In het noorden des lands? De zus van een kennis van me heet Nardaquote:Op donderdag 1 september 2005 09:02 schreef Jentin het volgende:
Ik had op de middelbare school een klasgenootje dat Narda heette. Wat een naam, vond het gewoon sneu voor het meisje.
Ik vind de naam Thera (uitspraak: teera) nog steeds niet kunnen... Of Wena (uitspraak: weena)quote:Op donderdag 1 september 2005 09:02 schreef Jentin het volgende:
Ik had op de middelbare school een klasgenootje dat Narda heette. Wat een naam, vond het gewoon sneu voor het meisje.
Thirza vind ik wel weer mooiquote:Op donderdag 1 september 2005 10:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind de naam Thera (uitspraak: teera) nog steeds niet kunnen... Of Wena (uitspraak: weena)
Randstad, dus er zijn meerdere mensen met dit lotquote:Op donderdag 1 september 2005 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In het noorden des lands? De zus van een kennis van me heet Narda
Misschien schrijf je het nog wel als Weena ook... Nu ik erover nadenk...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:34 schreef E.T. het volgende:
Weena is een grote en bekende straat in Rotterdam.. Daar zou ik m'n kindje dus echt niet naar vernoemen (ook al schrijf je 't anders)
Ik dacht even dat er Daniman stond. Totdat ik het nog een keer lasquote:Op donderdag 1 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
Damian
Ik aan een standbeeld of een paardquote:Op donderdag 1 september 2005 12:34 schreef Spindizzy het volgende:
Bij de naam Thirza moet ik denken aan een vrouw met een snor.
quote:Op donderdag 1 september 2005 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik dacht even dat er Daniman stond. Totdat ik het nog een keer las
Klinkt Finsquote:Op donderdag 1 september 2005 12:33 schreef inkie1010 het volgende:
De namen van de boeken van Tonke Dragt vind ik prachtig... maar ik zou denk ik mjin kind niet Tiuri kunnen noemen.... op de een of andere manier, ondanks dat ik het echt een hele mooie naam vind!
Klinkt idd fins doet me denken aan Tami Kiuruquote:Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Klinkt Fins
Ik vind sommige namen uit Lord of the Rings ook erg mooi. Arwen kun je je kind nog wel noemen, maar dan houdt het wel ongeveer op
Ik had vroeger een collega en zij en haar 2 zussen waren alledrie naar een Lord of the rings figuur genoemd. De ene heette Arwen, zij heette Eowyn en die derde weet ik even niet meer....quote:Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Klinkt Fins
Ik vind sommige namen uit Lord of the Rings ook erg mooi. Arwen kun je je kind nog wel noemen, maar dan houdt het wel ongeveer op
Galadrielquote:Op donderdag 1 september 2005 14:43 schreef Igraine het volgende:
Ik had vroeger een collega en zij en haar 2 zussen waren alledrie naar een Lord of the rings figuur genoemd. De ene heette Arwen, zij heette Eowyn en die derde weet ik even niet meer....
Ik kon haar eerder dan ik lord of the rings had gelezen dus ik vond het heel normaal...
Bij sommige namen vind ik het juist weer irritant. Zoals Thom of Thijmen ofzow. Doe dan gewoon Tom of Tijmenquote:
*mee eens isquote:Op donderdag 1 september 2005 18:47 schreef texelonia het volgende:
Bij sommige namen vind ik het juist weer irritant. Zoals Thom of Thijmen ofzow. Doe dan gewoon Tom of TijmenMaar ik vind Thijs dan wel weer mooier dan Tijs
Vind ik ook!quote:Op donderdag 1 september 2005 18:47 schreef texelonia het volgende:
[..]
Bij sommige namen vind ik het juist weer irritant. Zoals Thom of Thijmen ofzow. Doe dan gewoon Tom of TijmenMaar ik vind Thijs dan wel weer mooier dan Tijs
Komt toch van Thomas?quote:Op donderdag 1 september 2005 22:47 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Vind ik ook!Thom vind ik echt niet mooi staan, die H heeft daar helemaal niets te zoeken!
NOG niet nee, maar dat komt vanzelf op kerstkaarten en zoquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:11 schreef innovative het volgende:
Vandaag voorbij horen komen: Dragomeria Renase... en nee, daar staan geen spelfouten in...
Bij mij in de klas zat vroeger een Weena, die werd dus constant gepest met Na Wee, "De naweeën waren zeker zwaar voor je moeder he!!"quote:Op donderdag 1 september 2005 10:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind de naam Thera (uitspraak: teera) nog steeds niet kunnen... Of Wena (uitspraak: weena)
Echt zo'n typisch amerikaanse naam als Dawn en Charity e.d.quote:Op donderdag 1 september 2005 19:28 schreef clementien het volgende:
Op mijn werk riep een klant haar dochtertje: "Heavenly, kom hier!"
Lekker moeilijkquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:11 schreef innovative het volgende:
Vandaag voorbij horen komen: Dragomeria Renase... en nee, daar staan geen spelfouten in...
denk dat er wel een verband ligt..quote:Op zondag 4 september 2005 16:05 schreef daniman het volgende:
Dragomeria doet me trouwens denken aan "Dragostea". Dat is Roemeens voor "Liefde"Zou het verband hebben of is het gewoon een verzonnen naam?
Met dank aan microsoft voor de optie control c control vquote:Op zondag 4 september 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik had al moeite met de naam Senna, laat staan Dragomeria Renase
Dragostea doet me dan weer denken aan dat liedje dat vorige zomer zo'n hit was: Dragostea din tei (ofzow)..quote:Op zondag 4 september 2005 16:05 schreef daniman het volgende:
Dragomeria doet me trouwens denken aan "Dragostea". Dat is Roemeens voor "Liefde"Zou het verband hebben of is het gewoon een verzonnen naam?
