abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30145717






De OP



Audi Quattro Coupe

Back in the 1980's, the 4-wheel drive Audi Quattro Coupe changed the face of world rallying. The impact was so great that other manufacturers such as Peugoet, Lancia, Ford and Austin-Rover had to go back to the drawing board and develop their own 4-wheel drive cars just to remain competitive.

Audi's 5-cylinder turbocharged supercar had been unveiled at the Geneva Motor Show in March 1980. It was the first high-performance road car to use a permanent 4-wheel drive system, and it was not long before the Audi engineers at Ingolstadt were looking seriously at a motorsport campaign. In 1979, the FIA had conveniently changed the rule that previously restricted International rallying to 2-wheel drive cars. So after a Summer of development, the competition debut for the Quattro came in the Algarve in the Autumn of 1980. Although the car was blisteringly quick, world rally wins had to wait until the following year.

Public reaction was divided, as the Audi Quattro did not display the spectacular sideways style of the 2-wheel drive rallycars. But vastly better traction and improved predictability under braking meant that from now on the Quattro was going to be the car to beat.
Alongside great Scandinavian drivers such as Hannu Mikkola and Stig Blomqvist, Audi also recruited the French driver Michele Mouton, who became the first woman to win a round of the World Rally Championship (WRC). By the end of 1982 the Audi team had become World Champions; Mikkola went on to win the Driver's World Championship in 1983, followed by Blomqvist in 1984.

All the time both the car and its 5-cylinder turbocharged engine were the subject of continuous development. Pure power peaked with Audi's short wheelbase Sport S1, a dramatic Kevlar-bodied car with over 500 bhp. In 1987, Walter Rohrl took a very special version (with 598 bhp) to a record-breaking victory in the Pikes Peak Hillclimb in Colorado's Rocky Mountains.

A fatal accident in Portugal in 1988 obliged the FIA to take measures to halt the ever increasing speed of rallycars, and so the World Rally Championship became restricted to more production-based cars. Audi Motorsport then moved its interests on to circuit racing, but the impact that Quattro technology had on the rally scene will never be forgotten.

The Cars:
Audi Quattro 360 bhp
Audi Sport Quattro 400 bhp
Audi Sport Quattro S1 450 bhp
Audi Sport Quattro S1 "Pikes Peak" 598 bhp

Postscript: At the H&H Buxton auction in December 2003, an ex-Mikkola Audi Sport Quattro was sold for £90,000.

C. J. Clark

8-2-04


vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk


De code voor de op is hier te vinden
pi_30145749
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:38 schreef BazzoS het volgende:

[..]

hint?
Iets met 4 ringen en een hele grote spoiler
pi_30145855
Kut bak
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30145870
mn Sepo wat doe je!
pi_30145913
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:43 schreef Ballebek het volgende:
Kut bak
Maar je kunt er wel met de hele familie voor poseren bij je favoriete bratwursttent
pi_30146019
ff weg
pi_30146026
gaaf

Maar ik vind de Lancia Delta Integrale vetter
pi_30146042
De eerste paar posts in een SC vind ik altijd het gezelligst
pi_30146060
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:47 schreef BoJo het volgende:
gaaf

Maar ik vind de Lancia Delta Integrale vetter
die heeft vast geen 598 pk
pi_30146108
Ik ga op bed, ik spreek jullie morgenmiddag wel weer als het goed is.
pi_30146260
pi_30146308
ik ga lamas kijke

daarna slapen en moge weer lekker aan de auto knutselen
pi_30146531
ik ga ook maar slapen, morgen weer een dagje werken.

pi_30146946
Ach, hoeveel PK je ook hebt.
Bij mij staat de Cruise Control altijd netjes op 100 of 120 (tenzij je haast hebt en een boete krijgt voor 141 waar je 100 mag)
Wel mijn eerste snelheidsovertreding in dik 4,5 jaar en een paar honderdduizend km verder
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30148720
TVP
pi_30149319
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

die heeft vast geen 598 pk
nee......
meeeeeeeer
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:15:04 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30149651
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef Ballebek het volgende:
Ach, hoeveel PK je ook hebt.
Bij mij staat de Cruise Control altijd netjes op 100 of 120 (tenzij je haast hebt en een boete krijgt voor 141 waar je 100 mag)
Wel mijn eerste snelheidsovertreding in dik 4,5 jaar en een paar honderdduizend km verder
is gewoon onderdeel van je wegen belasting!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:32:31 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30150339
Wat een tiefus programma zeg dat windows whistler. En dan willen ze het makkelijker maken
Het is 1 fucking dolhof geworden man. Het werkt totaal niet makkelijk met al die nieuwe schermen

Dit gaat 1 grote flop worden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:32:57 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30150350
en ik ben mijn XP cd kwijt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_30150602
Da's onhandig Markje
pi_30151420
Herm

MSN bij jullie ook dood?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_30151475
Sjoewe

Nein.
pi_30151495
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')