abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30170494
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:38 schreef Posdnous het volgende:
Volgens mij zie jij JUIST geen oorzaak en gevolg.

Hoe dit soort samenlevingen kunnen ontstaan bijvoorbeeld .
Plunderaars zijn arm. Armoede is een gevolg van eigen falen.(stoppen met school, te jong kinderen krijgen, drugs etc etc)

Oorzaak en gevolg
pi_30170535
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Inderdaad.. het is zo simpel.

Oorzaak: je bent niet blank --> Gevolg: je plundert --> Conclusie: je moet afgeschoten worden.
Oorzaak: je luister naar Rap-muziek --> Gevolg: je plundert --> Conclusie: je moet afgeschoten worden.

De logica is onmiskenbaar MrX.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_30170537
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Armoede is een gevolg van eigen falen.
zegt mister X vanuit zijn warme hollandse wieg.
pi_30170580
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:45 schreef halion het volgende:
zegt mister X vanuit zijn warme hollandse wieg.
Oh ja shit.

Het is natuurlijk de schuld van blanken.
They're keeping the black men down
pi_30170612
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:43 schreef MrX1982 het volgende:

Armoede is een gevolg van eigen falen.
gevolg van eigen falen??

jeetje, dan heeft de halve wereld bevolking gefaald!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_30170676
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zie een oorzaak en gevolg.
Jij niet.
Mensen die plunderen zijn het uitschot van de samenleving. Haar zuivere conclusie.
Ach, een wedstrijd van het Nederlands elftal is ook aanleiding om de plaatselijke kijkshop te plunderen. Doodschieten die handel.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30170683
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:47 schreef venomsnake het volgende:
gevolg van eigen falen??

jeetje, dan heeft de halve wereld bevolking gefaald!!
Het gaat hier om de VS.

Als je gewoon goed je best doet in de VS kom je in de middle-class terecht en kan je een goed leven leiden maar ja als je liever stopt met school en aan de drugs gaat.
Tsja in de VS wordt je dan keihard afgestraft.

Of je nou blank, zwart, geel of paars bent.
pi_30170695
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh ja shit.

Het is natuurlijk de schuld van blanken.
They're keeping the black men down
Ik zeg alleen dat jij in een land bent geboren waarin anno 1982 bepaalde zaken al erg goed geregeld waren. En dat jij daar geen fuk voor hebt hoeven doen.

Ik vraag me af hoe het je verging, indien je als kind van een trailerpark family in Indianapolis was geboren.
pi_30170723
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat hier om de VS.

Als je gewoon goed je best doet in de VS kom je in de middle-class terecht en kan je een goed leven leiden maar ja als je liever stopt met school en aan de drugs gaat.

En wat als een college semester 10.000 dollar kost?
pi_30170735
quote:

[..]

Het gaat hier om de VS.

Mooi, zal ik jou een enkeltje Compton geven. En dan woon jij over 5 jaar in een mooi middenklasse huisje met een leuke baan zonder kogelgaten in je romp oke?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30170757
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:50 schreef halion het volgende:
Ik zeg alleen dat jij in een land bent geboren waarin anno 1982 bepaalde zaken al erg goed geregeld waren. En dat jij daar geen fuk voor hebt hoeven doen.

Ik vraag me af hoe het je verging, indien je als kind van een trailerpark family in Indianapolis was geboren.
Dan had ik mijn best moeten doen zoals ik dat nu ook moet doen
pi_30170787
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:51 schreef halion het volgende:
En wat als een college semester 10.000 dollar kost?
Als je arm bent moet je geen kinderen nemen die je niet kunt onderhouden.
pi_30170821
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan mogen alleen Bill Gates en George W. zich nog voorplanten zo'n beetje
pi_30170827
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan had ik mijn best moeten doen zoals ik dat nu ook moet doen
vraagje: waarom lopen er volgens jou in de States miljoenen (ook jonge) mensen zonder tanden rond,
en moet je in Nederland erg goed zoeken, wil je er een vinden?
pi_30170926
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mooi, zal ik jou een enkeltje Compton geven. En dan woon jij over 5 jaar in een mooi middenklasse huisje met een leuke baan zonder kogelgaten in je romp oke?
Het probleem is dat mensen wegkwijnen in zelf medelijden en anderen de schuld geven van hun eigen falen. Schiet je weinig mee op.

Als jij stopt met school dan is het toch jouw fout als je vervolgens faalt en arm wordt?

De maatschappij in de VS is een harde maatschappij waar je je eigen boontjes moet doppen en niet zoals in Nederland een overheid die je handje vasthoudt gedurende je hele leven.
  donderdag 1 september 2005 @ 16:56:48 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30170940
quote:

[..]

Het gaat hier om de VS.

Je bent nog naiever dan een ongeschoolde redneck.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30170954
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Dan mogen alleen Bill Gates en George W. zich nog voorplanten zo'n beetje
Tuurlijk

Als jij tot de middle-class behoort kan je gewoon kinderen nemen en die onderhouden.
pi_30170975
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:53 schreef halion het volgende:
vraagje: waarom lopen er volgens jou in de States miljoenen (ook jonge) mensen zonder tanden rond,
en moet je in Nederland erg goed zoeken, wil je er een vinden?
Omdat ze hun tanden niet onderhouden?
pi_30170989
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:56 schreef popolon het volgende:

[..]

help us out Popolon.
hoe zijn jouw ervaringen vanuit de States?
pi_30171044
quote:
Enlighten us geschoolde neger
  donderdag 1 september 2005 @ 17:00:08 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30171060
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:58 schreef halion het volgende:

[..]

help us out Popolon.
hoe zijn jouw ervaringen vanuit de States?
Alsof ik dat weet. Ik woon gelukkig iets noordelijker en niet rond NO.

Maar heel frappant dat hij het zo mooi weet te vertellen.

Volgens mij een echte kanshebber op falikant mislukken in zo'n land.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30171116
quote:

[..]

Het gaat hier om de VS.

Ik zou jouw wel eens willen zien als je geboren werd werd als Afro-American in de ghetto van New Orleans waar street gangs de baas zijn. dan was je arm, had je weinig hoop, je groeide op tussen de gangs, drugs, prostitutie, schietpartijen, geweld, armoede, want dat is daar aan de orde van de dag.
Maar ji sloot je vast niet bij een gang aan voor bescherming, nee, jijj was daar natuurlijk op je 15e weggelopen als slim en intelligent persoon, je kon vast wel ergens terecht waar je onderdak kreeg, je kon vast je verzekeringen/school betalen van je baantje bij mcdonalds..

met andere woorden, die mensen hebben het niet zo makkelijk...

niet dat ik plunderingen hiermee goedpraat trouwens
  donderdag 1 september 2005 @ 17:02:11 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30171153
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik zou jouw wel eens willen zien als je geboren werd werd als Afro-American in de ghetto van New Orleans waar street gangs de baas zijn. dan was je arm, had je weinig hoop, je groeide op tussen de gangs, drugs, prostitutie, schietpartijen, geweld, armoede, want dat is daar aan de orde van de dag.
Maar ji sloot je vast niet bij een gang aan voor bescherming, nee, jijj was daar natuurlijk op je 15e weggelopen als slim en intelligent persoon, je kon vast wel ergens terecht waar je onderdak kreeg, je kon vast je verzekeringen/school van je baantje bij mcdonalds..

Luister nou naar hem want hij heeft gelijk.
pi_30171222
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:01 schreef venomsnake het volgende:
Maar ji sloot je vast niet bij een gang aan voor bescherming, nee, jijj was daar natuurlijk op je 15e weggelopen als slim en intelligent persoon, je kon vast wel ergens terecht waar je onderdak kreeg, je kon vast je verzekeringen/school van je baantje bij mcdonalds..

niet dat ik plunderingen hiermee goedpraat trouwens
Dus?

Wie neemt er dan ook kinderen in een uitzichtloze situatie. Moet je dan de maatschappij opzadelen met je eigen falen?

Gelukkig zijn er verstandige Afro-Americans in de VS zoals Bill Cosby die de hand in eigen boezem steekt van de Afro-American gemeenschap.
pi_30171300
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:00 schreef popolon het volgende:
Alsof ik dat weet. Ik woon gelukkig iets noordelijker en niet rond NO.

Maar heel frappant dat hij het zo mooi weet te vertellen.

Volgens mij een echte kanshebber op falikant mislukken in zo'n land.
Tsja mss moet je wat minder naar Air America luisteren
pi_30171403
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus?

Wie neemt er dan ook kinderen in een uitzichtloze situatie. Moet je dan de maatschappij opzadelen met je eigen falen?
Jij zei dat het eigen falen is als je arm bent in de VS, moet je niet beginnen over kinderen nemen ja of nee... Als JIJ geboren word in zo'n wijk ben je arm en heb JIJ NIET GEFAALD!!

snap je dat niet of WIL je dat niet snappen.......
  donderdag 1 september 2005 @ 17:09:36 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30171404
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja mss moet je wat minder naar Air America luisteren
Geen flauw idee wat dat is maar jouw FOX geblaat zegt meer dan genoeg.
pi_30171457
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:09 schreef popolon het volgende:
Geen flauw idee wat dat is maar jouw FOX geblaat zegt meer dan genoeg.

Wie hebben ook alweer de macht in de VS?
pi_30171497
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:09 schreef venomsnake het volgende:
Jij zei dat het eigen falen is als je arm bent in de VS, moet je niet beginnen over kinderen nemen ja of nee... Als JIJ geboren word in zo'n wijk ben je arm en heb JIJ NIET GEFAALD!!

snap je dat niet of WIL je dat niet snappen.......
Dus? Schuif je dan maar de schuld af op mensen die wel succesvol zijn?

Wel makkelijk maar je lost niets op.
  donderdag 1 september 2005 @ 17:13:45 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30171545
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wie hebben ook alweer de macht in de VS?
Vertel jij het maar, jij schijnt het allemaal zo goed te weten.
pi_30171604
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:13 schreef popolon het volgende:
Vertel jij het maar, jij schijnt het allemaal zo goed te weten.
Nee ik ben een naïeve ongeschoolde redneck.
  donderdag 1 september 2005 @ 17:17:10 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30171668
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Rock on.
pi_30171717
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is SocialDisorder een maat van je?
pi_30171744
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus? Schuif je dan maar de schuld af op mensen die wel succesvol zijn?
heb je mij niet horen zeggen. Wie steelt is zelf schuldig DUHH..

Jij draait de rollen om, jij geeft arme mensen namelijk de schuld dat ze nog in New Orleans zitten terwijl die mensen geen geld hadden om de stad te verlaten...

NIEMAND heeft schuld hier, behalve de Regering die had moeten zorgen dat die mensen de stad uit kwamen voordat die orkaan aan land kwam. Bussen en andere middelen hadden toen ingezet moeten worden ipv mensen in een brak stadion te gooien in een stad die onder de zeespiegel ligt.
pi_30171859
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:19 schreef venomsnake het volgende:
heb je mij niet horen zeggen. Wie steelt is zelf schuldig DUHH..

Jij draait de rollen om, jij geeft arme mensen namelijk de schuld dat ze nog in New Orleans zitten terwijl die mensen geen geld hadden om de stad te verlaten...
Die plunderaars nemen zelf het heft in handen om te gaan plunderen en schieten. Wie zegt dat ze dat moeten doen?
Je kan je ook gewoon gedragen en wachten op de hulpdiensten die je notabene komen helpen.
quote:
NIEMAND heeft schuld hier, behalve de Regering die had moeten zorgen dat die mensen de stad uit kwamen voordat die orkaan aan land kwam. Bussen en andere middelen hadden toen ingezet moeten worden ipv mensen in een brak stadion te gooien in een stad die onder de zeespiegel ligt.
Je geeft nu toch iemand de schuld. Of is de regering niemand
pi_30171875
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:18 schreef halion het volgende:
Is SocialDisorder een maat van je?
Nee, wie is dat?
  donderdag 1 september 2005 @ 17:23:21 #137
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_30171881
quote:
Als we jouw theorie moeten geloven hadden de nederlanders nog in de middeleeuwen geleefd omdat we door de adel onderdrukt werden.

In de jaren 40-60 was het ook geen vet pot in nederland, hoop mensen waren straat arm, maar misdaad was er nauwelijks.

Wel grappig dat linkse mannetjes gelijk beginnen met schelden als iemand het niet met de environmental bullshit eens is.
I'm nobody's sheep
pi_30171947
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:23 schreef Scandum het volgende:
Als we jouw theorie moeten geloven hadden de nederlanders nog in de middeleeuwen geleefd omdat we door de adel onderdrukt werden.

In de jaren 40-60 was het ook geen vet pot in nederland, hoop mensen waren straat arm, maar misdaad was er nauwelijks.

Wel grappig dat linkse mannetjes gelijk beginnen met schelden als iemand het niet met de environmental bullshit eens is.
Je moet altijd iemand anders de schuld geven.

Als ik morgen stop met mijn studie geef ik gewoon de regering de schuld. Wel zo makkelijk toch?

Stel je voor dat ik hand in eigen boezem steek
  donderdag 1 september 2005 @ 17:27:19 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30172004
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:23 schreef Scandum het volgende:

[..]

Mijn theorie?

Waar zie je die staan dan?

Nog nog zo'n praatpaal die wat onzin begint uit te kramen.
pi_30172151
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die plunderaars nemen zelf het heft in handen om te gaan plunderen en schieten. Wie zegt dat ze dat moeten doen?
Je kan je ook gewoon gedragen en wachten op de hulpdiensten die je notabene komen helpen.
[..]

Je geeft nu toch iemand de schuld. Of is de regering niemand
ik heb nooit geroepen dat iemand anders schuldig is voor plunderen dan de plunderaars.. je moet me geen woorden in mijn mond leggen.

Ja, ik geef de regering de schuld dat er nog zoveel mensen in de stad achterbleven.

pi_30172155
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hee, en wat als je zelf een kind bent dat niet onderhouden kan worden?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30172179
popolon is sws niet serieus te nemen met zijn infantiele gedrag bij binnenkomst in deze thread.

Volgende keer beter popolon
pi_30172247
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:32 schreef venomsnake het volgende:
ik heb nooit geroepen dat iemand anders schuldig is voor plunderen dan de plunderaars.. je moet me geen woorden in mijn mond leggen.

Ja, ik geef de regering de schuld dat er nog zoveel mensen in de stad achterbleven.

Jij bagatelliseert de plunderingen en geeft vervolgens niemand uuh de regering de schuld. Wat vervolgens toch wel iemand blijkt te zijn.

Wat is het nou?
  donderdag 1 september 2005 @ 17:38:01 #144
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30172325
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
popolon is sws niet serieus te nemen met zijn infantiele gedrag bij binnenkomst in deze thread.

Volgende keer beter popolon
Nee hoor, ik laat je lekker van je af blaten.

Je zet jezelf wel voor paal, dat hoeft niemand voor je te doen.

En met je beroep zul je het inderdaad ver schoppen, succes kerel.
pi_30172360
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert de plunderingen en geeft vervolgens niemand uuh de regering de schuld. Wat vervolgens toch wel iemand blijkt te zijn.

Wat is het nou?
waar heb ik dat gedaan??

Met niemand bedoel ik de burgers. En met 'de schuld geven' bedoel ik niet de plunderingen, maar het feit dat er nog zoveel mensen zijn achtergebleven in de stad.

pi_30172405
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:38 schreef popolon het volgende:
Nee hoor, ik laat je lekker van je af blaten.

Je zet jezelf wel voor paal, dat hoeft niemand voor je te doen.

En met je beroep zul je het inderdaad ver schoppen, succes kerel.
De enige die zich hier voor paal zet ben jij.
Lees je eerste post maar eens terug.

Ik reflecteer je gedrag enkel terug.
pi_30172488
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen wegkwijnen in zelf medelijden en anderen de schuld geven van hun eigen falen. Schiet je weinig mee op.

Als jij stopt met school dan is het toch jouw fout als je vervolgens faalt en arm wordt?

De maatschappij in de VS is een harde maatschappij waar je je eigen boontjes moet doppen en niet zoals in Nederland een overheid die je handje vasthoudt gedurende je hele leven.
Misschien stoppen ze met school omdat ze hun eigen boontjes moeten doppen. Als je thuis geen eten krijgt moet je er zelf voor gaan zorgen.

Trouwens: Ze worden niet arm, ze blijven arm.
pi_30172670
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:39 schreef venomsnake het volgende:
waar heb ik dat gedaan??
Door de plunderaars als zielig te bestempelen. Daarmee keur je de plunderingen niet goed, zoals je post maar bagetalliseer je wel het gedrag van de plunderaars.

Er is idd een verschil tussen expliciet goedkeuren en gedrag bagatelliseren maar dat laatste doe jij wel.
quote:
Met niemand bedoel ik de burgers. En met 'de schuld geven' bedoel ik niet de plunderingen, maar het feit dat er nog zoveel mensen zijn achtergebleven in de stad.

Waarom is de regering verantwoordelijk?
Mensen die geen mogelijkheid hadden om te vertrekken konden naar het Superdome. In je eigen huis blijven is dus je eigen verantwoordelijkheid en je kunt de schuld niet afschuiven op de regering of wie dan ook.

Ik zwaai gewoon mee
pi_30172954
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Door de plunderaars als zielig te bestempelen.
waar heb ik dat gezegd?
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:48 schreef MrX1982 het volgende:

Waarom is de regering verantwoordelijk?
Mensen die geen mogelijkheid hadden om te vertrekken konden naar het Superdome. In je eigen huis blijven is dus je eigen verantwoordelijkheid en je kunt de schuld niet afschuiven op de regering of wie dan ook.

Ik zwaai gewoon mee
Ze hadden dus niet naar het superdome gemoeten, maar de stad uit, dus naar een opvangcentra in een veilige omgeving, new orleans was niet veilig, dat wist de regering/autoriteiten donders goed.

NU moet opeens iedereen de stad verlaten, tewijl ze wisten dat dit kon gaan gebeuren, ze hadden dus gelijk iedereen eruit moeten halen. of iig mensen de mogelijkheid bieden de stad uit te komen.....

pi_30172997
quote:
hehehe kan die eindelijk eens import bier drinken
En laat die arme mensen alsjeblieft lekker plunderen, krijgen die ego rijken het ook eens op hun bordje. Nu blijkt maar weer eens waarom het systeem in Amerika niet werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')