Impliciet in je posts.quote:Op donderdag 1 september 2005 17:57 schreef venomsnake het volgende:
waar heb ik dat gezegd?
Daarom moesten mensen ook zelf weggaan. Als je niet wil kunnen de autoriteiten je niet dwingen.quote:Ze hadden dus niet naar het superdome gemoeten, maar de stad uit, dus naar een opvangcentra in een veilige omgeving, new orleans was niet veilig, dat wist de regering/autoriteiten donders goed.
Dat is de achteraf waarheid. Altijd makkelijk.quote:NU moet opeens iedereen de stad verlaten, tewijl ze wisten dat dit kon gaan gebeuren, ze hadden dus gelijk iedereen eruit moeten halen. of iig mensen de mogelijkheid bieden de stad uit te komen.....
![]()
Psst: zwarte Amerikanen zijn autochtoonquote:Op donderdag 1 september 2005 18:14 schreef Pagangod het volgende:
moet je ook anders verwachten van New Orleans, 70% is zwart
remember the Los Angeles riots ? ze vermoorden zelfs andere buitenlanders waaronder veel Chinezen en Japanners
Nee hoor die zijn geimporteerd. Indianen zijn autochtoon. De zwarte komen uit afrika etc om op de plantages te werken.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Psst: zwarte Amerikanen zijn autochtoon![]()
Blanke amerikanen ook.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:50 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Nee hoor die zijn geimporteerd.
De "echte" Amerikanen waren er altijd al bedoel je ? Lol.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:50 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Nee hoor die zijn geimporteerd.
Zouden er dan ook ooit al indianen in NO gewoond hebebn, of zouden indianen slimmer geweest zijn?quote:Op donderdag 1 september 2005 18:52 schreef gelly het volgende:
[..]
De "echte" Amerikanen waren er altijd al bedoel je ? Lol.
ik impliceer helemaal niets, jij zou dat graag willen, maarrrrr helaas.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Impliciet in je posts.
Ik zwaai weer mee
mensen hadden dus geen geld/middelen om weg te gaan, en de overheid bood ze die ook niet!quote:Op donderdag 1 september 2005 18:06 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom moesten mensen ook zelf weggaan. Als je niet wil kunnen de autoriteiten je niet dwingen.
quote:
Nawijnquote:Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef robh het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die uitspraak van Nawijn. "Als Nederland de slavernij niet had uitgevonden dan had jij hier niet gezeten", tegen een negert, op Lowlands.
Ah shit, dit kan niet waar zijn.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef robh het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die uitspraak van Nawijn. "Als Nederland de slavernij niet had uitgevonden dan had jij hier niet gezeten", tegen een negert, op Lowlands.
Dat is tegen de grondwet, alleen de nationale garde mag gebruikt wordenquote:Op donderdag 1 september 2005 11:31 schreef knox_ het volgende:
Waarom wordt het leger niet gewoon ingezet? Het gaat echt mis daar, en die politiemensen zijn ook nodig om hulp te bieden aan de slachtoffers
quote:Police officers were asking residents to give up any guns they
had before they boarded buses and trucks because police
desperately needed the firepower: Some officers who had been
stranded on the roof of a motel said they were being shot at
overnight.
LoLquote:Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef robh het volgende:
[..]
Toch even uitzendinggemist kijken, dit wil ik wel even horen van orakel Hilliequote:Op donderdag 1 september 2005 18:59 schreef robh het volgende:
[..]
Eergister nog op nova ofzo. Lachen wel![]()
Aan Amerika als continent ja. Voor de staat VS zijn zowel blanke als zwarte mensen autochtoon. De definitie is namelijk dat als 1 of beide ouders elders zijn geboren, iemand geldt als allochtoon. De zwarte mensen die er nu leven zijn dus absoluut niet allochtoon (en al helemaal niet geïmporteerd)quote:Op donderdag 1 september 2005 18:50 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Nee hoor die zijn geimporteerd. Indianen zijn autochtoon. De zwarte komen uit afrika etc om op de plantages te werken.
Zit niet 90% van de nationale garde in irak?quote:Op donderdag 1 september 2005 18:59 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat is tegen de grondwet, alleen de nationale garde mag gebruikt worden
Ohja:
[..]
Het probleem lost zichzelf wel op. Hermetisch afsluiten en laat de cholera het maar afmaken.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:59 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat is tegen de grondwet, alleen de nationale garde mag gebruikt worden
Ohja:
Ik vind het sowieso vaag dat die garde niet ingezet is voor het noodweer toesloeg, het was al dagen bekend. Als in Nederland een dorp ontruimt moet worden wegens wateroverlast zijn er al militairen aanwezig om de boel in de gaten te houden. Duizenden doden, hoe verzin je het. Een falende regering Bush.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zit niet 90% van de nationale garde in irak?
checkquote:Op donderdag 1 september 2005 19:01 schreef popolon het volgende:
Toch even uitzendinggemist kijken, dit wil ik wel even horen van orakel Hillie
Wat een drol toch..
quote:Op donderdag 1 september 2005 19:07 schreef GewoneMan het volgende:
tvp
Dat is natuurlijk weer de vraag in amerika of het de regering is die faalt, of dat de staat het had moeten aanpakken, de county's, of de burgemeesters. Ach ja de verantwoordelijkheden zulllen wel weer op en neer gepseeld worden en de huidige niet functionerende leidinggevenden blijven toch gewoon op hun plaatsen zitten. Het lijkt bijna wel een normaal bedrijf waar ook alle verantwoordelijkheden over ge ping pongd worden.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso vaag dat die garde niet ingezet is voor het noodweer toesloeg, het was al dagen bekend. Als in Nederland een dorp ontruimt moet worden wegens wateroverlast zijn er al militairen aanwezig om de boel in de gaten te houden. Duizenden doden, hoe verzin je het. Een falende regering Bush.
Nee joh, lang niet zoveel.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:01 schreef Basp1 het volgende:
Zit niet 90% van de nationale garde in irak?
hoeveel dan wel?quote:
Tja de staat Lousiana is de meest corrupte staat van de VS waar een paar oude Franse families nog altijd heel veel macht hebben.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer de vraag in amerika of het de regering is die faalt, of dat de staat het had moeten aanpakken, de county's, of de burgemeesters. Ach ja de verantwoordelijkheden zulllen wel weer op en neer gepseeld worden en de huidige niet functionerende leidinggevenden blijven toch gewoon op hun plaatsen zitten. Het lijkt bijna wel een normaal bedrijf waar ook alle verantwoordelijkheden over ge ping pongd worden.![]()
Hoeveel precies weet ik ook niet, wel dat het geen 90% is want ze houden altijd veel achter de hand.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:12 schreef Basp1 het volgende:
hoeveel dan wel?
Ik weet het niet en kan het nergens vinden.
En hoe groot percentage van het leger wat dus niet mag worden ingezet zit in irak?
quote:In no state have those deaths registered more than in Louisiana. Louisiana, along with New York, has lost more guardsmen and reservists - 23 as of July 24 - than any state in the nation
Ik krijg meteen een dejavu met appocalypse now redux , op de franse plantagequote:Op donderdag 1 september 2005 19:12 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja de staat Lousiana is de meest corrupte staat van de VS waar een paar oude Franse families nog altijd heel veel macht hebben.
Net als de Bijlmer na die vliegrampquote:Anyway we get to the city and it looks like a freaking war zone. The best visual I can give is the movie "Blackhawk Down" when all the Somalians are rushing the city. They are people EVERYWHERE, they are pissed off, and all have weapons, 2X4's, Axes, and guns. If this wasn't bad enough we are 2 white boys in a truck in a sea several hundred armed pissed off blacks. There wasn't a white person to be found. I couldn't get over the little 8-10yr old kids with weapons, I ever saw one carry a claw hammer!
These people were absolutely nuts rammed trucks(stolen I'm sure) in to jewelry stores stealing items, they were tearing apart Wal-Mart carrying out TV's, Playstations, DVD players, etc. One lady was wheeling out an entire rack of merchandise, not sure what it was but sure wasn't clothes for food. They were all laughing and carrying on like it's freaking Christmas.
Hebben ze daar nooit van crisismanagement gehoord?quote:New Orleans Police Department Status: The situation for the NOPD is critical. This is firsthand information I have from an NOPD officer we're giving shelter to. Their command and control infrastructure is shot. They have limited to no communication whatsoever. He didn't even know the city was under martial law until we told him! His precinct (5th Precinct) is under water! UNDER WATER -- every vehicle under water. They had to commander moving trucks like Ryder and UHaul to get around. The coroner's office is shut down so bodies are being covered in leaves at best or left where they lie at worst.
They don't even know their own rules of engagement. He says the force is impotent right now. They have no idea what's going on, no coordination, virtually no comms, etc. the National Guard is gonna air drop a radio system for them with 200 radios? They are getting very little direction.
The 3rd District bugged out to Baton Rouge because they flooded out.
His quote: "It's a zoo."
More first hand information direct from him shortly. He's trying to recover.
I am not trying to be an alarmist, but until we get a military presence of signicance in the city, the roving gangs of thugs own the streets.
Best veel dusquote:More than 3,000 members of the Louisiana National Guard’s 256th Brigade serving in Iraq
Die burgemeester deed het net erg goed, vond ik (is ook iemand die oorspronkelijk uit het bedrijfsleven komt, geloof ik), de gouverneur van Louisiana daarentegen leek me meer een hoopje emotionele ellende dat helemaal in elkaar was gestort door deze ramp.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze daar nooit van crisismanagement gehoord?
De beesten daar plunderen alle winkelsquote:Op donderdag 1 september 2005 19:41 schreef HarigeKerel het volgende:
Is er eigenlijk ook een dierentuin daar en zo ja hoe gaat het daarmee?
Ik heb wel een filmpje gezien waar een weg vlak naast een "alligator farm" overstroomd was, en die beesten zwommen nu gewoon in het water.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:41 schreef HarigeKerel het volgende:
Is er eigenlijk ook een dierentuin daar en zo ja hoe gaat het daarmee?
Mensen hebben hem iniedergeval even geholpen:quote:Op donderdag 1 september 2005 19:49 schreef Klemvast het volgende:
Ik heb wel een filmpje gezien waar een weg vlak naast een "alligator farm" overstroomd was, en die beesten zwommen nu gewoon in het water.![]()
Ook heb ik iets gehoord over een zeeleeuw uit een dolfinarium die de ramp overleefd had en de hoofdweg vlak langs de kust aan het oversteken was, op weg naar de zee.![]()
www.wwltv.com
http://www.variety.com/article/VR1117928340?categoryid=14&cs=1quote:Next to Harrigan's SUV, a shipping container sat on top of what was left of a house. Elsewhere in Gulfport, people poured water on a marooned sea lion that had floated out of a local tourist attraction.
Dan heb je niet naar Bush geluisterd, want die zal dat zeker niet gezegd hebben.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:47 schreef CCCC het volgende:
Ik, fel tegenstander van George W. Bush, moet toegeven dat ik Mr. de President iets zinnigs heb horen zeggen. Voor politie is alles geoorloofd tegen de plunderaars, SHOOT TO KILL!![]()
Kijk daar schieten we wat mee op. Ga zo door meneer Bush![]()
Iets zegt me dat jij bevooroordeeld bent.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan heb je niet naar Bush geluisterd, want die zal dat zeker niet gezegd hebben.
Goh, die hadden we nog niet gezien spuit 11.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:01 schreef popolon het volgende:
Als er blanken met een brood of wat drinken vandoor gaan heet het gewoon 'vinden'.
quote:An AP reporter along the beach in Biloxi, Mississippi, says it “looks like a free-for-all,” as looters come running out of souvenir shops, loaded down with merchandise. He saw two men riding go-carts taken from an amusement park near the beach.
Weer een kloon.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |