Nathalie gaat weg. Lieske "ik ben toch klaar met huilen" Rikkert en Nathalie alleen over.
Lieske: mischien moet ik vrijer zijn en me meer laten gaan
Rikkert: hoezo, zit je je heel erg in te houden dan?
Lieske: Jij bent student en wij snappen elkaar heel goed. Met sommige mensen heb ik geen raakvlak.
Rikkert: Vind je mensen niet aardig dan>
Lieske: nee, maar wel dat ze me irriteren. Het gevoel dat mensen mij niet leuk vinden, dat gevoel. Misplaatste gevoel, gevoel dat niemand je snapt
Rikkert: in normale leven loop je dan gewoon weg he
Lieske: ja, normaal kan je dan gewoon weg lopen, thuis heb je ook wel eens ruzie, maar nu zit je bij elkaar op de lip.
Rikkert *diepe zucht* Ja
Lieske: het is ookj helemaal niet makkelijk, maar ik had ook niet verwacht dat het makkelijk zou worden
Rikkert: iedereen zal wel een keer een inzinking krijgen, er hebben er wel meer in bed liggen huilen en als je het niet leuk meer vindt dan stop je er gewoon mee. Het is mindfucking in het quadraat, zo zie ik het. Ik kan me zo voorstellen dat je het einde niet haalt, ook al kan je er steeds inblijven
Lieske: We zitten hier nog maar een week
Rikkert: juist die eerste week is het zwaarst
Lieske: ik moet er gewoon mee kappen, Pluk de dag
Rikkert: ik vind het grappig dat je het zo zegt, als je uit bed bent dan moet je me gewoon wakker maken
Lieske: ik vind jullie heel leuke jongens, bij jullie kan ik mezelf zijn
Rikkert: ja, met roel heb je ook veel raakvlakken he, ik helemaal niet
Lieske: nee...nou... ik heb zo af en toe het gevoel dat andere mensen mij een beetje *zucht*
Rikkert: dat gevoel heb ik helemaal niet, ik heb niet het idee dat mensen hier in huis zo zijn, ik heb helemaal die indruk niet, ik denk dat jij dat zelf denkt
Lieske: ja, nou fantasie in mijn hoofd....maar dat nomineren komt er ook aan
Rikkert: je loopt gewoon het hok in en zegt een naam, je moet toch nomineren, dat moet toch, het gaat er niet om dat er een intense haat is of zo, ik weet ook niet wie
Lieske: oh, ik weet het wel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."