Ik vind het meer klinken als een stekelige plantquote:Op zondag 4 september 2005 22:01 schreef Yoni het volgende:
Ik vind Dragomeria een beetje als een nare ziekte klinken![]()
Het kind is drie dagen geleden geboren en het zou nu al op Google te vinden moeten zijn???quote:Op maandag 5 september 2005 09:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel heb onthouden. Misschien wel juist omdat het zo..... ongewoon isOverigens krijg ik met Dragomeria zelf op google geen enkele reactie, dus het zal wel verzonnen zijn.
Ik denk dat ze bedoelt met het woord of de naam ''Dragomeria', dat ze geen resultaat krijgt. Niet zozeer met dat specifieke kind.quote:Op maandag 5 september 2005 10:09 schreef innovative het volgende:
[..]
Het kind is drie dagen geleden geboren en het zou nu al op Google te vinden moeten zijn???
Inderdaad:quote:Op maandag 5 september 2005 10:17 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt met het woord of de naam ''Dragomeria', dat ze geen resultaat krijgt. Niet zozeer met dat specifieke kind.
Liefde onder de lindenboomquote:Op zondag 4 september 2005 18:49 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dragostea doet me dan weer denken aan dat liedje dat vorige zomer zo'n hit was: Dragostea din tei (ofzow)..
Dat was idd de betekenisquote:Op maandag 5 september 2005 20:16 schreef daniman het volgende:
Liefde onder de lindenboom
Dat was de titel van het liedje volgens de roemeense partner van een van mijn collega's
Fiep... da's hier een ander woord voor speenquote:Op zaterdag 10 september 2005 15:58 schreef snoopy het volgende:
Van de week op de creche hing er een geboortekaartje. Een van de kindjes had een zusje gekregen: Fiep![]()
Ik weet wel dat er een Fiep Westendorp is maar ik vind Fiep toch echt niet leuk![]()
quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fiep... da's hier een ander woord voor speen![]()
En dat vind ik dan weer minderquote:Op zaterdag 10 september 2005 17:02 schreef Jonnetje het volgende:
Narda's ken ik niet. Wel twee Farda's
Over Thirza.. Zo heet de ene dochter van husb's collega.
Het zusje van Thirza heet Shirin..
Isadora Paradijsvogel uit de Fabeltjeskrantquote:Op zaterdag 10 september 2005 19:59 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Wat vinden jullie dan van de namen:
Isadora voor een meisje
Floran voor een jongen?
Ik ook niet...quote:Op zondag 11 september 2005 00:21 schreef Principessa het volgende:
Minke is toch vrij normaal? Ik hou niet zo van de -ke namen. Rinske, Lenneke, Janke...
ik weet het, maar ik vind foekje echt niks. Een heleboel andere friese namen vind ik wel weer leuk.quote:Op zondag 11 september 2005 17:12 schreef bixister het volgende:
dat zijn 'gewoon' allemaal friese namen.
Neequote:Op zaterdag 10 september 2005 11:26 schreef danae het volgende:
Ik ken ook een Narda uit de randstadLieve meid trouwens, beetje donker typje.
Bedoel jij de zelfde?
Maar Guusje, Keesje, Dirkje enz. hebben nog enige oudhollandsche oorsprong. Sterker nog, volgens mij waren het 100 jaar geleden doodnormale namen. Maar ik zou denken dat daar bij Jeroentje geen sprake van is... Wat volgt, Michaeltje?quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:00 schreef E.T. het volgende:
Jeroentje voor een meisje
Ik kijk nog eens naast me naar een echte Jeroen en kan niet begrijpen hoe je zoiets voor een meisje kan gebruiken..
Aan de andere kant.. Guusje is ook een geaccepteerde naam voor een meisje..
Ik zie die al met een hockeystickje in de wieg liggen...... bij wijze van sprekenquote:Op zondag 11 september 2005 17:12 schreef bixister het volgende:
dat zijn 'gewoon' allemaal friese namen.
floran en florian vind ik allebei te tuttig eigenlijk voor een jongen.
ik hoop het van harte... !quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:57 schreef Cydex het volgende:
[..] Wensleymar
Een unieke naam denk ik zo.
heyquote:Op maandag 5 september 2005 09:49 schreef inkie1010 het volgende:
Oo dat vind ik ook vreselijk... ik kan er ook niks aan doen maar alle kinderen die ik ken met namen als Damien, Wesley etc zijn allemaal ettertjes..![]()
Vergeetquote:Op maandag 5 september 2005 09:49 schreef inkie1010 het volgende:
Oo dat vind ik ook vreselijk... ik kan er ook niks aan doen maar alle kinderen die ik ken met namen als Damien, Wesley etc zijn allemaal ettertjes..![]()
Bert, gok ik.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:01 schreef daniman het volgende:
Jordy doet me denken aan het hondje dat een oom en tante van me hadden... een keer raden hoe die heette
Ook van Tonke Dragtquote:Op zaterdag 10 september 2005 19:59 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Isadora voor een meisje
Die's van de toverketelquote:Op maandag 19 september 2005 10:10 schreef anneja het volgende:
Ik hoorde laatst Taran, vond ik eerst een beetje vreemd maar eigenlijk ook best mooi.
Ow...ik ken het alleen als boek. Ieuw, Disney.quote:Op maandag 19 september 2005 15:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Die's van de toverketel(Disneyfilm). Vind het een mooie naam, maar wel een beetje raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |