het kan nog erger:quote:Op donderdag 1 september 2005 11:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk waar die aasgieren c.q. 7 granenpap verorberaars de prioriteit leggen: hebbedingetjes in eigen bezit houden boven het opsporen van mensen en hun veiligheid.²
Ja, dat was ook wel het moment toen ik even het hoofd moest schudden: er waren berichten over een voorval waarbij de hele wapenvoorraad van de Wal-Mart geplunderd was.quote:
De beademing van patienten was zelfs handmatig...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:35 schreef Klemvast het volgende:
Ook werden er verschillende mensen het hospitaal binnengebracht met schotwonden en omdat er geen stroom was konden ze niet behandeld worden...![]()
I agree.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Plunderen voor voedsel en water kan ik nog goed begrijpen, maar om TV's te gaan halen is weer iets heel anders, die mogen ze gelijk afschieten...
Dat heb ik ook gezien. Vette shit. Daar zie je de agenten hier niet mee op straat lopen.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:34 schreef BobRooney het volgende:
Ik zag gisteren wat beelden op TV. Zag er wel heftig uit. Zo een dikke agente met zijn shotgun, die mensen wegsturen. Er geld nu ook oorlogsrecht...shoot to kill dus...
Tja je bent een kapitalistische kut-Amerikaan of je bent het niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Plunderen voor voedsel en water kan ik nog goed begrijpen, maar om TV's te gaan halen is weer iets heel anders, die mogen ze gelijk afschieten...
quote:Sommigen reden weg met hun kofferbak vol bier.
Iddquote:Op donderdag 1 september 2005 11:37 schreef T1andonly het volgende:
Onder het mottoquote:
quote:
Ja ik ben ook verbaasd, het lijkt wel een ontwikkelingsland. Men heeft nauwelijks aan voorzorg gedaan, de situatie is ook totaal verkeerd ingeschat en onderschat. Ik begrijp ook niet hoe in een hoog ontwikkeld technisch land er vrijwel geen communicatie meer is. In eerste berichtgeving na de storm zei men dat het wel mee viel , nu zijn er 1000-den doden.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
Ik sta hier ook met stijgende verbazing na te kijken.
Een land dat beschouwd wordt als behoorlijk ontwikkeld, is niet in staat om deze ramp adequaat tegemoet te treden en dat ze niet in staat zijn de plunderingen te stoppen illustreert alleen maar meer dat ook de Amerikaanse democratie een bureaucratie is geworden.
Het zal een enorme schok voor het systeem zijn als men realiseert hoe weinig er hoeft te gebeuren of het laagje beschaving is weer helemaal weg en het recht vd sterkste is het enige dat nog geldt.
Dit is niet voorbehouden aan de VS. Het is een algemeen veel voorkomend probleem, ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is met een preventief goed afgesteld rampenbeleid (wij hebben hier ook alleen maar last van water)quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
Een land dat beschouwd wordt als behoorlijk ontwikkeld, is niet in staat om deze ramp adequaat tegemoet te treden en dat ze niet in staat zijn de plunderingen te stoppen illustreert alleen maar meer dat ook de Amerikaanse democratie een bureaucratie is geworden.
Het zal een enorme schok voor het systeem zijn als men realiseert hoe weinig er hoeft te gebeuren of het laagje beschaving is weer helemaal weg en het recht vd sterkste is het enige dat nog geldt.
en eventuele aanslagen zijn we helemaal niet zo goed op voorbereidquote:Op donderdag 1 september 2005 12:15 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is met een preventief goed afgesteld rampenbeleid (wij hebben hier ook alleen maar last van water)
Precies, maar sommige mensen vinden het altijd leuk om te blijven zeiken op de VS, terwijl wij niet veel beter zijn.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:20 schreef T1andonly het volgende:
[..]
en eventuele aanslagen zijn we helemaal niet zo goed op voorbereid
Amerika is over het algemeen wel rijk en ontwikkeld maar er zijn rijke staten (Connecticut en Massachusetts bijv) en arme staten. De arme staten vind je vooral in het zuiden.. Mississippi is de armste staat van de V.S. en heeft wel iets van een een ontwikkelingsland als je daar rond loopt/rijdt. Er zijn ook zuidelijke staten die flink vooruit gaan onder andere Georgia en North Carolina. Daarnaast moet je ook kijken naar de maatschappij. Minderheden in de VS verdienen over het algemeen minder dan blanken, zo hebben Afro Amerikanen de laagste inkomens per huishouden. Een groot deel van de Afro Amerikanen wonen in het Zuiden van de V.S. (komt door de slavenhandel tijdperk en de plantages die eens daar waren geconcentreerd).quote:Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef Yosomite het volgende:
New Orleans is een zwarte stad vanaf het begin geweest. Een groot deel van die zwarte bevolking daar hebben het niet breed (lees leven onder de armoedegrens van de V.S.). Velen konden niet eens betalen om van het natuurgeweld te vluchten. Dus waarom het jou verbaasd dat merendeels donker gekleurden zijn, snap ik niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:36 schreef rouletteking het volgende:
Noem me maar een racist, maar het valt me wel op dat het overgrote deel van de plunderaars die ik op televisie zag een donkergekleurd uiterlijk hadden. Als ze voedsel stelen omdat ze honger lijden, maakt me dat geen bal uit, maar die ******lijers die mensen van hun auto beroven, om maar zoveel mogelijk spullen mee te kunnen nemen, mogen ze voor mijn part als zeehondjes doodknuppelen...
De Nederlanders als super waterbestrijders, met eeuwenlange ervaring komen er aan.quote:Nederland biedt New Orleans 'dijkinspectieteam'
Uitgegeven: 1 september 2005 12:28
Laatst gewijzigd: 1 september 2005 12:33
DEN HAAG - Nederland heeft de Amerikaanse autoriteiten een 'dijkinspectieteam' van Rijkswaterstaat aangeboden om te helpen bij het bestrijden van de wateroverlast in de regio rond New Orleans. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat staat het team klaar om af te reizen.
De inspecteurs van Rijkswaterstaat hebben ervaring met dijkdoorbraken en grote wateroverlast, onder meer opgedaan in Stein in Zuid-Limburg. Het is nog niet duidelijk of de Amerikanen gebruik zullen maken van het aanbod.
Internationale hulp
Ook Frankrijk en Duitsland hebben de Verenigde Staten donderdag humanitaire hulp aangeboden. In de ondergelopen stad New Orleans zitten ook enkele Franse burgers vast. Voor zover bekend hebben ze het natuurgeweld overleefd.
Hoe het zo gebracht word lijken het wel een paar ghostbusters die 'r heen gaan, maar dan Waterbustersquote:Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Yosomite het volgende:
bron
[..]
De Nederlanders als super waterbestrijders, met eeuwenlange ervaring komen er aan.
Dan komt het allemaal goed.![]()
Joh, da's gewoon een valse foto...quote:Op donderdag 1 september 2005 13:53 schreef paultjuhhh het volgende:
De politie jat zelf ook :p
[afbeelding]
"All I have is my life and the clothes on my back. I lost my house(which is now 9ft underwater) ALL my clothes, TV, computer, furniture, and photo albums and videos from childhood and college."quote:Op donderdag 1 september 2005 14:07 schreef I_will_be_heard het volgende:
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1174992&forum_id=26
Hier een verslag van iemand op een Amerikaans forum, die ter plaatse was.
Dit soort verhalen kreeg ik dus ook binnen.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:07 schreef I_will_be_heard het volgende:
Het gaat mij niet eens zo om de materiële schade van de plunderingen, maar wel om het principe.
Mensen moet het verhelpen van de ramp en haar gevolgen staken, om de orde te gaan handhaven.![]()
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...quote:Op donderdag 1 september 2005 14:23 schreef Skorpija het volgende:
[..]
"All I have is my life and the clothes on my back. I lost my house(which is now 9ft underwater) ALL my clothes, TV, computer, furniture, and photo albums and videos from childhood and college."
Tja, dat hebben die FUCKING amerikanen ook bij een hoop andere (onschuldige) mensen gedaan....
Waarschijnlijk stonden zij voor in rij om hun goedkoering te geven om Irak binnen te vallen en wat bommetjes op Joegoslavie.
God straft![]()
Die wapens horen bij hun cultuur, dat is voor sommige moeilijk voor te stellen. Het zijn en blijven cowboys.quote:
Ow, en waar ben jij als de Negers, Turken en Marokkanen afgezeken worden hier op Fok !quote:Op donderdag 1 september 2005 14:27 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...om te kotsen.
er zijn ook veel mensen die altijd maar zeiken op NL en Amerika de hemel in prijzen.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:23 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, maar sommige mensen vinden het altijd leuk om te blijven zeiken op de VS, terwijl wij niet veel beter zijn.
De hippies zijn overigens ontstaan in de States.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:27 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Ga er maar gelijk weer andere onzin bij halen. Wat is FOk opeens een broeinest van Anti-Amerikaanse hippie's zeg ...om te kotsen.
Ik heb gehoord dat er in Nederland Marokkanen zijn die het personeel van Ambulances aanvallen.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:10 schreef T1andonly het volgende:
Hoe gek moet je wel niet zijn om nu op die heli's te schieten die mensen willen redden, de mensen die dat doen moeten ze gewoon preventief afschieten. Daar is nu even geen tijd om een proces te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |