend stuk.. vooral die agent die het verkeer moest blijven regelen...quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:08 schreef addie84 het volgende:
[..]
Indrukwekkend.. En dat is ook wat ik bedoel.. Veel mensen zullen helemaal niet terug willen.. Zal de stad daar nog bovenop kunnen komen?
quote:***************************************
Toestand evacués Katrina nijpend
NEW ORLEANS In het zuidoosten van de VS
wordt de situatie voor vluchtelingen na
de orkaan Katrina steeds nijpender.Veel
mensen die van New Orleans naar Houston
waren geëvacueerd,kunnen ook daar niet
terecht.Nu moeten ze zo'n 300 kilometer
verder naar San Antonio in Texas.
De toestand in het congresgebouw in New
Orleans is gespannen.Zo'n 15.000 mensen
zitten daar tussen de lijken te wachten
op evacuatie.Er is nauwelijks eten.
De burgemeester van New Orleans heeft
een wanhoopsoproep voor hulp gedaan.Er
dreigen epidemieën uit te breken.Tegen
de plunderingen zijn Irak-veteranen
ingezet,die mogen schieten.
Typisch Amerikaans zullen we maar zeggen...quote:Tegen
de plunderingen zijn Irak-veteranen
ingezet,die mogen schieten.
Sja een hele stad evacueren is niet makkelijk, dat is nog nooit soepel verlopen volgens mij.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:15 schreef addie84 het volgende:
Dat het ooit zo erg heeft kunnen worden..
Wat wil je dan doen; ze met roeibootjes achterna varen en arresteren?quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:15 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans zullen we maar zeggen...
Dat begrijp ik.. Ik snap alleen de mensen niet die het gaan tegenwerken..quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja een hele stad evacueren is niet makkelijk, dat is nog nooit soepel verlopen volgens mij.
Maar bedenk wel dat de burgemeester zeer wijselijk heeft opgeroepen de stad te verlaten. Ik weet niet hoeveel mensen hier gehoor aan hebben gegeven, maar ik denk toch zeer velen en zeker ruim de helft van de half miljoen inwoners, die New Orleans heeft. Men was vooral bang dat Katrina recht over de stad zou razen en daardoor alles zou verwoesten. Extra cru dat juist dijkdoorbraken zorgen voor de chaos, alhoewel de ontreddering ook op droge plekken van New Orleans te vinden is...quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja een hele stad evacueren is niet makkelijk, dat is nog nooit soepel verlopen volgens mij.
Nou... het lijkt Irak wel..quote:At least one large explosion and fires reported in New Orleans after another night of lawlessness.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:26 schreef Eveli het volgende:
@ American_Nightmare
Wat is jouw nickname nu toepasselijk trouwens....
Zeg dat wel..quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:26 schreef Eveli het volgende:
@ American_Nightmare
Wat is jouw nickname nu toepasselijk trouwens....
Het is met name hoe er om wordt gegaan met de aftermath. En dat mensen ipv geholpen tegengewerkt lijken te wordenquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar bedenk wel dat de burgemeester zeer wijselijk heeft opgeroepen de stad te verlaten. Ik weet niet hoeveel mensen hier gehoor aan hebben gegeven, maar ik denk toch zeer velen en zeker ruim de helft van de half miljoen inwoners, die New Orleans heeft. Men was vooral bang dat Katrina recht over de stad zou razen en daardoor alles zou verwoesten. Extra cru dat juist dijkdoorbraken zorgen voor de chaos, alhoewel de ontreddering ook op droge plekken van New Orleans te vinden is...
Maar goed een hele stad evacueren is het dus niet, vind ik.
Burgemeester van NO was dat.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef JZweeds het volgende:
wie is dat nu op CNN? Is wel mooi (triest) om te horen. Die kerel is werkelijk ontzettend woest op iedereen.
Das de burgemeester van NOquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef JZweeds het volgende:
wie is dat nu op CNN? Is wel mooi (triest) om te horen. Die kerel is werkelijk ontzettend woest op iedereen.
mayor Ray Naginquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef JZweeds het volgende:
Dat zelfs de politie plundert....quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:29 schreef Adagio het volgende:
http://www.zippyvideos.co(...)-looting-in-walmart/
Het is triest, maar ook wel een beetje grappig....
Idd, okee het is een grote ramp. Maar het leger zou toch wel paraat moeten zijn in dit soort situaties. Een stad met de grootte van Rotterdam beschermen is een flinke klus, maar niet onuitvoerbaar lijkt me. Alleen dat water vernaggelt het nogal allemaal, maar zelfs daar zou op geanticipeerd kunnen worden door die dijken te verstevigen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is met name hoe er om wordt gegaan met de aftermath. En dat mensen ipv geholpen tegengewerkt lijken te worden
Inderdaad, ze hebben daar hun eigen tsunami gehad, zoals de krant vanmorgen al zei.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:41 schreef Falco het volgende:
want de choas op andere plekken zoals Biloxi vind ik meer begrijpelijk. Die zijn door een enorme vloedgolf compleet zijn verwoest en hebben echt de volle lading van Katrina gekregen.
De burgemeester van New Orleans die behoorlijk kapot zit. Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef JZweeds het volgende:
Sorry, al ben ik het nu helemaal met hem eens, maar volgens mij had HIJ van zijn lazy ass af moeten komen toen er werd besloten om zoveel te bezuinigen op het dijkonderhoud, toen er een rampenplan opgesteld moest worden, toen de evacuatie geregeld moest worden. Maar nee hij liet toe dat de dijken, dammen etc verwaarloosd werden. Er was geen rampenplan en mensen moesten zelf maar zorgen dat ze wegkwamen. Sorry maar deze tuup heeft volledig gefaald aftaaien met hem. En zijn tirade bewijst eens te meer dat hij niet in staat is een stad fatsoenlijk te leiden. Vanaf nu ben ik tegen een gekozen burgemeester je zult maar zo een incapabele hond als burgervader hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:37 schreef Leutje het volgende:
[..]
Das de burgemeester van NO
Die man moet door een hel gaan.
En hij had volkomn gelijk op elk punt.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Laten we niet vergeten dat de aanwezigheid voor een rampenplan voor de stad ook zijn verantwoordelijkheid is. We kunnen nou allemaal wel met het vingertje naar Bush gaan wijzen maar die burgemeester is net zo goed verantwoordelijk.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
krijg je een stijve van Bush?
Nee maar ik loop niet als een kip zonder kop te roepen dat Bush dom is omdat iedereen dat maar roept. Ik ben niet zo's kansloze Amerikabasher. Zonder Amerika waren wij hier nog een derdewereldlandje.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
krijg je een stijve van Bush?
Zonder ons woonden er in Amerika nog indianenquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee maar ik loop niet als een kip zonder kop te roepen dat Bush dom is omdat iedereen dat maar roept. Ik ben niet zo's kansloze Amerikabasher. Zonder Amerika waren wij hier nog een derdewereldlandje.
Laat ie nou net zo'n goede actie gedaan hebben om iedereen de stad uit te sturen. Ik dacht eerst: "Mên, misschien ietwat overdreven", maar als hij die oproep niet had gedaan, was het nog een grotere catastrofequote:Op vrijdag 2 september 2005 12:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Laten we niet vergeten dat de aanwezigheid voor een rampenplan voor de stad ook zijn verantwoordelijkheid is. We kunnen nou allemaal wel met het vingertje naar Bush gaan wijzen maar die burgemeester is net zo goed verantwoordelijk.
Ach ja.. deze gevolgen heeft niemand kunnen voorzien. Als het was meegevallen hadden we er nooit iets van gehoord en was die burgemeester de malloot van de week geweest.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Laat ie nou net zo'n goede actie gedaan hebben om iedereen de stad uit te sturen. Ik dacht eerst: "Mên, misschien ietwat overdreven", maar als hij die oproep niet had gedaan, was het nog een grotere catastrofe.
Hoho, de burgemeester is ter plaatse en doet wat hij hoort te doen; zijn verantwoordelijkheid nemen en de boel coördineren. Alleen de hulp waar hij telkens om vraagt komt vanwege politiek getreuzel van de gouverneur van Louisiana en de regering in Washington veel te traag opgang. Ze hadden gelijk alles uit de kast moeten trekken qua mankracht en financiële middelen maar dat gebeurt niet. En daarover is hij ‘pissed.’ Logisch.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:02 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach ja.. deze gevolgen heeft niemand kunnen voorzien.
Owned!quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zonder ons woonden er in Amerika nog indianen
Ik denk dat ie meer malloot van de week zou zijn geweest, wanneer hij niet had opgeroepen tot evacuatiequote:Op vrijdag 2 september 2005 13:02 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach ja.. deze gevolgen heeft niemand kunnen voorzien. Als het was meegevallen hadden we er nooit iets van gehoord en was die burgemeester de malloot van de week geweest.
Jezus. Straks waden er dus tienduizenden mensen door water met chemicaliën, lijken, alligators en drugsverslaafden met cold turkey én wapens...quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
Waarschijnlijk een trein met chemische lading ontploft.
Het water zit al vol met chemicalien en olien: als je van bovenaf kijkt naar het water ziet je er allemaal groenige drab in drijven.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jezus. Straks waden er dus tienduizenden mensen door water met chemicaliën, lijken, alligators en drugsverslaafden met cold turkey én wapens...![]()
Inderdaad, iets wat normaliter niets een akkoord bevonden zou worden, als script voor een slechte B-film, omdat het te onrealistisch zou zijn...quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jezus. Straks waden er dus tienduizenden mensen door water met chemicaliën, lijken, alligators en drugsverslaafden met cold turkey én wapens...![]()
Welcome to the Kinshasa of the USAquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je bent de haaien vergetenquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
het gaat voor het eerst niet over de steigende olieprijzen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
Die interview op CNN: heb CNN nog nooit zo kritisch gezien
3 dagen. Kinderen misschien 2 en baby's kunnen binnen een paar uur uitdrogenquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:14 schreef Darklight het volgende:
Hoelang kun je zonder water? Volgens mij vallen daar nog 10duizenden doden
die hebben we al 5 keer gezienquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:15 schreef TeazNutz het volgende:
Kijk...
[afbeelding]
Lekker hoor..
Nog een leuk filmpje.....
BETRAPT!!
Wat heeft die? dvd's? Heb je ook lekker veel aan in een stad zonder stroomquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:15 schreef TeazNutz het volgende:
Kijk...
[afbeelding]
Lekker hoor..
Nog een leuk filmpje.....
BETRAPT!!
welke blogs? Graag doorgeven, zet ik ze in de OP van deeltje 3quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:17 schreef Beezz het volgende:
In reactie op de OT.
Waarom staan die 2 blogs er niet bij? Zelfs CNN neemt/nam daar info van over.
Gisteren begon dat al behoorlijk op gang te komen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
Die interview op CNN: heb CNN nog nooit zo kritisch gezien
Ik heb al een nieuw deeltje klaarstaan, dit ter info. Ik zal de vernieuwe TT e.d. aanhoudenquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:21 schreef Sidekick het volgende:
Schokkend.
Grote groepen mensen blijken totaal geen moraal meer te hebben. Zelfs agenten.
BBC:quote:BREAKING NEWS
New Orleans mayor accuses U.S. federal officials of dragging feet, says people dying while officials holding news conferences.
quote:The New Orleans riverfront has been hit by a series of massive blasts, and fires are raging in the area.
The cause and extent of damage are not yet clear. Police boats are at the scene of the explosions, which occurred at about 0430 (0930GMT).
The news came as extra troops were sent to quell lawlessness in the city, where thousands are stranded without food or water in Hurricane Katrina's aftermath.
quote:Terry Ebbert, the head of emergency operations for New Orleans. "This is a national disgrace. FEMA has been here three days, yet there is no command and control. We can send massive amounts of aid to tsunami victims, but we can't bail out the city of New Orleans."
Je mag je mooie OP ook overkopieren naar de nieuwe thread danquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb al een nieuw deeltje klaarstaan, dit ter info. Ik zal de vernieuwe TT e.d. aanhouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |