Nog meer doden, in een eerder bericht vermeldde ik al dat de generator vrijwel dood was, bij gebrek aan brandstof. Lekker dus..quote:New Orleans hospital halts patient evacuations after coming under sniper fire, a doctor who witnessed the incident says.
idiotenquote:Op donderdag 1 september 2005 20:45 schreef speknek het volgende:
Wie schiet er toch in hemelsnaam op mensen van een ziekenhuis?!
op CNN wordt dat regelmatig hard geroepen sinds vandaag.quote:Word het geen tijd dat ze vragen. Hoe is dit kunnen gebeuren? Word wel al het mogelijke gedaan? Wie is verantwoordlijk?
met emmertjes, er zijn nu genoeg werklozen, als ze het overleven, om te gaan scheppenquote:Op donderdag 1 september 2005 20:58 schreef Burbo het volgende:
Ik vroeg me zojuist af hoe ze nou eigenlijk al dat water daar wegkrijgen, want dat zijn toch wel miljoenen, zo niet miljarden liters toch?
Net op Netwerk kreeg Bush van meneer Post de schuld voor het drama in New Orleans.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:54 schreef francorex het volgende:
Terwijl CNN blijft lullen over plunderaars....Worden er nu vergelijkingen gebruikt als apocalyptic en 9/11.
Word het geen tijd dat ze vragen. Hoe is dit kunnen gebeuren? Word wel al het mogelijke gedaan? Wie is verantwoordlijk?
Hoe stom het ook klinkt om mijn frustaties te uiten op ne F$$$$cking tv zender. Waar zijn de choppers? niet een paar maar honderden!?
Godverdomme waar zijn die vliegtuigen die water en eten droppen? Waar zijn de soldaten die de stad zouden moeten binnen macheren met eten en drinken en medicijnen. Neen lullen dat het gevaarlijk is ... you know what? Baghdad is ook gevaarlijk. Its there job !!
Honderdduizend mensen zijn aan het sterven in een stad die initieel de storm had doorstaan...
SHAME SHAME SHAME SHAME
Precies, het lijkt mij dat ze daar dan wel enkele jaren mee bezig zijn. Tenzij ze een snelle en effici๋nte manier vinden om het snel weg te laten stromen, maar aangezien het x meter onder zeeniveau ligt is dat een hele opgaafquote:Op donderdag 1 september 2005 20:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
met emmertjes, er zijn nu genoeg werklozen, als ze het overleven, om te gaan scheppen![]()
De gemalen die normaal pompen als in de gemiddelde Nederlandse polder, zijn uitgevallen en staan nu zelf ook onder water, dus tja..geen idee.
Naar welke staten ga je?quote:Op donderdag 1 september 2005 21:07 schreef sturky100 het volgende:
heftig vind ik dit, vind de amerikaanse bevolking niet dat er sprake is van ''een niet slagvaardig optreden''? Ik ga er binnenkort naartoe, ik ben gefasineerd door amerikanen. Ik zit vol voorordelen over ze, en ga in 4 staten de waarheid proberen te vinden. Als ik mijn vooroordelen maar thuis laat.
Hee, hij zette alleen maar het beleid van zijn voorganger voorquote:Op donderdag 1 september 2005 21:01 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Net op Netwerk kreeg Bush van meneer Post de schuld voor het drama in New Orleans.
Amerika's grootste vijand heeft sinds 2001 maar liefst 50% bezuinigd op de landverdediging tegen overstromingen. Wat Bush ook aanraakt verandert in stront, dat mag nu wel duidelijk zjin.
Versterking van de dijken schijnt weggelachen te zijn.
quote:September 29, 2000
The House approved Thursday a $23.6 billion measure for water and energy programs, with sizable increases for several New Orleans area flood-control projects. The Senate will vote Monday, but it may be a while before the bill is enacted.
President Clinton is promising to veto the annual appropriation for the Energy Department and Army Corps of Engineers, not because it is $890 million larger than he proposed, but because it does not include a plan to alter the levels of the Missouri River to protect endangered fish and birds.
Volgens mij is het daar 9 uur later dan hier...quote:Op donderdag 1 september 2005 21:14 schreef francorex het volgende:
Als ne Journalist zegt, bijna smeekt op CNN. Deze toestanden ( beelden) moeten mensen zien !!!
Das een duidelijk teken aan zijn collega's in de studio.
Nl. Fuck de voorgeschreven restricties over wat mag uitgezonden en wat niet. Het zijn de overlevenden die nu massaal aan het sterven zijn godverdomme en er gebeurd niets !!
Ik vermoed dat velen nog een nacht in New Orleans niet overleven. Weet iemand welk uur het daar is en wanneer de nacht valt?
als alle gaten gedicht zijn zou men ergens stroomafwaarts zelf een gat maken om zo het water weg te laten stromen, tenminste dit was een optie, is niet zeker of dit ook zo zal gaan gebeurenquote:Op donderdag 1 september 2005 20:58 schreef Burbo het volgende:
Ik vroeg me zojuist af hoe ze nou eigenlijk al dat water daar wegkrijgen, want dat zijn toch wel miljoenen, zo niet miljarden liters toch?
quote:Corps of Engineers: Lake water continues to go down. Dropped two to two and a half feet in the past two days. Work progressing on plugging break in levee. Sandbags dropped and pilings being driven. Engineer says progress is "looking good."
En hij werd gewaarschuwd maar luisterde niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:11 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Hee, hij zette alleen maar het beleid van zijn voorganger voor
[..]
Een gek ofzo.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:24 schreef Burbo het volgende:
Wie zou er nou in godsnaam gaan sniperen op een ziekenhuis
http://www.cnn.com/2005/WEATHER/08/31/katrina.recovery/index.htmlquote:...
One stretches 300 feet at the 17th Street Canal, the other is 300 to 400 feet wide at the London Avenue Canal. In addition, two smaller breaches have occurred on the Industrial Canal, one appearing to be about 200 feet wide, Baumy said.
In each case, the steel-and-concrete levees eroded and failed when water began pouring over the top. "Once the water overtopped the system, you're taking the structure to a condition that it was not designed for," he added.
Attempts to plug such holes has never been tried, acknowledged Greg Breerwood, deputy district engineer for project management for the New Orleans District.
To enable water trapped inside the city to drain back into the lake, the Army Corps would have to open new breaches in the levees, he said. Once the water had lowered enough for pumps inside the city to finish the job, "those holes would then be repaired," Breerwood explained.
Once the Sewer and Water Board gets the pumps running, it will be possible to remove the water, a corps spokesman said. However, that could take weeks, he added.
...
het blijft een dwaasquote:Op donderdag 1 september 2005 21:20 schreef Eveli het volgende:
Zijn er nog meer mensen die Bush' toespraak van gisteren lachwekkend vonden? Hij had het maar de hele tijd over "folks", hij noemde zelfs zn kabinetsleden zo!![]()
anargiequote:Op donderdag 1 september 2005 21:31 schreef Burbo het volgende:
[..]
Zover was ik ook al. Maar toch, wat kan je er mee bereiken![]()
http://www.wwltv.com/perl/common/video/wmPlayer.pl?title=beloint_wfaa&props=livenoadquote:Op donderdag 1 september 2005 21:42 schreef sturky100 het volgende:
Zijn er amerikaanse zenders die discussies bevatten over dit onderwerp? en die wij hier kunnenontvangen? Cnn blijkt toch meer een financiele zender
Gallon.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hoor ik dat nu goed op CNN? 5-6 dolar per liter benzine?
Een gallon is als ik het goed gezien heb 3.78541 liter.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hoor ik dat nu goed op CNN? 5-6 dolar per liter benzine?
Hoe dit heeft kunnen gebeuren is niet zo moeilijk te verklaren, bij dit soort sporadisch extreem natuurgeweld is niets opgewassen dat niet als een bunker is neergezet, en andere kenmerken zorgen weer voor de grote nasleep van het gebeuren.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
op CNN wordt dat regelmatig hard geroepen sinds vandaag.
Tja, de een zijn dood is de ander zijn brood he.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
anargie
Zodat de bendes de macht kunnen pakken. Dit zijn gewoon medogeloze mensen die op deze manier macht willen krijgen.
zie ook:quote:175 tt-EEN 175 do 01 sep 20:48:53
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
DE VS AANVAARDEN BUITENLANDSE HULP
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Washington zal elk hulpaanbod uit het
buitenland aanvaarden na de doortocht
van orkaan Katrina. Dat heeft het Witte
Huis donderdagavond aangekondigd.
Eerder had minister van Buitenlandse
Zaken Karel De Gucht al hulp
aangeboden. Ook Duitsland, Frankrijk en
Rusland hebben dat al gedaan.
Eerder had president Bush nog gezegd
dat zijn land geen hulp aan het
buitenland zou vragen. Toen klonk het
nog dat Washington enkel rekende op
sympathie uit het buitenland. Zie 176.
Het wordt stilaan duidelijk dat het
machtigste land ter wereld evenmin
opgewassen is tegen natuurgeweld.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=615683/sc=350248quote:VS accepteren hulp uit het buitenland
Gepubliceerd op donderdag 01 september 2005
WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten accepteren hulp uit het buitenland om de gevolgen van de ramp met de orkaan Katrina te boven te komen. Dat maakte het Witte Huis donderdag bekend.
,,We staan open voor elk aanbod van hulp van andere landen en ik denk dat we die zullen aanvaarden als dat nodig is'', zei woordvoerder Scott McClellan. Op de vraag of dit een verzoek om buitenlandse hulp was, zei hij: ,,nee''.
President Bush had eerder in een televisie-interview gezegd dat de Verenigde Staten wel voor zichzelf konden zorgen. ,,Ik verwacht niet veel van andere landen, omdat we nergens om hebben gevraagd'', zei hij in een ABC-uitzending.
Ruim twintig landen, van Duitsland en Japan tot en met Venezuela en het arme Honduras, hebben de VS inmiddels hun hulp aangeboden. De geboden hulp varieert van medische teams, schepen, vliegtuigen en generatoren tot financi๋le donaties. Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet weten dat de VS als rijk land zich ongemakkelijk zouden voelen als het geld zou aannemen van armere landen.
Waar de VS echt behoefte aan hebben, is goedkope olie. De regering-Bush benadert de komende dagen Arabische landen en andere olieproducenten daarover. Nu acht olieraffinaderijen plat liggen zei Bush van Saudi-Arabi๋ te verwachten dat het alles in het werk stelt om meer olie te leveren.
President Chavez van Venezuela, die uitgesproken kritisch tegenover de VS staat, heeft aangeboden goedkope olie te sturen en humanitaire hulp. Het ministerie gaf geen commentaar op het aanbod van Chavez, die woensdag Bush een 'cowboy' had genoemd die de ramp niet wist aan te pakken.
Aangezien dit vrijwel nooit voorkomt is het ook zeer lastig inschatten wat nu exact de gevolgen zijn van de storm.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:56 schreef Burbo het volgende:
Eigenlijk was het ook best wel te zien aankomen, ze hadden makkelijk van te voren hulp klaar kunnen zetten, of vergis ik me nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |