Even ruiken en kijken of het nog goed is, moeilijk vanaf hier te zeggenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef The_Viper het volgende:
Ik had ff een vraagje: ik wil nu kip- drumsticks gaan eten. Alleen die staan al sinds 1 oktober in de koelkast. Ze zijn al voorgegegrild in de supermarkt. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.
Zou ik dit nog kunnen eten?
BVD
Ze staan dus sinds 4 dagen in de koelkast? Waarschijnlijk zijn ze dan nog wel goed hoor. Die voorgegrilde gaan wel even mee, gewoon proberen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef The_Viper het volgende:
Ik had ff een vraagje: ik wil nu kip- drumsticks gaan eten. Alleen die staan al sinds 1 oktober in de koelkast. Ze zijn al voorgegegrild in de supermarkt. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.
Zou ik dit nog kunnen eten?
BVD
Het is lekker!quote:
hell yeah, dat kost veel tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is lekker!
De meeste toko's verkopen het wel, het is een Indisch soort gebak. Echt een aanrader.
Ik wil ook nog eens zelf spekkoek bakken, maar kost dat niet ontzettend veel tijd met al die laagjes?
Anders moet je het eens vragen in de tokoquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hell yeah, dat kost veel tijd.
maar dit keer was ik in een uur klaar (alleen het bakken, voorbereiden ook zowat een uur]
laatst deed ik er 2 over.
straks goed inwikkelen in folie, volgens mij helpt dat m,et het smeuig maken/houden
die van de toko zijn altijd
dankje, tis gelukt.. alleen de aardappelschijfjes waren niet helemaaaaaaaaal perfect.. maarja, ik moet nog wennen aan bakken met oliequote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn het gepaneerde schnitzels?
die kruid ik eigenlijk nooit. gewoon wat bakboter in de koekenpan, en bakken.
wat die wortels betreft.. sja, minuutje of 15 koken?
gewoon koken, af en toe even prikken of ze al gaar zijn.
na het koken afgieten, klein klontje boter in de pan, omhusselen, even laten staan
appel verwarmen.. hmm.. dat houdt toch niet goed de zure smaak?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:39 schreef R0ADKILL het volgende:
Ik wil DIT recept vanavond maken.
Daar moet Ananas bij maar dat zie ik dus niet zitten.
Als alternatief zou mais kunnen volgens de site...
Maar zou een groene zure appel in blokjes ook smaken ?
Zou je dan niet eerder perzik of nectarine proberen? Appel wordt te snel tot moes denk ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:39 schreef R0ADKILL het volgende:
Ik wil DIT recept vanavond maken.
Daar moet Ananas bij maar dat zie ik dus niet zitten.
Als alternatief zou mais kunnen volgens de site...
Maar zou een groene zure appel in blokjes ook smaken ?
Je zou maar nu eerste hulp bij koken nodig moeten hebbenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:45 schreef Euc- het volgende:
foutje
Ik denk dat ik een van de laatste zou zijn om hier een vraag te stellenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je zou maar nu eerste hulp bij koken nodig moeten hebben![]()
Eucje toch, je kan toch nog niet alles weten op jouw leeftijdquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:52 schreef Euc- het volgende:
Ik denk dat ik een van de laatste zou zijn om hier een vraag te stellen
Dus dan kan jij de mensen hier makkelijk helpenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:53 schreef Euc- het volgende:
Das ook weer waar, maar dan vraag ik die vragen meestal aan mijn chef
Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gehad...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
geen idee of er iemand is die me kan helpen, maar ik bak wel eens zelf spekkoek. nu is die van mij altijd vrij droog, te droog, en die uit de toko zo lekker 'nat'
wat doe ik verkeerd
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik gok dat het de schuld van de magnetron is. Die verwarmt dingen op een manier waarop iets sneller droog wordt. Probeer het eens door de chocolade te smelten in een kom in een pan met kokend water plaatst (zodat het kokende water de kom verwarmt, maar er geen water in de kom komt).quote:Op zondag 26 maart 2006 19:33 schreef computergirl het volgende:
gisteren wilde ik een chocolade soufflé maken, maar die is mislukt.
Volgens het recpet moest ik de chocolade smelten (heb ik in de magnetron gedaan op de laagste stand), ondertussen eiwit stijfkloppen, eigeel door de gesmolten chocolade en vervolgens het chocolade mengsel door het eiwit en dan de oven in.
Op het moment dat ik het eigeel mengde met de chocola was het niet vloeibaar meer en bij het mengen door het eiwit werd het geen 'bruin geheel' maar wit met spikkels
Dat maakt niets uit, aangezien je ook niet weet wanneer het ontdooid is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
wanneer wiul je het gaan gebruiken?
nu nog? euhwwwquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:41 schreef Euc- het volgende:
Je gaat er echt niet dood van als je hem gewoon weer invriest hoor, er zullen zich hoogstens wat extra ijskristallen vormen, maar om nou te zeggen dat het schadelijk voor je is ofzo..
Geloof best dat ik het overleef, maar dan gooi ik 'm liever gelijk de vuilnisbak in, blijft natuurlijk niets meer van over...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:41 schreef Euc- het volgende:
Je gaat er echt niet dood van als je hem gewoon weer invriest hoor, er zullen zich hoogstens wat extra ijskristallen vormen, maar om nou te zeggen dat het schadelijk voor je is ofzo..
als je hem nou eerst eens aanzet zonder iets erin? dan issie gewoon op temperatuur tegen de tijd dat je hetgene wat je wilt klaarmaken erin zet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:26 schreef Sai het volgende:
Ik heb zo'n goedkope magnetron/oven-combinatie, en dat ding kan niet van tevoren opgewarmd worden. Daardoor is het onmogelijk te weten hoe lang iets er in moet. Als ik de vermeldde tijd aanhou is het eten pas halfgaar/nog halfkoud, en ik heb al meerdere keren geprobeerd om een langere tijd in te stellen, maar nooit is het precies zoals het wezen moet.
Weet er iemand misschien een tabelletje of een vuistregel om te weten hoe lang iets in een dergelijke oven moet?
Lukt wel hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:50 schreef ChrisJX het volgende:
Ik wilde kaaskoekjes maken en heb daarvoor bladerdeeg nodig. Kom ik thuis, heb ik filo bladerdeeg gekocht.
Kan ik het gebruiken voor het maken van kaaskoekjes of is het daarvoor te dun? Het ziet er meer uit om het te gebruiken voor loempia's oid.
Lijkt mij niet maar probeer het eens zou ik zeggenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef xJapser het volgende:
Spoedvraag!
Men neme een pan gehakt met een pot sugocase van Grand italia. Zou het lekkah zijn om daar een pakje monchou door te roeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |