het kan nog erger:quote:Op donderdag 1 september 2005 11:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk waar die aasgieren c.q. 7 granenpap verorberaars de prioriteit leggen: hebbedingetjes in eigen bezit houden boven het opsporen van mensen en hun veiligheid.²
Ja, dat was ook wel het moment toen ik even het hoofd moest schudden: er waren berichten over een voorval waarbij de hele wapenvoorraad van de Wal-Mart geplunderd was.quote:
De beademing van patienten was zelfs handmatig...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:35 schreef Klemvast het volgende:
Ook werden er verschillende mensen het hospitaal binnengebracht met schotwonden en omdat er geen stroom was konden ze niet behandeld worden...![]()
I agree.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Plunderen voor voedsel en water kan ik nog goed begrijpen, maar om TV's te gaan halen is weer iets heel anders, die mogen ze gelijk afschieten...
Dat heb ik ook gezien. Vette shit. Daar zie je de agenten hier niet mee op straat lopen.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:34 schreef BobRooney het volgende:
Ik zag gisteren wat beelden op TV. Zag er wel heftig uit. Zo een dikke agente met zijn shotgun, die mensen wegsturen. Er geld nu ook oorlogsrecht...shoot to kill dus...
Tja je bent een kapitalistische kut-Amerikaan of je bent het niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Plunderen voor voedsel en water kan ik nog goed begrijpen, maar om TV's te gaan halen is weer iets heel anders, die mogen ze gelijk afschieten...
quote:Sommigen reden weg met hun kofferbak vol bier.
Iddquote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Onder het mottoquote:
quote:
Ja ik ben ook verbaasd, het lijkt wel een ontwikkelingsland. Men heeft nauwelijks aan voorzorg gedaan, de situatie is ook totaal verkeerd ingeschat en onderschat. Ik begrijp ook niet hoe in een hoog ontwikkeld technisch land er vrijwel geen communicatie meer is. In eerste berichtgeving na de storm zei men dat het wel mee viel , nu zijn er 1000-den doden.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
Ik sta hier ook met stijgende verbazing na te kijken.
Een land dat beschouwd wordt als behoorlijk ontwikkeld, is niet in staat om deze ramp adequaat tegemoet te treden en dat ze niet in staat zijn de plunderingen te stoppen illustreert alleen maar meer dat ook de Amerikaanse democratie een bureaucratie is geworden.
Het zal een enorme schok voor het systeem zijn als men realiseert hoe weinig er hoeft te gebeuren of het laagje beschaving is weer helemaal weg en het recht vd sterkste is het enige dat nog geldt.
Dit is niet voorbehouden aan de VS. Het is een algemeen veel voorkomend probleem, ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is met een preventief goed afgesteld rampenbeleid (wij hebben hier ook alleen maar last van water)quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
Een land dat beschouwd wordt als behoorlijk ontwikkeld, is niet in staat om deze ramp adequaat tegemoet te treden en dat ze niet in staat zijn de plunderingen te stoppen illustreert alleen maar meer dat ook de Amerikaanse democratie een bureaucratie is geworden.
Het zal een enorme schok voor het systeem zijn als men realiseert hoe weinig er hoeft te gebeuren of het laagje beschaving is weer helemaal weg en het recht vd sterkste is het enige dat nog geldt.
en eventuele aanslagen zijn we helemaal niet zo goed op voorbereidquote:Op donderdag 1 september 2005 12:15 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is met een preventief goed afgesteld rampenbeleid (wij hebben hier ook alleen maar last van water)
Precies, maar sommige mensen vinden het altijd leuk om te blijven zeiken op de VS, terwijl wij niet veel beter zijn.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:20 schreef T1andonly het volgende:
[..]
en eventuele aanslagen zijn we helemaal niet zo goed op voorbereid
Amerika is over het algemeen wel rijk en ontwikkeld maar er zijn rijke staten (Connecticut en Massachusetts bijv) en arme staten. De arme staten vind je vooral in het zuiden.. Mississippi is de armste staat van de V.S. en heeft wel iets van een een ontwikkelingsland als je daar rond loopt/rijdt. Er zijn ook zuidelijke staten die flink vooruit gaan onder andere Georgia en North Carolina. Daarnaast moet je ook kijken naar de maatschappij. Minderheden in de VS verdienen over het algemeen minder dan blanken, zo hebben Afro Amerikanen de laagste inkomens per huishouden. Een groot deel van de Afro Amerikanen wonen in het Zuiden van de V.S. (komt door de slavenhandel tijdperk en de plantages die eens daar waren geconcentreerd).quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
New Orleans is een zwarte stad vanaf het begin geweest. Een groot deel van die zwarte bevolking daar hebben het niet breed (lees leven onder de armoedegrens van de V.S.). Velen konden niet eens betalen om van het natuurgeweld te vluchten. Dus waarom het jou verbaasd dat merendeels donker gekleurden zijn, snap ik niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:36 schreef rouletteking het volgende:
Noem me maar een racist, maar het valt me wel op dat het overgrote deel van de plunderaars die ik op televisie zag een donkergekleurd uiterlijk hadden. Als ze voedsel stelen omdat ze honger lijden, maakt me dat geen bal uit, maar die ******lijers die mensen van hun auto beroven, om maar zoveel mogelijk spullen mee te kunnen nemen, mogen ze voor mijn part als zeehondjes doodknuppelen...
De Nederlanders als super waterbestrijders, met eeuwenlange ervaring komen er aan.quote:Nederland biedt New Orleans 'dijkinspectieteam'
Uitgegeven: 1 september 2005 12:28
Laatst gewijzigd: 1 september 2005 12:33
DEN HAAG - Nederland heeft de Amerikaanse autoriteiten een 'dijkinspectieteam' van Rijkswaterstaat aangeboden om te helpen bij het bestrijden van de wateroverlast in de regio rond New Orleans. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat staat het team klaar om af te reizen.
De inspecteurs van Rijkswaterstaat hebben ervaring met dijkdoorbraken en grote wateroverlast, onder meer opgedaan in Stein in Zuid-Limburg. Het is nog niet duidelijk of de Amerikanen gebruik zullen maken van het aanbod.
Internationale hulp
Ook Frankrijk en Duitsland hebben de Verenigde Staten donderdag humanitaire hulp aangeboden. In de ondergelopen stad New Orleans zitten ook enkele Franse burgers vast. Voor zover bekend hebben ze het natuurgeweld overleefd.
Hoe het zo gebracht word lijken het wel een paar ghostbusters die 'r heen gaan, maar dan Waterbustersquote:Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Yosomite het volgende:
bron
[..]
De Nederlanders als super waterbestrijders, met eeuwenlange ervaring komen er aan.
Dan komt het allemaal goed.![]()
Joh, da's gewoon een valse foto...quote:Op donderdag 1 september 2005 13:53 schreef paultjuhhh het volgende:
De politie jat zelf ook :p
[afbeelding]
"All I have is my life and the clothes on my back. I lost my house(which is now 9ft underwater) ALL my clothes, TV, computer, furniture, and photo albums and videos from childhood and college."quote:Op donderdag 1 september 2005 14:07 schreef I_will_be_heard het volgende:
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1174992&forum_id=26
Hier een verslag van iemand op een Amerikaans forum, die ter plaatse was.
Dit soort verhalen kreeg ik dus ook binnen.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:07 schreef I_will_be_heard het volgende:
Het gaat mij niet eens zo om de materiële schade van de plunderingen, maar wel om het principe.
Mensen moet het verhelpen van de ramp en haar gevolgen staken, om de orde te gaan handhaven.![]()
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...quote:Op donderdag 1 september 2005 14:23 schreef Skorpija het volgende:
[..]
"All I have is my life and the clothes on my back. I lost my house(which is now 9ft underwater) ALL my clothes, TV, computer, furniture, and photo albums and videos from childhood and college."
Tja, dat hebben die FUCKING amerikanen ook bij een hoop andere (onschuldige) mensen gedaan....
Waarschijnlijk stonden zij voor in rij om hun goedkoering te geven om Irak binnen te vallen en wat bommetjes op Joegoslavie.
God straft![]()
Die wapens horen bij hun cultuur, dat is voor sommige moeilijk voor te stellen. Het zijn en blijven cowboys.quote:
Ow, en waar ben jij als de Negers, Turken en Marokkanen afgezeken worden hier op Fok !quote:Op donderdag 1 september 2005 14:27 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...om te kotsen.
er zijn ook veel mensen die altijd maar zeiken op NL en Amerika de hemel in prijzen.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:23 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, maar sommige mensen vinden het altijd leuk om te blijven zeiken op de VS, terwijl wij niet veel beter zijn.
De hippies zijn overigens ontstaan in de States.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:27 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...om te kotsen.
Ik heb gehoord dat er in Nederland Marokkanen zijn die het personeel van Ambulances aanvallen.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:10 schreef T1andonly het volgende:
Hoe gek moet je wel niet zijn om nu op die heli's te schieten die mensen willen redden, de mensen die dat doen moeten ze gewoon preventief afschieten. Daar is nu even geen tijd om een proces te houden.
belachelijk gewoonquote:Op donderdag 1 september 2005 15:08 schreef Sandertje21 het volgende:
Ze staken nu ook de evacuatie van de mensen die in het Superdome zitten omdat er op de helicopters wordt geschoten.....
Ik had hem weggehaald, omdat ik niet zeker wist of linken naar andere fora toegestaan zijn op dit forum...quote:Op donderdag 1 september 2005 14:25 schreef Punica het volgende:
ik wee nie waarom I_will_be_heard de link weggehaald heb, maar hier is ie nogmaals:
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1174992&forum_id=26
Iemand die dit ff doorspeeld aan de telegraaf oid.
Dat is gewoon te ziek voor woorden, in wat voor situatie moet je wel niet zijn als je het werk van zo'n mensen gaat belemmerenquote:Op donderdag 1 september 2005 15:11 schreef halion het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er in Nederland Marokkanen zijn die het personeel van Ambulances aanvallen.
*sick*
Zijn er al beelden?quote:Op donderdag 1 september 2005 15:03 schreef T1andonly het volgende:
Complete gangwars in de stad, er moet daar gewoon hard ingegrepen worden en de regering moet even alten zien dat ze de baas zijn daar en niet een groot deel bendes zoals nu.
Het lijkt wel GTA maar dan onderwater...
Weinig beelden van rechtstreeks uit de stad, geen stroom en de pers word toch zoveel mogelijk er buiten gehouden?quote:
Zoals die gast op dat Amerikaanse forum http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1174992&forum_id=26 al zegt, ga je daar niet rustig foto's van maken...quote:
De pers kan er toch heen met accu's voor de camera's, als je als verslaggever/journalist wilt scoren moet je er juist heen gaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:20 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Weinig beelden van rechtstreeks uit de stad, geen stroom en de pers word toch zoveel mogelijk er buiten gehouden?
De VS zijn niet vies van een beetje knippen in sommige beelden...
De pers word volgens mij door politie op afstand gehouden want ze willen zo min mogelijk mensen daar hebben. Voor de pers is het natuurlijk een buitenkansje om daar heen te gaan en dat wordt volgens mij ook zoveel mogelijk geprobeert. De VS zeiden op het begin van de ramp dat er enkele doden gevallen waren, maar nu zijn het honderden doden...quote:Op donderdag 1 september 2005 15:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De pers kan er toch heen met accu's voor de camera's, als je als verslaggever/journalist wilt scoren moet je er juist heen gaan.
En klopt de VS is goed in knippen, maar waar zijn ze dat niet?
Eerste levensbehoeftequote:Op donderdag 1 september 2005 15:26 schreef JohnDope het volgende:
[afbeelding]
hij zit ze tijd wel uit
Slechte integratie.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Dat is gewoon te ziek voor woorden, in wat voor situatie moet je wel niet zijn als je het werk van zo'n mensen gaat belemmeren
Nederlanders hebben vaak geen goed beeld van de echte armoede in de States.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:26 schreef JohnDope het volgende:
[afbeelding]
hij zit ze tijd wel uit
Nou nee,quote:Op donderdag 1 september 2005 13:55 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Joh, da's gewoon een valse foto...
Die heeft gewoon in z'n lunchtijd wat cd'tjes gekocht..
Owke dannn, if you can't beat them, join themquote:Op donderdag 1 september 2005 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee,Op CNN waren ook beelden te zien van agenten die de winkels leegroofden.
hier in nederland hebben we ook genoeg armoede, minder en anders dan de VS, maar dat is ook logisch, want de VS heeft een hardere cultuur en is *groter(ik denk dat amerikanen de hardste westerlingen zijn).quote:Op donderdag 1 september 2005 15:29 schreef halion het volgende:
[..]
Nederlanders hebben vaak geen goed beeld van de echte armoede in de States.
Ik heb daar echt mensen zien creperen van de armoede, met name in de staat Florida.
White trash, black trash, trailer trash. Allemaal problemen die ons land nauwelijks bereiken.
Ik denk niet dat het met tolerantie te maken heeft.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
hier in nederland hebben we ook genoeg armoede, minder en anders dan de VS, maar dat is ook logisch, want de VS heeft een hardere cultuur en is *groter(ik denk dat amerikanen de hardste westerlingen zijn).
Wij tollereren dingen in nederland die de amerikanen niet tollereren in hun land en visa versa.
Dacht je dan dat er alleen maar Paris Hiltons in de States woonden?quote:Op donderdag 1 september 2005 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
Het lijkt net Afrika op die foto's.
Voor de rest zeg ik maar niets.![]()
Ik ben in New Orleans geweest. Jij hoeft mij dus niet te vertellen hoe het in de VS is.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:48 schreef halion het volgende:
Dacht je dan dat er alleen maar Paris Hiltons in de States woonden?
Kijk eens iets anders dan MTV Cribs please.
Dat mijn buurman te eten heeft, heeft niks te maken met de belasting.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:45 schreef halion het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het met tolerantie te maken heeft.
Het heeft idd wel te maken met de ' ieder voor zich cultuur'.
Dus laat alle mensen die Amerika verafgoden en Nederland bashen om de hoge belastingen en premies hier eens goed naar kijken. Want hoe denk je dat jouw buurman gaat reageren als ie al twee weken niets gegeten heeft?
Hail Holland.
De zwarten en overige allochtonen hier in Nederland hoeven niet te vechten om hun hoofd boven water te houden. Daar wel, letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben in New Orleans geweest. Jij hoeft mij dus niet te vertellen hoe het in de VS is.
Het valt me alleen op dat voornamelijk zwarten aan het plunderen zijn, hoewel het verbaast me eigenlijk niet.
maar de kwaliteit van de infrastructuur wel.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat mijn buurman te eten heeft, heeft niks te maken met de belasting.
Emotie politiek.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:52 schreef halion het volgende:
De zwarten en overige allochtonen hier in Nederland hoeven niet te vechten om hun hoofd boven water te houden. Daar wel, letterlijk en figuurlijk.
Dat komt omdat de VS supergroot is. En hier in nederland gaat het ook hard achter uit..... met die eu wordt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:52 schreef halion het volgende:
[..]
De zwarten en overige allochtonen hier in Nederland hoeven niet te vechten om hun hoofd boven water te houden. Daar wel, letterlijk en figuurlijk.
Taxi voor MrX1982.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Emotie politiek.
Falen en armoede zijn een keuze
En tbs-ers, dat zijn de duurste patienten van nederland.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:53 schreef halion het volgende:
[..]
maar de kwaliteit van de infrastructuur wel.
Kreeg je dat net door van je medium?quote:Op donderdag 1 september 2005 15:59 schreef JZweeds het volgende:
tv zenders schijnen zwaar te censureren. In superdome is een militair neergeschoten. National guard gaat zich terug trekken en hergroeperen. Helicopters ( en alles wat beweegt) worden beschoten. Alligators in de straten. Lichamen schijnen overal te drijven etc etc
Nee, volgens mijn bronnen is dat op dit moment ook echt de waarheid.....quote:Op donderdag 1 september 2005 16:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Kreeg je dat net door van je medium?
Ik heb geen taxi nodig. Wellicht een watertaxi voor jou. Kan je die "zielige" plunderaars gaan helpen in New Orleansquote:Op donderdag 1 september 2005 16:04 schreef halion het volgende:
ik had een taxi voor je besteld.
Maar je hebt em gemist vrees ik.
Dat is net zoiets als door een 'blanke' buurt lopen en zeggen dat het 'net Europa' is.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
Het lijkt net Afrika op die foto's.
quote:Bush straft profiteurs natuurramp
WASHINGTON Amerikaanse pomphouders die in de overstroomde gebieden extreem hoge prijzen vragen voor brandstof, worden hard gestraft. President Bush vindt het onacceptabel dat mensen van de natuurramp bij New Orleans willen profiteren.
Ook plunderaars worden hard gestraft, net als mensen die frauderen met verzekeringen. President Bush raadt de Amerikanen aan om nu heel zuinig met brandstof om te gaan.
De evacuatie van inwoners van New Orleans die schuilden in de Superdome is stopgezet, omdat er op de helikopters van het leger is geschoten.
quote:Op donderdag 1 september 2005 15:59 schreef JZweeds het volgende:
tv zenders schijnen zwaar te censureren. In superdome is een militair neergeschoten. National guard gaat zich terug trekken en hergroeperen. Helicopters ( en alles wat beweegt) worden beschoten. Alligators in de straten. Lichamen schijnen overal te drijven etc etc
Precies, welke kneus laat zich nou op een slavenboot zettenquote:Op donderdag 1 september 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Emotie politiek.
Falen en armoede zijn een keuze
Die zich waarschijnlijk beter gedragen.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:11 schreef nietzman het volgende:
Dat is net zoiets als door een 'blanke' buurt lopen en zeggen dat het 'net Europa' is.
hahaquote:Op donderdag 1 september 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen taxi nodig. Wellicht een watertaxi voor jou. Kan je die "zielige" plunderaars gaan helpen in New Orleans
Welke kneus stopt met school en luistert naar rap muziek en ziet dat als helden.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:14 schreef Posdnous het volgende:
Precies, welke kneus laat zich nou op een slavenboot zetten.
Geen idee, vertel.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Welke kneus stopt met school en luistert naar rap muziek en ziet dat als helden.
Die plunderaars blijkbaar.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:20 schreef Posdnous het volgende:
Geen idee, vertel.
Ik lees nogal veel 'blijkbaar'quote:Op donderdag 1 september 2005 16:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die plunderaars blijkbaar.
Verstandige mensen hebben de stad verlaten. Blijkbaar hebben de achterblijvers iets verkeerd gedaan in hun leven.
Ik zie een oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:25 schreef Posdnous het volgende:
Ik lees nogal veel 'blijkbaar'.
Blijkbaar heb je er de ballen verstand van. En dan toch met die harde uitspraken komen..
Heb je nu zelf niet het idee dat je in dergelijke gevallen best wel voor lul staat enzo?
Volgens mij zie jij JUIST geen oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie een oorzaak en gevolg.
Jij niet.
Mensen die plunderen zijn het uitschot van de samenleving. Haar zuivere conclusie.
Inderdaad.. het is zo simpel.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie een oorzaak en gevolg.
Jij niet.
Mensen die plunderen zijn het uitschot van de samenleving. Haar zuivere conclusie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |