Hoe erg het eigenlijk ook is, hier moest ik ook om lachen.quote:
Laten we hopen dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:09 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Goh, die hadden we nog niet gezien spuit 11.![]()
Als dit nu door eenzelfde journalist geschreven was, had je misschien een punt. Immers dan wordt er uit gegaan van een gelijke situatie, en wordt er anders geoordeeld wellicht gebasseerd op etniciteit.
Op yahoo wordt er echt nieuws weergeven van tal van press-agencies. Als je uit je doppen kijkt zie je boven beide berichten verschillende logo's staan. Hier uit mag je dus afleiden dat de berichten door verschillende journalisten geschreven zijn.
Dat verklaar waarschijnlijk het verschil in de woordkeuze tussen "finding" en "looting".![]()
![]()
Iets zegt dat niet, of jij luistert niet goedquote:Op donderdag 1 september 2005 22:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij bevooroordeeld bent.
Oh jawel hoor, dat 't door verschillende journalisten is geschreven maakt me eigenlijk weinig uit.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:23 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Dude, wat lul je nou? Kan je niet inhoudelijk reageren?
Oh, maar dat laatste ben ik ook best met je eens. De samenleving in de V.S. is nu eenmaal racistisch, ik zal de laatste zijn die dat logenstraft.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, dat 't door verschillende journalisten is geschreven maakt me eigenlijk weinig uit.
't Is de algemende trend, niks nieuws, wel opvallend.
Daar ben ik het voor een groot deel wel met je eens hoor.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:30 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Oh, maar dat laatste ben ik ook best met je eens. De samenleving in de V.S. is nu eenmaal racistisch, ik zal de laatste zijn die dat logenstraft.
Het stoort me echter wel mateloos dat elke keer dit dingetje als 'sluitend bewijs' hiervoor aangedragen wordt. Dit daar, zoals reeds gesteld, er 2 verschillende press-agencies 2 verschillende foto's van 2 verschillende commentaren voorzien hebben.
Kan ik inkomen, mijn fout. Ik irriteer me echter zo mateloos aan die vergelijking, dat ik nogal onfatsoenlijk reageerde, waarvoor mijn excuses. In elke draad die voorbij komt, die maar iets met New Orleans te maken heeft, staat die foto-vergelijking...quote:Op donderdag 1 september 2005 23:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar ben ik het voor een groot deel wel met je eens hoor.
Alleen je kots en gaap smilie nodigden nou niet echt uit voor een normale reactie, vandaar.
Ok.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:38 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Kan ik inkomen, mijn fout. Ik irriteer me echter zo mateloos aan die vergelijking, dat ik nogal onfatsoenlijk reageerde, waarvoor mijn excuses. In elke draad die voorbij komt, die maar iets met New Orleans te maken heeft, staat die foto-vergelijking...
... En niemand die lijkt op te merken dat het door 2 verschillende press-agencies geschreven is, en dat de vergelijking alzo mank gaat.
is toch niet wreed, het is eerder een manier van toelachen, jij en ik hadden daar ook zo gelopen als we daar gezeten haddenquote:Op donderdag 1 september 2005 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Ok.
Ik zie nu je punt wel.
En om die foto met die man met die Heineken's moest ik ook stiekum lachen, wreed maar waar.
eigen falen??? In de meeste gevallen is dat ECHT NIET ZO.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Plunderaars zijn arm. Armoede is een gevolg van eigen falen.(stoppen met school, te jong kinderen krijgen, drugs etc etc)
Oorzaak en gevolg
Eens, MrX moet eens het ware verhaal gaan ontdekken achter de self made man in de VSquote:Op donderdag 1 september 2005 16:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Je bent nog naiever dan een ongeschoolde redneck.
Gozer wat kan jou het allemaal schelen, het zijn amerikanen, die moet jij toch niet.....quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:01 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
eigen falen??? In de meeste gevallen is dat ECHT NIET ZO.
Ik snap niet hoe mensen de samenleving in de V.S. racistisch kunnen noemen. Je leert dan ook geen amerikanen kennen als je op een of ander nederlands fok forum zit te posten. Om je uit de droom te helpen, de meeste amerikanen zijn niet racistisch, nederlanders zijn een stuk erger zelfs.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:30 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Oh, maar dat laatste ben ik ook best met je eens. De samenleving in de V.S. is nu eenmaal racistisch, ik zal de laatste zijn die dat logenstraft.
Het stoort me echter wel mateloos dat elke keer dit dingetje als 'sluitend bewijs' hiervoor aangedragen wordt. Dit daar, zoals reeds gesteld, er 2 verschillende press-agencies 2 verschillende foto's van 2 verschillende commentaren voorzien hebben.
Anarchie is mooiquote:Op donderdag 1 september 2005 23:16 schreef Hallulama het volgende:
Ongelofelijk, wat is er aan de hand in dat land!
-- FEMA suspends boat rescue operations in New Orleans because of dangers to rescuers, officials say.
-- New Orleans hospital halts patient evacuations after coming under sniper fire, a doctor who witnessed the incident says.
CNN.com
Het zijn mensen zoals jij en ik. Maar voor jou is dat moeilijk te bevatten omdat JIJ in hokjes denktquote:Op vrijdag 2 september 2005 00:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gozer wat kan jou het allemaal schelen, het zijn amerikanen, die moet jij toch niet.....
Het feit dat er plunderingen zijn zegt genoeg over de mentaliteit van de mensen die zijn achter gebleven in de stad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:01 schreef Vassili_Z het volgende:
eigen falen??? In de meeste gevallen is dat ECHT NIET ZO.
Naar mijn weten heb ik je heel negatief over amerikanen zien uitlaten.....quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:05 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Het zijn mensen zoals jij en ik. Maar voor jou is dat moeilijk te bevatten omdat JIJ in hokjes denkt
Oh en wat is het ware verhaal.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:03 schreef Vassili_Z het volgende:
Eens, MrX moet eens het ware verhaal gaan ontdekken achter de self made man in de VS
Ik ken véél Amerikanen. Uiteraard kunnen ze qua racistische instelling niet tippen aan Japanners ofzo, maar voor een volk wat al zo lang met verschillende bevolkingsgroepen samenwoont, vind ik ze wel degelijk racistisch (racisme is wat anders dan, he jij ben zwart dus kut, of jij bent blank dus klote).quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:04 schreef Scandum het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen de samenleving in de V.S. racistisch kunnen noemen. Je leert dan ook geen amerikanen kennen als je op een of ander nederlands fok forum zit te posten. Om je uit de droom te helpen, de meeste amerikanen zijn niet racistisch, nederlanders zijn een stuk erger zelfs.
Het enige wat nog ontbreekt aan 't racistische plaatje dat jij wilt schetsen zijn de blanke lijken met kogel gaten. De VS is echter nog een groter kruitvat dan Nederland, dus dat zal wel achterwegen blijven.
Het is een sprookje.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Oh en wat is het ware verhaal.
Klinkt lullig maar dat hangt toch ook weer van het gebied af waar je woont/waar jouw bekenden vandaan komen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:12 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Ik ken véél Amerikanen. Uiteraard kunnen ze qua racistische instelling niet tippen aan Japanners ofzo, maar voor een volk wat al zo lang met verschillende bevolkingsgroepen samenwoont, vind ik ze wel degelijk racistisch (racisme is wat anders dan, he jij ben zwart dus kut, of jij bent blank dus klote).
Mager antwoord maar ok had niets anders verwachtquote:Op vrijdag 2 september 2005 00:14 schreef nietzman het volgende:
Het is een sprookje.
Je weet wel, net als Sneeuwwitje, Doornroosje en het vrouwelijke orgasme.
Eigenlijk uit elke plekken wel. New Yorkers net zo goed, als Zuiderlingen. Maar wat versta je onder racisme is de vraag. Ik versta het onderscheid maken tussen 'rassen', dat hoeft niet per se negatief te zijn ofzo. Ook een neger die het constant heeft of "brothers" "my niggas" etc, is wat mij betreft racistisch bezig als hij hier expliciet kleurlingen mee bedoelt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Klinkt lullig maar dat hangt toch ook weer van het gebied af waar je woont/waar jouw bekenden vandaan komen.
Maar inderdaad, er zijn plekken waar 't heel erg is.
Valt bestwel mee hoor..... ongeveer 50% van de kkk en rechtsextremisten vindt joden relaxte mensen(dit is iets wat is gaan spelen sinds de afgelopen 20 jaar).....quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:12 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Ik ken véél Amerikanen. Uiteraard kunnen ze qua racistische instelling niet tippen aan Japanners ofzo, maar voor een volk wat al zo lang met verschillende bevolkingsgroepen samenwoont, vind ik ze wel degelijk racistisch (racisme is wat anders dan, he jij ben zwart dus kut, of jij bent blank dus klote).
Relevante opmerking ja...quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Valt bestwel mee hoor..... ongeveer 50% van de kkk en rechtsextremisten vindt joden relaxte mensen.....
Het is niet erger dan hier in nederland.
Cool plaatje heb je..... ik vind het jammer dat hij is weggeschoten -ookal is hij een mooie heldendood gestorven- ik vond hem ook een topacteur..... RIPquote:
het was niet op tijd bekend waar die orkaan zou toeslaan om meteen in het gebied manschappen en materieel te plaatsen, kan overal zijn in de Golfregio, en dan nog zou dat haast onmogelijk zijn om meteen ter plekke meteen van nut te zijn daar de communicatielijnen ook zijn vernieldquote:Op donderdag 1 september 2005 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso vaag dat die garde niet ingezet is voor het noodweer toesloeg, het was al dagen bekend. Als in Nederland een dorp ontruimt moet worden wegens wateroverlast zijn er al militairen aanwezig om de boel in de gaten te houden. Duizenden doden, hoe verzin je het. Een falende regering Bush.
Ik blijf het te grof voor woorden vinden dan een bejaarde invalide man, met raketten bestookt wordt, bij het verlaten van een gebedshuis nota bene.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Cool plaatje heb je..... ik vind het jammer dat hij is weggeschoten -ookal is hij een mooie heldendood gestorven- ik vond hem ook een topacteur..... RIP
Kerel weet je wat voor heldendood dat is?? Zo'n dood wilt iedere strijder sterven...... je zou verwachten dat ze die arme man uit ze rolstoel schieten met een simpele kogel, maar zij gebruikte een hi-tech-raket voor die oude manquote:Op vrijdag 2 september 2005 00:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Ik blijf het te grof voor woorden vinden dan een bejaarde invalide man, met raketten bestookt wordt, bij het verlaten van een gebedshuis nota bene.
Dat heeft me zeker aangegrepen. Mensenrecht gelden blijkbaar niet voor Palestijnen.![]()
maar laten we niet verder offtopic gaan, dat lijkt me niet de bedoeling.
Mooi he, die natuur, voor alles wordt gezorgd, als er ergens een probleem is, dan wordt dat vanzelf opgelostquote:Op vrijdag 2 september 2005 01:20 schreef MakaveliTheDon het volgende:
Khoorde net op CNN dat er gister een lijk op de straat lag en dat ratten ervan aten![]()
die man, hoe zielig hij ook in zijn rolstoeltje voortbewoog, had het komen. het is een verschrikkelijke man die heel erg veel onschuldige joden gedoodt heeft. ga jij die maar lekker verdedigen. ik heb zelden zo hard gelachen als toen ik die brokstukken van die rolstoel omhooggehouden zag worden. kansloze palestijnen en ander tuig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Ik blijf het te grof voor woorden vinden dan een bejaarde invalide man, met raketten bestookt wordt, bij het verlaten van een gebedshuis nota bene.
Dat heeft me zeker aangegrepen. Mensenrecht gelden blijkbaar niet voor Palestijnen.![]()
maar laten we niet verder offtopic gaan, dat lijkt me niet de bedoeling.
het is idd een plaats in de heinekengalory waard...quote:Op vrijdag 2 september 2005 01:44 schreef JohnDope het volgende:
maar mensen hoe is het nou met onze bierbrouwer in het water???
Voor die gast moeten we eigenlijk een giro777 nummer openen zodat die alcoholist als miljonair uit de strijd gaat komen........
http://www.wwltv.com/quote:New Orleans slips into anarchy
NEW ORLEANS — Storm victims were raped and beaten, fights and fires broke out, corpses lay out in the open, and rescue helicopters and law enforcement officers were shot at as flooded-out New Orleans descended into anarchy Thursday. "This is a desperate SOS," the mayor said.
Anger mounted across the ruined city, with thousands of storm victims increasingly hungry, desperate and tired of waiting for buses to take them out.
"We are out here like pure animals. We don't have help," the Rev. Isaac Clark, 68, said outside the New Orleans Convention Center, where corpses lay in the open and he and other evacuees complained they were dropped off and given nothing – no food, no water, no medicine.
Ik zie het al voor me.... volgens mij is het 1 groot gangster-shit-hole daar..... ben benieuwd naar de beelden.....quote:Op vrijdag 2 september 2005 01:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.wwltv.com/
Gekkenhuis..![]()
Oz Kick's' ass.quote:Op vrijdag 2 september 2005 03:08 schreef Libris het volgende:
It's tough to verify from our vantage point here, but one of the officers said that some of the inmates at the Orleans Parish jail may have taken control of the prison. From what we are hearing, the prisoners have weapons. They have not left the jail. They can't get out. But we heard that they have control of weapons inside the jail.
CNN Weblog
Het gaat er inderdaad goed mis..
Indrukwekkende foto's trouwens...
Al-Qaeda ?quote:Op vrijdag 2 september 2005 08:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik weet dat het laagje beschaving erg dun is bij alle mensen, maar dat er sluipschutters bezig zijn om hulpdiensten te beschieten...dat is gewoon creepy. Dat is geen paniekreactie maar doelbewust de situatie rekken.
Er blijken gewoon een groot aantal mensen te zijn die profijt hebben bij anarchiequote:Op vrijdag 2 september 2005 08:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik weet dat het laagje beschaving erg dun is bij alle mensen, maar dat er sluipschutters bezig zijn om hulpdiensten te beschieten...dat is gewoon creepy. Dat is geen paniekreactie maar doelbewust de situatie rekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |